چه رنگ هایی در لباس با هم ست می شوند

05/02/2022
چه رنگ هایی با هم ست می شوند
ست کردن لباس ها باهم یکی از اصولی است که کار دشواری به نظرمی رسد اما می توان به راحتی آن را یاد گرفت و با کمی تغییر در آن استایل شخصی خود را به وجود بیاورید با مجله والی همراه شوید تا بهترین نکات برای ست کردن لباس را باهم فرا بگیریم.
مجله والی
مجله والی

ست کردن لباس با هم

اغلب ست کردن لباس ها از نظر رنگ باهم دشوار به نظر می رسد اما می توانید با رعابت چند اصول و تکنیک ساده لباس هایتان را با هم ست کنید. برای این کار یکسری اوصول قطعی وجود دارد و تناژ و تنالیته لباس ها را با هم ست می کنند. رنگ ها می توانند تاثیر زیادی در استایل روزانه ما داشته باشند. در این مطلب از مجله والی قصد داریم تا به معرفی ترکیب های مختلف زیبابا هم بپردازیم تا بتوانید از این ترکیب رنگ ها در استایل خود استفاده کنید.

اصول رنگ شناسی در لباس

رنگ لباس هایی که با هم ست می شوند.

یکی ازمهم ترین ابزار و روش در طراحی لباس استفاده از چرخه رنگ هاست. این چرخه به شما کمک می کند تا رنگ های مورد علاقه خود را در کنار رنگ ها دیگر ببینید و بتوانید این رنگ ها را با هم ست کنید. این چرخه دارای سه رنگ اصلی زرد، آبی، قرمز است که از ترکیب هیچ رنگ دیگری به وجود نمی آیند. رنگ های ثانویه رنگ هایی هستند که از ترکیب رنگ های اصلی با هم به وجود می آیند ورنگ هخای ترکیبی از ترکیب رنگ های ثانویه با هم به وجود می آیند.

چرخه رنگ

یکی از قواعد ترکیب رنگ ها با هم این است که ببینید کدام رنگ ها با منطبق هستند و مکمل اند. برای این کار باید ببینید که چه رنگ هایی روبروی هم دراین چرخه قرار دارند به عنوان مثال رنگ نارنجی و آبی مکمل هم هستند. شما میتوانید از ترکیب رنگ های مشابه با هم می توانید برای ست کردن لباس هایخود هم استفاده کنید. به استایل هایی که از رنگ های مشابه هم استفاده کنند آنالوگ نام دارد.هنگامی که می خواهید یک استایل رسمی داشته باشید، این ترکیب رنگ بهترین انتخاب برای شما است.

استایل مونوکروم ( ست تک رنگ)

استایل منوکروم

استایل تک رنگ یا به اصطلاح مونوکروم یکی از بهترین و ساده ترین انتخاب ها برای هر استایلی است اگر نمیدانید که چه رنگ لباسی را با هم ست کنید بهتر است که استایل مونوکروم را انتخاب کنید. این انتخاب یک انتخاب بدون ریسک است شما می توانید بااین انتخاب یک استایل شیک و بدون نقص داشته باشید.

استفاده از رنگ های سرد و گرم

ترکیب رنگ سرد و گرم

یکی دیگر از دسته بندی ها برای ست کردن لباس استفاده از رنگ های سرد و گرم در کنار هم است. رنگ هایی که تنالیته آن ها به قرمز، نارنجی، زرد، قهوه‌ای نزدیک است رنگ ها گرم و رنگ هایی که تنالیته آن ها به سبز، آبی و بنفش نردیک است رنگ های سرد هستند. 

استفاده ار قانون سه گانه

در این روش برای ست کردن رنگ لباس شما می توانید از سه رنگ در دایره که فاصله یکسانی از هم دارند استفاده کنید. برای مثال مب توانید از رنگ سبز،بنفش و نارنجی ازستون سه با هم در یک استایل استفاده کنید. این قانون را به خاطر داشته باشید که شما حداکثر مجازید تا سه رنگ را با هم ترکیب کنید و در استایل خود استفاده کنید.

استفاده از یک رنگ خنثی در کنار رنگ های دیگر 

رنگ خنثی چه رنگ هایی هستند.

بهترین پیشنهاد براس ست کردن لباس ها با هم استفاده از یک رنگ خنثی در  کنار دیگر رنگ هاست. به عنوان مثالا  استفاده از رنگ خاکستری می‌تواند بسیار مفید باشد. می‌توانید شلوار خاکستری را با بلوز سفید و ژاکت آبی ترکیب کنید. یا اینکه شلوار خاکستری را با بافت یشمی بپوشید. از پوشیدن شلوارهای رنگی خودداری کنید. مگر اینکه یک تاپ با رنگ خنثی داشته باشید. استفاده از رنگ های خنثی همشه ریسک را کم می کنند به عنوان مثال شما می توانید رنگ خاکستری و مشکی و سفید را با اکثر رنگ های پالت رنگی ست کنید. استفاده از رنگ های خنثی گرم می تواند استایل شما را جذاب تر کند مثلا ترکیب سبز زیتونی و خاکستری تیره می تواند یک انتخاب بدون ریسک و جذاب برای استایل شما باشد.

  ست کردن لباس سبز 

رنگ یز با چی ست کنیم

لباس سبز در تنالیته رنگ های مختلف را می توان از لحاظ سردی و گرمی با رنگ های  زرد، طوسی، مشکی و خردلی ست کرد. در کنار رنگ اینها می توانید رنگ لباس یشمی خود را با ارغوانی و یا سبز پر رنگ را با نارنجی ست کنید.

 ست کردن لباس بنفش

ست کردن رنگ بنفش

رنگ بنفش هم یکی از رنگ هایی است که می توانید با رنگ های مختلف ست کنید. این رنگ با خاکستری و سیاه نیز به خوبی ست می شود ولی پیشنهاد ما برای ست کرد این رنگ ایتفاده از استایل مونوکروم و یا آنالوگ است با این حال این رنگ به خوبی با  صورتی، یاسی، طوسی، طلایی و زرد ست می شود.

ست کردن لباس آبی 

ست کردن لباس آبی

همیشه یک فرمول برای ست کردن رنگ های لباس شما وجود ندارد شما باید به خوبی ترکیب رنگ ها را بشناسید و از ترکیب رنگ های سرد و گرم در کنار هم استفاده کنید. هیچ وقت استایل خود را با رنگ های تماما سرد و یا گرم پر نکنید.  اما آبی یکی از رنگ هایی است که ترکیب آن را رنگ ها خنثی،بادمجانی،طوسی و سفید ست می شود.

لباس صورتی با چه رنگی ست می شود

ست کردن لباس صورتی

لباس صورتی با توجه به تنالیته رنگی خود می تواند با رنگ های مختلف ست شود اما بهترین ترکیب رنگ برای این رنگ سفید، طوسی، آبی فیروزه ای، سبز کم رنگ نعنایی ست کنید.

رنگ لباس مناسب هر فصل

رنگ لباس گرم

استفاده از رنگ مناسب هر فصب یکی از نکاتی است که باید رعایت کنید. در فصل بهار استفاده از رنگ های پاستلی و روشن می تواند بهترین گزینه باشد. در انتخاب لباس های تابستان نیز بهتر است که از رنگ های سرد استفاده کنید دقیقا بر عکس زمستان که انتخاب لباس ها رنگ گرم بهترین گزینه اند.

ست کردن رنگ اکسسوری و جواهرات

اکسسوری چیست

ست کردن اکسسوری ها بکی از مهم ترین نکات هر استایلی است. تغییر جزئی در انتخاب اکسسوری می تواند استایل شما را بسیار تغییر دهدهمان طور که گفتیم اکسسوری‌ها و جواهرات هم باید با هم ست شوند. این موضوع برای جواهرات فلزی اهمیت بیشتری دارد. ست کردن درست جواهرات و اکسسوری‌ها نقش بسزایی در زیبا به نظر رسیدن استایل شما دارند.