روش نگهداری از کیف چرم +نکته های برای مراقبت از کیف چرم

06/02/2022
طرز نگهداری از کیف چرم
کیف چرم یکی از وسایل هایی است که هر خانم و آقایی برای خود می خرد در این پست قصد داریم با آموزش نکاتی برای نگهداری از کیف چرم، سبب ماندگاری بیشتر و محافظت از کیف شما بشویم.
مجله والی
مجله والی

چرم از آنجایی که این ماده ارگانیک است و یک الیاف طبیعی است زیرا ساخته دست بشر نیست. نیاز به مراقبت دارد تا در طول سالها به بهترین شکل ظاهر شودو شما بتوانید بهترین استفاده را ازآن ببرید. در این مقاله قصد داریم به روش نگهداری از کیف چرم بپردازیم که این راهنما برای انواع چرم کاربرد دارد.کیف چرم انواع مختلفی دارند و می توانند از ساده و صنعتی گرفته تا شیک و ظریف متفاوت باشند. می‌توانید کیف‌های چرم طبیعی خود را با مراقبت از بیرون و داخل تا مدت زمان طولانی حفظ کنید. با مجله والی همراه باشد.

روش نگهداری و مراقبت از کیف چرم

بهترین روغن برای کیف چرم

1.نرم کننده چرم

به جلوگیری از ترک خوردن و خشک شدن کیف شما کمک می کند. یک قطره نرم کننده چرم به اندازه یک چهارم روی یک پارچه تمیز بریزید و آن را به قسمت بیرونی کیف خود بمالید. برای حفظ عمر کیف خود حدود یک بار در ماه از نرم کننده چرم استفاده کنید. می توانید نرم کننده چرمی را در اکثر فروشگاه های کالاهای خانگی یا بوتیک های چرم پیدا کنید.

2.ضد آب

برخی از روکش‌ها مانند جیر نیاز به ضد آب کردن فوری دارند، قبل از اینکه خرید جدید خود را در معرض دید عموم قرار دهید و یک اسپری ضد آب موثرترین ابزار در برابر رطوبت است. اسپری قبل از بیرون آمدن به چرم به زمان نیاز دارد تا به چرم بچسبد، بنابراین به آن زمان زیادی بدهید تا خشک شود و قبل از اینکه به بیرون بروید، آن را سریعاً یکبار استفاده کنید. برای چرم های حساس یا طبیعی، مانند چرم واچتا کارل فردریک، از اسپری ضد آب ارگانیک استفاده کنید.

3.بهترین روغن برای چرم

مراقبت از کیف چرمی کاملاً شبیه مراقبت از پوست شما است زیرا هر دو از یک مرطوب کننده خوب نیاز دارند، بعد از اینکه کیف خود را برای یک ماه یا بیشتر استفاده کردید، مقداری از درخشندگی اولیه خود را از دست خواهد داد، کرم یا روغن چرم را هر چند ماه یکبار یا در صورت نیاز دوباره استفاده کنید.

وازلین برای کیف چرم

4.کیف را بیش از حد پر نکنید

از پر کردن بیش از حد کیف خود با وسایل سنگین خودداری کنید. اگر چیزهای بزرگ و حجیم زیادی را در کیف خود قرار دهید، مانند کتاب های درسی یا لپ تاپ، ممکن است چرم را کشیده میکند و از پر کردن بیش از حد آن برای دوام بیشتر کیف خود اجتناب کنید.

5.از قرار دادن خودکارو لوازم آرایشی در کیف خودداری کنید

خودکارها و محصولات زیبایی را در کیسه های جداگانه نگهداری کنید تا آسیب نبیند. خودکارها، محصولات مو، محصولات مراقبت از پوست، و لوازم آرایش اگر داخل کیف شما قرار بگیرند، همگی می توانند چرم شما را لکه دار کنند. مواردی مانند اینها را در کیسه های جداگانه مانند کیف آرایش نگهداری کنید تا خطر آسیب دیدگی در کیف ایجاد نشود.

چرم طبیعی

6.تمیز کردن کیف چرم

یک روز در میان کیف خود را با یک پارچه نرم تمیز کنید. اگر از کیف چرمی خود زیاد استفاده می کنید، احتمالا گرد و غبار و کثیفی را جمع می کند. برای از بین بردن کثیفی، گرد و غبار و کثیفی، از یک پارچه تمیز و خشک برای پاک کردن قسمت بیرونی کیف خود حداقل یک روز در میان استفاده کنید، همچنین می‌توانید هنگام تمیز کردن بیرون کیف، داخل کیف خود را تکان دهید تا از شر کثیفی‌ها و خرده‌ها خلاص شوید.

7.از پاک کننده چرم استفاده کنید

اگر کیفتان واقعا کثیف است با پاک کننده چرم پاک کنید. اگر چند ماه است که کیف چرمی خود را تمیز نکرده اید، ممکن است گرد و غبار و کثیفی ایجاد شده باشد که قابل توجه است. اگر می‌خواهید کیف چرمی خود را کاملا تمیز کنید، مقدار کمی پاک‌کننده چرم را روی یک پارچه تمیز بمالید و قسمت بیرونی کیف خود را پاک کنید. قبل از استفاده مجدد از کیسه، اجازه دهید پاک کننده خشک شود. شما می توانید پاک کننده چرم را از اکثر فروشگاه های کالاهای خانگی خریداری کنید، بسته به اینکه چند بار از کیف خود استفاده می کنید، ممکن است مجبور شوید هر ماه یک بار آن را با پاک کننده چرم پاک کنید.

8.کیف را دور از نور خورشید نگهداری کنید

چرم را دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید زیرا این امر می تواند باعث کم رنگ شدن آن شود، چرم را دور از منابع مصنوعی حرارت نگهداری کنید، به عنوان مثال. رادیاتورها می توانند باعث خشک شدن و ترک خوردن چرم شوند

علت پوست پوست شدن چرم

9.لکه های چرم را پاک کنید

بلافاصله پس از ایجاد لکه از آنها را برطرف کنید. هر چه بیشتر اجازه دهید چیزهایی مانند گریس و جوهر روی کیف چرمی شما بنشیند، شانس بیشتری برای ماندگاری لکه خواهند داشت. سعی کنید هر لکه ای را به محض اینکه اتفاق افتاد قبل از اینکه فرصتی برای خشک شدن در کیف چرمی شما پیدا کرد پاک کنید. برای از بین بردن لکه های چربی از نشاسته ذرت استفاده کنید. مقدار زیادی نشاسته ذرت را روی ناحیه لکه دار بپاشید. بگذارید حداقل 8 ساعت روی کیف شما بماند. نشاسته ذرت را به آرامی با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید تا لکه چربی پاک شود. نشاسته ذرت به طور طبیعی چربی را جذب می کند و در این فرآیند به کیف چرمی شما آسیبی نمی رساند.

نگهداری از کیف چرم طبیعی

10. از کپک زدن کیف خود جلوگیری کنید

برای جلوگیری از کپک زدن، کیف خود را هر 2 هفته یکبار هوا دهید. با افزایش رطوبت، کیف چرمی شما ممکن است کپک زده یا کپک زده شود. برای جلوگیری از این امر، کیف خود را از انبار خارج کنید و هر 2 هفته یک ساعت اجازه دهید هوا خارج شود. این همچنین به جلوگیری از بوی مرطوب یا بوی تند کمک می کند. اگر متوجه وجود کپک شدید، کیف را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا کپک یا کپک از بین برود.

سخن پایانی:

احیای چرم

بااستفاده از موارد ذکر شده می توانید از کیف خود نگهداری کنید.

هرگز از یک برس سفت یا محصولات تمیز کننده خشن روی چرم استفاده نکنید، از جمله دستمال مرطوب باکتریایی، دستمال مرطوب بچه، آمونیاک یا پاک کننده های حاوی الکل بهترین گزینه برای کیف های شماست.