افزایش تراکم و پر پشت شدن مو سر با انواع روش های خانگی و مدرن

23/11/2021
راهکار های پر پشت شدن مو
پرشت شدن مو با انواع روش های خانگی و مدرن یکی از کم هزینه ترین راه های درمان کم حجمی موی سر می باشد که با انواع روش های ساده مانند روغن درمانی و تغذیه سالم و مصرف قرص های مکمل و تامین ویتامین های مورد نیاز بدن قابل حل می باشد
مجله والی
مجله والی

روش های پر پشت شدن مو یکی از مطالب مهمی  می باشد که اکثریت چه آقایون و چه خانوم ها دچار آن می باشند و به جرعت می توان گفت که قطعا خیلی از مشکلات ما و افزایش تراکم راجع به ریزش مو، رویش مجدد موها و پرپشت شدن و افزایش تراکم مو با این پست بر طرف می شود . در نتیجه برای حل مشکل ریزش مو و رشد مجدد آن و افزایش تراکم با مجله والی همراه  باشید . 

پرپشت شدن مو

روش های خانگی برای پرپشت شدن مو 

روش های خانگی برای پرپشت شدن مو

یکی از روش های خانگی بسیار بسیار موثر در پرپشت شدن مو استفاده از آب برنج می باشد که از جمله ارزان ترین و برترین روش ها روش های رشد و استحکام مو می باشد که علاوه بر خاصیت ضد شوره، باعث براقی و نرمی مو می شود که تهیه و درست کردن آن دارای سه روش مختلف می باشد : 

پرپشت شدن موبا طب سنتی

روش اول : آب برنج را در یک ظرف ریخته و 5 دقیقه برنج را در اب خیسنده تا مواد مغذی ان در خارج شده و در اب حل شود و سپس حدود 30 تا 40 دقیقه در یک ظرف شیشه در بسته ریخته و چند بار تکان دهید و سپس از صافی رد کنید و استفاده کنید . 

روش دوم : برنج را در یک ظرف شیشه ای ریخته و درب آن ببندید و اجازه دهید به مدت 24 ساعت تا 48 ساعت در دمای اتاق باقی بماند سپس مواد را در داخل قابلمه ریخته تا بجوشد سپس از از صافی رد کرده و استفاده نمایید . همچنین می توانید می توانید روغن های تقویتی نیز به ان اضافه نمایید 

روش سوم : آب را به همراه برنج داخل قابلمه ریخته و و می جوشانیم وقتی آب حالت ابری پیدا کرد از روی گاز برداشته و از صافی رد می کنید و پس از خنک شدن می توانید از ان استفاده نمایید 

انواع روش های موثر برای پر پشت شدن مو 

  • ماساژ کف سر و روغن درمانی 

یکی راه های ساده  برای قطع ریزرش مو و رویش مجدد مو ها ماساژ کف سر می باشد . در این روش شما باید هر شب به مدت 5 دقیقه کف سر خود را نو ک انگشتان دستتان ماساژ دهید این راهکار باعث میشود با کشش سلول های فولیکول مو باعث ضخیم شدن تارهای مو شده و علاوه بر آن با ماساژسر فولیکول ها تحرک شده و تار های ضخیم تری تولید می شود همچنین به گشاد شدن رگ های زیر پوست سر کمک کرده و رشد مو را تقویت می کند 

در نتیجه توصیه می شود که هفته ای 2 ال 3 بار با چند قطر روغن تقویتی کف سر خود را ماساژ داده و بعد از یک بشورین . شما می توانید از روغن و جوشنده زرماری برای پرپشت شدن مو های خود و از روغن کرچک برای افزایش ضخامت موهاتون استفاده کنید . البته که شما می تونید از سایر روغن ها برای ماساژ پوشت سر خود و روغن درمانی استفاده کنید . 

بهترین روغن برای پر پشت شدن مو 

بهترین روغن برای پر پشت شدن مو 

  • روغن کرچک روغن برای تقویت مو 

روغن کرچک نه تنها باعث تقویت مو می شود بلکه باعث پر پشت شدن و تقویت ریشه یا پیاز مو میشود . این روغن با نگه داشتن رطوبت مانع از شکنندگی و وز شدن مو سر میشود همچنین به دلیل داشتن امگا 9 ئ خواص ضد قارچ و آنتی باکتریال باعث میشود که علاوه بر حفظ رطوبت و رساندن آب مورد نیاز پیاز مو مو را آبرسانی و تقویت کرده و پوشت سر را عاریی از هر گونه آلودگی کند . 

  • روغن بادام برای رشد مو 

پرپشت شدن مو با روغن بادم تلخ

این روغن نیز رطوبت مورد نیاز را به بافت مو و پوست سر شما رسانده و پروتئین موجو در ان منجر به بازسازی پوست سو حالت انعطاف پذیری پوست می شود بهتر روغن بادام، روغن بادام تلخ می باشد . 

  • روغن اسطوخودوس برای تقویت مو

روغن اسطوخودوس برای تقویت مو

روغن اسطوخودوس یکی از بهترین روغن ها برای پرشت شدن مو می باشد که برای تاثیر گذاری بهتر لازم است که این روغن را با روغن زیتون یا نارگیل به نسبت مساوی ترکیب کنید . همچنین با آبرسانی مو مانع از وز شدن و خشک شدن  مو های شم می شود .

  • روغن نارگیل برای افزایش ضخامت مو

پرشت شدن موبا روغن نارگیل

این روغن علاوه بر رفع خشکی مو و تقویت پیاز مو برای تهیه انواه لوام آرایش و بهداشتی هم مورد استفاده قرار میگیرد . غنی شده با پروتئین یوده که به راحتی باعث افزایش ضخامت مو  می شود و نفوذ پذیری بالا دارد که باعث افزایش رطوبت و آبرسانی مو شده و نهایتا باعث رشد مجدد مو می شود 

  • روغن آرگان برای براق شدن مو

خواص روغن ارگان برای پرپشتی مو

اگر دارای مو های خشک و گره خورده ای دارید این روغن بهترین روغن برای درمان مو های شماست این روغن به تقویت مجدد مو سر و نرم و براق کردن مو کمک می کند . همچنین برترین روغن برای احیای مو های آسیب دیده می باشد . 

  • روغن ماکادمیا برای پشت شدن مو

پر پشت شدن مو با روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا از شگفت انگیز ترین روغن ها برای پر پشت شدن مو ها، درخشندگی آن ها می باشد که علاوه بر حفظ رطوبت موی سر باعث آبرسانی ریشه ها ی مو می شود 

  • روغن هسته انگور برای درخشندگی مو

پر پشتی مو با روغن هشته انگور

روغن هسته انگور یکی از روغن های فوق العاد عالی برای از بین بردن شوره سر، وز مو، براق شدن و رشد مجدد مو ها سر می باشد .

  • روغن بابونه برای جلوگیری از خشکی مو

روغن با بونه برای پر پشتی مو

این روغن دارای خاصیت ضد التهابی بوده و باعث از بین بردن شوره سر، رشد مجدد مو ها و از بین بردن خشکی و خارش کف سر می شود 

  • روغن رزماری برای نرمی مو

تاثیر روغن رزماری برای پرپشتی مو

روغن رزماری از جمله غنی ترین روغن ها برای مو سر افراد می باشد . مواد مغذی موجود در ترکیب این روغن باعث تقویت ریشه مو، از بین بردن خشکی پوست سر، از بین بردن شوره سر، نرم و صاف شدن موها کمک فراوانی می‌کند. از مهم تریم خواص این روغن از بین برودن میکروب های کف سر می باشد که در تقویت ریشه مو و رشضد موتاثیر فراوانی دارد . 

  • روغن آووکادو برای موهای نازک

پرپشتی مو با روغن اوکادو

فرمولاسیون روغن آووکادو به گونه‌ای است که استفاده از آن بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که موهای نازک و پوست سر خشکی دارند. این روغن به دلیل ترکیبات سبکی که دارد به راحتی جذب موها شده و با نگه‌داشتن آب و حفظ رطوبت در خود، پیاز مو را تقویت کرده و منجر به رشد مجدد مو سر شده است.
ویتامین‌های a ،d ،e ،۶b، آمینو و فولیک اسید موجود در ترکیبات این روغن باعث می‌شوند تا مو سر از اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت شود و نرمی و درخشندگی به موهای آسیب‌دیدتان باز خواهد گشت. برای اثرگذاری بیشتر این روغن روی موها، بهتر است آن را با روغن زیتون ترکیب کنید و بعد استفاده کنید.

  • روغن هفت مغز برای شادابی مو

روغن هفت مغز برای شادابی مو

این روغن یکی از بهترین و غنی‌ترین ترکیبات روغنی برای مو سر است. از جمله روغن‌هایی که در ساخت روغن هفت‌مغز استفاده می‌شود: روغن بادام تلخ، روغن بادام شیرین، روغن فندق، روغن سیاه‌دانه، روغن پسته، روغن کنجد و روغن کرچک است. ترکیبات غنی هر یک از این روغن‌ها منجر به شادابی، حس طراوت و رشد مجدد مو سر خواهد شد.

  • روغن زرده تخم مرغ برای تقویت ریشه مو

پر پشت شدن مو با روغن زرده تخم مرغ

روغن تخم مرغ سرشار از ترکیبات پروتئینی، مواد و املاح معدنی و ویتامین‌های A، B، D است. این ترکیبات به تقویت ریشه و پیاز مو سر کمک بسیاری می‌کنند و باعث از بین بردن حالت خشکی و وز بودن پوست و مو سر می‌شود.

  • روغن مار برای رشد مجدد مو

پرپشتی شدن مو با روغن مار

یکی از گران‌ترین روغن‌های موجود در جهان روغن مار است، اگر اصل این روغن را تهیه کنید در پرپشت کردن مو سر، رشد مجدد موهای جدید کمک بسیاری می‌کند.

  • پرپشت شدن مو با روغن زیتون 

پرپشت شدن مو با روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل داشتن مواد مغذی نه نتها باعث پرپشت شدن مو میشود بلکه دارای مزیت های بسیار دیگری نیز برای سلامت بوده می باشد از جمله : 

  1. روغن زیتون و درمان شوره سر

  2. رفع موخوره با روغن زیتون

  3. روغن زیتون مناسب برای موهای آسیب دیده

  4. نرمی موها با روغن زیتون

  5. تقویت موها و پرپشت کردن آن با روغن زیتون

  6. رفع وزی و خشنی موها با روغن زیتون

  7. تسکین تحریک پذیری پوست سر با روغن زیتون

 

پاکسازی کف سر 

راه های پرپشت شدن مو

از جمله را های خیلی آسان و بسیار مهم پاکسازی کف سر می باشد 

توصیه می شود هر 10 الی 15 روز یکبار پوست سر خود را پاکسازی کنید چراکه پوست سر دارای منافذی بوده که به مرور زمان بسته می شوند و به هم اجازه ی رویش مجدد را نمیدهند . 

چگونه کف سر خود را پاکسازی کنیم ؟ 

  1. استفاده از شامپو های سولفات دار: با شامپ سلفات دار کف سر و هم های خود را شست و شو دهید 
  2. استفاده از سرکه سیب طبیعی: 2 قاشق سرکه سیب را در فنجان ریخته و با اب حل کنید ( به نسبت 1 به 3) این محلول را به کف سر خود اسپرس کرده و با انگشت آرام ماساژ دهید با این کار phکف سرخود را تنظیم نموده و هم منافذ کف سر خود را پاکساز میکنید . این ماسک باعث افزایش افزایش حجم موشده و ضد شوره و انتی باکتریال می باشد 

ویژگی های شامپو برای پر پشت شدن مو 

موها برا اساس میزان چربی به سه نوع چرب، نرمال و خشک تقسیم می شوند. هر کدام از این سه نوع روش مراقبتی خاص خود را دارد. انتخاب شامپوی مناسب یکی از نکاتی است که باید در نظر گرفته شود.

شامپوی مخصوص موهای خشک، رطوبت لازم را به موها و پوست سر می رساند. شامپوی مخصوص موهای چرب هم چربی اضافه ای که از غدد چربی پوست سر ترشح می شود را کاهش می دهد.

چربی اضافی پوست سر باعث ریزش مو می شود. بنابراین باید هر روز سر خود را با شامپوی مخصوص موهای چرب بشویید. اما افردای که موهای خشک دارند باید کمتر موهای خود را بشویند، چون شست و شو پوست سر را خشک تر می کند.

اگر موهای نازک و کم پشتی دارید، شامپو های حجم دهنده ی مو می توانند گزینه ی خوبی برای شما باشند. این شامپو ها قدرت پاک کنندگی خوبی دارند. همچنین موها را ضخیم و پرپشت کرده و با تقویت کردن آن ها از ریزش جلوگیری می کنند.

نرم کننده ها هم می توانند برای موهایتان مفید باشند. همان طور که از اسم شان مشخص است موها را نرم کرده و از گره خوردن آن ها جلوگیری می کنند. باید توجه داشته باشید که نباید نرم کننده را روی پوست کف سر خود بزنید چون پوست را چرب می کنند. پس آن ها را فقط به ساقه و انتهای موهایتان بزنید.

 

  • موخوره گیری 

لازم است که هر دو هفته یکبار موهای خود را چک کرده و اگر دارای موخوره بود آن را حتما قیچی کنید چراکه زمانی که موخوره ها را کوتاه نکنید به سمت بالا حرکت کرده و تار ها موی شما را نازک، بی حالت و کدر می کند و در نهایت باعث خشکی و شکننده شدن مو ها شده و باعث می شود تا موی شما کم حجم به نظر برسد .

  • آبرسانی مو 

پرپشت کردن مو ها

کافیست با استفاده از ماسک های طبیعی و یا ماسک های شیمیایی مو ها خود را آبرسانی کنید . توصیه می شود که از ماسک ها طبیعی استفاده شود چراکه تجربه نشان داده است که ماسک طبیعی هدفمند تر و سریع تر شما را  نتیجه مورد نظر می رسانند . 

اگر دارای مو ها خشک، دارای موخوره و شکننده ای دارید که باعث کم حجم به نظر رسیدن مو های شما می شود بهترین روش برای شما این است که هر یک هفته یکبار از ماسک ها آبرسان طبیعی استفاده کنید . 

  • نرم کننده ها عمیق 

یکی دیگر از توصیه های مهم استفاده از نرم کننده های عمیق هر ماهی یکبار می باشد . این نرم کننده های میتوانند به صورت طبیعی یا شیمیایی باشند . نرم کننده های عمیق معمولا باعث نرم شدن مو شده و برای مو های خشک بسیار توصیه می شود و در برخی موارد توانایی باز سازی مو را دارد . 

بهتر است درهنگام استفاده از نرم کننده ها از محیط های گرم و به طور کلی حرارت کم استفاده شود تا جذب مواد افزایش یابد 

" توصیه اکید می شود که کسانی که دارای مو های صاف هستند یکی  از دو گزینه های بالا یعنی استفاده از نرم کننده عمیق یا آبرسانی مو را استفاده و انجام دهند . "

  • خورردن آب کافی 

خوردن آب کافی در طول روز بسیار مهم می باشد . سعی کنید در طول روز 5 الی 8 لیوان آب بخورید . 

  • تامین ویتامین 

تامین ویتامین بدنتون خیلی مهم بوده و با استقاده از قرص های مختلف و دریافت ویتامین ها بسیار تاثیر گذرنه تنها در ریزش مو بوده بلکه باعث افزایش سرعت رشد مو می شود البته که توصیه میشود که برای خورد مکمل های دارویی حتما به پزشک مراجعه شود . 

قرص برای پرپشت شدن مو 

قرص برای پرپشت شدن مو 

در این قسمت به معرفی چند مورد از قرص ها و مکمل مورد نیاز و بسیار موثر برای رشد و سلامت مو می پردازیم 

1. بیوتین بهترین قرص برای پرپشت شدن مو

مصرف بیوتین به بدن کمک می کند تا پروتئین و ویتامین B7 برای رشد مو و تقویت پیاز مو را تامین کند اکثر افراد به طور طبیعی با مصرف گوشت بیوتین دریافت می کنند بنابراین افرادی که گیاهخور هستند و گوشت کم مصرف می کنند در معرض کمبود این ویتامین بوده و می توانند به استفاده از قرص بیوتین و همچنین B7 این کمبود را جبران نمایند می توانید با استفاده از این مکمل غذایی (Dietary supplement) و قرص برای پرپشت شدن مو و ضخیم شدن آن استفاده نمایید . 

2. مصرف قرص ویتامین C

ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدان بوده و می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک شایانی نماید همچنین برای تولید کلاژن بسیار موثر بوده و نقش بسزایی در ساختار مو دارد همچنین اگر با کم خونی و ریزش مو روبرو هستید توصیه میشود که از ویتامین C استفاده نمایید زیرا این ویتامین باعث جذب بهتر و بیشتر اهن نیز می شود . 

 3. مصرف قرص ویتامین D

ویتامین D یکی از بهترین قرص ها برای پرپشت شدن مو می باشد و از بزرگترین منبع طبیعی ویتامین دی نور خورشید می باشد . اگر به اندازه کافی در معرض آفتاب قرار بگیرید می توانید این ویتامین را دریافت کنید در غیر این صورت با مصرف منظم قرص ویتامین D می توانید به رشد فولیکول های مو کمک کنید و سلامت مو های خود را تضمین کنید

4. مصرف قرص آهن

اگر دچار کمبود آهن هستید استفاده از قرص آهن ضروری است زیرا بدن برای انتقال اکسیژن به گلبول های قرمز خون از آهن استفاده می کند و از جمله اصلی ترین دلایل ریزش مو می باشد مخصوصا برای خانم ها 

5. مصرف روی

استفاده از این قرص تاثیر بسزایی در پرپشت شدن مو داشته و به سلامت و کاهش ریزش مو کمک بسیاری می کند . این ویتامین اغلب به دلیل حمایت از سیستم ایمنی مورد استفاده قرار میگیرد اما کمبود آن باعث ریزش مو نیز می شود بنابراین اگر این ویتامین را از طریق رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید لازم است از قرص مکمل روی استفاده کنید . 

6. پروتئین

بیشتر افراد پروتئین را برای رشد و نمو عضلات ماثر می دانند اما این مکمل همان چیزی است که بیشتر مو های شما از ان تشکیل شده است . پروتئین یکی از عناصر مغذی بوده که برخلاف سایر ویتامین ها و مواد معدنی بدن ما به مقدار زیادی به آن نیاز دارد در نتیجه اگر در رژیم غذایی خود با کمبود مصرف پروتئین مواجه هستید می تواند با مصرف پودر پروتئین و استفاده از مکمل های حاوی پروتئین نه تنها به پرشت شدن مو های خود بلکه به تقویت عضلات و ناخن های خود کمک کنید 

  • تغذیه مقوی 

یکی از سولات مهم در مورد پرشت شدن مو این است که : 

برای پرپشت شدن مو سر چی بخوریم ؟ 

برای پرپشت شدن مو سر چی بخوریم ؟ 

سبزیجات، میوه ها و انواع مغز ها و خشکبار نقش مهمی برای رشد مو می باشد همچنین خوردن انواع پروتئین همچون مرغ، گوشت، دانه سویا، غلات و سبوس، تخم مرغ، آجیل، غذا های دریایی و لبینات به افزایش ضخامت مو کمک می کند از جمله تغدیه مناسب برای سلامت مو ها و رویشو پرپشت شدم مو می توان به موارد زیر اشاره نمود : 

  1. استفاده از زینک و منیزیم، سلنیوم که در اجیل های خام مانند گردو، بادام هندی،تخم کدو، برنج قهوه ای، لوبیا، جو دو سرو... یافت میشود 
  2. مصرف اهن موجود در اسفناج، گوشت، تخم مرغ، لوبیا 
  3. تامین ویتامین D که با نور خورشید و خوردن غذا های دریایی و قرص ویتامین D تامین می شود 
  4. مصرف بیوتین موجود در موز، لوبیا، گل کلم، تخم مرغ، بادام زمینی، عدس و ماهی 

 

  • از درجه حرارت بالای سشوار استفاده نکنید

درجه حرارت بالا برای خشک کردن یا حالت دادن به موها آن ها را خشک و نازک می کند و در طولانی مدت ریزش موها را افزایش می دهد. بهتر است اجازه دهید موهایتان در معرض هوا قرار بگیرند و خشک شوند یا از کمترین درجه حرارت سشوار استفاده کنید. برای حالت دادن به موها هم درجه حرارت ملایم کافی است. پس با قرار دادن موهایتان در معرض حرارت بالا به آن ها آسیب نزنید.