رنگ بنفش را با چه رنگی می تونیم ست کنیم ؟

08/02/2022
ست کردن رنگ بنفش
ست کردن رنگ بنفش برخلاف باور اکثریت کار سختی نبوده و این رنگ با رنگ های بسیاری ست می شود در این مطلب قصد داریم تا روش های ست کردن این رنگ را با سایر رنگ ها به شما ارائه دهیم .
مجله والی
مجله والی

ست مانتو بنفش

یکی از رنگ هایی که ست کردن آن دشوار است رنگ بنفش می باشد زیرا این رنگ دارای طیف گسترده ای می باشد و گاها ما را گیج می کند برخی از رنگ های نبفش به رنگ صورتی نزدیک بوده و برخی از طیف های رنگ آن به رنگ ارغوانی یا نیلی نزدیک می باشد و این رنگ زیبا با این طیف رنگی گسترده از دو رنگ اصلی آب و قرمز بدست آمده حال چه تیره باشد چه روشن، بنفش نامیده می شود با اینکه این رنگ ممکن است تا امروز هرگز راهش را به استایل برخی از افراد باز نکرده باشد اما طرفداران کمی نداشته پس باید بدانیم ست کردن رنگ بنفش چگونه بوده و چه رنگی را برای ست کردن انتخاب کنیم که استایل ما را جذاب تر نماید . در این مطلب می خواهیم به شما کمک کنیم که راحت تر لباس بنفش خود را ست کرده و استیل خاص و جذاب برای خود بسازید پس با ما در ادامه این مطلب مد همراه باشید و مجله والی را دنبال کیند. 

چه رنگ‌هایی به بنفش می‌آیند؟

ست بنفش و سفید

این رنگ بستگی به این دارد که آیا شما استایل رنگی را میپسندید یا به پالت های رنگی ملایم و خنثی گرایش دارید . با در نظ گرفتن این نکته می توانیم از بین رنگ هایی که با بنفش ست می شوند انتخاب کنیم . از جمله رنگ های زرد، نارنجی، سبز، سفید، مشکی، آبی و سرمه ای . 

  • ست لباس بنفش و زرد

ست رنگ بنفش با سبز

یکی مکمل های رنگ بنفش، رنگ زرد می باشد. در واقع این رنگ یکی از رنگ های اصلی می باشد که در کنار رنگ بنفش یک ترکیب حیرت انگیز ایجاد میکند البته که کدام رنگ را برای کدام لباس به کار ببرید بسته به سلیقه شما دارد همچنین میزان روشنی و تیرگی این رنگ ها نیز بستگی به سلیقه شما دارد تنها باید توجه کنید که باید باید درجه تیرگی و روشنی این دو رنگ را به طور به کار ببرید که با هم همخوانی داشته باشند .

  • ست لباس بنفش و نارنجی

ست رنگ بنفش با کرم

اگر قصد دارید یک رنگ مکمل تیره تر از رنگ زرد برای ست کردن لباس بنفشتان استفاده کنید به شما رنگ نارنجی را پیشنهاد میکنیم . چون در این رنگ از رنگ زرد استفاده شده و ترکیب خوبی میشود اگر آن را با رنگ بنفش ست کنید. میزان تیرگی و روشنی این دو رنگ بستگی به سلیقه شما دارد و البته مکانی که قرار است آن ها را بپوشید . لازم است بدانید هر چقدر این رنگ ها شفاف تر باشد یا به اصطلاح جیغ ترباشد، استایل شاد تری را برای شما ایجاد کرده و شما را تبدیل به یک فرد پر انرژی می کند. 

  • ست لباس بنفش و قرمز

ست بنفش و آبی

رنگ بنفش یکی از رنگ های اصلی تشکیل دهنده ی رنگ بنفش می باشد . همان طور که می دانید خوده رنگ بنفش و همچنین رنگ قرمز هر دو رنگ های گرم می باشند پس بهتر است این دو رنگ را در طرح پارچه بکار ببرید تا جدابیت آن ها بیشتر شود البته که می توانید از رنگ بنفش به عنوان رنگ زمینه لباس استفاده کرده و از رنگ قرمز برای طرح های روی لباس استفاده کنید این ترکیب یکی از ترکیب بسیار زیبا می باشد که استایل شما را بسیار خاص می کند. 

  • ترکیب لباس بنفش و کرم

ست رنگ بنفش بادمجانی

یکی از رنگ های متناسب با رنگ بنفش، رنگ کرم می باشد . این رنگ به دلیل روشنایی که دارد یکی از رنگ هایی است که در کنار رنگ بنفش یک ترکیب بسیار جذاب می شود همچنین بدلیل داشتن انرزی کمتری که نسبت به رنگ بنفش دارد می تواند در استایل شما یک تعدل خاص را ایجاد نماید . اگر رنگ بنفشی که در استایل خود بکار می برید خیلی گرم و پر رنگ بود به شما پیشنهاد می کنیم که آن را حتما با رنگ کرم و قهوه ای روشن ترکیب نمایید تا با این رنگ ها استایل شما تعادل پیدا کند. 

  • ست لباس بنفش و سبز

ست بنفش و زرد

یکی از ترکیب هایی که با رنگ بنفش بسیار خاص و چشم نواز می شود ترکیب رنگ بنفش با سبز می باشد . رنگ بنفش یکی از رنگ های طبیعی می باشد که به همین دلیل این رنگ با هر رنگ دیگری ست شود یک ترکیب زیبا ایجاد می کند . این تریب رنگ آنقدر زیبا می شود که حتی می شود آن را به گل بنفس با ساقه ای سبز تشبیه نمود . رنگ سبز دارای دوگانگی طیف بوده یعنی هم گرم و هم سرد به نظر می رسد حال ترکیب آن با رنگ سبز تناسب خوبی ایجاد می کند. 

 

  • ست لباس بنفش با سفید

ست كردن با رنگ بنفش مردانه

همان طور که میدانید رنگ سفید روشن ترین رنگ می باشد و در واقع هر رنگ در کنار آن به کار رود جلوه ان رنگ بسیار بیشتر خواهد شد . در نتیجه اگر میخواهید لباس بنفش شما جلوه بیشتری پیدا کند پیشنهاد می شود که آن را با رنگ سفید ست نمایید . در واقع این دو رنگ یک ست جذاب و شیک ایجاد می کند و شما می توانید در هر مکانی از ان استفاده کنید . 

  • ترکیب لباس بنفش و مشکی

ست  لباس بنفش و مشکی

رنگ مشکی نیز همانند رنگ سفید از جمله رنگ هایی است باعث افزایش جلوه رنگ کنار خود می شود این رنگ نیز همان طور که می دانید تیره ترین رنگ می باشد و اگر در کنار آن از رنگ بنفش تیره استفاده کنید یک ترکیب رنگ تیره و یک ست تیره ایجاد کرده که بسیار مناسب برای مکان های رسمی می باشد . اما اگر نمی خواهید که لباستان خیلی هم تیره باشد می توانید رنگ بنفش خود را کمی روشن تر انتخاب کنید تا استایل شما روشن تر و شاد تر شود. 

  • ست لباس بنفش و خاکستری

اصول ست كردن رنگ بنفش

رنگ خاکستری از جمله رنگ هایی است که در دسته رنگ های خنثی قرار داردو یکی از رنگ هایی است که ترکیب زیبایی با رنگ بنفش ایجاد می کند . بکار بردن رنگ خاکستری در کنار رنگ بنفش ایجاد یک ست متعادل می کند که نه خیلی بی روح و بی رنگ بوده و نه خبیلی جیغ و تو چشم می باشد اگر می خوهید از رنگ بنفش در مکان های رسمی استفاده کنید و یا حتی در محل کار از لباس بنفش استفاده کنید حتما آن را با خاکستری ترکیب نمایید . 

ست کردن رنگ بنفش برای استایل مونوکروم

ست كردن با مانتو رنگ بنفش

شاید به نظر برسد که استفاده از رنگ بنفش در استایل مونوکروم خسته کننده به نظر برسد اما می توانیم خلاف این را ثابت کنیم . برای این کار لازم است یک پولیور نلی با دامن پیله دار بنفش به تن کنید و یک جفت کفش پاشنه دار به رنگ نیلی بپوشید و برای داشتن استایل رسمی تر به سراغ کت و شلوار و یا کت و دامن استفاده کنید . کت و شلوار یاسی با یک تاب با رنگ بنفش تیره تر و کفش پاشنه دار به رنگ بادمجانی . اگر به یک میهمانی رسمی دعوت شده اید یک پیراهن بنفش به تن کنید و از سایه چشم و رژمتناسب با آن استفاده کنید. 

چگونه با بنفش استایل پاستلی بسازیم؟

ست كردن با رنگ بنفش مردانه

استایل پاستلی کی از استایل هایی که طرفداران خاص خود را داشته . اگر شما هم جزوه آن دسته از افرادی هستید که رنگ های ملایم را می پسندید پس باید به سراغ طیف ملایمی از رنگ بنفش، صورتی،  پسته ای، آبی اسمانی بروید . شما می توانید پالتو یا مانتو بنفش پاستیلی خود را با یک شلوار و شال آبی آسمانی ست نمایید یا تاپ سبز پاستیل آبی آسمانی خود را با یک شلوار بنفش ملایم ست کنید همچنین ست کردن یک بلوز نیلی یا یاسی کم رنگ با یک دامن به رنگ سبز ملایم از جمله سبز کاهویی با یک کیف به همان رنگ یک استایل خاص برای شما میسازد .  

در نهایت

جالب است بدانید که رنگ بنفش در گذشته برای انسان های عادی ممنوع بوده و فقط پادشان اجازه استفاده از این رنگ را داشتند اما امروز شرایط کاملا تغییر کرده است و در واقع استفاده از این رنگ برای شما یک استاایل کلاسیک ایجاد کند. اگ ر فرد محافظه کاری هستید می توانید از این رنگ در اکسسوری های خود استفاده کنید.