لیست بهترین دهکده های توریستی ایران + عکس و آدرس

09/02/2022
بهترین دهکده های توریستی ایران
در ایران روستا های بسیاری وجود دارد که شاید تا به امروز حتی اسم ان ها را نیز نشنیده باشید . این روستا ها علاوه بر اینکه بسیار زیبا هستند بلکه از جملهجاهای دیدنی و توریستی می باشد . در این مطلب لیستی از بهترین روستاهای گردشگری برایتان آماده کرده ایم .
مجله والی
مجله والی

معرفی بهترین روستاهای گردشگری ایران

روستاگردی یکی از انواع سفر هایی است که در بین افراد بسیار جا افتاده است و علاوه بر آن روستا های بسیاری نیز در ایران وجود دارد که حتی تا به امروز اسم آن ها را نیز نشنیده اید . و به اندازه ای این روستا ها زیبا هستند که به شما پیشنهاد می کنم حتما در ایام تعطیل به آنجا سر بزنید و از این مکان ها دیدن کنید . در این مقاله گردشگری می خواهیم به شما بهترین روستا های ایران را معرفی کرده پس با ما در مجله والی همراه باشید . 

  • دهکده گلستانکوه خوانسار( از مدرن‌ترین دهکده های توریستی ایران)

بهترین روستای ایران برای زندگی

دهکده گردشگری گلستانکوه خوانسار یکی از مدرن ترین دهکده های توریستی ایران بوده دارای وسعتی 45 هکتاری بوده و شامل 10 ویلا می باشد این دهکده مدرن با الهام از شهرک های توریستی معروف در دنیا ساخته شده است و هم اکنون طرح توسعه ان ادامه دارد . از جمله امکانات رفاهی و تفریحی این دهکده می توان به فضای بازی برای کودکان، زمین و دستگاه های ورزشی برای انواع رشته های ورزش ، پارکینگ، رستوران با کافی شاپ، لاچیق و چادر های سنتی و.... اشاره نمود. 

آدرس : استان اصفهان، خوانسار، ابتدای جاده خوانسار‌اصفهان، مقابل سد باغکل

 

  • دهکده توریستی برنجستانک سوادکوه ( دهکده‌ای در شمال ایران)

دهکده های اقامتی

دهکده گردشگری برنجستانک از جمله خوش منظره ترین دهکده های توریستی ایران می باشد این مکان یک از دنج ترین و زیبا ترین مناطق می باشد که قطعا شما را شیفته خود می کند این مکان دارای وسعتی چندین هکتاری بوده که دارای 13 سوئیت بودهکه در واقع این سوئیت ها آنقدر بزرگ بوده که قادرند تا 40 نفر را به عنوان مهمان اسکان دهند.  از جمله امکانات رفاهی و تفریحی این دهکده زیبا و دوست داشتنی می توان به سرویس خواب، سیستم سرمایشی و گرمایشی، رستوان های مختلف، راهنمای تور، باربیکیو قایق سواری و اسب سواری و... اشاره نمود. 

آدرس: استان مازندران، شهر سوادکوه، جاده فیروزکوه، ۸کیلومتری قائم‌شهر،جاده کارخانه صنعتی بشل

 

  • دهکده توریستی پازارگاد (پارازلند) عسلویه (از زیبا‌ترین و مجهز‌ترین دهکده های گردشگری ایران)

دهکده گردشگری زانوس

دهکده گردشگری پازارگادیا همان دهکده پازارلند در عسلویه از زیبا ترین و مجهز ترین دهکده های توریستی ایران می باشد این دهکده در نزدیکی بندر عسلویه بوده و در بخش ساحلی بندر شیرینو مجاورت دریای خیلج فارس قرار دارد . وسعت این دهگده مجهز حدود 20 هکتار بوده و دارای اقامتگاه های متنوعی می باشد که این اقامتگاه های بسیار خاص بوده و و به شکل لوله ای، کلبه های شناور، کلبه های نامنظم و کلمه های اسکیمو می باشد . از جمله امکانات رفاهی و تفریحی در این دهکده توریستی می توان به شهر بازی، سیرک، سینمای چند بعدی، اتاق ماساژ، سالن ها وزمین های ورزشی، پاراسل، جت‌اسکی، قایق‌سواری، کایاک، رولر، تراکتور دریایی و… اشاره کرد. این دهکده به دلیل داشتن این امکانات که دارد برای شما یک سفر خاطر انگیز فراهم می کند. 

آدرس: استان بوشهر، بندر کنگان ، بندر شیرینو (در ۳۴کیلومتری عسلویه)

 

  • دهکده گردشگری مزرعه قوها لاهیجان ( دهکده‌ای زیبا با محیطی دل‌نشین )

دهکده تفریحی تهران

دهکده گردشگری مزرعه قوها که در کوه پایه های رشته کوه البزر واقع شده است دارای وسعتی بیش از 45 هزار متر مربع می باشد دارای محیطی سر سبز و چشم اندازی زیبا م یباشد . از جمله امکانات رفاهی این دهکده گردشگری می توان به رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ، اینترنت وای‌فای رایگان، سالن و زمین‌های ورزشی برای رشته‌های مختلف، گلخانه‌ای عظیم و زیبا با گیاهان متنوع و استخر ماهی درمانی اشاره نمود . این دهکده با این امکانات کاملی که دارد یک محیط مفرح برای مهمانان فراهم نموده است. 


آدرس: استان گیلان، لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، کوه بیجار

 

  • دهکده گردشگری حیران جاده آستارا به نمین (دهکده‌ای با فضایی جذاب و دوست‌داشتنی)

زیباترین دهکده های ایران

دهکده گردشگری حیران در جاده آستارا به نمین یکی از محبوب ترین دهکده های توریستی در ایران می باشد که دارای منظره ای خیره کننده بوده و از ویژگی های آن فضای فوقالعاده و امکانات رفاهی و تفریحی و مفرح ان اشاره نمود از جمله امکانات این دهکده زیپ‌لاین، کارتینگ، سورتمه ریلی (بلند‌ترین و طولانی‌ترین سورتمه ایران)، رستوران، کافی‌شاپ و… می باشد. شما می توانید با مراجعه به این دهکده از امکانات ان لذت برده و لذت مشاهدهی منظره های خیره کنندهی آن را تجربه نمایید. 

آدرس:‌ استان گیلان، آستارا، دهکده گردشگری حیران

 

  • دهکده گردشگری نرسی تهران (دهکده‌ ای تفریحی و ورزشی در تهرانپارس)

مجموعه گردشگری پازارگاد

دهکده گردشگری نرسی تهران از جمله محبوب ترین و جذاب تریت مجموعه ها بوده که دارای جذاب ترین امکانتا تفریحی و ورزشی بوده و از جمله امکانات این دهکده زیبا می توان به انواع فضا‌های تیر‌اندازی با وسیله‌های مختلف، سالن بیلیارد، اسنوکر، ایر‌هاکی، فوتبال‌دستی، زمین پینت‌بال، دارت، تنیس و استخر اشاره نمود. همچنین این دهکده دارای رستوران هایی بوده که دارای غذاهای متنوع و بسیار با کیفیت می باشد . 

آدرس: تهران، سه‌راه تهران‌پارس، پارک جنگلی سرخه‌حصار، انتهای خیابان اقاقیا، ورودی اطلس، دهکده تفریحی نرسی

 

  • دهکده گردشگری گنجنامه همدان (دهکده فرهنگی ورزشی و توریستی)

مکان های دیدنی شیرینو

دهکده گردشگری گنجنامه یکی از مکان های تفریحی در همدان می باشد که یکی از مکان های ایده ال برای اقامت میباشد . جالب است بدانید این دهکده عضویت سازمان جهانی (UNWTO) را داشته و یکی از مهم ترین و محبوب ترین مکان های گردشگری میباشد جاذبه های دیدنی این مکان شامل چون آبشاری زیبا، کتیبه‌هایی از دوران هخامنشی، کوهستان زیبای الوند، دشت دیدنی میشان و بزرگ‌ترین آکواریوم دریاچه‌ای کشورمی باشد . امکانات رفاهی و تفریحی شامل  تله‌کابین، سورتمه ریلی، رنجر، تیرول، بانجی جامپینگ، دیوار سنگ‌نوردی و شهر‌بازی می باشد . 

آدرس:‌ استان همدان، ضلع شرقی میدان گنجنامه، دهکده فرهنگی ورزشی توریستی گنجنامه

 

  • دهکده گردشگری زاینده رود چادگان (از کامل‌ترین و بهترین دهکده های توریستی ایران)

منطقه گردشگری کشه نطنز

دهکده گردشگری زاینده رود یکی از بهترین دهکده های گردشگری در ایران میباشد که در شهر اصفهان واقع شده است و دارای فضایی دل چسب و آرامش بخش می باشد از جمله امکانات رفاهی این شهر می توان به قایق‌سواری، شتر‌سواری، غواصی، کالسکه‌سواری، پینت‌بال، سالن تئاتر، زمین بازی برای کودکان و کارتینگ اشاره کنیم . در این دهکده سالن ها و زمین های بسیاری برای ورزش احداث شده است . این دهکده شامل رستوران و کافی شاپ نیز بوده همچنین دارای فروشگاه عرضه کننده مواد غذایی نیز می باشد. 

آدرس:‌ اصفهان، چادگان، دهکده تفریحی دریاچه زاینده رود

 

  • دهکده گردشگری ساحلی بندر انزلی (ازبزرگ‌ترین دهکده های توریستی ایران)

بهترین روستا های دیدنی و تفریحی ایران

دهکده گردشگری ساحلی بندر انزلی از جمله بزرگ ترین دهکده های توریستی و گردشگری ایران بوده که دلیل داشتن فضایی سر سبز، ریبا و دل نشین از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است . از جمله امکانات رفاهی و تفریحی این مکان تفریحی می توان به ویلا‌های ساحلی برای اقامت، آلاچیق، رستوران، فروشگاه، منطقه شنای مجزا برای خانم‌ها و آقایان، پارک و زمین‌های ورزشی برای رشته‌های مختلف فراهم شده است، اشاره نمود. در این دهکده امکانات بسیاری فراهم شده که که برای شما این اقامت و شفر بسیار لذت بخش را به همراه می آورد . 

آدرس: گیلان، بندر انزلی، غازیان، بین محله شالیور و بی‌بی حوریه

 

  • دهکده گردشگری زراس ایذه خوزستان (بهشتی در خوزستان)

بهترین روستا ها و دهکده های ایران

دهکده گردشگری زراس یکی از دهکده های و جاذبه های توریستی است که به نگین شهر خوزستان نیز معروف بوده و یک منطقه است که بی نهایت زیبا بوده و دارای طبیعتی خیره کننده می باشد و شما با اقامت در این مکان ارامش و شادی را تجربه خواهید کرده از جمله امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه می توان به دریاچه سد کارون، آبشار شیوند، کوه‌های منگشت، دشت سوسن، منطقه تاراز، گلزار، تورک، طاق طویله، آثار قلعه کژدم، اشکفت سلمان و نقش برجسته کول فره اشاره کرد. این دهکده شامل تعداد بسیاری  ویلا و سوئیت برای اسکان بوده و همچنین دارای طبیعتی هیجان انگیز و لذت بخش بوده که بهترین گزینه برای چادر زدن و اتراق می باشد . 

آدرس:‌ استان خوزستان، ۱۴ کیلومتری جنوب دهدز

 

  • دهکده گردشگری سلامت صبا قم (دهکده‌ای جذاب با امکانات تفریحی مفرح)

بهترین دهکده های گردشگری تهران

دهکده گردشگری و تفریحی صب در قم یکی از مکان گردشگری در قم بوده که دارای 4 ویلا و 14 سوئیت بوده و طرفیت اسکان 790 مسافر را داشته و دارای محیطس ارامو مفرح است . امکانات این دهکده جذاب شامل رستوران با منوی متنوع از انواع غذا‌های سنتی، اسکله ماهی‌گیری، شهر‌بازی، دوچرخه برای دوچرخه‌سواری، استخر‌های آب‌درمانی و قایق برای قایق سواری می باشد . 

آدرس:‌ استان قم، دستجرد ، ۲۰کیلومتری جاده تفرش، روبروی شهر دستجرد

 

  • دهکده توریستی ملل شاندرمن ماسال | دهکده‌ای با طبیعتی فوق‌العاده 

بهترین روستا های ایران

این دهکده بی شک یکی از منحصر بفرد ترین دهکده های توریستی ایران بوده که در گیلان واقع شده است و از طبیعت رویایی این استان الهام گرفته شده است و این دهکده یک دهکده جادویی می باشد که خاطرات خوسایندی را برای شما به ارمغان می آوردو این مکان در سال 1391 افتتاح شد . این مکان دارای یک طبقه بوده که حدود 11 تا اتاق دارد و چشم انداز آن رو به کوه می باشد و دارای 105 تخت بوده و ظرفیت رستوران آن حدود 50 نفر می شود. برخی از امکانات این مجموعه شامل کافی‌شاپ، فضای بازی کودکان، صندوق امانات، چای‌خانه، اینترنت رایگان و خدمات اتاق می باشد . 

آدرس: ماسال، بین ماسال و شاندرمن، روستای بیتم

 

  • دهکده گردشگری ساحلی چی چست ارومیه (از جذاب‌ترین دهکده های توریستی ایران)

روستا های دیدنی و توریستی ایران

دهکده گردشگری ساحلی چی چست یکی از کامل ترین دهکده های توریستی است که در ارومیه واقع شده و از جمله امکانات رفاهی و تفریحی این دهکده می توان به به هتل ۳‌ستاره، زمین بازی برای کودکان، پیست رالی، کارتینگ، اتاق‌های نمک‌درمانی، سالن‌هایی برای بیلیارد، ایس‌هاکی فوتبال‌دستی و… اشاره نماییم . 

آدرس:‌ استان آذربایجان غربی، ۱۸ کیلومتری شهر ارومیه، مسیر جاده دریاچه ارومیه، نزدیکی بندر گلمانخانه

 

  • دهکده گردشگری و سلامت مخملکوه استان لرستان (از محبوب‌ترین دهکده های توریستی ایران)

دهکئه های توریستی ایران

دهکده گردشگری و سلامت مخمل کوه یکی از جاهای دیدنی لرستان و محبوب ترین دهکده های توریستی ایران می باشد . که دارای دو ساختمان سه طبقه بوده که دارای 50 واحد می باشند . این دهکده در سال 1398 تاسیس شد از مزیت های این مجموعه فاصله کمی آن با مکان های مشهور و دیدنی لرستان از جمله دریاچه کیو، پل شاپوری شکسته، آبشار گریت و آبشار نوژیان دارد . از جمله امکانات این مجموعه نیز می توان به  کافی‌شاپ ۲۴ساعته، پارکینگ، آلاچیق، رستوران ایرانی و سفره‌خانه سنتی اشاره نمود . 

آدرس: خرم‌آباد، کیلومتر ۵ محور خرم‌آباد به الشتر، ورودی پارک جنگلی مخملکوه

 

  • دهکده‌ توریستی سنتی و ارگانیک ماهان (دهکده‌ای با فضایی دل‌چسب و بی‌نظیر)

دهکده های سنتی و توریستی ایران

مجموعه گردشگری ماهان یکی از دهکده های توریستی ایران میباشد که در کنار امکانات رفاهی متنوعی که دارد دارای طبیعتی بی نظیر می باشد . از جمله مزارع سرسبز، چشمه‌های زلال و آب‌وهوای مطبوع . 

امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه می توان به سرو چای هیزمی، وسایل بازی کودکان، امکان اسب‌سواری و کرسی سنتی در زمستان در آلاچیق‌های چوبی اشاره نمود . 

آدرس: جاده اصفهان – نائین، جاده روبه‌روی پلیس راه سجزی، روستای زفره، دهکده توریستی، سنتی و ارگانیک ماهان

 

  • دهکده توریستی فروردین اردکان (دهکده‌ای با جاذبه‌های طبیعی مسحور‌کننده)

دهکده های جذاب توریستی ایران

دهکده فروردین اردکان یکی از دهکده هایی است که نسبت به سایر دهکده ها توریستی ایران فضای گرم تر و صمیمانه تری دارد . این دهگده انقدر طبیعت زیبایی دارد که شما را شگفت زده می کند . کوه های بلند و کوتاه و چشمه های زلاب و کوارا همچنین غار های شگفت اگیز از جاذبه هی طبیعی این مجموعه می باشد این دهکده در سال 1394 در اردکان احداث شد و از امکانات تفریحی و رفاهی آن می توان به رستوران، پارکینگ، کافی‌شاپ، چای‌خانه سنتی، صندوق امانات و فضای سبز اشاره کرد . همچنین از ویژگی های این مجموعه می توان به تفریحات طبیعی آن اشاره نمود که شامل غذا خوردن در چشمه کوه، نوشیدن چای هیزمی، صخره‌نوردی، کوه‌نوردی و ماهی‌گیری می باشد. 

آدرس: اردکان، کیلومتر ۴۰ جاده یزد‌مشهد، جاده دهکده فروردین

 

  • دهکده توریستی تفریحی باغستان کرج (مجموعه‌ای کامل برای تفریح و وقت‌گذرانی)

بهترین دهکده های توریستی و تفریحی ایران

دهکده توریستی باغستان یکی از دهکده هایی است که همه پیز تمام بوده و دارای تمام امکانات رفاهی میباشد از جمله این امکانات آبشار مصنوعی،‌ شهربازی، پیست دوچرخه‌سواری،‌ آلاچیق‌های متنوع، تور والیبال، پل معلق، فضای بازی کودکان می باشد . این دهکده با این جاذبه های تماشایی می تواند هر مسافری را سرگرم کرده و برای ان ها لذت بخش باشد. تمام این جاذبه های سرگرم کننده در کنار طبیعت سر سبز و مملوء از درختان این دهکده برای شما یک تجربه فراموش نشدنی را به همرا خواهد داشت . 

آدرس: شمال‌غربی شهرستان کرج، باغستان، در مسیر جاده آتشگاه

 

  • دهکده گردشگری رایان نطنز اصفهان (دهکده‌ای با چشم‌اندازی خیره‌کننده) 

دهکده های گردشگری ایران

دهکده راین یکی از دهکده ای است که دارای چشم اندازی خیره کننده میباشد روستای کشه و طرق رود از جمله چشم اناز های این دهکده می باشد  . این دهکده در اصفهان واقع شده و دارای وسعتی چند هکتاری می باشد این مجموعه شامل امکاناتی همچون ۲۰ ویلا با امکاناتی مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی، پارکینگ، سرویس بهداشتی، رستوران و تخت‌خواب‌های راحتی می باشد . از جمله امکانات تفریحی این مجموعه نیز می توان به پل معلق، زیپ‌لاین، اسب‌سواری، قایق‌سواری و کوه‌نوردی اشاره نمود . 

آدرس: استان اصفهان، شهرستان نطنز، روستای کشه

 

  • دهکده گردشگری سیمرغ تبریز (ازمهیج‌ترین دهکده های توریستی ایران) 

دهکده های تفریحی و مدرن ایران

دهکده توریستی سیمرغ تبریز یکی از دهکده هایی است که دارای تفریحاتی مهیج می باشد در نتیجه اگر بدنبال تفریحات هیجان انگیز هستید رفتن و اقامت در این دهکده بهترین گزینه برای شماست . این دهکده نزدیک به سد امند بوده به همین دلیلد نیز بیشتر آن را با این نام می شناسند. از جمله امکانات تفریحی دهکده امند اسکی روی آب، قایق‌رانی، جت اسکی و ماهی‌گیری می باشد همچنین امکانات رفاهی این بیشمار بوده و به دلیل این امکانات کافی یکی از بهترین گزینه ها است برای اقامت گردشگران .

آدرس: استان آذربایجان شرقی، کیلومتر ۱۵ جاده تبریز، صوفیان، سد امند

 

  • دهکده گردشگری عباس برزگر استان فارس (دهکده‌ای جذاب با بافت سنتی) 

بهترین هکده های توریستی و سنتی ایران

دهکده گردشگری عباس برزگر یکی از دهکده های توریستی ایران است که داستانی جالب در پیش خود دارد زیرا عباس برزگر یک دست فروش بود که پس از تلاش و کوشش های فراوان توانست این دهکده را احداث نموده و آن را گسترش دهد. او امروز یکی از میلیارد های ایران میباشد . اقامت گاه او یکی از اقامت گاه های محبوب بوده که هر روز اشغال بوده این مجموعه امکانت بیشماری داشته و دارای بافت تاریخی و محلی بوده است . 

آدرس: استان فارس، شهر بوانات، ۱۸کیلومتری بوانات، روستای بزم