10 جاذبه گردشگری سوئیس

10/02/2022
جاذبه های گردشگری کشور سوئیس
کشور سوئیس یکی از زیباترین کشور های دنیا می باشد که دارای مکان های تاریخی و تفریحی فراوانی است که امروز قصد داریم در این مقاله به این جاذبه ها بپردازیم، با ما همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

کشور سوئیس که دارای مناطق بسیار سر سبز و جذاب می باشد یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری می باشد، قله‌های سر به فلک کشیده آلپ، دریاچه‌های آبی درخشان، دره‌های زمرد، یخچال‌های طبیعی، و دهکده‌های زیبای کنار دریاچه این کشور محصور در خشکی را با زیبایی افسانه‌ای آغشته کرده است. در میان دره‌های کوهستانی و دریاچه‌ها، استراحتگاه‌های بین‌المللی در سطح جهانی و فهرست بلندبالایی از کارهایی که باید انجام دهید، از جمله پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، کوه‌نوردی، پاراگلایدر، اسکی، و سورتمه‌بازی قرار دارند.مسافران برای دیدن مناظر شگفت‌انگیز به کشور زیبای سوئیس می روند، اما جذابیت‌های فرهنگی بسیاری را مجذوب خود می‌کنند.

کشور زیبای سوئیس

شهرهایی مانند زوریخ، ژنو و لوزان که غرق در تاریخ هستند، موزه‌ها و گالری‌های عالی، ساختمان‌های تاریخی و جشنواره‌های موسیقی مشهور را ارائه می‌کنند. پایتخت این کشور، برن است، با یک شهر قدیمی قرون وسطایی خیره کننده، که انحراف رودخانه را در آغوش گرفته است. آلمان، ایتالیا، اتریش و فرانسه با سوئیس هم مرز هستند و زبان ها و آداب و رسوم آنها به این کشور پیچیدگی چند فرهنگی را القا می کند.از معماری ایتالیایی تیچینوی نخل‌شده گرفته تا لهجه‌های رومانش سوئیسی-آلمانی و لاتین، سوئیس گاهی اوقات می‌تواند شبیه چندین کشور در یک کشور باشد، اما با بسته‌بندی شیک و وقت‌شناسی که به آن معروف است.با فهرست برترین جاذبه ها و بهترین مکان های دیدنی سوئیس، این کشور دیدنی را کاوش کنید. با مجله والی همراه باشید.

(کشور مورد علاقه ادمینheart)

جاذبه های گردشگری سوئیس

1. Matterhorn

زیباترین شهر سوئیس

قله نوک تیز نمادین سوئیس یکی از بلندترین کوه‌های آلپ است. در مرز ایتالیا، این قله افسانه ای به ارتفاع 4478 متر می رسد و چهار چهره شیب دار آن در جهت نقاط قطب نما قرار دارند. اولین صعود در سال 1865 با سقوط چهار کوهنورد در حین فرود به طرز غم انگیزی به پایان رسید. امروزه هزاران کوهنورد با تجربه هر تابستان به اینجا می آیند.

در پای این قله عظیم، دهکده جذاب زرمات، یک تفریگاه بین‌المللی برتر با کالسکه سواری، کلبه‌های عجیب و غریب، و رستوران‌ها و هتل‌های کلاس جهانی قرار دارد. برای حفظ کیفیت هوا و محیط آرام تردد وسایل نقلیه موتوری در روستا ممنوع شده است.

در زمستان، اسکی بازان می توانند بیش از 300 کیلومتر از شیب ها را پایین بیاورند. در تابستان، شنا و تنیس از تفریحات محبوب هستند و همچنین پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهنوردی در کوه های اطراف. اسکی در یخچال تابستانی نیز در دسترس است.

2. Jungfraujoch: قله اروپا

زیبایی های کشور سوئیس

یکی از محبوب‌ترین کارهایی که در منطقه زیبای برنز اوبرلند انجام می‌شود، سفر با قطار به Jungfraujoch، "قله اروپا" با یک تراس رصد و رصدخانه علمی در ارتفاع 3454 متری است. طولانی‌ترین یخچال طبیعی اروپا، مسیر معروف Eiger از ایستگاه یخچال Eiger تا Alpiglen به صخره‌هایی در پای جبهه شمالی چسبیده است. زیبا گریندل والد یک دهکده یخچالی در منطقه Jungfrau است که پایگاه عالی برای ماجراجویی در کوه های اطراف است. این کوه در پایه کوه های پوشیده از برف لانه می کند و یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین استراحتگاه های سوئیس است. بر فراز این دره آلپ، وترهورن تاج شکل و نمای شمالی آیگر، یکی از چشمگیرترین و دشوارترین صعودهای سیاره، قرار دارد. دو یخچال درخشان گریندل والد در بین کوه ها قرار دارد. برای داشتن بهترین مناظر، فالهورن با ارتفاع ۲۶۸۱ متری، چشم‌اندازهای خیره‌کننده از قله‌های غول‌پیکر را ارائه می‌دهد.

3. Interlaken (اینترلاکن)

تصاویر شهر زوریخ سوئیس

اینترلاکن که بین دریاچه تون در غرب و دریاچه برینز در شرق قرار دارد، یکی از محبوب ترین استراحتگاه های تابستانی سوئیس است، قله های قدرتمند برج ایگر، مونچ، و جونگفراو در بالای شهر فرصت های عالی برای ماجراجویی های کوهستانی را فراهم می کند. پیاده روی، کوهنوردی، قایق سواری، و کایاک سواری از فعالیت های اصلی هستند.

بیش از 45 خط آهن کوهستانی، تله کابین، تله کابین و تله اسکی بازدیدکنندگان را به حومه اطراف منتقل می کنند و فرصت های زیادی برای گشت و گذار از بالا فراهم می کنند، در زمستان، اسکی بازان و اسنوبورد سواران می توانند از استراحتگاه های اطراف و اسکی صحرانوردی در امتداد شبکه گسترده مسیرهای پیاده رو انتخاب کنند. 

4.Lucerne (لوسرن)

جاهای دیدنی سوئیس

دریاچه آبی درخشان را تصور کنید که توسط کوه‌ها احاطه شده است، یک شهر قدیمی قرون وسطایی بدون ماشین، پل‌های سرپوشیده، گردشگاه‌های کنار آب، ساختمان‌های تاریخی نقاشی‌شده، و میدان‌های آفتاب‌گرفته با فواره‌های جوشان. جای تعجب نیست که لوسرن (به آلمانی، لوزرن) بهترین نقطه برای گردشگران است. این شهر بی‌نظیر سوئیس که به‌خاطر کنسرت‌های موسیقی خود مشهور است، تکنوازان، رهبران ارکستر و ارکسترهای مشهور را به جشنواره بین‌المللی موسیقی سالانه خود می‌کشاند. مرکز فرهنگ و کنوانسیون خانه یکی از سالن های کنسرت پیشرو در جهان است.

5. Lake Geneva(دریاچه ژنو)

بهترین شهرهای سوئیس

دریاچه ژنو، بزرگترین دریاچه آلپ اروپا، در مرز سوئیس و فرانسه قرار دارد و در سواحل برخی از محبوب ترین شهرهای سوئیس قرار دارد. شهر ژنو (به فرانسوی Genève؛ در آلمانی Genf) بین قله های پوشیده از برف زیبا در نقطه ای که رود رون به دریاچه ژنو می ریزد قرار دارد.این «پایتخت صلح» فرانسوی زبان، مقر اروپایی سازمان ملل است و ترکیبی دلپذیر از شادی دو زندگی فرانسوی و ساختار سوئیسی را در خود دارد. گردشگاه‌ها، پارک‌ها و باغ‌ها اطراف دریاچه را احاطه کرده‌اند و شهر قدیمی نقطه‌ای دوست‌داشتنی برای قدم زدن در میان ساختمان‌های تاریخی است.

6. Chateau de Chillon، Montreux

بهترین شهر سوئیس برای کار

در سواحل دریاچه ژنو، در نزدیکی مونترو، قلعه شیلون (قلعه شیلون) برای قرن ها الهام بخش هنرمندان و نویسندگان بوده است. لرد بایرون، ژان ژاک روسو و ویکتور هوگو از جمله بزرگانی هستند که در مورد این گنجینه معماری نوشته اند.

این مجموعه که زمانی سنگر کنت‌ها و دوک‌های ساووی از قرن دوازدهم بود، حدود 25 ساختمان را در بر می‌گیرد که در اطراف سه حیاط قرار گرفته‌اند. موارد برجسته عبارتند از سالن های بزرگ، با مناظر باشکوه از دریاچه ژنو. اتاق های زیرزمینی گوتیک؛ کلیسای کوچک، مزین به نقاشی های قرن چهاردهم. و Camera Domini، اتاق خوابی که توسط دوک ساووی اشغال شده و با نقاشی های دیواری قرون وسطایی تزئین شده است.

7. St. Moritz (سنت موریتز)

دریاچه‌های آینه‌مانند، یخچال‌های طبیعی، قله‌های ناهموار، جنگل‌های آلپ، و انبوهی از آفتاب، سنت موریتز را به یکی از برترین مقاصد کوهستانی جهان تبدیل کرده است و در فهرست کارهایی که باید در سوئیس انجام دهید، باید از آن دیدن کنید. هتل‌های قصری و رستوران‌های گران‌قیمت در این شهر تفریحی شیک، که میزبان دو المپیک زمستانی بوده است، برابر هستند، این شهر که در یک دره کوهستانی در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا قرار دارد، به دو بخش تقسیم شده است: سنت موریتز دورف در یک تراس آفتابی مشرف به دریاچه سنت موریتز قرار دارد. بخش دیگر شهر، کنار دریاچه سنت موریتز باد در کف دره، یک استراحتگاه بهداشتی با اقامتگاه ارزان‌تر است.

زیباترین دهکده های جهان سوئیس

8. Bern

شهر برن سوئیس

در مکانی خیره کننده، بر روی شبه جزیره ای از رودخانه Aare، پایتخت سوئیس، برن، جذابیت دنیای قدیم را به نمایش می گذارد، و شهر قدیمی قرون وسطایی شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. با قدم زدن در خیابان های سنگفرش شده، بازدیدکنندگان می توانند بلندترین کلیسای جامع در سوئیس را با مناظر پانوراما از برج آن کاوش کنند. فواره های قرن شانزدهمی؛ برج ساعت قرون وسطایی Zytglogge با عروسک های متحرک. و شش کیلومتر پاساژ خرید که مردم محلی آن را "لاوبن" می نامند. باغ رز (Rosengarten) مناظر زیبایی از مرکز شهر قدیمی را ارائه می دهد.

برن جاذبه های گردشگری زیادی دارد که در انتظار کشف هستند، از جمله موزه های عالی. دوستداران هنر از گالری های چشمگیر، از جمله Zentrum Paul Klee، بزرگترین مجموعه جهان از آثار این هنرمند مشهور، و موزه هنر برن (Kunstmuseum) قدردانی خواهند کرد.

بازارهایی را از دست ندهید که در Bundesplatz (میدان پارلمان) با چشم‌اندازی از ساختمان زیبای پارلمان به سبک رنسانس (Bundeshaus) برگزار می‌شود. خانواده ها همچنین از بازدید از پارک خرس لذت خواهند برد.

9. Lake Lugano and Ticino(دریاچه لوگانو و تیچینو)

گرینوالد سوئیس

دریاچه لوگانو در مرز سوئیس/ایتالیا در تیچینو، تنها کانتون رسمی ایتالیایی زبان سوئیس قرار دارد و طعم وسوسه انگیزی از دریای مدیترانه را ارائه می دهد. مرکبات، انجیر، نخل، و انار در آب و هوای معتدل اینجا شکوفا می‌شوند. حتی زمانی که قله‌های پوشیده از برف در دوردست اشاره می‌کنند.

در شهرهای اطراف دریاچه لوگانو و دریاچه ماگیوره در غرب، احساس ایتالیا در معماری، میدان‌ها و اشتیاق به غذاهای عالی که از جنوب، شرق و غرب بر روی مرزهای ایتالیا می‌ریزد، غیرقابل انکار است.

10.Zurich (زوریخ)

پایتخت سوئیس

زوریخ بزرگ‌ترین شهر سوئیس، مرکز حمل‌ونقل مهم و نقطه‌ی شروعی عالی برای مسافران است. این شهر در انتهای شمال غربی دریاچه زوریخ بر روی رودخانه لیمات قرار دارد. این سرمایه بانکی ثروتمند، فراتر از نمای دگمه دار خود، دارای مجموعه ای غنی از گنجینه های فرهنگی است.

یک مکان عالی برای شروع یک تور پیاده روی، خیابان های سنگفرش شده شهر قدیمی با مغازه ها، کافه ها و گالری های عجیب و غریب آن است. بانهوف استراسه مایل‌ها، یکی از بهترین بخش‌های خرید اروپا، با فروشگاه‌های طراحان مد، ساعت و جواهرات می‌فروشد.

با دور شدن از بوتیک ها، بازدیدکنندگان بیش از 50 موزه و 100 گالری هنری و همچنین بسیاری از جاذبه های گردشگری دیگر را خواهند دید. یکی از بهترین انتخاب‌ها موزه هنرهای زیبای Kunsthaus Zürich، با مجموعه‌ای چشمگیر از آثار هنری از قرون وسطی تا امروز است. یکی دیگر از موارد مورد علاقه موزه Rietberg است که بر روی هنرهای غیر اروپایی با آثار بسیاری از چین، هند و آفریقا تمرکز دارد.

قدم زدن کوتاهی از ایستگاه اصلی زوریخ، موزه ملی سوئیس، در قصری به سبک گوتیک، تاریخ فرهنگی سوئیس را مورد توجه قرار می‌دهد. خانواده‌ها باغ وحش زوریخ را با پارک فیل‌ها، رژه پنگوئن‌ها و غرفه ماداگاسکار دوست خواهند داشت. از شهر، با قطار به کوه Uetliberg بروید تا مناظر پانوراما از شهر و حومه شهر را ببینید.