10 آثار تاریخی و صنعت گردشگری اسپانیا

10/02/2022
جاذبه گردشگری اسپانیا
سرزمین اصلی اسپانیا از جنوب و شرق با دریای مدیترانه هم مرز است به جز یک مرز زمینی کوچک با قلمرو بریتانیا جبل الطارق. در شمال با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای. و در شمال غرب و غرب با اقیانوس اطلس و پرتغال.
مجله والی
مجله والی

از آثار باستانی رها شده توسط رومیان و مورها، قلعه ها و موزه های قرون وسطایی باورنکردنی آن، یا شهرهای پر جنب و جوش بارسلونا، مالاگا و مادرید، در اسپانیا ترکیبی بی نظیر از بهترین جاذبه های گردشگری و فرهنگی در جهان خواهید یافت. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا با مجله والی همراه باشید.

10 جاذبه ی گردشگری کشور اسپانیا


10. کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی اسپانیا در مادرید

کاخ سلطنتی مادرید اقامتگاه رسمی پادشاه اسپانیا است اگرچه فقط برای مراسم دولتی استفاده می شود. این کاخ تا حدی به روی عموم باز است، مگر زمانی که برای تجارت رسمی استفاده می شود.

فیلیپه ششم پادشاه اسپانیا و خانواده سلطنتی در این کاخ زندگی نمی‌کنند، بلکه در کاخ ساده‌تر کاخ د لا زارزوئلا در حومه مادرید زندگی می‌کنند.کاخ سلطنتی یکی از مقاصد اصلی گردشگری اسپانیا است که بین سال های 1738 تا 1755 ساخته شده است و شاه کارلوس سوم در سال 1764 در این کاخ زندگی می کرد.

بخش های مختلف کاخ سلطنتی مادرید
همان طور که اشاره کردیم این کاخ سلطنتی زیبا و خاص دارای بیش از ۲۰۰۰ اتاق است و همین موضوع باعث شده تا شاهد بخش های مختلفی در آن باشیم. اتاق تخت شاه و اسلحه خانه سلطنتی و باغ های ساباتینی از بخش های دیدنی این کاخ سلطنتی می باشد.

9. روندا

شهرداری روندا


Ronda یک شهرداری اسپانیایی متعلق به جامعه خودمختار  اندلس است که در حدود 100 کیلومتری شهر  مالاگا واقع شده است.و در ارتفاع 750 متری یک ساخته شده است و توسط یک رودخانه به دو قسمت تقسیم شده است.روندا از زیبا ترین و چشم نواز ترین شهر های اروپا به شمار می آید به دلیل منطره ی زیبایی کهه دارد ای شهر در لبه پرتگاه یک دره واقع شده است که با 3 پل بی نظیر که طول بزرگترینش به120 متر می رسد ارتباط در آن برقرار است.

همچنین روندا مکانی زیبا برای بازدید است زیرا دارای قدیمی ترین حلقه گاو نر در اسپانیا و حمام های رومی است. سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند

 جمعیت آن تقریباً 35000 تن است. این شهر کوچک روی یک صخره عظیم قرار دارد و دارای یک پل باشکوه است که از تنگه ای بین روندا قدیمی و جدید عبور می کند. که بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر توسط نژاد سلت ها ساخته شده و در قرن ششم قبل از میلاد نیز اسم آن را آروندا گذاشته اند.

8. موزه و تئاتر دالی

فیگوئراس در اسپانیا


 
فیگرس در گوشه شمال شرقی کاتالونیا قرار دارد. این شهر مهم‌ترین شهر از میان کسانی است که به مرز فرانسه نزدیک هستند و یک مرکز ارتباطی مهم را ایجاد می‌کند که آن را به یک دروازه و یک نقطه توقف اجباری برای مسافران و گردشگران ورودی و خروجی اسپانیا تبدیل می‌کند.

از پیدا کردن موزه هنرمند سالوادور دالی در زادگاهش فیگوئراس شگفت زده خواهید شد. سالوادور دالی یکی از محبوب ترین نقاشان جهان است.گفته می‌شود که موزه و تئاتر دالی، اولین محل برای نمایش عمومی آثار دالی در سن ۱۴ سالگی بوده و به همین دلیل این موزه با تاریخچه‌ زندگی دالی گره خورده است.در ابتدا صندلی های چیده شده تئاتر در حیاط منطره ای دیدنی را ایجاد میکند و میتوانید در آن قدم زنید . در وسط فضای موزه، کادیلاک شخصی سیاه‌رنگ دالی زیر تابلوی «قایق گالا» پارک شده است، این نقاشی قایق بادبانی واژگونی را نشان می‌دهد که قطرات آب از آن می‌ریزد. تندیس‌های طلایی شبیه اسکار در اندازه‌های واقعی مانکن‌ها طراحی شده‌ و روی دیوارهای اطراف فضای باز قرار گرفته‌اند،‌ این مجسمه‌ها دست‌هایشان را بالا برده‌اند، گویی به‌طرز مرموزی، خلق آثار هنری در محوطه‌ زیر خود را جشن گرفته‌اند. یک گنبد شیشه‌ای ژئودزیکی روی سکوی نمایش سابق قرار گرفته است و چشم مگس را در ذهن تداعی می‌کند و در زیر همین گنبد، قبر دالی قرار دارد. در واقع این همان جایی است که مراسم تشییع جنازه‌ او در سال 1989 رخ داد و به آرامگاه ابدی او تبدیل شد.

7. La Rambla

la rambla جاذبه گردشگری اسپانیا

La Rambla که به آن Las Ramblas نیز می‌گویند، گردشگاهی نمادین در شهر  بارسلون  است که بین  Plaça de Catalunya ، مرکز عصبی شهر، و  بندر قدیمی قرار دارد .

La Rambla یکی از محبوب ترین بازارهای جهان را دارد. این تفرجگاه در منطقه مرکزی بارسلونا فقط برای عابران پیاده است و بازارهای روباز، مغازه ها، کافه ها و رستوران ها را ارائه می دهد. در این بازار خیابانی همه چیز پیدا می شود.

می‌توانید تمام روز را به قدم زدن در اطراف بپردازید و به دنبال گنجینه‌های پنهان بگردید و از غذاهای عالی اسپانیا استفاده کنید. سواری در تمام روز و تا آخر شب شلوغ است.

La Rambla مکانی واقعا شگفت انگیز برای بازدید از هنگام سفر به اسپانیا است.

6. ساحل  La Concha سن سباستین

ساحل la concha


ساحل La Concha ساحلی است که در  خلیج La Concha  در شهر سن سباستین اسپانیا واقع شده است. از زیبا ترین مقاصد برای سپری کردن اوقات فراغت می باشد. به این دلیل که در اینجا می‌توانید موج‌سواری کنید، در مسیر پیاده‌روی در جستجوی رستوران‌های خوب قدم بزنید و از مناظر زیبای ساحل لذت ببرید.

هرگز روزی را که در این شهر زیبا در ساحل سن سباستین گذراندید فراموش نخواهید کرد .

5. مسجد-کلیسای جامع قرطبه

مسجد کلیسای جامع قرطبه جاذبه توریستی


مسجد کلیسای جامع کوردوبا که در حال حاضر به صورت کلیسایی به عنوان کلیسای جامع عروج بانو یا به طور کلی «مسجد کوردوبا» شناخته می شود، یکی از جذاب ترین معماری های جهان است که در شهر آندلس کوردوبا واقع شده است.

ساخت این بنا به عنوان مسجد در سال 786 با تصاحب فاتحان مسلمان کلیسای اسپانیایی-رومی سن ویسنته مارتر و استفاده مجدد از بخشی از مصالح برای عبادت مسلمانان آغاز شد.  در منطقه‌ی خودمختار اندلس اسپانیا و در شهر کوردوبا واقع شده است.

پس از تسخیر مجدد اسپانیا، یک کلیسای جامع در مرکز ساختمان بزرگ مورها ساخته شد. این یکی از زیباترین جاذبه هایی است که در سفر بعدی خود به اسپانیا می توانید از آن دیدن کنید.

بنای مسجد قرطبه کوردوبا

سبک معماری ابن بنا اسلامی ( دوره ی امویان) - رنسانس بوده و پلان مسجد شبیه به مسحد جامع المتوکل می باشد که در سال 1984 در یونسکو به ثبت رسید. بیشترین مزالح استفاده شده همانطور که در تصویر مشاهده می کنید از سنگ مرر و چوب بوده است.مهم ترین اثری که در این مسجد نگهداری می شود نقاشی عروج مریم است که بازدید کنندگان زیادی برای دیدن آن به این مسجد می آیند.

4. موزه گوگنهایم بیلبائو

موزه گوگنهایم اسپانیا


موزه گوگنهایم بیلبائو چهارمین جاذبه‌ای است که باید در هنگام سفر به اسپانیا از آن دیدن کنید.

گوگنهایم بیلبائو یک موزه هنر معاصر است که توسط معمار مشهور کانادایی Frank O. Gehry طراحی شده است و در شهر  بیلبائو ، کشور باسک واقع شده است.

این موزه در اکتبر 1997 افتتاح شد و از زمان افتتاح، هر سال به طور متوسط ​​بیش از یک میلیون بازدید کننده داشته است، که تأثیر فوق‌العاده‌ای بر اقتصاد و جامعه باسک، رونق گردشگری در منطقه و ترویج احیای مردم متعدد دارد. و فضاهای خصوصی در شهر، علاوه بر بهبود چهره شهر.

بارزترین ویژگی موزه ساختمان خلاقانه ای است که در آن قرار گرفته است که از اشکال منحنی و پیچ خورده تشکیل شده است که با سنگ آهک، پرده های شیشه ای و صفحات تیتانیوم پوشانده شده است.

موزه گوگنهایم بیلبائو یکی از مهم‌ترین سازه‌های معماری قرن بیستم است.

3. معبد کفاره ساگرادا فامیلیا (خانواده مقدس)

معبد کفاره ساگرادا فامیلیا


جاذبه های گردشگری اصلی در اسپانیا: ساگرادا فامیلیا
معبد کفاره ساگرادا فامیلیا، که به سادگی به عنوان ساگرادا فامیلیا شناخته می شود، یک کلیسای کاتولیک رومی در بارسلون، اسپانیا است که توسط معمار آنتونی گائودی طراحی شده است و در سال 1882 شروع شد. و هنوز هم به پایان نرسیده است.

این آثر دیدنی سالانه 2.5 ملیون بازدید کننده دارد که رقمی شگفت انگیز است.

این شاهکار گائودی را بزرگترین نماینده  معماری مدرنیستی کاتالونیا می دانند . معمار کاتالانی تا روز مرگش در سال 1926 تقریباً 40 سال روی این پروژه کار کرد.

این یک جاذبه زیبا است که در سفر بعدی خود به اسپانیا نمی توانید آن را از دست بدهید.

2.الهامرا

الجمرا در اسپانیا


الهامرا یک  شهر پالاتین اندلس  است که در  گرانادا ، در منطقه خودمختار اندلس، اسپانیا واقع شده است. این کاخ در قرن سیزدهم توسط سلاطین ناصری ساخته شد.

الهامرا شامل مجموعه‌ای از کاخ‌ها، باغ‌ها و قلعه‌ای است که یک ارگ واقعی در خود شهر گرانادا را در خود جای داده است که محل اقامت پادشاه و دربار  پادشاهی ناصری گرانادا بوده است.

نام "الهامرا" به معنای واقعی کلمه از عربی به عنوان "قلعه سرخ" ترجمه شده است. برخی این را به رنگ گل رس آفتابگردان که از آن کاخ ها ساخته شده اند نسبت می دهند ؛ برخی دیگر اعتقاد دارند که این نام از "شعله های مشعل قرمز" گرفته شده است که قلعه را در طی سالها ساخت خود روشن کرده است.

جذابیت واقعی آن، مانند سایر آثار مسلمانان آن زمان، نه تنها در فضای داخلی است که تزئینات آن در زمره قله های  هنر اندلس است ، بلکه در مکان و اقتباس آن نیز نهفته است و منظره جدیدی را ایجاد می کند که کاملاً با پیش از آن ادغام شده است. طبیعت موجودالحمرا یکی از پربازدیدترین جاذبه های اسپانیا است که در سال 2016 رقم تاریخی 2,615,188 بازدیدکننده را دریافت کرد. بسیاری از افرادی که از گرانادا بازدید می کنند، فقط برای بازدید از الحمرا است.

1. موزه پرادو

موزه پرادو اسپانیا

موزه ملی پرادو که در بخش مرکزی شهر مادرید (اسپانیا) واقع شده است، یکی از مهم ترین و پربازدیدترین موزه های جهان است.پرادو در خیابانی همنام خود یعنی خیابان پسئو دل پرادو (Paseo del Prado) قرار گرفته است.

ساختمانی که در حال حاضر موزه در آن قرار دارد، از قرن 18 میلادی به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت. پرادو در زبان اسپانیایی به معنای علفزار است  و به علت وجود منطقه سرسبز اطراف موزه به نام پرداو نام گزاری شده است.

فهرستی از دارایی های هنری که در فوریه 2017 جمع آوری شد، نشان داد که موزه بیش از 35000 شی دارد که به 8045 نقاشی، 9561 طراحی، 5973 چاپ و 34 قالب مهر زنی، 971 مجسمه (علاوه بر 1514 قطعه تزئینی، 151 قطعه تزئینی ) تقسیم شده است. 38 اسلحه و زره، 2،155 مدال و سکه، بیش از 15،000 عکس، 4 کتاب و 155 نقشه و ... اگر واقعاً می خواهید آثار هنری از جمله اروپایی را ببینید، این مکان است!

به گفته جاناتان براون ، مورخ هنر و اسپانیایی‌شناس، که به‌طور منحصربه‌فردی از نقاشی‌های استادان اروپایی از قرن‌های 16 تا 19 برخوردار است  ، کمتر کسی جرات می‌کند که مهم‌ترین موزه جهان برای نقاشی اروپایی باشد.

این موزه هر ساله پذیرای بیش از 2600000 بازدیدکننده است. پس فراموش نکنید که حداقل یک بار در زندگی خود از این مکان دیدن کنید، زیرا یکی از بهترین موزه های هنری جهان محسوب می شود.

 موزه پرادو واقعاً مکانی عالی برای بازدید است زیرا هنر نمایش داده شده توسط پادشاهان اسپانیا به دست آمده است که شامل آثار ارزشمند هنرمندانی بزرگ چون: بوش ، ولاسکِز، روبنس، رافائل و گویا و بزرگانی دیگر در عالم آثار هنری همچون نقاشی ومجسمه سازی می باشد. سبک آثار این موزه بیشتر در عالم هنرهای نئو کلاسیک است.

با توجه به این که این مجموعه بسیار بزرگ است و وسعت زیادی دارد، در دنیا از بسیای از نقاط مختلف برای دین آن به مادرید سفر می کنند اما شاید بتوان به جرات گفت که نه برای یک بار، بلکه چندین بار! حتما در اولویت های خود دیدن آثار اسپانیایی قرن 17 را بگنجانید.

در ضمن این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر قبل از بازدید از موزه ی پرادو، کارت گردشگری مخصوص مادرید را تهیه کرده باشید شما می‌ توانید به صورت رایگان وارد موزه ی پرادو شوید. موزه‌ی پرادو را به جرات می توان به عنوان یکی از پربازدید ترین موزه‌های شهر مادرید، پایتخت زیبا و دیدنی اسپانیا دانست.