10مکان دیدنی مصر که نباید تماشای آن ها را از دست داد + عکس

28/02/2022
جاذبه های گردشگری کشور مصر
در این مطلب می خواهیم به شما بهترین مکان های و جاذبه های تاریخی و طبیعی کشور مصر را معرفی کرده تا شما نیز با شناخت این مناطق از عظمت این کشور باستانی با تاریخی کهن پی ببرید .
مجله والی
مجله والی

معرفی مکان های دیدنی و شگفت انگیز مصر 

مردم کشور مصر

مصر خانه ی فراعنه باستان یکی از مقاصد خیره کننده می باشد با معابد و مقبره هایی که هر ببیننده ای را شگفت زده کرده البته که شاید تمامی جاذبه های دیدنی این کشور تاریخی نبوده و علاوه بر اثار باستانی شامل بیابان های وسیع،وسایل غواصی، رود نیل و... می باشد  مصر جاذبه های زیادی دارد و یکی کشور فوقالعاده بوده با فرهنگی ترکیبی از فعالیت های مختلف، ماجراجویی . آرامش . مکان های دیدنی مصر از جمله مهم ترین مکان های توریستی در جهان میباشد که تا به امروز سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب کرده است . در مجله والی ما لیستی از بهترین مکان های دیدنی مصر را تهیه کرده ایم و به شما ارائه داده این پس این پست ما را دنیال نمایید تا شما را با این مناطق گردشگری کشور مصر اشنا کنیم.

  • اهرام مصر (جیزه) دیدنی ترین مکان باستانی مصر

عکس پرچم کشور مصر

 ازمهم ترین جا های دیدنی مصر این مجموعه می باشد . هرم بزرگ جیزه که با نام های دیگری نیز آن را می شناسند از جمله خوفو و خئوپس از اخرین بازمانده های هفتگانه دنیا است . اهرام ثلاثه مصر شناخته شده ترین میراث تاریخی دنیا می باشد . که این مجموعه باستانی به عنوان مقبره فراعنه مقتدر شاخته شده است به زبان ساده تر این مجموعه آرامگاه فرعون خوفو و خاندان چهارم آن می باشد از این رو به این مکان باستانی اهرام خوفو نیز می گویند .

می گویند این اهرام توسط ابوالهول که یکی مجسمه مرموز است محافظت می شود. این اهرام سال ها است هیبت خود را حفظ کرده و در دل مسافران و بازدید کننده های خود به دلیل شکوه و شگفت انگیز بودنش و حشت می اندازد همچنین باستان شناسان و نظریه پردازان نیز در ساخت این بنای با عظمت در دوران گذشته مانده و تا امروز هیچ نظریه ای تایید شده ای در مورد ساخت این اهرام وجود ندارد . یکی دیگر از حیرت انگیز ترین چیز ها در مورد این مجموعه یادبود های سنگی از پادشاهان گذشته بوده که همچنان به همان اندازه ی قبل باقی مانده اند .  

این اهرام در شهر قاهره مصر واقع شده است و قدمت آن حدود 2600 ق.م می باشد . گفته شده است که ساخت این اهرام توسط 100000 نفر کارگر انجام شده و حدود 20 ساتل به طول انجامیده است تا به اتمام برسد . این اهرام بزرگ ترین و قدیمی ترین مکان های دیدنی مصر می باشد و بلند ترین سازه بشذبر روی زمین بوده است . 

  • معبد کرناک مکان توریستی و دیدنی مصر 

عکس کشور مصر

معبد کرنک که شامل سه معبد اصلی است یکی از بنا های باستانی نصر است که اگرچه به شدت آسیب دیده است اما همچنان یکی از مکان های توریستی بوده که سالانه توریست های بسیاری را از سرسر دینا به سمت خود جذب می کند . در واقع می تواند گفت که این بنا یکی از سایت های مذهبی باستانی در جهان می باشد که یکی از معروف ترین ساختمان ها در کرنک تالار ستون داری می باشد . این معبد نشان دهنده ی دستاورد های ترکیبی از نسل های بسیاری از سازندگان مصر می باشد این معابد در خشکی محصور شده و دارای جند معبد بیرونی واقع شده در 2.5 کیلو متری شمال اقصر می باشد. همان طور که گفتیم یکی از مشهور ترین ساختمان های این معبد تالار ستون دار می باشد که دارای 134 ستون بزرگ بوده و دارای 16 ردیف است. 

بیشتر کار هایی که بر روی این معبد انجام شده است توسط فراعنه ی پادشاهی جدید بوده است . در واقع شهر اقصر که در حاشیه ی رود نیل واقع شده است به خاطر وجود دره های پادشاهی و این معبد که یادبود حتشبسوت می باشد سالانه میزبان هزاران توریست بوده که از جاذبه های گردشگری اشباع شده است . این شهر که همان تبس باستان می باشد که اساس قدرت پادشاهی جدید فراعنه می باشد . این معابد شامل ارامگاه های بسیاری بوده و می توان گفت یک موزه بودن سقف در جهان میباشد که با کاوش کردن و بازدید از این مکان و دیدن نقوش دیوار های و هیبت خیره کننده ی ستون های آن هیجان زده شده و تا چندین روز ذهن شما درگیر این زیبایی های خیره کننده خواهد بود. 

  • قاهره اسلامی بهترین جای دیدنی مصر 

هزینه سفر به مصر

قاهره اسلامی پایتخت مصر بوده که دارای کوچه های باریک و رمز آلود بوده و پر شده از مساجد، بنا های تاریخی، مدرسه های اسلامی و... که تمام آن ها از از دوره فاطمیان و سلسه ی ممکالیک به جا مانده است . این مکان جایی است که در ان بازار هزار توی خان الخلیلی را می توانید بیابید . بازاری کع که هنور هم مسگران و سایر صنعتگران در ان کارگاه های کوچک خود را داشته و در این بازار فعالیت می کنند. همچنین مغازه هایی از جمله سفال، پارچه، ادویه، عطر و... را می توانید در این بازار دیده که در حال فعالیت هستند.

همچنین در اطراف این بازار خیابان هایی وجو دارند که دارای اصالت معماری بوده که از امپراطوری های اسلامی به جا مانده است . در این شهر می توانید مسجد الازهر و مسجد خیره کننده ی سلطان حسن را ببینید . همچنین دوازه ی قرون وسطای باب زویله که یکی از بهترین چشم انداز های آن مناره های اطراف آن می باشد را در این شهر یافته و ان را تماشا کنید .

  • اسوان زیبا ترین منطقه دیدنی مصر 

ملیت کشور مصر

اسوان جنوبی ترین شهر مصر بوده و از جمله ارام ترین شهر این کشور میباشد که در شمال دریاچه ناصر واقع شده است البته که اثار و جاذبه های دیدنی این شهر در مقایسه با شهر اقصر جزئی میباشد اما این شهر پایه ای است برای گشت و گذار و از جمله بهترین نقاط شروع برای گشت و گذار میباشد زیرا در این شهر آثار و جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد  از جمله : 

  • معابد فیلو 
  • معبد کوم و ادفو 
  • معبد خورشید رامسس دوم 
  • معبد Kabasha

اسوان در کنار پیچ و خم های رودخانه نیل قرار گرفته استو همان طور که گقتیم بهرین مکان برای توقف کردن و تمدد اعصاب می باشد . این شهر دارای آب و هوای بسیار مطلوبی بوده است که باعث تسلی روح شما میشود زیرا این شهر در نزدیکی رودخانه جزیره الفانتین قرار گرفته است .

شما با سفر و توفق در این شهر می توانید در خیابان های دهکده نوبیات قدن بزنید می توانید یک شتر گرفته در کویر صومعه اس تی یا سیمون در ساحل شرقی برانید . به کی از رستوران های کشتی های روخانه ای رفته و در حالی که یک فنجان چای می نوشید به تماشای حرکت آرام فلوکه ها بنشینید. اما یکی از محبوب ترین کارهایی که شما می توانید در این شهر انجام دهید این است که به سادگی میتوانید به عقب برگشته و حرکت زندکی را در روخانه تماشا نمایید 

  • معبد ابوسمبل یکی از برترین جاذبه های مصر 

نژاد کشور مصر در جدول

در کشور مصر که پر از معابد قدیمی می باشد معبد ابوسمبل یکی از متمایز ترین و خاص ترین معبد ها میباشد. این معبدی است که ان را رامسس دوم در روستای نوبه در جنوب مصر آن را احداث نمود. جالب است بدانید که این معبد در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در بیرون این معبد تندیسی بزرگ قرار دارد که به عوان حافظ معبد می باشد . همچنین فضای داخلی آن و با نقاشی هایی که روی دیوار های آن رسم شده است تزیین شده است . جالب است بدانید که این معبد به طور کامل یکبار از مکان اصلی خود جابه جا شده و مکان دیگری منتقل شده است زیرا قرار بود در آن سدی ساخته شود که وجود آن باعث می شود این معبد به طور کامل به زیر آب برود . در نتیجه همانطور که ساخت و ساز این معبد کاری بسیار بزرگ و شگفت انگیز بوده است عملیات انتقال آن نیز بسیار شگفت انگیز و جالب می باشد. 

با انکه این مکان به خاطر تناسب خرسنگ هایش مشهور می باشد اما یکی از دلایل دیگر مشهور بودن این مکان این است در حین انتقال تمامی معبد ها به طور کاملا دقیق از مکان اصلی خود به مکان دیگری منتقل شده اند. زیرا همان طور گفتیم ساخت سد اسوان باعث می شد تا کل معبد به زیر آب برود. این جابه جایی که طی عملیات یونسکو انجام شد حدود چهار سال طول کشید این جابه جایی که در سال 1960 میلادی انجام شد باعث شد تا این معبد به یکی از شگفت انگیز ترین جاهای دیدنی مصر تبدیل شد . 

ابو سمبل یکی از سایت های باستان شناسی می باشد که دارای دو معبد برش داده شده است که از سنگ در جنوب مصر و در ساحل غربی دریاچه ناصر واقع شده است . معابد دو قلو در اصل در کوهستان و در زمان سلطنت فرعون رامسس بزرگ در سده ی سیزدهم پیش از میلاد کنده کاری شده بوده است .

  • موزه مصر گنجینه ای ارزشمند در مصر 

اهرام مصر در کدام کشور است

موزه مصر یکی از مکان هایی است که در ان اثار و گنجینه های ازرشمند و اشیا به جا مانده از دوران فراعنه را در خود جای داده است . این موزه یکی از بزرگ ترین و دیدنی ترین موزه های دنیا می باشد که مجموعه آثار آرزشمندی را از دوران باستان برای عموم مردم دنیا به نمایش گذاشته است البته که بنایی که در ان این موزه واقع شده است دارای چندین نمایشکگاه دیگر نیز میباشدو اینکه متاسفانه آثار که در این موزه قرار دارند با نظم و ترتیب زمانی نبوده و و با دقت لیبل گذاری نشده اند ولی با این وجود بازدید از این نمایشگاه میتواند یک تجربه بسیار جالب باشد . در طبقه بالای این موزه، مومیایی های سلطنتی نگهداری می شوند .

در مجموع شما به هر گوشه ای موزه سر بزنید آثار باستانی شما را شگفت زده کرده و توجه شما را به خود جلب می کند. موزه ی مصری از جمله جاهای دینی قاهره میباشد این موزه یک ساختمانی است به رنگ صورتی با رنگ و رویی رفته که در هم بر هم میباشد که به هر نقطه ی ان که نگاه کنید هنر های باستانی، مجسمه های خیرکننده و آثار باستانی را میبینید. 

  • صحرای بیضاء(کویر سفید) شگفت انگیز ترین جاذبه های طبیعی مصر

اب و هوای مصر

یکی از شگفت انگیز ترین و عجیب ترین پدیده های طبیعی مصر، کویر سفید میباشد جایی که کوه های گچی آن به سورئال درآمده و یک سرزمین عجیب با منظره ای برفی در میان شن های خشک بوجود آورده است . ارتفاعات گچی این منطقه باعث شده است این منظره شبیه به صحنه های فلیم های علمی و تخیلی دربیاید. منظری از تخته سنگ که به طور کور کننده ای سفید بوده و و همچوند توده ای شناور در میان قله های کوهند. 

کویر سفید برای کسانی که علاقمند و عاشقان کویر هستند این منطقه فرصتی عالی است برای اذت بردن از این شگفتی های طبیعی اگر شما نیز از دیدن آثار باستانی و معبد های قدیمی خسته شده اید با سر زدن به این کویر دیدنی که کی از شگفت انگیز تیرن جاهای دیدنی کشور مصر میباشد میتوانید در سفر خود تنوع ایجاد نمایید. 

  • واحه‌ی سیوا یکی از خوش منظره ترین نقاط مصر

جاذبه های توریستی کشور مصر

واحه سیوا که در شمال غربی مصر در نزدیکی مرز غربی این کشور واقه شده است یکی از مکان های دنج و ارام بوده است که شما می توانید برای خلاص شدن از شلوغی شهر به این منطقه بروید این مکان کوچک و زیبا پر از درختان نخل بوده و دارای چشمه های طبیعی می باشد. شهر سیوا که در اطراف بقایای به جا مانده دارای قعله های گلی بوده که این قلعه مشرف و در نزدیکی شهر بنا شده است . در نتیجه اگر علاقه مند به سفر های ماجرا جویانه و کویر گردی می باشید این منطقه جای مناسبی برای سفر کوتاه شما می باشد. 

واحه سیوا تا قرن نوزدهم از سایر مناطق فرهنگی منزوی بود اما امروزه به یکی از مقاصد توریستی محبوب تبدیل شده است و اکثریت گردشگران برای به دلیل لذت بردن از چشمه های اب شیرین، قدم زدن در کنار درختان نخل و بازیدی کردن از آثار باستانی ساخته شده از گل به این منطقه سفر می کنند. زیرا سیوا یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی مصر بوده که پر از زرق و برق است و با مزارع نخل و خرما و چشمه های جوشان آب فراوان احاطه شده است 

این شهر در واقع در مرکز ویرانه های ارگ خشتی واقع شده است و تمام مکناظر اطراف خود را زیر سلطه ی خود درآورده است . این مکان همان طور که یک منطقه عالی برای استراحت و گردش چند روزه بوده مکان مناسبی برای ماجراجویان می باشد. 

  • اسکندریه اروپایی ترین شهر مصر 

جاهای دیدنی و گردشگری کشور مصر

اسکندریه اروپایی شهر مصر می باشد .این شهر دومین شهر بزرگ مصر بوده است. این شهر بندری دارای تاریخچه ای پر طلاطم بوده که کمتر شهری مانند آن وجود دارد . این شهر نام خود را از اسکند مقدونی گرفته که پس از فتوحاتش دستور ساخت این شهر را داد . شهری که اسکندر آن را فوقالعاده یافته ، خانۀ کلئوپاترا بوده و شهری مدیترانه‌ای که از دین برگشته بوده . اسکندریه در دوره بطلمیوسیان به عنوان پایتخت بوده و از جمله بزرگ ترین شهر های جهان شناخته می شد . فضای تاریخی این شهر تا به امروز گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است . البته که امروزه تعداد کمی از آثار تاریخی به جامانده از گذشته شگفت انگیز این شهر به جا مینده است . این شهر جایی است برای پرسه زدن در ساحل کورنیه و تفرجگاه های ساحلی، بازار های قدیمی و کافه های ساحلی و لذت بردن از این منطقه 

  • صومعه‌ی سنت کاترین

جاذبه های تاریخی و طبیعی کشور مصر

صومعه سنت دیر کاترین یکی از قدیمی ترین صومعه های جهان بوده است که در پای کوه سینا واقع شده است . این مکان جایی است که در آن حصرف موسی ده فرمان را دریافت کرده است . این صومعه کویری در واقع همچون خانه شمشاد ها، خانه ی نماد نگاری های مذهبی ؛ هنری و نسخه های اصلی می باشد.

برای بیشتر بازدید کننده گان این منطقه علاوه بر اینکه از این اثر تاریخی دین می کنند، لذت یک پیاده روی در کوه سینا و تماشای طولوع و غروب آفتاب را به همراه داشته و حتی شما برای تماشای این منطقه می توانید شتر کرایه کرده و تا این مسیر را آسان تر سفر کنید.