معرفی جاذبه های گردشگری کشور فرانسه

12/02/2022
جاذبه گردشگری کشور فرانسه
فرانسه محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان که سالانه ۸۲ میلیون بازدید کننده خارجی دارد. هر گوشه از فرانسه ویژگی منحصر به فرد خود را دارد پاریس و ورسای مقصدهایی هستند که برای اولین سفر به فرانسه باید از آنها دیدن کنید با ما همراه شوید تا شما را با محبوب ترین مکان های گردشگری کشور فرانسه آشنا کنیم.
مجله والی
مجله والی

فرانسه یکی از محبوب ترین مقصد های گردشگری جهان است. هر گوشه از این کش.ر جذابیت های منحصر به فرد خود را دارد از بلوارهای پاریس گرفته تا استراحتگاه های شیک ساحلی کوت دازور(Côte d'Azur) قلعه‌های افسانه‌ای، کلیساهای با شکوه، و دهکده‌های بی‌نقص، رمانتیک‌ این شهر را به یکی از دیدنی ترین مقاصد دنیا تبدیل کرده است. با سفر به این کشور شما می توانید برج ایفل، که نشان فرانسه مدرن است را تماشا کنید سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. همچنین در هر وعده لذت غذای فرانسوی را هم بچشید غذای سنتی فرانسه در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو ثبت شده است.هر منطقه دارای غذاهای متمایز و فرهنگ خاص خود است. منطقه ساحلی بریتانی جذابیت دنیای قدیم دهکده‌های ماهیگیری عجیب و غریب و بنادر دریایی باستانی را ارائه می‌دهد، در حالی که کوه‌های آلپ فرانسه غذاهای دلچسبی از فوندو پنیر و خوراکی‌های خوراکی را در کلبه‌های دنج نزدیک پیست‌های اسکی سرو می‌کنند.

برج ایفل 

برج ایفل

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری فرانسه برج ایفل است ابن برج را می توان به یکی نماد های فرانسه مدرن دانست.برج ایفل توسط گوستاو ایفل برای نمایشگاه جهانی 1889 ساخته شد که قرار بود صدمین سالگرد انقلاب فرانسه را جشن بگیرد. برج ایفل با داشتن تقریباً 7 میلیون بازدید کننده در سال  به پربازدیدترین بنای تاریخی تبدیل شده است.

موزه لوور فرانسه 

موزه لوور

موزه لوور فرانسه یکی از مهم ترین موزه های دنیا است.این موزه دارای 8 بخش و 38 هزار اثر مختلف است. موزه لوور به طور رسمی در سال 1793 افتتاح و شروع به کار کرد.. اغلب نقاشی‌های موزه در این زمان مربوط به وقایای سلطنتی بودند که از کلیساها جمع‌آوری شدند. ساختمان این موزه به دستور فیلیپ دوم و در اواخر قرن 12 میلادی ساخته شد. بعد از انقلاب فرانسه موزه لوور به  نمایش دائمی آثار هنری معروف جهان برای همه مردم اختصاص داده شد. از آثار این مجموعه می توان به تابلو مونالیزا،مجسمه بزرگ ابوالهول، قانون حمورابی،مجسمه ی نیکه ساموتراس یا پیروزی بال‌دار ساموتراس اشاره کرد. هرم جلوی این موزه در سال 1989 راه اندازی شد  این هرم توسط یک معمار آمریکایی - چینی ساخته شد و دارای  673 قطعه الماس شیشه‌ای است. این موره دارای چند بخش مهم است که مهم ترین بخش آن بخش تمدن‌ها و دوران‌های تاریخی است. این بخش دارای آثار تاریخی از ر آثار باستانی مصر، آثار باستانی یونان، آثار باستانی رومی، اشیای قرون وسطی، هنر اسلامی است.در این موزه  314 نقاشی وجود دارد که می توان به  مونالیزا،کلک مدوسا، تاج گذاری ناپلئون،پرتره‌ی لوئی چهاردهم اشاره کرد. از آثاری که در بخش شرقی می توان به آثار مربوط به هخامنشیان، سرستون‌های کاخ هخامنشیان اشاره کرد.  

اشیای ایران باستان در موزه لوور 

مجسه ایرانی در فرانسه

با ورود به موزه لوور مجسمه هایی ایرانی توجه شما را جلب می کند که  تمدن  چند هزار ساله ایرانیان را به رخ می کشد. تقریبا چیزی بالغ بر 2500 اثر از ایران در این موزه وجود دارد.بیشترین آثار تاریخی که از ایران خارج شده مربوط به دوران ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه قاجار است آثار زیادی از شهر های کرمان، شوش، کاشان در این موزه دیده می شود که شامل سفال، شیشه، فلز، سرامیک، موزاییک، سنگ، چوب، قالیچه، تابلو است. از آثار این مجموعه می توان: جام طلای مارلیک، بازوبند طلایی با تزیین سر شیر،قاب تزئینی کمان داران،جعبه مقبره شکل،سردیس گچی شاهزاده اشاره کرد.

خیابان شانزه لیزه (Champs-Elysées)

خیابان شانزلیره

این خیابان در محله اعیان‌نشین و از معابر اصلی شهر پاریس محسوب می شود. این خیابان به کافه تراس‌ها،فروشگاه‌ها و سالن‌های تئاتر لوکس معروف است کاخ الیزه نیز در نزدیکی این خیابان قرار گرفته‌است.       

طاق پیروزی (Arc de Triomphe)

طاق پیروزی

این بنا یکی از مشهور ترین بنا های تاریخی فرانسه است. این جاذبه تاریخی در انتهای غربی شانزه لیزه در مرکز میدان شارل دوگل، که قبلاً Place de l'Étoile نامیده می شد، قرار دارد همچنین در سمت راست این طاق رود سن قرار دارد . طاق پیروزی نمادی از هویت ملی فرانسه است و ساخت آن 30 سال به طول انجامید. مسابقه دوچرخه‌سواری تور دو فرانس هر سال در نزدیکی آن به پایان می‌رسد و رژه نظامی سالانه به مناسبت 14 ژوئیه - که هم به عنوان روز ملی فرانسه و هم روز باستیل شناخته می‌شود - سفر خود را از طاق آغاز می‌کند.

شهر نیس فرانسه

شهر نیس فرانسه

این شهر در سواحل مدیترانه ی فرانسه قرار گرفته استاین شهر به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت در این کشور شناخته می شود. شهر نیس توسط آب های آرام خلیج فرشتگان احاطه شده است. تاریخ کشف این شهر فرانسوی توسط انگلیسی ها به سال ۱۸۲۰ میلادی باز می گردد،نیس آب و هوای مرسوم مدیترانه ‌ای را در خود دارد. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به کورس سالیا، تفرجگاه دیز آنگلس، پارک فونیکس،کلیسای نوتردام نیس، قلعه نیس اشاره کرد.

کاخ پاپ فرانسه

کاخ پاپ فرانسیس

Palais Des Papes بزرگترین کاخ گوتیک قرون وسطایی در جهان و نماد نفوذ قدرتمند کلیسای کاتولیک است.از سال 1995، کاخ پاپس، همراه با مرکز تاریخی آوینیون، به دلیل معماری برجسته و اهمیت تاریخی آن برای پاپ، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. کاخ پاپ قصری است که پاپ های آوینگون از آنجا فرامین خود را صادر می کردند. البته در یک دوره قصر بین پاپ دوم و پاپ دیگری در آوینون، تقسیم شد. این کاخ دارای دیوار هایی به ضخامت 3 متر،برج های دیده بانی و دروازه های بالارو است.

   جزیره کرس فرانسه

جزیره کرس

این جزیره که به نام جزیره کرس یا کورسیکا شناخته می شود یکی از جذابیت های  کشور فرانسه محسوب می شود.این جزیره و چهارمین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است که از مقاصد مورد علاقه ی فرانسوی ها برای گذراندن تعطیلات محسوب می شود. همچنین این جزیره کورسیکا هر ساله میزبان فستیوال های مشهور موسیقی و تئاتر بسیاری است. این جزیره تامین کننده مرکبات، انگور و زیتون است.

شهر سن تروپه (St Tropez )

شهر سن تروپه

سن تروپه یکی از شهر های فرانسه است که درجنوب فرانسه قرار دارد.این شهر کوچک که داخل خط ساحلی قرار گرفته است مقصد هیجان انگیزی برای سفر است. از دیدنی های این شهر می توان به  موزه هنر Annonciade، موزه Maritime و موزه  پروانه‌  ها اشاره کرد. بسیاری از فیلم های سینمای کلاسیک  در این شهر ساخته شده اند. از بنا های تاریخی این شهر می توان به شاتو سوفرِن (Château Suffren)،دروازه رو  ده  لاپانچه (Rue de la Ponche)، کلیسای کوچک شهر سن تروپه و پل معروف سینیاک (Paul Signac) اشاره کرد.

مونت سنت میشل

Mont Saint Michel

جزیره مونت سنت میشل  (Mont Saint Michel) یکی از پر بازدید ترین جاذبه های پاریس است. این جزیره با داشتن صومعه با معماری گوتیک یکی از زیبا ترین مقاصد فرانسه است.معماری مونت سنت میشل و خلیج آن باعث شده است که این جزیره  به پربازدیدترین منطقه در ناحیه نرماندی و یکی از ده منطقه برتر توریستی در کشور فرانسه تبدیل شود.    

کاخ ورسا ی  Château de Versailles

کاخ ورسای نشان دهنده عظمت سلطنت فرانسه قبل از سقوط رژیم باستانی است. این بنای تاریخی که در لیست آثار ثبت شده یونسکو قرار دارد. نمایانگر لحظه باشکوهی از تاریخ فرانسه است، در زمان سلطنت لویی چهاردهم ساخته شد معمار برتر آن زمان  لویی لو     وو قلعه لویی سیزدهم را به شیوه ای زیبا نئوکلاسیک بازسازی کرد.دیدنی ترین فضای کاخ،  تالار آیینه است،این گالری خیره کننده با نور خورشید می درخشد که از پنجره ها وارد می شود و از صدها آینه زینتی منعکس می شود، در حالی که ده ها لوستر پر زرق و برق و جزئیات طلاکاری شده تأثیر کلی را حتی شگفت انگیزتر می کند.      

     کلیسا نوتردام پاریس Cathédrale Notre-Dame de Chartres

کاخ ورسای

کلیسا نوتردام پاریس  در قرن 11 در شهر پاریس ساخته شد و نماد ملی و فرهنگی فرانسه محسوب می‌شود این کلیسا در  جزیره سیته در میانه رود سن  واقع شده است. این کلیسا در نمایشنامه مشهور گوژپشت نتردام  به عنوان محور داستان‌گویی  قرار گرفته است.. برج‌های دوقلوی کلیسا در رمان گوژپشت نوتردام اثر ویکتور هوگو محل زندگی کازیمودوی گوژپشت هستند. این کلیسا در سال 2019 دچار آتش سوزی شد و  برج و سقف کلیسا فرو ریخت و آسیب جدی به قسمت‌های داخلی کلیسا و تزئینات آن وارد شد.از این کلیسا سالانه۱۳ میلیون گردشگر دیدن میکنند. این کلیسا دارای بخش های مختلفی از جمله مجسمه 28 پادشاه قبل از ظهور عیسی مسیحبه ارتفاع 5.3 متر و سقف 48 متری با کنده کاری های زیباست.

پون دو گارد Pont du Gard

پونت دو گارد فرانسه

این پل یکی از بنا های تاریخی جهان است که دارای مهندسی بی نظیر است. این بنای رومی در در قرن اول میلادی ساخته شده است. این پل در اصل برای آب رسانی به شهر نایمز (Nîmes) طراحی شد. پل پون دو گار در سال 1703 بازسازی شده بود اما در دهه 1740 تصمیم گرفته شد تا یک پل تازه در کنار طاق ها ساخته گردد تا محلی برای عبور و مرور مردم و اسب ها به وجود آید.