بررسی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری آمستردام + تفریحات و تصاویر زیبا

12/02/2022
جاذبه های گردشگری آمستردام هلند
آمستردام، پایتخت هلند، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در اروپا است. آمستردام با دانشگاه‌ها، آکادمی‌ها و مؤسسات تحقیقاتی، همراه با بیش از 40 موزه، تئاترهای متعدد و مکان‌های تفریحی، مرکز فرهنگی پیشرو کشور است.
مجله والی
مجله والی

یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در اروپا، آمستردام شهری جمع و جور، جذاب و بین المللی است که گردشگران را به خود جذب می کند. پایتخت هلند که به دلیل بیش از 100 کانالش به عنوان "ونیز شمال" شناخته می شود، ماجراجویی های آسان برای دیدن مناظر را با پای پیاده، دوچرخه و قایق ارائه می دهد.

معماری قرن هفدهمی که به خوبی حفظ شده و جذاب است، پس‌زمینه‌ای عجیب و البته ناهمگون را برای شهری که به‌خاطر نگرش‌های مدرن و مترقی‌اش معروف است، فراهم می‌کند. از موزه‌های هنرهای زیبای شهر گرفته تا بازارهای گل‌های رنگارنگ آن، از «کافی‌شاپ‌های» حشیش‌فروش تا منطقه چراغ قرمز، چیزهای هیجان‌انگیزی و منحصربه‌فرد برای کشف در آمستردام در هر لحظه وجود دارد.

با ما در این مقاله گردشگری از مجله والی همراه باشید تا با برترین جاذبه ها، بهترین مکان ها برای دیدن و همچنین کار های سرگرم کننده در آمستردام آشنا شوید.

1.وندلاپارک | Vondelpark

وندلا پارک

یکی از معروف ترین و مشهورترین پارک های آستردام، وندلا پارک می باشد که از آن به عنوان یکی از جاذبه های آمستردام یاد می شود.این پارک بر روی یک قطعه زمین گسترده شده و جدا کننده محله های اودوست غرب و اوود زید از هم می باشد.این پارک مکانی مناسب برای سفر های آخر هفته بوده و دارای چندین کافه، زمین های بازی و یک تئاتر فضای باز می باشد.

جاهای دیدنی هلند

2.کانال بلت آمستردام | The Canal Belt

کانال بلت آمستردام

چهار کانال آب از قرن هفدهم در مرکز آمستردام وجود دارند که سیستم آن ها در حال حاضر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.شهرداری آمستردام به منظور افزایش ترافیک آب شهر و بهبود تجارت، این مسیر های آبی را احداث کرده است.این کانال ها به خانه های زیادی ابرسانی می کنند که قدمت آن ها به دوره رنسانس برمی گردند.

3.پته توچینسکی آمستردام | Pathé Tuschinski

پته توچینسکی آمستردام

یکی از زیباترین سینماها و سالن های تئاتر در جهان، پته توچینسکی است که دارای طراحی بسیار فوق العاده و باشکوهی می باشد.سرتا سر سالن با هنر تزیینی و هنر نو طراحی شده که این امر به با ارزش شدن ویژگی های هنری این بنا کمک فراوانی کرده و تفیق این دو هنر سبب شده این منا به دلیل معماری خاصش بسیار معروف باشد.

4.موزه اشتدلیک آمستردام | Stedelijk Museum Amsterdam

موزه اشتدلیک آمستردام

این موزه که دارای جایگاه هنری با بیش از صد سال در صدر فهرست هنر بین المللی می باشد یکی از موزه های بسیار مهم هنر های مدرن و معاصر در جهان است که همواره  در حال اضافه کردن آثار مهم قدیمی و جدید به مجموعه اش می باشد و همچنین شامل بیش از 90 هزار قطعه از جمله آثار ون گوگ، است.

5.بازار آلبرت کیپ |  Albert Cuyp Market

بازار آلبرت کیپ

این بازار در اوایل قرن بیستم به عنوان گردهمایی دستفروشان در خیابان شلوغ Albert Cuypstraat آغاز شد. اما از آن زمان به یکی از شلوغ ترین بازارهای اروپا تبدیل شده است. این بازار که به نام هنرمند مشهور آلبرت کویپ نامگذاری شده است، همه روزهای هفته به جز یکشنبه ها فعال است.

بازار در طول قرن گذشته رشد کرده است و همچنان بر اساس تقاضای خریداران تغییر می کند. بنابراین، شما محصولات و غذاهایی از سراسر جهان خواهید یافت. برای فضا، غذای ارزان و خرید مقرون به صرفه، نقطه بهتری در آمستردام وجود ندارد.

6.میدان سد | Dam Square

میدان سد

میدان دام یکی از پرجمعیت ترین مناطق آمستردام است.در قلب آمستردام، میدان سد در قرن پانزدهم ایجاد شد و از آنجایی که هر روز مرکز شهر بوده است. در داخل میدان، می توانید کاخ سلطنتی زیبا را ببینید.میدان دام همچنین دارای جاذبه های گردشگری برتر مانند کلیسای جدید (Nieuwe Kerk) است. موزه موم مادام توسو؛ و مجسمه یادبود ملی که به سربازان هلندی که در جنگ جهانی دوم جان خود را از دست داده اند تقدیم شده است.

تا به امروز، کاخ سلطنتی جایی است که خانواده سلطنتی هلند میزبان بازدیدکنندگان برجسته از سراسر جهان است. اما خبر خوب این است که این کاخ برای افراد محلی و گردشگران باز است.

7.ر یکسمیوزیم | The Rijksmusuem

ریکسمیوزیم

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های آمستردام - و مطمئناً مهم‌ترین مخزن هنری آن Rijksmuseum (موزه ملی) می باشد که  در سال 1798 تأسیس شد تا مجموعه عظیمی از هنرهای کمیاب و آثار باستانی کشور را در خود جای دهد. مجموعه چشمگیر موزه شامل یک میلیون اثر فرهنگی متعلق به قرن سیزدهم تا امروز است که در میان آنها بیش از 8000 نقاشی مهم در 250 اتاق این ساختمان وسیع پراکنده شده است.ریکسمیوزیم   علاوه بر نقاشی‌هایش، دارای کتابخانه‌ای مجهز با بیش از 35000 کتاب و نسخه خطی، و همچنین نمایش‌های جذاب متعددی است که با توسع ه هنر و فرهنگ در هلند سروکار دارند. مجموعه‌های صنایع دستی سنتی، مجسمه‌های قرون وسطایی و سبک‌های هنری مدرن از نکات قابل توجه ویژه است.  

8.دِ هورتوس بوتانیکاس | De Hortus Botanicus

دِ هورتوس بوتانیکاس

یکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی در جهان که دارای بیش از 6000 گیاه گرمسیری در خود است، دِ هورتوس بوتانیکاس می باشد که در آمستردام به عنوان باغ اصلی منبع گیاهان دارویی در قرن 17 ام شناخته میشد و زشکان و شیمیدانان شهر از آن استفاده می کردند.هر ساله بازدید کنندگان زیادی از این باغ دیدن می کنند و گلخانه ها و سالن های متعددی در آن به روی مردم باز است.

9.ناتورا آرتیس ماگیسترا آمستردام | Natura Artis Magistra

ناتورا آرتیس ماگیسترا آمستردام

باغ وحش زیبای آرتیس یکی از قدیمی ترین باغ وحش های اروپاست. باغ وحش آرتیس که در کنار کانال در همسایگی اوست قرار دارد، یک آکواریوم، یک افلاک نما و تنها میکروپیا (موزه میکروب) روی زمین دارد.

یکی دیگر از جاذبه های آمستردام همین مورد است که به آن  باغ وحش آرتیس نیز می گویند.این مکان از 200 سال قبل تا به الن محلی برای نگهداری حیوانات بزرگ و وحشی می باشد.علاوه بر حیوانت وحشی بزرگ، میلیون ها میکروب در این مکان نگهداری می شوند به گونه ای که اولین باغ وحشی در جهان است که به زندگی میکروبیولوژیکی معروف شده است.

10. موزه ون گوگ | Van Gogh Museum

موزه ون گوگ

موزه ون گوگ که در ضلع شمال غربی میدان موزه قرار دارد، بزرگترین مجموعه نقاشی و نامه های این هنرمند در جهان را در خود جای داده است. این موزه که در یک ساختمان چهار طبقه توسط گریت ریتلد در دهه 1970 طراحی شده است، یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری آمستردام است.

11.موزه فیلم چشم | EYE Filmmuseum

موزه فیلم چشم

یکی دیگر از ساختمان‌های فوق مدرن که ارزش دیدن دارد، حتی اگر فقط از بیرون باشد، موسسه فیلم EYE هلند است. با زوایای تیز و طراحی فوق العاده مدرن، تقریباً شبیه یک فضاپیمای بیگانه است و مطمئناً توجه همه را به خود جلب می کند.

EYE که در سال 2012 افتتاح شد، مجموعه فیلم ملی کشور را به همراه نسخه‌هایی از تقریباً تمام فیلم‌های خارجی که تا به حال در هلند نشان داده شده است، در خود جای داده است و از هر زاویه کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد.

12.ادام تورن | A’DAM Toren

ادام تورن

در ساحل شمالی آمستردام، این برج غول پیکر از سال 2016 بنا شده و شامل چندین شرکت فرهنگی از جمله یک کافه زیرزمینی به نام شلتر، یک رستوران مجلل و بلندترین تاب معلق در اروپا است.این برج نمادی از مناظر فرهنگی آمستردام است.

13.آنه فرانک هویس آمستردام | Anne Frank House

آنه فرانک هویس آمستردام

پربازدیدترین جاذبه آمستردام، Anne Frank Huis است که در امتداد کانال Prinsengracht قرار دارد. سازه‌ای که زمانی فرانک، خانواده‌اش و چهار یهودی دیگر را در طول جنگ جهانی دوم از دست مقامات نازی پنهان می‌کرد، از سال 1947 به عنوان یادبودی برای هولوکاست در نظر گرفته می‌شد، زمانی که پدر آن دفتر خاطراتی را منتشر کرد که آن در حالی که مخفیانه در داخل خانه زندگی می‌کردند نوشت.