معرفی جاذبه های گردشگری مکزیک و زیباترین شهر مکزیک

13/02/2022
جاذبه های گردشگری مکزیک
مکزیک، کشوری در جنوب آمریکای شمالی و سومین کشور بزرگ آمریکای لاتین بعد از برزیل و آرژانتین است.این کشور دارای پایگاه صنعتی پویا، منابع معدنی وسیع، بخش خدمات گسترده، و بیشترین جمعیت اسپانیایی زبانان جهان است.این کشور شامل 31 ایالت مختلف از نظر اجتماعی و فیزیکی و منطقه فدرال است.
مجله والی
مجله والی

مکزیک با کوه‌های مرتفع و دره‌های عمیق در مرکز کشور، بیابان‌های فراگیر در شمال و جنگل‌های بارانی انبوه در جنوب و شرق است. این کشور  بین رشته کوه شرقی Sierra Madre در شرق و Sierra Madre Occidental در غرب رشته کوه های کوچکی در فلات مرکزی قرار دارد.گستره ای از زمین به نام شبه جزیره یوکاتان از نوک جنوب شرقی مکزیک به خلیج مکزیک می رسد. زمانی این مکان خانه تمدن مایاها بوده است، فرهنگی باستانی که ساختمان‌های شگفت‌انگیز آن هنوز هم قابل مشاهده است.

فرهنگ و زبان مردم مکزیک

مکزیک

مکزیک محصول میراث غنی بومیان آمریکا و  سه قرن حکومت اسپانیایی هاست این کشور دارای مرز مشترک با ثروتمندترین کشور جهان، ایالات متحده است.مکزیک در طول تاریخ خود خانه هنرمندان بزرگی بوده است. مایاها و دیگر بومیان آمریکا نقاشی های دیواری، مجسمه ها و جواهرات چشمگیر ساختند. این کشور در بین استوا و دایره قطب شمال قرار دارد که مناسب ترین آب و هوا را برای گونه های مختلف جانوری بوجود آورده است.در شمال مکزیک، بیابان ها مملو از گونه های گیاهی و جانوری است که راه هایی برای زنده ماندن در محیط سخت پیدا کرده اند. در سواحل غربی مکزیک، نهنگ‌های خاکستری هر سال هزاران مایل از آلاسکا شنا می‌کنند تا در آب‌های باخا کالیفرنیا تولید مثل کنند.جنگل های بارانی و تالاب های ساحلی شرق مکزیک میزبان هزاران گونه گیاهی گرمسیری است.

جاذبه های گردشگری مکزیک

سن پترو

به هر طرف مکزیک که بروید با صدای موسیقی، رنگ ها و وسعت شگفت انگیز زمین مواجه می شوید. چه اولین سفر شما به این کشور  باشد و چه یک مسافر کهنه کار این کشور شگفت انگیز باشید، همیشه چیزهای جدید و هیجان انگیزی برای کشف وجود دارد. شما می توانید در طول سفر از سواحل با حاشیه نخل، ویرانه های باستانی، جشنواره های رنگارنگ، آتش بازی و غذاهای لذیذ لذت ببرید وقت آن رسیده است که از نزدیک ببینیم چه چیزی الهام بخش بی پایان هنرمندانی مانند فریدا کالو بوده است. با مجله والی همراه شوید تا به معرفی بهترین جاذبه های گردشگری مکزیک بپردازیم.

کانکون (Cancún) 

کانکون مکزیک

شهر کانکون در سرتاسر جهان به خاطر سواحل دیدنی ماسه سفید و دریای جذابش با رنگ های آبی فیروزه ای شناخته شده است . این شهر با مکان های طبیعی منحصر به فرد، فرهنگ مایاها، فعالیت های آبی و ماجراجویی. غذاهای بین المللی مراکز خرید زیبا و بازار های صنایع دستی شهرت دارد. این شهر  سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر را به سوی خود می‌کشاند. همچنین این شهر دارای بزرگترین موزه زیر آبی دنیاست.

 ریوریا مایا (Mayan Riviera)

مایان ریویا نکزیک

این شهر بیش از 87 مایل از قلمرو در سواحل دریای کارائیب مکزیک، در شرق شبه جزیره یوکاتان است.این شهر علاوه بر سواحل بهشتی و دهکده‌های زیبای آن، مانند Playa del Carmen و Puerto Morelos دارای  شبکه گسترده‌ای از رودخانه‌های زیرزمینی، تالاب‌هاست.مناظر حرا و جنگل آن را به مکانی ایده آل برای تجربه طبیعت تبدیل کرده است.

چیچن ایتزا Chichen Itza

چیچن ایتزا

   چیچن ایتزا بزرگترین شهر مایا در شبه جزیره یوکاتان و یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری مکزیک است. معروف ترین نقطه عطف چیچن ایتزا، معبد-هرم ال کاستیو است. طراحی معبد دارای اهمیت نجومی خاصی است. هر وجه از هرم دارای یک پلکان با 91 پله است که به همراه پله مشترک در بالای آن، مجموع 365 روز، تعداد روزهای یک سال است. از دیگر نقاط برجسته چیچن ایتزا می توان به بالکورت بزرگ و ال کاراکول، معبدی مدور که به عنوان رصدخانه نجومی عمل می کرد، اشاره کرد. از نکاتی که می توان به آن اشاره کرد این است که بالا رفتن از ال کاستیلو وجود ندارد و شما نمی توانید از پله های این مکان تاریخی بالا بروید. این هرم در سال 2007 به عنوان یکی از عجایب هفتگانه‌ دنیای جدید انتخاب شد.

پورتو والارتا Puerto Vallarta

پورتو والترا

Puerto Vallarta یک مقصد توریستی بسیار خاص است این شهرورتو والارتا به طور طبیعی با تپه‌های جنگلی سبز، سواحل شنی شفاف، آب‌های آبی شفاف زمردی، غروب‌های دیدنی خورشید، و بسیاری از لذت‌های طبیعی و فرهنگی دیگر بسیار زیبا باشد.

مکزیکو سیتی Mexico City

مکزیکو سیتی پایتخت کشور مکزیک است. این شهر یکی از بزرگترین شهر های  آمریکای شمالی است و این شهر پر از مکان های تاریخی و موزه است . این شهر یکی از  محبوب‌ترین مقاصد سفر در مکزیک است. تلاکسکالا یکی از شهر های مکزیکو سیتی است که دارای آب و هوای بسیار خوب و کاخ های زیادی از جملهGobierno و Basilica است. از جمله مکان های دیدینی پایتخت می توان به کلیسا جامع متروپولیتن  Catedral Metropolitana اشاره کرد این کلیسا از قدیمی ترین کلیسا هاست که در سال 1525 ساخته شده است

بازیلکای گوادالوپ Basílica de Guadalupe

مکزیکو سیتی

 این کلیسا پر بازدید ترین بنای کاتولیک هاست.  این سازه یکی از  سازه برجسته و فرهنگی بسیار مهم شهر مکزیکو سیتی  است.بازیلکا در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده است.

گوآناخوآتو Guanajuato

گوآناخوآتو

این شهر دارای ساختمان  استعماری قدیمی، مسیرهای پرپیچ‌وخم و کوچه‌های باریک، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.  در این شهر ، کلیسای زیبای قدیمی سن دیگو و تئاتر باشکوه Juárez، همراه با فواره ها و تخت گل وجود دارد.گواناخواتو که به عنوان یک شهر هنری شناخته می‌شود، خانه بسیاری از گالری‌های زیبا، و همچنین موزه‌های جالب است از موزه های این شهر می توان به  موزه کیشوت که به آثار نویسنده اسپانیایی میگل د سروانتس اختصاص دارد اشاره کرد. همچنین در این شهر نمایشگاه معروف مومیایی گواناخواتو وجود دارد که بقایای مومیایی شده طبیعی بسیاری از مردم محلی که در اواسط قرن نوزدهم جان باختند وجود دارد.

گوادالاخارا (Guadalajara)

گوادالاخارا

تنها پس از مکزیکو سیتی از نظر وسعت، گوادالاخارا، مرکز ایالت جالیسکو، با موفقیت ترکیب منحصر به فرد خود از تأثیرات استعماری و بومی تاپاتیوس را حفظ کرده است. گوادالاخارا که به‌خاطر خیابان‌های وسیعش در کنار پارک‌های زیبا و ساختمان‌های قدیمی زیبا که به‌خاطر طعم اروپایی‌شان قابل‌توجه هستند، شهرت دارد.این شهر نسبتا سنتی با جمعیت کاتولیک خاستگاه رقص کلاه مکزیکی معروف است و . این شهر دارای یکی از محبوب‌ترین تیم‌های فوتبال مکزیک به نام چیواس دگوادالااخارا است.

شهر مایایی اوکسمال (Uxmal)

اوکسمال

شهر اوکسامال  یک شهر باستانی مایا در دوره کلاسیک است که در مکزیک کنونی واقع شده است.  این مکان به همراه پالنکه، چیچن ایتزا و کالاکمول در مکزیک، کاراکول و زونانتونیچ در بلیز، و تیکال در گواتمالا، یکی از مهم‌ترین مکان‌های باستان‌شناسی فرهنگ مایا محسوب می‌شود. معماری غالب این منطقه نمایانگر سبک مایایی است.اختمان‌های آن نمونه‌ای از سبک Puuc هستند، با دیوارهای صاف و کم ارتفاع که بر روی دیوارهای پرآذین بر اساس نمایش کلبه‌های معمولی مایا باز می‌شوند. 

ال تاجین El Tajin

ال تاجین

ال تاجین واقع در ایالت وراکروز، از اوایل قرن نهم تا اوایل قرن سیزدهم در اوج خود بود.. پس از سقوط امپراتوری تئوتی‌هواکان، این مرکز به مهم‌ترین مرکز در شمال شرقی مزوآمریکا تبدیل شد. نفوذ فرهنگی آن در سراسر خلیج گسترش یافت و به منطقه مایا و فلات مرتفع مکزیک مرکزی نفوذ کرد.رم طاقچه ها، شاهکار معماری باستانی مکزیکی و آمریکایی، اهمیت نجومی و نمادین ساختمان ها را آشکار می کند. ال تاجین به عنوان نمونه ای برجسته از عظمت و اهمیت فرهنگ های پیش از اسپانیایی مکزیک باقی مانده است.

مورلیا Morelia

مورلیا

این شهر یکی  از بهترین شهر های گردشگری است که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت شده است.این شهر با بناهای قدیمی و معماری قرن 16 که تا امروز بدون دخالت دست باقیمانده سالانه تعداد زیادی از گردشگران را جذب خودش می کند.

ایزامال Izamal یا شهر زرد

ایزمال

ایزامال،شهر زرد رنگی که در ایالت یوکاتان قرار دارد. این شهر جادویی یکی از مهم ترین شهرها برای مایاها بود و یکی از قدیمی ترین شهرها به حساب می آید.این شهر در قرن شانزدهم بر روی بقایای یک شهر باستانی تمدن مایاها تأسیس شد. داستان ها می گویند که قبل از آن به عنوان "شهر تپه ها" شناخته می شد، زیرا در زمان های قدیم اهرام زیادی وجود داشت.معماری و سبک ساختمان‌ها، خانه‌ها و خیابان‌ها به جذابیت دوران استعمار برمی‌گردد، بنابراین با هر قدم احساس می‌کنید در حال سفر به گذشته هستید.

قلعه و پارک Chapultepec

قلعه پارک chalpuletepec

این پارک قدیمی ترین پارک شهری در جهان است که دارای سازه های مربوط به دوره تمدن آزتک هاست.ر کنار این پارک اما یک قلعه ی تاریخی و دیدنی نیز قرار دارد که در گذشته محل اقامت حاکمان بسیاری بوده و برای آخرین بار هم رئیس جمهور سابق مکزیک در این مکان اسکان داشته است و در حال حاضر و پس از بازسازی هایی انجام شده ، جزو جاذبه های گردشگری جالب انگیز شهر مکزیکو سیتی می باشد که توریست های زیادی را به خود جذب کرده است.

کاخ هنرهای زیبای مکزیکو سیتی

این کاخ همیشه در اولویت گردشگران قرار داشته است. کاخ تئاتر هنرهای زیبا میزبان همایش ها و جشن های فرهنگی و ادبی بسیاری می باشد و همچنین از نمایشگاه های عکاسی ، مجسمه سازی ، نقاشی و هنرهای تجسمی بهره می برد که قطعا برای شمایی که اهل هنر هستید خوراک مناسبی در مکزیک خواهد بود. 

ساختمان تاریخی مورلیا Historic Centre Of Morelia

ساختمان مورلیا

بنای قدیمی و تاریخی شهر مورلیا که ریشه اش به قرن شانزدهم برمی گردد ، ساختمان های این شهر مخصوصا همین ساختمان تاریخی با رنگ صورتی چشم هر گردشگری را به خودش جذب می کند.مورلیا که در قرن شانزدهم ساخته شده است، یک نمونه برجسته از برنامه ریزی شهری است که ایده های رنسانس اسپانیا را با تجربه بین المللی آمریکا ترکیب می کند. بیش از 200 ساختمان تاریخی که همگی با سنگ صورتی مشخص منطقه هستند، تاریخ معماری شهر را منعکس می کنند.

غذاهای مکزیکی

غذا های مکزیکی

غذا های مکزیکی  در سراسر جهان بسیار محبوب هستند و بسیاری را علاقه مند کرده اندو غذا های مکزیکی بیشتر ترکیبی از لوبیا، پنیر، کاهو، گوجه فرنگی و نان ترتیلاست با این تنوع غذایی بسیار زیاد است.از غذا های معروف این کشور می توان به  نوپالیتو اشاره کرد که یک نوع سالاد است.

انچیلادای مرغ

انچیلادای مرغ

چیلی کن کارنه

غذای مکزیکی چیکم کن کارنه

Pozole

غذاب مکریکی

Tacos al pastor

طرز تهیه تاکو

Tostadas

غذای tostadas

Guacamole

گوموآلا غذا

Taco

طرز تهیه تاکو