بهترین روش های خانگی برای تمیز کردن و پاک کردن کف اتو

13/02/2022
پاک کردن کف اتو
ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش اومده باشد که کف اتو شما کیثیف شده باشد و با اتو کشیدن لباستان، لباستان نیز کثیف شود . در این مطلب می خواهیم بهترین روش های از بین بردن و پاک کردن این آلودگی ها از کف اتو برای شما رائه دهیم .
مجله والی
مجله والی

علل کثیف شدن کف اتو

تميز كردن كف اتو تفلون

کف اتو

دلیل اصلی کثیف شدن اتو ته نشین شدن آهک آب موجود در منبع و ذوب شدن بعضی از جزئیات لباس میباشد که در حین اتو کشی و قرار گرفتن اتو روی پارچه های مصنوعی، اکرلیک، نایلونی، پلی استر، مواد معدنی رسوبی ایجاد می شود.باقی ماندن آب اضافی در مخزن آب اتو های بخار نیز یکی از عوامل اصلی کثیف شدن کف اتو می باشد. از جمله دیگر علل کثیف شدن کف اتو می توان به موارد زیر اشاره نمود : 

  • ته نشین شدن آهک آب موجود در منبع
  • ذوب شدن بعضی از جزئیات لباس مانند عکس ها و برچسب ها در حین اتو کشی
  • اتو کشیدن پارچه های مصنوعی، اکرلیک، نایلونی، پلی استر
  • مواد معدنی رسوبی حاصل از استفاده از بخار اتو
  • آب اضافی باقی مانده در مخزن آب

علل جرم گرفتن داخل مخزن اتو بخار

پاك كردن پلاستيك از كف اتو

انباشته شدن آهک و سایر مواد معدنی در داخل اتو یکی از اتفاق هایی است بر اثر ماندن آب در داخل مخزن اتو در دفعات و زمان طولانی و زیاد اتفاق میوفتد. این مواد ممکن است سبب انسداد حفره های موجود در کف اتو شده و همچنین باعث ایجاد لکه هایی روی کف اتو شما شود. 

روش ساده و خانگی تمیز کردن کف اتو

تميز كردن جرم اتو با سركه

ممکن است تا به امروز برایتان اتفاق افتاده است که در هنگام اتو زدن لباستان، لباستادن دچار لکه شده و کثیف شود . باید به این نکته توجه کنید که اگر اتو شما در مدت طولانی پاکسازی نشود کم کم اتو شما کثیف شده و دچار جرم گرفتگی می شود. و گاها این آلودگز ها و جرم ها روی لباس های شما چسبیده و باعث خراب شدن لباستان می شود . در این مطلب میخواهیم به شما راه های ساده و خانگی را برای پاک سازی کف اتو ارائه دهیم پس با ما در این پست خانداری در مجله والی همراه باشید. 

  • تمیز کردن کف اتو با استفاده از نمک و سرکه

تمیزکردن اتوباخمیردندان

برای تمیز کردن کله های قدیمی و کهنه از کف اتو می توانید از نمک و سرکه استفاده کرده برای این کار لازم است تا مقداری سرکه را در درون یک ظرف مانند شیر جوش ریخته و روی شعلع گاز قرار دهید و در حالی که سرکه درحال گرم شدن بوده مقداری نمک به آن اضافه نمایید . زمانی که این محلول به جوش رسید زیر آن را خاموش کرده و اجازه دهید تا این تا محلولتان خنک شود سپس با استفاده از یک پارچه نرم و لطیف که روی کف اتو خط و خش نیندازد مخلول را به صورت دورانی روی کف اتو کشیده تا تمامی آلودگی ها را از کف اتو پاک نماید . این محلول قادر است تا سخت ترین لکه های قدیمی را از بین ببرد. 

  • تمیز کزدن اتو با خمیر دندان

چسب کف اتو

ممکن است کف اتو شما نه تنها دچار آلودگی بلکه دچار خط و خش شده باشد و این آلودگی ها و خط و خش های ایجاد شده به بافت پارچه و لباس شما اسیب برساند . برای نرم کردن این خطو خش ها و از بین بردن این آلودگی ها کافیست تا از مقداری خمیر دندان استفاده کنید و کف اتو را به کمی خمیر دندان اغشته کرده و سپس با یک پارچه نرم آن را پاک نمایید. 

  • تمیر کردن کف اتو مایع ظرفشویی ترکیبی شگفت‌انگیز

تميز كردن اتو با خمیردندان

مایع ظرفشویی یک محلول پاک کننده قوی برای پاک کردن ظروفمورد استفاده قرار میگیرد . حال شما اگر این پاک کننده قوی را با تینر ترکیب نمایید بسیار قوی تر عمل کردهاین محلول یک ترکیب عالی برای از بین بردن لکه ها و آلودگی های کف اتو میباشد . مقداری مایع ظرفشویی را با کمی آب ئلرم ترکیب کرده و با با یک دستمال تمیز روی اتو بکشید در صورتی که لکه ها با این رو ش پاک نشد و از مایع ظرفشویی خالی استفاده نمایید و. در صورتی که قصد دارید منافذ اتو را پاک نمایید از گوش پاک کن استفاده نمایید . 

  • تمیز کردن کف اتو با جوش شیر ین

تعویض کف اتو

اگر می خواهید که کف اتویتان کاملا تمیز و صیقلی باشد می توانید از ترکیب جوش شیرین و آب استفاده نمایید. لازم است به مقدار مساوی آب و جوش شیرین را با هم ترکیب کرده تا یک ماده خمیری شکل بدست اورید سپس با استفاده از پارچه نرم این خمیر بدست آمده را با کف اتو مالیده و چند دقیقه صبر نمایید تا خمیر روی کف اتو خشک شود سپس این خمیر را با چند تکه پارچه تمیز از روی سطح اتو پرداشته و کف اتو را کاملا پاک نمایید پس از پاک کردن و تمیز کردن این مخلوط متوجه تمیز شدن و از بین رفتن آلودگی ها و همچنین صاف و صیقلی شدن کف اتو می شوید. 

  • تمیز کردن کف اتو با لیموترش

پاك كردن كف اتو سراميكي

اگر حفره های موجود در کف اتو شما دچار زنگ زدگی شده است کافیست تا برای حل این مشکل یک عدد لیمو را از وسط نصف کرده و روی زنگ زدگی ها بکشید . این کار باعث می شود تا به مقدار قابل توجهی زنگ زدگی ها کاهش یافته . 

  • از بین بردن لکه سوختگی کف اتو با الکل صنعتی

تميز كردن کف اتو بخار سوخته

در صورتی که درجه اتو شما مناسب نباشد به طور قطع با یک بی دقتی کوچ لباس شما دچار سوختگی میشود. و ممکن است این لکه های سیاه سوختگی روی اتو شما ایجاد شده و این لکه های سیاه موجود روی کف اتوباعث کثیف شدن لباس های شما شود . در این صورت برای به سرعت این لکه ها را از روی کف اتو پاک کرده و به تمیز کردن اتو اقدام نمایید .

یکی از این روش ها از بین بردن لکه های سوختگی استفاده از الکل صنعتی می باشد . برای این کار لازم است یک پارچه نرم یا یک حوله تمیز را به مقداری الکل آغشته کره و روی کف اتو بکشید تا سوختگی ها و دوده ها از بین رفته و اتو شما کاکملا تمیز شود. 

    کلام اخر 

بهترین راه برای تمیز کردن کف اتو استفاده از روکش برای کف اتویتان می باشد. اگر در هنگام اتوکسی نیز از روکش اتو استفاده کنیداز آسیب زدن به لباستان جلوگیری کرده و علاوه بر آن کف اتو شما تمیز بماند .