جاذبه های دیدنی و گردشکری سوئد

14/02/2022
جاذبه های گردشگری کشور سوئد
سوئد از جمله کشورهای رویایی می باشد، که هر فردی آرزوی سفر به این کشور را دارد، این کشور بسیار سردی می باشد، ولی دارای مناظر زیبا و جذاب می باشد، سوئد و دهکده های ماهی گیری و گوزن های شمالی این کشور بسیار معروف می باشد.
مجله والی
مجله والی

کشور سوئد

کشور سوئد یکی از کشورهایی می باشد، که پر از جاذبه های گردشگری و مکان های زیبا و تفریحی زیادی از جمله پارک ملی و دامنه های اسکی و جزایر زیبا می باشد. این کشور به خاطر داشتن تاریخ غنی و مناظر متنوع، بهشت مسافران می باشد، اگر به فضای بیرون علاقمند می باشید، قطعا سخت می باشد، زود این کار را تمام کنید. آب و هوای هوا زلال و تمیز می باشد، و هزاران هکتار از جنگل های دست نخورده و دریاچه های باشکوه جهت کشف وجود دارد، که از مجمع الجزایر گسترده آن در امتداد سواحل یاد نشده است. راه ها و حمل و نقل عمومی هم عالی می باشند.

ما در این قسمت از مجله والی قصد داریم، شما را با مکان های دیدنی سوئد آشنا کنیم، این مکان ها معمولاً به دلیل داشتن مناظر طبیعی که دارند، بسیار مشهور می باشند.

پارک ملی Kosterhavet

پارک ملی سوئد دارای بسیاری از خطوط ساحلی می باشد، ولی بدون شک بهترین مکان برای مشاهده خط دریایی تحت شرایط حفاظت شده، می باشد. این پارک که در مرز نروژ می باشد، به عنوان اولین پارک ملی دریایی کشور است. با 6000 گونه موجود دریایی، پارک طوری می باشد، که نمی توان در هر جای دیگری در سوئد مثل آن را پیدا کرد. پارک در اطراف ساحل و دریا و جزایر متمرکز می باشد. صخره های مرجانی برای snorkelers و غواصان محبوب می باشد، در حالی که landlubbers می توانند از روستاهای ماهی گیری عجیب و غریب برای کارت پستال تصویری استفاده کنند.

Marstrand سوئد

Marstrand سوئد

مارسترند یکی از شهرهای با سابقه از سال 1200 می باشد، که به خاطر وجود دو دلیل شناخته شده می باشد. 

  • قایقرانی 
  • یک قلعه قدیمی

این منطقه ساحلی در یک جزیره در غرب سوئد واقع شده است، و مسابقه سالانه ی قایق رانی مهم سوئد را برگزار می کند. این شهر همچنین دارای قلعه Carlsten می باشد، که به قرن 17 میلادی قدمتش می رسد، به عنوان یک ساختار سنگی عظیم که از شهر را محافظت می کرده است. ساختمان های تاریخی رنگارنگ و زیبا که در خیابان ها به چشم می خورند، و موزه هنر Strandverket Lighthouse Pater Noster که بازسازی شده، و مسیرهای پیاده روی از دیگر جاذبه های این شهر می باشد.

Malmo سوئد

Malmo سوئد

Malmo شهری قدیمی با ظاهری جدید یک شهر تاریخی قرون وسطایی با چشم انداز ساختمان های مدرن و معاصر می باشد. باشد. Malmo سومین شهر بزرگ سوئد دارای یک بافت قدیمی شگفت انگیز (Gamla Stoden) با سه میدان اصلی می باشد.

  • Stortoget

  • Lilla Torg

  • Gustav Adolfs Torg

محله قدیمی نیز جایی می باشد، که شما می توانید قلعه Malmohus Slott  را پیدا کنید. این شهر چند فرهنگی با 150 قومیت، از طریق پل Oresund به دانمارک متصل شده است. جاذبه جدید آن “Turning Torso”، یک شاهکار معماری می باشد، که بیش از 190 متر (600 فوت) در آسمان می چرخد.

مجمع الجزایر Stockholm

مجمع الجزایر Stockholm

در این منطقه 30 هزار جزیره کوچک و بزرگ وجود دارد. کشتی ها در این مجموع نقاط اصلی را به نمایش می گذارند، و تماشای آن ها از قایق سواری 10 دقیقه ای از استکهلم شروع می شوند. بازدید از قلعه جنگ جهانی اول در Starofortet یا Vaxholm، پایتخت مجمع الجزایر با ساختمان های بکر لذت بخش خواهد بود.

Uppsala سوئد

Uppsala سوئد

Uppsala سوئد واقع در 70 کیلومتری شمال استکهلم، مرکز مذهبی سوئد از قرن 12 می باشد. قبل از مسیحیت اوپسالا برای بتهای خدایان نروژ شناخته شده بوده است. کلیسای جامع اوپسالا محل اسقف اعظم سوئد بزرگ ترین کلیسای جامع منطقه اسکاندیناوی می باشد. آموزش و پرورش در این جا نیز مهم می باشد، با دانشگاه اوپسالا که در سال 1477 تأسیس شد، و جزو قدیمی ترین دانشکده های اسکاندیناوی می باشد. رودخانه Fyris از میان این شهر عبور می کند، با بخش قرون وسطایی واقع در غرب رودخانه کاملا جذاب است. هر دو کلیسای جامع و قلعه اوپسالا در این منظره هستند. کارل لیناینز گیاه شناس قرن 18 در اوپسالا زندگی کرد، بنابراین باغ گیاه شناسی در کنار قلعه را نیز بررسی کنید.

Swedish Lapland سوئد

Swedish Lapland سوئد

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید، که علاقمند به دنبال ماجراجویی در سرزمین های برفی می باشد. این جا همان محل مورد نظر شما خواهد بود، هیچ جایگاهی بهتر برای دیدار در سوئد از لاپلند سوئد وجود ندارد. واقع در شمال نزدیک به دایره قطب شمال. لاپلند برای کوهنوردان، مسافرین و بینندگان حیات وحش مناسب می باشد. در این منطقه یک مسیر 359 کیلومتری (223 مایلی) از مرکز قایقرانی Stromsund تا انتهای Vilhelmina، یک شهر کلیسایی، از طریق Fatmomakke که در آن شما کلبه های چوبی سنتی خواهید دید، می توانید رانندگی کنید. 

گوتنبرگ 

گوتنبرگ

گوتنبرگ واقع در ساحل غربی سوئد، یک شهر سر سبز می باشد، که دارای پارک های زیادی می باشد. سابقه بسیاری از پارک ها به قرن 19 برمی گردد، از جمله پارک Kungsparken که رودخانه ای  از آن رد می شود. اگر بیشتر به پارک های تفریحی علاقمند هستید، به پارک Liseberg بروید، بزرگ ترین شهر بندری منطقه اسکاندیناوی گوتنبرگ می باشد، و همچنین دارای بزرگ ترین جشنواره فیلم منطقه و همچنین جشنواره های متعدد موسیقی در طول سال است. 

Gotland سوئد

Gotland سوئد

Gotland سوئد به عنوان بزرگ ترین جزیره سوئد، کاملاً توسط دریای بالتیک احاطه شده است، ممکن است، شما فکر کنید، ماهی گیری جزء اصلی صنعت در این جا باشد، ولی کشاورزی، گردشگری و فناوری اطلاعات در میان صنایع برتر قرار دارند. این جزیره جزو محبوب ترین مقاصد گردشگری سوئد می باشد. تابش آفتاب آن مانند آن است، که در طول سال نور خورشید بیشتر از هر جای دیگر در سوئد به اینجا می تابد. Visby فقط شهر در جزیره، یک شهر زیبا Hanseatic می باشد، که دارای بسیاری از ساختمان های شهر و ساختمان های تاریخی حفظ شده است. همچنین در حدود 100 کلیسای قرون وسطایی و سایت های تاریخی در این جزیره وجود دارد.

استکهلم 

استکهلم 

استکهلم پایتخت سوئد و جزو بزرگ ترین شهر منطقه اسکاندیناوی محسوب می شود، و در قرن 13 بنا شده است، که جایزه های سالانه نوبل را به افراد تحویل می دهد. موزه واسا، اختصاص یافته، به کشتی جنگی قرن 17th که در سفر نخستین خود غرق شده است، بیشتر بازدید موزه های اسکاندیناویا را دارا است. در استکهلم اجازه ورود رایگان به 15 موزه از جمله تاریخ سوئد، موزه قرون وسطی، قلعه سلطنتی و قلعه Skokloster را می توان یافت. شما همچنین بازدید از کاخ سلطنتی، موزه هنر مدرن و سالن شهر را از دست ندهید.

منطقه حفاظت شده کالبرگ

جهت مشاهده اکوسیستم طبیعی و منحصر به فرد سوئد به منطقه حفاظت شده کالبرگ بروید. در این منطقه می توانید انواع مختلفی از گیاهان و حیوانات که در هیچ جای دیگر دنیا وجود ندارد، را مشاهده نمایید.

جزیره جورگاردن

در جزیره جورگاردن جاذبه هایی زیادی مانند نگارخانه ها، موزه ساکنسن که موزه فضای باز بزرگی می باشد، و باغ وحش که مکانی برای مشاهده گونه های حیات وحش مخصوص این منطقه می باشد، وجود دارد. در این جزیره می توانید فرهنگ سنتی مردم سوئد را مشاهده کنید، و صنایع دستی سوئدی را ببینید.

گرونا لوند

گرونا لوند در استکهلم که در کنار آب قرار گرفته شده است، ماشین های عظیم الجثه بازی و تفریح، کازینو، رستوران های مختلف با غذاهای متنوع وجود دارد، و کنسرت های متعددی توسط خوانندگان داخلی و خارجی در هوای فرح بخش بهار و تابستان استکهلم بر روی سن بزرگ آن اجرا می شود.

اسکانه

اسکانه در جنوب سوئد قرار گرفته شده است، که دارای حاصل خیزترین خاک دنیا می باشد، که باغ ها و قله های زیبا و دیدنی بسیاری از قرن 12 تا 19 در این منطقه به جای مانده است. با سفر به این منطقه شما می توانید با دیدن زمین های زراعتی، طبیعت زیبای دریاچه ها، جنگل ها سفری خاطره انگیز برای خود و اطارفیتان رقم بزنید. غذاهای لذیذی که در رستوران های محلی اسکانه سرو می شود، قطعاً تجربه ای خاص برای هر گردشگری می باشد.

جاکموک

جاکموک در شمال سوئد شهری قرار گرفته شده است، که دارای بازاری به قدمت 400 سال می باشد. فعالیت این بازار هر ساله در ماه فوریه آغاز می شود. توصیه ما به شما این است، خوراکی های محلی این شهر را تست کنید، و حتماً به تماشای رقص محلی فوق العاده زیبا در این منطقه بروید. فرهنگ عمیق مردم جاکموک با موزه آجته نمایان می شود. به خاطر قرارگیری این شهر در بالای مدار قطب شمال روزهای بی پایان در فصل تابستان و شب های طولانی در فصل زمستان در این شهر حاکم می شود.

دیدنی های کشور سوئد

  • گوتلند Gotland

گوتلند یکی از بزرگ ترین جزیره ی سوئد می باشد، که با دریای بالتیک احاطه شده می باشد، و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری سوئد می شود. ماهی گیری، کشاورزی، گردشگری و فناوری اطلاعات از برترین صنایع گوتلند می باشد. این مکان در طول سال بیش از هر جای دیگری در سوئد آفتاب دارد، بنابراین افرادی که علاقمند به دنبال کردن خورشید می باشند، این جا را دوست دارند. ویزبی Visby تنها شهر این جزیره، شهری محصور میان دیوار می باشد، که بیشتر منظر شهری و ساختمان های قدیمی خود را حفظ کرده است. حدود 100 کلیسای قرون وسطایی روی این جزیره قرار گرفته شده است. می توانید در این جزیره سواحلی با شن های سفید، پوشش گیاهی طبیعی زیبا و گونه های جالب پرندگان دریایی را مشاهده کنید.

  • سیگتونا (Sigtuna)

سیگتونا (Sigtuna) جزو قدیمی ترین شهر سوئد می باشد، که در دریاچه مالارن دراوپلاند (Lake Mälaren in Uppland) در شمال استوک اول قرار گرفته شده است، که تقریبا سال 980 بعد از میلاد مسیح و در زمان وایکینگ ها کشف شد. توصیه ما به گردشگران این است، که سفری به این منطقه داشته باشید، چون که زیبایی های زیادی در این شهر وجود دارد، به خاطر همین با وجود این که وسعت کمی دارد، ولی از اهمیت بالایی در بین گردشگران و توریست ها برخوردار است. رستوران های محلی، مغازه های هنری، لباس فروشی ها و کافه های فریبنده مرکز این شهر قرون وسطایی را پر کرده است. به هیچ عنوان بازدید از خرابه ها، کلیسای قرون وسطایی و سنگ های طلسم شده، حوالی این شهر را از یاد نبرید. کلیسای مریم مقدس ساختمانی آجری با سبک معماری گوتیک می باشد، جزو جاذبه های دیدنی این شهر می باشد، و بهترین مکان برای سفر محسوب می شود.

  • لاپ لند سوئد Swedish Lapland

لاپ لند سوئد در شمالی ترین نقطه زیر دایره ی قطبی قرار گرفته شده است، که تابستان ها در کل شبانه روز گردشگران زیادی را جذب خود می کند. لاپ لند مناسب قایق رانان، کوهنوردان و عاشقان طبیعت وحشی می باشد. این سرزمین ساکنانی بومی به نام سامی Sami دارد، که در جنگل های عظیم و تندراهای بی ثمر زندگی می کنند.