10مکان دیدنی شهر برلین آلمان

14/02/2022
جاذبه های گردشگری شهر برلین
برلین پایتخت کشور آلمان یکی از بهترین مکان ها برای گردشگران می باشد که امروز قصد داریم به 10 جاذبه ی دیدنی و گردشگری این شهر زیبا بپردازیم با ما همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

برلین، پایتخت آلمان و بزرگترین شهر این کشور بوده و همچنین مرکز اصلی سیاست، فرهنگ، رسانه و علم است. برلین که به‌خاطر استعداد فرهنگی‌اش شناخته می‌شود، خانه اپرای مشهور جهانی برلین و ارکستر فیلارمونیک برلین است، در حالی که صحنه هنری متنوع آن شامل صدها گالری، رویداد، و موزه است، از جمله گالری‌های جزیره موزه، که یکی از میراث جهانی یونسکو است. امروزه، برلین به عنوان یک مقصد گردشگری مدرن و جوان که ترکیبی متنوع از معماری جدید و کلاسیک، سرگرمی‌های پویا، خرید، و طیف گسترده‌ای از موسسات ورزشی و فرهنگی و گالری‌های هنری را ارائه می‌دهد، شهرت پیدا کرده است با مجله والی همراه باشید تا به بهترین جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری این شهر زیبا آشنا شوید.

1.(بنای یادبود دیوار برلین)The Berlin Wall Memorial

دیوار برلین در سال 1961 ایجاد شد، زمانی که آلمان شرقی نیمی از شهر را مسدود کرد تا از فرار شهروندان به آلمان غربی جلوگیری کند. زمانی که در سال 1989 تخریب شد، دیوار با ارتفاع چهار متر به 155 کیلومتر گسترش یافت، 55 خیابان را کالبدشکافی کرد و دارای 293 برج دیدبانی و 57 سنگر بود. امروزه، تنها بخش‌های کوچکی از این طنز پوشیده از گرافیتی باقی مانده است، از جمله یک امتداد 1.4 کیلومتری که به عنوان بخشی از یادبود دیوار برلین (Gedenkstätte Berliner Mauer) حفظ شده است. این به عنوان یادآور خصومتی است که زمانی اروپا را تقسیم می کرد. از نکات برجسته این بازدید می توان به موزه مرکز پناهندگان مارینفلد، با نمایشگاه های مربوط به یک و نیم میلیون نفری که به عنوان پناهنده از برلین عبور کردند، اشاره کرد. یادبود گونتر لیتفین، یک برج دیده‌بانی سابق که اکنون به‌عنوان یک بنای یادبود راه‌اندازی شده است، که برای ادای احترام به اولین غیرنظامی کشته شده در تلاش برای عبور از شرق به غرب است. 

دروازه براندنبورگ

2.(موزه تاریخی آلمان)German Historical Museum

موزه تاریخی آلمان (موزه تاریخ آلمان یا DHM) که به مناسبت هفتصد و پنجاهمین سالگرد برلین در سال 1987 تأسیس شد، برای کسانی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ فوق العاده غنی شهر هستند، ضروری است. این جاذبه پربازدید متشکل از تعدادی سالن نمایشگاهی تاریخی مملو از نمایش‌های شگفت‌انگیز از مصنوعات مربوط به دوره‌ها و رویدادهای مختلف از زمان تأسیس کشور تا فروریختن دیوار برلین است. سایر نکات برجسته شامل نمایشگاه های مربوط به پزشکی، مد، مذهب، چاپ، هنر و عکاسی است. علاقه مندان به ارتش نیز از مجموعه عظیم زره، سلاح و یونیفرم های تاریخی موزه استقبال می کنند.

موزه تاریخی آلمان

3.( برج تلویزیون برلین)Berliner Fernsehturm: Berlin's Television Tower

برج 368 متری Berliner Fernsehturm (برج تلویزیونی برلین) هیچ جذابیت خود را برای بازدیدکنندگان شهر از دست نداده است. از زمان افتتاح در سال 1970، سومین سازه بلند بلند اروپا بیش از 60 میلیون بازدید کننده را به خود جذب کرده است که بیشتر آنها به دلیل چشم اندازهای تماشایی از پایتخت آلمان جذب شده اند. این بنا که در اصل برای نشان دادن قدرت کمونیسم ساخته شده است (در منطقه سابق برلین شرقی واقع شده است)، این نقطه عطف را می توان تقریباً از هر گوشه شهر انتخاب کرد و آن را به عنوان نمادی از اتحاد مجدد شهر در دهه 1980 مهم تر کرد.

 برج تلویزیون برلین

4.(کاخ و پارک شارلوتنبرگ)Charlottenburg Palace and Park

قدیمی‌ترین و بزرگترین املاک پروس برلین، کاخ شارلوتنبورگ متعلق به اواخر قرن هفدهم، برای چندین دهه اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی آلمان بود. این کاخ عظیم که اکنون به زیبایی بازسازی شده، دارای ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای است، از جمله گنبد مرکزی عظیم به ارتفاع 50 متر، دکوراسیون مجلل باروک و روکوکو در سراسر اتاق‌های وسیع آن، و باغ بزرگی که از باغ‌های ورسای الهام گرفته شده است. یکی از برجسته ترین برنامه های تور ملک، بازدید از بال جدید، با آپارتمان های دولتی و سالن های ضیافت عالی است.

جاذبه دیدنی برلین

5.(ژاندارمن مارکت)Gendarmenmarkt

ژاندارمن مارکت، یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های برلین، تحت سلطه سه ساختمان تاریخی برجسته است: Konzerthaus، کلیسای جامع فرانسوی (Französischer Dom) و کلیسای جامع آلمانی (Deutscher Dom). این میدان زیبای قرن هفدهمی اکنون یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری برلین است و هر ساله میزبان رویدادهای عمومی متعددی است، از جمله کنسرت‌های کلاسیک در پله‌های تئاتر Konzerthaus در تابستان. در زمستان که می آید، کل میدان به بازار کریسمس معروف شهر تبدیل می شود.

راهنمای جاذبه‌ های گردشگری برلین

6.(موزه یهودی برلین)Jewish Museum Berlin 

موزه یهودی برلین (موزه Jüdisches Berlin) که توسط معمار دانیل لیبسکیند طراحی شده است، نمای بیرونی متمایز با پوشش روی را دارد که آن را به یکی از چشمگیرترین مکان های دیدنی برلین تبدیل می کند. در سال 2001 تأسیس شد و بازدیدکنندگان در داخل آن طیف وسیعی از مصنوعات تاریخی و مجموعه‌های اهدایی را خواهند یافت که تاریخ طولانی و مبارزات آلمانی‌های یهودی را از قرون وسطی تا کنون نشان می‌دهد.این موزه همچنین دارای یک کتابخانه و آرشیو گسترده در آکادمی موزه یهودی برلین است که در آن برنامه های آموزشی مکرر برگزار می شود. گالری‌های موزه شامل بخش‌هایی است که به حنوکا، یهودی‌ستیزی، درگیری‌های خاورمیانه، تاریخ و فرهنگ اورشلیم، و زندگی خاخام مونیخ لئو بائروالد اختصاص دارد.

جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

7.(دروازه براندنبورگ) The Brandenburg Gate

مشهورترین بنای تاریخی برلین بدون شک دروازه براندنبورگ (Brandenburger Tor) است. زمانی نماد یک ملت تقسیم شده بود، اکنون به عنوان نماد وحدت و صلح ایستاده است.  در طول جنگ سرد، موقعیت فیزیکی و نمادین آن به عنوان دروازه مسدود شده در امتداد دیوار برلین، آن را به مکانی مکرر برای تظاهرات مردم برلین غربی تبدیل کرد. همچنین به دلیل اینکه پس‌زمینه درخواست رونالد ریگان رئیس‌جمهور ایالات متحده از میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی برای تخریب دیوار در سال 1987، مشهور است. بازدید از دروازه براندنبورگ در شب یک لذت خاص است و بدون شک یکی از بهترین کارهای رایگان برای انجام در برلین است.

دیوار برلین

8.(رایشتاگ بازسازی شده)The Rebuilt Reichstag

Reichstagsgebäude در ابتدا در سال 1894 تکمیل شد، جایی که کاخ نئو رنسانس به عنوان خانه رژیم امپراتوری امپراتوری آلمان عمل می کرد تا اینکه در سال 1933 سوزانده شد. این کاخ تا پس از اتحاد مجدد آلمان دوباره مورد استفاده قرار نگرفت و در آن زمان مورد تخریب قرار گرفت. بازسازی 10 ساله و سرانجام در سال 1999 به خانه پارلمان آلمان تبدیل شد.

نقطه برجسته این بازسازی باشکوه، گنبد جایگزین، کوپل است. ساخته شده از شیشه، مناظر فوق العاده ای از شهر اطراف را به ویژه در شب از رستوران پشت بام ارائه می دهد. اگر در ماه‌های تابستان به این کشور سفر می‌کنید بسیار جذاب و دیدنی است.

جاهای دیدنی برلین

9. (جزیره موزه)Museum Island

جزیره اسپری که بیشتر به عنوان جزیره موزه (Museumsinsel) شناخته می شود.بین رودخانه اسپری و کوپفرگرابن در کانالی به طول 400 متر قرار گرفته است. یکی از مهم ترین سایت های میراث جهانی یونسکو در شهر است. در اینجا، بسیاری از قدیمی ترین و مهم ترین موزه های شهر، از جمله موزه قدیمی (موزه آلتس) را خواهید دید که در سال 1830 برای نگهداری جواهرات تاج و سایر گنجینه های سلطنتی ساخته شده است. موزه جدید (موزه Neues)، که در طول جنگ جهانی دوم تخریب شد، بازسازی شد و دوباره در سال 2009 افتتاح شد. این موزه به عنوان خانه مجموعه های گسترده ای از موزه مصر، مجموعه پاپیروس، و مجموعه آثار باستانی کلاسیک عمل می کند. محبوب ترین موزه شهر، پرگامون، دارای موزه هنر اسلامی، دروازه ایشتار، و ساختمان های تاریخی بازسازی شده از خاورمیانه است.

جاهای دیدنی آلمان

10.(کلیسای یادبود قیصر ویلهلم) Kaiser Wilhelm Memorial Church

یکی از جالب ترین مکان های دیدنی برلین، کلیسای یادبود قیصر ویلهلم (Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche) از بسیاری جهات دو کلیسا است: کلیسای فوق مدرن جدید که در سال 1961 طراحی شده است، و در کنار آن، ویرانه های اصلی، از جمله بسیاری از کلیساها. برج 63 متری. در سال 1895 به افتخار امپراتور ویلهلم اول تکمیل شد، نسخه اصلی در سال 1943 تخریب شد، اما بقایای آن در مجموعه جدید گنجانده شد.

مکان های دیدنی برلین آلمان