معرفی جاذبه های گردشگری توکیو و جاهای دیدنی شهر توکیو

14/02/2022
جاذبه های گردشگری توکیو
توکیو، پایتخت ژاپن و یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در آسیا، کاخ امپراتوری و مقر دولت و پارلمان را نیز در خود جای داده است. این شهر پرجمعیت که در شرق مرکزی هونشو قرار گرفته است. بتا مجله والی همراه شوید تا با جاذبه های گردشگرب این شهر آشنا شوید.
مجله والی
مجله والی

جاذبه گردشگری توکیو

شهر توکیو یکی از مدرن ترین شهرهای جهان از نظر زیرساخت و طراحی - عمدتاً به دلیل زلزله 1923 و ویرانی های جنگ جهانی دوم - توکیو عنوان گران ترین شهر جهان برای زندگی را نیز دارد. این شهر دارای  لطف شبکه‌های ریلی و متروی فوق‌العاده‌اش، یکی از آسان‌ترین جابجایی‌ها نیز هست. این شهر به خاطر موزه های خود جشنواره ها؛ غذاهای معروف بین المللی؛ و باشگاه های ورزشی حرفه ای، از جمله بیسبال، فوتبال، و فعالیت های سنتی ژاپنی مانند کشتی سومو معروف است. این شهر همچنین شهری غنی از موسیقی و تئاتر است.

گشت در قصر امپراتوری کاخ امپراتوری (Kōkyo)

کاخ امپراطوی توکیو

جاذبه اصلی منطقه مارونوشی توکیو، کاخ امپراتوری (Kōkyo) با پارک های زیبای قرن هفدهمی است که توسط دیوارها و خندق ها احاطه شده است. کاخ امپراتوری که هنوز توسط خانواده امپراتوری استفاده می شود.پل نیجوباشی که به داخل کاخ منتهی می شود و  به اندازه این کاخ معروف است. از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به دیواری به ضخامت دو متر در اطراف کاخ و دروازه های آن اشاره کرد که یکی از آنها به باغ شرقی هیگاشی-گیوئن منتهی می شود.این کاخ نمادی از حفظ سنت‌های در کشور ژاپن است.

معبد سنسوجی Sensō-ji

معبد سنسوجی

در منطقه آساکوسا توکیو، معبد نفیس Sensō-ji (Kinryū-zan Sensō-ji)) - معروف ترین زیارتگاه شهر - در انتهای یک بازار خیابانی طولانی قرار دارد.ین معبد که به Kannon، الهه بودایی مهربانی تقدیم شده است، در سال 645 پس از میلاد تأسیس شد و علیرغم اینکه بارها بازسازی شده است، ظاهر اصلی خود را حفظ کرده است. این معبد به  دفع بیماری‌ها شهرت دارد. ورود به این محوطه برای عموم آزاد است و 24ساعت باز است. و بدون هیچ گونه هزینه ای می توانید از این مکان دیدن کنید. قسمت های درونی ساختمان در ساعات مشخصی از ۶ صبح تا ۵ عصر برای بازدید باز هستند و بقیه ساعت ها مخصوص نیایش و مراسم ویژه مذهبی است.

منطقه گینزا ginza district

منطقه گیزا

گینزا معروف‌ترین منطقه خرید، غذاخوری و سرگرمی لوکس توکیو است که دارای فروشگاه‌های بزرگ، بوتیک‌ها، گالری‌های هنری، رستوران‌ها، کلوب‌های شبانه و کافه‌ها است.از سال 1612 تا 1800، منطقه گینزا امروزی محل ضرابخانه سکه های نقره بود (گینزا در زبان ژاپنی به معنای "ضرابخانه نقره" است) که در نهایت این منطقه به نام آن نامگذاری شد. پس از زلزله بزرگ کانتو در سال 1923، گینزا به عنوان یک منطقه خرید لوکس تکامل یافت. گینزا از پل کیو در نزدیکی محوطه کاخ امپراتوری در جنوب غربی تا پل نیو امتداد می یابد.

باغ ملی Shinjuku Gyoen

باغ ملی توکیو

این پارک یکی از بزرگترین و محبوب ترین پارک های توکیو است. چمن‌زارهای وسیع پارک پولی، مسیرهای پرپیچ‌وخم پیاده‌روی و مناظر آرام، در یک پیاده‌روی کوتاه از ایستگاه شینجوکو واقع شده است. این پارک در قصل بهار به یکی از  بهترین مکان‌های شهر برای دیدن شکوفه‌های گیلاس تبدیل می‌شود. این پارک در سال 1903 به خانواده امپراتوری منتقل شد و به  یک باغ گیاه شناسی تبدیل شد و از آن برای تفریح ​​و سرگرمی مهمانان استفاده می شود.این پارک در طول جنگ جهانی دوم تقریباً به طور کامل تخریب شد، اما در نهایت بازسازی شد و در سال 1949 به عنوان یک پارک عمومی بازگشایی شد.

 پارک و باغ وحش  (Ueno Park and Ueno Zoo)

پارک اونیو

پارک Ueno (Ueno Kōen)  مانند بهشت در قلب توکیو شلوغ، بزرگترین فضای سبز شهر و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری است. در این پارک موزه و معابد متعددی نیز وجود دارد.این پارک از میان مسیرهای شنی دلپذیر عبور کرده است. در این پارک معبد توشوگو (Nikkō Tōshō-gū) متعلق به قرن هفدهم با 256 فانوس برنزی و سنگی نیز وجود دارد.باغ وحش آبی، یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های آسیا نیز در این شهر قرار دارد.

مقبره نزو در توکیو

مقبره نرو

به دور از جمعیت شلوغ و فوق مدرن بودن مرکز توکیو، نزو-جینجا، یکی از قدیمی‌ترین زیارتگاه‌های توکیو است. معبد نزو که در میان درختان بلند و بوته های سرسبز آزالیا پنهان شده است مکانی است که می توانید آرامش طبیعت را تجربه کنید و سنت های توکیو قدیمی را به یاد آورید. این مقبره در شمال غربی پارک اوئنو قرار گرفته است.

معبد میجی  the Meiji Shrine

معبد میجی

معبد میجی زیارتگاهی است که به ارواح خدایی امپراتور میجی و همسرش، ملکه شوکن، تقدیم شده است. این معبد منطقه جنگلی بزرگی را در داخل شهر پرجمعیت تشکیل می‌دهند.این زیارتگاه در سال 1920، هشت سال پس از درگذشت امپراتور تکمیل و به امپراتور میجی و ملکه شوکن وقف شد. این زیارتگاه در طول جنگ جهانی دوم تخریب شد اما اندکی پس از آن بازسازی شد.

قلعه ادو Edo Castle

قلعه ادو

این قلعه بزرگترین قلعه در ژاپن است و به شوگان های قدرتمند توکوگاوا متعلق بوده است. که آن را به مرکز سیاست ژاپن و همچنین دسیسه های بسیاری تبدیل کرد. این قلعه در حال حاضر به موزه تبدیل شده است.

برج توکیو  (Tokyo Tower)

برج توکیو

برج اسکای تری توکیو از مهم ترین جاذبه های گردشگری ژاپن است. این برج در محله سومیدا سیتی  واقع شده است. ارتفاع این برج ۶۳۴ متر است. این برج توکیو که در سال 1958 ساخته شد، نمادی از تولد دوباره توکیو پس از جنگ جهانی دوم است.

مجسمه‌ هاچیکو

مجسمه هاچیکو

 مجسمه برنزی هاچیکو یکی از جاذبه های گردشگری توکیو است. هاچیکو یک سگ وفادار از نژاد  آکیتای قهوه ای طلایی بود ک توسط پروفسور هایدزابرو به سرپرستی گرفته شده بود. وقتی پرفسور یک روز از سرکار برنگشت هاچیکو ساعت ها و ساعت ها در همان میدان همیشگی منتظر او ماند بعد از مرگ پرفسورتا ۹ سال و ۹ ماه و ۱۵ روز بعد هر روز هاچیکو به ایستگاه می رفت و منتظر بازگشت هایدازبرو می ماند.

دیزنی لند توکیو  

دیزنی لند توکیو

            دیزنی لند توکیو یکی از شعبه های دیزنی لند اسن که بر اساس فیلم های تولیدی  والت دیزنی ساخته شده است. فت سرزمین مختلف با موضوعات مختلف در این پارک قرار گرفته‌اند.. شما در این پارک می توانید تمام شخصیت های کارتون های دوران کودکیتان را از نزدیک ببینید.خش جنگلی پارک که ادونچرلند نام دارد، وسایل تفریحی هیجان‌انگیزی با نام‌های جالب و متفاوت مانند دزدان دریایی کارائیب دیده می‌شود.

غذاهای ژاپنی 

غذای ژاپنی

غذاهای ژاپنی  با تنوع بی حد و حصری از غذاهای منطقه ای و فصلی هستند. امروزه غذا های ژآپنی  با تنوع زیاد خود امروز در سراسر دنیا برای خود اسم و رسمی دارند. در این مطلب قصد داریم که غذاهای ژآپنی را به شما معرفی کنیک.

سوشی Sushi

سوشی ژاپنی

تمپورا Tempura

تمپورا

سوکیاکی Sukiyaki

سوکیاکی

رامن Ramen

رامن

برنج کاری Curry rice

کوری رایس

کاراگه Karaage

کاراگائه

چانکونابه Chankonabe

چانکونابه