درمان کرونای امیکرون در خانه +خوراکی های مفید برای جلوگیری از امیکرون

16/02/2022
خوراکی های مقاوم در برابر امیکرون
نوع جدید ویروس کرونا که این روزا در تمام دنیا فراگرفته است، امیکرون نام دارد که امروز قصد داریم به خوراکی هایی که به شما در بهبود این بیماری کمک میکند بپردازیم با ما همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

نوع جدید ویروس کرونا که Omicron نام دارد، برای اولین بار در نوامبر 2021 در آفریقای جنوبی شناسایی شد و از آن زمان در بسیاری از کشورها گسترش یافته است. انتظار می رود طی چند هفته یا چند ماه به نوع غالب تبدیل شود. مطالعات اپیدمیولوژیک اولیه نشان داد که این نوع کرونا، Omicron بیشتر از ویروس دلتا  قابلیت انتقال دارد و افرادی که دو دوز واکسن را حتی زده اند می توانند به این بیماری دچار شوند.
از آنجایی که پیشگیری همیشه بهتر از درمان می باشد و وقتی صحبت از کووید 19است، رعایت اصول اولیه که همگی می دانید مانند ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست ها است در وهله اول حائز اهمیت است و همینطور دنبال کردن از یک رژیم غذایی سالم کمک زیادی به حفظ عفونت و سلامتی شما می کند، برای تقویت ایمنی بدن، رژیم غذایی نقش مهمی دارد. از جمله غذاهای خانگی، غذاهای حاوی فیبر ویتامین C، ریزمغذی‌ها مانند سبزیجات برگ سبز و میوه‌ها می‌توانند به سلامت ما کمک بزرگی کنند. با مجله والی همراه باشید تا با لیست غذایی که به شما کمک میکنند تا امیکرون را از خود دور کنید مطلع شوید.

درمان امیکرون در خانه

علائم امیکرون

در ادامه به خوراکی های مفید برای جلوگیری از کرونا می پردازیم.

روغن زیتون: یکی از راحت هضم ترین چربی هایی که در بدن گرما ایجاد می کند و شما را گرم نگه می دارد این روغن گیاهی است. این یک ماده عالی بوده که می توانید به رژیم غذایی روزانه خود ابی افزایید.

زنجبیل: خواص ضد التهابی آن به درمان گلودرد نیز کمک می کند. در مبارزه با میکروب ها، باکتری ها و ویروس ها بسیار موثر است. افزودن روزانه آن به چای می تواند سیستم ایمنی بدن شما را قوی کند.

دوران قرنطینه امیکرون

ماهی‌:عموما مصرف ماهی گزینه‌ای بسیار خوبی برای تقویت ایمنی است. ماهی سالمون، ماهی تن، ساردین و ماهی خال‌خالی از این جمله هستند. علاوه بر این، ماهی‌های چرب نیز برای تقویت ایمنی مناسب هستند.

زردچوبه: این یک آنتی اکسیدان قوی است و گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه شما را از تمام مشکلات سرفه تسکین می دهد. ۱ قاشق چایخوری زردچوبه را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و هر روز صبح با معده خالی میل کنید.

اسفناج: این گیاه خوشمزه که سرشاراز ویتامین cاست برای سلامتی شما بسیار مفید می باشد و توصیه می شود حتما در رژیم غذایی خود جای دهید.

کلم پیچ: یکی دیگر از صیفی جاتی که حاوی ویتامین سی می باشد کلم است که برای سیستم دفاعی بسیار حائز اهمیت است.

عوارض کرونای امیکرون

عسل: سرشار از آنتی اکسیدان و برای هضم و سلامت روده مفید است، همچنین برای گلودرد نیز موثر است. برای مبارزه با Omicron، آن را به چای زنجبیل اضافه کنید.

انار:یکی از میوه هایی که سیستم ایمنی بدن راتاحد بالایی تقویت می کند، میوه خوشمزه ی انار می باشد

آجیل و دانه‌های روغنی:میوه‌های خشک از جمله توت گوجی، توت، آلو و کشمش تاثیر خوبی بر تقویت ایمنی بدن دارند. دانه‌های روغنی نیز منبع خوبی برای تامین نیازهای بدن هستند که از جمله آن‌ها بادام، گردو یا حتی فندق است.

مرکبات:مرکباتی از جمله لیمو، پرتقال و نظایر آن‌ها از خانواده مرکبات سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین سی می باشند، که تاثیر خوبی را بر دستگاه ایمنی بدن به منظور مقابله در برابر ویروس‌ها دارد.

درمان امیکرون در منزل

چای سبز: آنتی اکسیدان کاتچین موجود در چای سبز خاصیت ضدالتهابی دارد و همینطور این چای ک سرشار از اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) بوده از آسیب های رادیکال‌های آزاد و  اتم‌های ناپایداری که باعث تخریب سلولی می شود  جلوگیری می کند

لازم به ذکر است که باید مصرف شکر را در رژیم غذایی روزانه خود محدود کنید زیرا می تواند وزن شما را افزایش دهد ودر نهایت منجر به چاقی شود که در نهایت می تواند سیستم ایمنی شما را کاهش دهد.

درمان امیکرون در خانه

با رعایت موارد ذکر شده می توانید از کرونای امیکرون جلوگیری کنیدو البته ماسک زدن فراموش نشود.