مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری روسیه

18/02/2022
مکان های دیدنی کشور روسیه
روسیه کشوری پهناور و زیبا و دارای جاذبه های گردشگری بسیار شگفت انگیز می باشد. آب و هوا در این کشور بسیار مناسب و مطلوب می باشد، و شما با سفر به روسیه تجربه های بسیاری را در مورد این کشور زیبا بدست می آورید.
مجله والی
مجله والی

روسیه یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان می باشد، که دارای مساحت 5،000 مایل از غرب تا شرق گسترده شده است. هم چنین این کشور با کشورهای دیگری مانند نروژ، فنلاند، استونی، لتونی، لیتوانی، بلاروس و اوکراین، گرجستان و آذربایجان، قزاقستان، چین، مغولستان، کره شمالی همجوار می باشد. اگر چه از لحاظ جغرافیایی عمدتا روسیه در قاره آسیا قرار گرفته است، ولی اکثریت جمعیت روسیه در قسمت اروپایی آن متمرکز شده اند، و از نظر فرهنگی نیز روسیه به وضوح اروپایی است. روسیه با سرزمین های سیبری یخ زده تا مناطق آتشفشانی و شهرهای شلوغ که بین آن ها کیلومترها فاصله وجود دارد، بیش از هر جایی می تواند در یک تعطیلات توسط توریست ها تجربه شود. توصیه ما به شما گردشگران عزیز این است، که هنگام سفر به این کشور حتماً به دو شهر اصلی مسکو و سن پترزبورگ سر بزنند، چون که این دو شهر بالاترین میزان تمرکز جاذبه های محبوب را دارند.

پایتخت این کشور مسکو می باشد، که دارای مناظر برجسته مثل میدان سرخ و کلیسای جامع سنت باسیل می باشد. همچنین کاخ کرملین، مجموعه ای گسترده از ساختمان های دولتی و کاخ هایی می باشد، که مرکز ریاست جمهوری روسیه می باشد.

جاذبه های اصلی سن پترزبورگ شامل کاخ زمستانی می باشد، که نشان دهنده ی ثروت و قدرت امپریال روسیه می باشد. موزه میراث بزرگ ترین نوع آن در جهان می باشد، و محل بیش از 3 میلیون مصنوعات و آثار هنری از اروپا، آسیا و روسیه است.

در خارج از محدوده مرکزی شهر شبه جزیره کامچاتکا منطقه ای وحشی و بکر برای آتشفشان های آن، چشمه های آب گرم، غواصی و انواع حیوانات است. جزیره Kizhi واقع در دریاچه ی اونگا، یک موزه خیلی وسیع از ساختمان های تاریخی و مصنوعاتی می باشد، که گردشگران می توانند در مورد زندگی دهقانی سنتی روسیه را یاد بگیرند.

با توجه به این که روسیه کشوری وسیع می باشد، شاید سیستم راه آهن بهترین راه برای سفر در آن باشد. سفر با قطار Trans-Siberian تعداد زیادی از مناظر جالب و مناظر دیدنی را ارائه می دهد.

میدان سرخ

میدان سرخ روسیه

میدان سرخ قلب شهر مسکو و کشور روسیه می باشد، و زمان آن اهمیت تاریخی و حضور آن را تضعیف نکرده است. این میدان در کناره های دیوارهای قرمز کرملین قرار گرفته است، به عنوان میدان مرکزی و اصلی این شهر شناخته شده است، چون همه ی خیابان های اصلی در مسکو که در انتها به بزرگراه های اصلی روسیه می رسند، به این میدان متصل هستند. 

کاخ های کرملین

کاخ های کرملین روسیه

کاخ کرملین شامل چهار کلیسای جامع و پنج کاخ می باشد، که سرتاسر آن به وسیله ی دیوار و برج های کرملین محاصره شده اند. این مجموعه دارای 700 اتاق می باشند، که متعلق به بزرگ ترین کاخ این مجموعه یعنی کاخ بزرگ کرملین می باشد، که مربوط به قرن 19 میلادی می شود. کاخ کرملین همه روزه به غیر از روزهای پنج شنبه باز می باشد.

راه آهن ترانس سیبری

راه آهن ترانس سیبری

راه آهن ترانس سیبری قسمتی از طولانی ترین سیستم راه آهن در جهان می باشد، که مسیر مسکو به ولادیمیر توسط راه آهن کلاسیک پیموده می شود. هم چنین یک شهر در نزدیکی مرزهای روسیه با چین و کره شمالی می باشد.

در سال 1891 توسط تزار الکساندر سوم شروع شد، و توسط نیکلاس دوم در سال 1916 تکمیل شد. این خط به عنوان مسیر شهروندان شناخته شده است. بیشتر مسافران از این قطار به عنوان محل اقامت شبانه از یک مبدا به مقصد استفاده می کنند. قطارها دارای خوابگاه، رستوران و حتی بعضی از آن ها دارای حمام خصوصی و دوش نیز می باشند.

بنای یاد بود فاتحان فضا 

بنای یاد بود فاتحان فضا 

بنای یاد بود فاتحان فضا در سال 1964 تأسیس شده است، و در قسمت شمال شرقی مسکو قرار گرفته شده است. این بنا به افتخار برنامه های فضایی روسیه در سال 1964 بنا شده است. این اثر نشان دهنده ی این است، که موشکی در حال فرستاده شدن به فضا است. این بنای تاریخی و زیبا دارای 107 متر ارتفاع می باشد.

آرامگاه لنین 

آرامگاه لنین

آرامگاه لنین در میدان سرخ شهر مسکو ساخته شده است، و این مکان آرامگاه اولین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، ولادیمیر لنین می باشد. جسد او از سال 1924 در این مکان به شکل مومیایی و از آن نگهداری و مراقبت می شود.

زمان بازدید این آرامگاه همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 1 بعد ازظهر برای بازدید همه مردم می باشد. این آرامگاه در روزهای جمعه و دوشنبه تعطیل می باشد.

هفت خواهران 

هفت خواهران 

هفت خواهران به عنوان یکی از زیبایی های شهر مسکو و یکی از جاذبه های توریستی می باشد، و به سبک معماری استالینیستی ساخته شده است، و در زمان حال برای هتل ها، دانشگاه ها و آپارتمان ها از آن استفاده می شود. دانشگاه ملی لومونسف مسکو نیز در این مکان بسیار زیبا قرار دارد.

کوه البروس

کوه البروس

کوه البروس در محدوده کوه های قفقاز در جنوب روسیه قرار گرفته شده است. البروس به عنوان یکی از هفت نشست در نظر گرفته شده است. هم چنین باعث جذب کوهنوردان کوهستانی باتجربه و تازه کار می شود. این کوه از یک آتشفشان تشکیل شده است، که آن را در حالت خواب و بدون داشتن فوران ثبت کرده اند.

دره گیزر

دره گیزر

دره گیزر در شبه جزیره کامچاتکا در شرق روسیه قرار گرفته شده است. این دره به عنوان دومین میدان بزرگ در جهان می باشد، که در سال 1941 توسط دانشمند محلی تاتیانا اوستینوا کشف شده است. از آن زمان به بعد، جاذبه توریستی محبوب در کامچاتکا و مورد جلب توجه و علاقه بسیاری از دانشمندان و گردشگران شد.

جزیره کیزی

جزیره کیزی

جزیره کیزی در کارلیا قرار گرفته شده است، و منطقه ای در شمال غربی روسیه در مرز فنلاند و دریای سفید می باشد. این جزیره به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری روسیه می باشد. هم چنین یکی از بهترین اکتشافات و موزه ای برای فضای باز می باشد، که بین فرهنگ های شرق و غرب واقع شده است. مجموعه ی موزه دارای کلیسای بلند پای 120 فوتی مقدس می باشد، که دارای یک ساختار مشهور توسط 22 گنبد است.

کلیسای سنت سوفیا نووگورود

کلیسای سنت سوفیا نووگورود

کلیسای سنت سوفیا نووگورود به عنوان قدیمی ترین شهر روسیه می باشد، که در نووگورود قرار گرفته شده است، که در داخل کرملین واقع شده است، و دارای 5 گنبد دیدنی و جذاب با 125 فوت ارتفاع می باشد. کلیسای جامع قدیمی ترین ساختمان کلیسای روسیه است.

این کلیسا دارای مجموعه ای از مصنوعات مذهبی باستانی می باشد.

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت باسیل به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری روسیه می باشد، که در قرن 16 برای گرامی داشت روز پیروزی روسیه در برابر لهستانی ها بنا شده است، و سنت باسیل از شاهکار های هنری ارتودوکس محسوب می شود، و این کلیسا سمبل شهر زیبای مسکو شناخته شده است.

دریاچه بایکال

دریاچه بایکال

دریاچه بایکال دریاچه ای در جنوب سیبری بین استان ایرکوتسک و جمهوری بوریاتیا می باشد، و هم چنین جزو هفت دریاچه های بزرگ جهان محسوب می شود، که در فهرست میراث جهانی قرار گرفته شده است. این دریاچه حاصل فرو افتادگی زمین می باشد، و دارای آبی بسیار زلال می باشد.

جزیره اولخون

جزیره اولخون

جزیره اولخون در یبابان های وسیع سیبری دره های بی نظیری قرار گرفته است، این یک مکان مهم برای بومیان سیبری که به آنان بوریاتی نیز می گویند، می باشد.

دره مرمر روسکلا

دره مرمر روسکلا

دره مرمر روسکلا در شمال غرب کشور روسیه قرار گرفته شده است، که به زیبا بودن مشهور است، و توسط زیبایی اش شناخته می شود. مناظر اطراف و شهرهای کوچکی از روسکلاها شکوه طلایی و بی نظیر این منطقه است.

در این منطقه آبشار بسیار زیبایی وجود دارد، که مسافران در آن به قدم زدن، قایق سواری، شنا و قدم زدن می پردازند.

درگوس

درگوس

درگوس در جمهوری اوستیای شمالی (آلانیا) یک آرامگاه باستانی می باشد، که به روستای دارگاس وابسته می باشد. این آرامگاه در دره کوهستان مه آلودی بنا شده است. هم چنین به این آرامگاه باستانی شهر مرده ها نیز گفته می شود، چون در آن جا بیش از صد سنگ مقبره وجود دارد، که روستاییان به همراه اموال و لباس هایشان دفن شده اند.

کالینینگراد

کالینینگراد

غارنشین ترین قسمت غرب روسیه خانه هایی با معماری آلمانی است. خط ساحلی بالتیک و یک جنگل سرسبز.

کلیسای چوبی

کلیسای چوبی

کلیسای چوبی در یکی از جزایر بسیار زیبای کیزی و در دریاچه ی اونگ قرار گرفته شده است. این سازه های غیر معمول که در آن جا ایجاد یک چشم انداز بسیار زیبا می کند، هم مدل باستانی فرقه را حفظ می کند، و هم با منظره های اطراف هماهنگ است.

قصر پیترهوف

قصر پیترهوف

قصر پیترهوف در حومه شهر دوم روسیه یعنی سنت پترزبورگ می باشد. زمینه ها و معماری کاخ پیترفف یک نمایش بسیار معروف از طراحی و سبک باروک است. اغلب به عنوان ورسای روسی نامیده می شود، این قصر یکی از املاک پیچیده در سنت پترزبورگ شناخته شده است.

کوه های اورال

کوه های اورال

محدوده کوه های اورال باستان از وسط روسیه از سمت شمال تا جنوب قرار دارد. بیشترین نقاط قابل دسترس در اطراف شهر یکاترینبورگ خواهد بود، که در آن سفرهای روزانه نفس شما را از طریق این مناظر زیبا می گیرد.

متروی مسکو

متروی مسکو

متروی مسکو یک گالری هنری بسیار زیبا می باشد، و جزو یکی از بهترین جاذبه های گردشگری روسیه می باشد. این گالری زیبا در سال 1930 ساخته شده است، و ایستگاه های آن با نام کاخ های مردم شناخته می شود. طرح های زیبای ایستگاه ای مترو شامل نقش های برجسته، مجسمه های برنز، سنگ های مرمر، حاشیه های زینتی، شیشه های رنگی و موزاییک های بی شماری استفاده شده است، که این طرح های زیبا و جذاب را به وجود می آورد.

گالری ترتیاکوف

گالری ترتیاکوف

گالری ترتیاکوف این موزه در مسکو می باشد، موزه تاریخ و هنر روسیه می باشد، که توسط پاول میخایلوویچ ترتیاکوف که یک بازرگان روسی بوده است، همچنین یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری روسیه محسوب می شود. این کلکسیون طی سال های زیادی جمع آوری و تکمیل شده است، که در خانه ای در سال 1851 خانواده ترتیاکوف خریداری کرده، بودند، قرار دارد.

کیلومتر صفر مسکو

کیلومتر صفر مسکو

کیلومتر صفر مسکو در بسیاری از کشورها کیلومتر صفر به نقطه ای از پایتخت گفته می شود، که فاصله ی دیگر نقاط کشور از این ناحیه سنجیده می شود. پلاک برنزی دایره ای شکل که کیلومتر صفر روسیه را نشان می دهد، در شهر مسکو و رو به روی کلیسای ایبریان و با فاصله کمی از میدان سرخ قرار دارد.

بسیاری از مردم روسیه این عقیده را دارند، که روی این دایره برنزی بایستند، و آرزو کنند، و سپس سکه ای را از کنار شانه خود پرتاب می کنند، آن ها در این باوراند، که اگر سکه روی این دایره برنزی بیوفتد، آرزویشان برآورده می شود، و به خواسته خود می رسند. این منطقه یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری روسیه به شمار می رود.

التای

التای

التای یکی دیگر از جاذبه های گردشگری روسیه می باشد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید، که علاقه ی زیادی به کوه و کوهنوردی دارید، حتماً باید از این کوه ها دیدن کنید. این منطقه بسیار زیبا و رویایی می باشد، و همچنین این مکان یکی از مناطق روسیه می باشد، که بیشترین تنوع را دارد. دیدن هر منطقه از التای مانند رویایی می باشد، که به واقعیت پیوسته، و شما می توانید با دیدن از این مناطق بسیار لذت ببرید.

از دیگر ویژگی های التای می توان به دریاچه های سبز رنگ، گیاهان دارویی کمیاب، چشم اندازهای طبیعی و هوای پاکیزه اشاره کرد. در این منطقه هفت دریاچه با هفت رنگ وجود دارد، حتی به رنگ سیاه. این منطقه یکی از مناطق بسیار زیبا و مورد علاقه برای توریست ها می باشد.

باغ زیبای تابستانی سنت پترزبورگ

باغ زیبای تابستانی سنت پترزبورگ

باغ تابستانی سنت پترزبورگ را قطعه ای از بهشت هستند، و جزو یکی از زیباترین و رویایی ترین مکان های دیدنی و توریستی شهر پیتر مقدس می باشد.

اگر شهر سنت پترزبورگ معروف به ونیز شمالی و عروس دریای بالتیک باشد، باغ تابستانی سنت پترزبورگ نگینی بر تاج این عروس می باشد.

آب و هوای روسیه

آب و هوای روسیه به خاطر شرایط جغرافیایی متغیر می باشد، و اختلاف دما در تابستان و زمستان ها زیاد می باشد. تابستان ها هوای گرم نسبتاً مرطوب با دمای هوای 37 درجه و در زمستان سرد و یخ بندان و با بارش برف و پایین آمدن درجه حرارات تا 50- درجه نیز همراه می باشد. در مجموع روسیه دارای سه نوع آب و هوا می باشد، که عبارتند از سرد و خشک در مناطق شمال، معتدل و نیمه مرطوب در نواحی جنوب غربی و معتدل و خشک در جنوب شرقی.
بهترین زمان برای سفر کردن به روسیه اواخر بهار و اوایل پاییز می باشد، مخصوصاً که در این ماه‌ ها فستیوال‌ هایی هم در شهر برگزار می‌ کنند. برف های زمستانی آب شده، و هوا مناسب سفر کردن به این کشور می باشد.

غذاهای روسیه

با توجه به شرایط آب و هوایی روسیه و کاهش دما تا 30- درجه، غذاهای روسیه مقوی و البته خوش طعم می باشند. معمولاً مواد اولیه بعضی از این غذاها تشکیل شده، از سیب زمینی، نان، کلوچه و خامه ترش می باشد، و ولی بعضی از غذایی روسیه به صورت سنتی نیز ترکیبی از دانه‌ های آسیاب شده، سیب زمینی، چغندر، هویج و کلم، به علاوه ماهی، مرغ و گوشت گاو هستند. ماهی دودی و خاویار نیز طرفداران مخصوص به خود را دارد، که همه ی این غذاها بسیار لذیذ و با عطر و مزه مخصوص به خود می باشند. همچنین تأثیر آشپزی فرانسوی نیز در طبخ غذاهای روسیه حس می شود. رستوران‌ های روسیه  چندان ارزان نیستند، اما غذاهای محلی‌ اش به همان خوبی غذاهای رستوران‌ های گران قیمت می باشند.