خواص گل حسن یوسف در خانه و نگه داری گل حسن یوسف در خانه

19/02/2022
نگه داری گل حسن یوسف
برای نگه داری از گل حسن یوسف بهترین کار این است که این گل را حرص کنید و شاخ و برگ های زائد را کوتاه کنید.ساقه ها و ساقه های گل را بچسبانید تا فرم خوبی بگیرد و و از آسیب به شاخ و برگ جلوگیری شود. در ادامه با مجله والی همراه شوید تا راز نگه داری حسن یوسف را با شما به اشتراک بگذاریم.
مجله والی
مجله والی

گل حسن یوسف نماد چیست

گل حسن یوسف نماد چیست

گل حسن یوسف که یکی از پر طرفدار ترین گیاهان آپارتمانی است نیاز به نور زیاد،سایه و مخلوط خاک برگ با ماسه احتیاج دارد. این گیاه عمدتاً به دلیل شاخ و برگ های رنگارنگ خود که ممکن است نارنجی، قرمز، زرد، سبز، بنفش، صورتی، کرم یا ترکیبی از رنگ ها باشد شناخته می شود. همچنین این گیاه دارای انواع  یکساله و چند ساله است.

روش های تکثیر گیاه حسن یوسف

روش نکثیر گل حسن یوسف

گیاه حسن یوسف را می توانید با روش های مختلف تکثیر کنید. یکی از این روش های قلمه زدن گیاه است برای این کار  قلمه های انتهایی ساقه را به اندازه 5 تا 8 سانتیمتر با یک کاتر تیز جدا کنید و  قلمه  را درون آب قرار می دهیم تا ریشه بدهید بعد از اینکه ربشه داد گل را در مخلوطی از خاک برگ ، خاک باغچه و ماسه بکارید. کاشت بذر یکی دیگر از روش هایی است که می توانید گل حسن یوسف را از این طریق تکثیر کنید. برای این کار ابتدا بذرهای این گیاه را در خاکی سبک بکارید و بعد از اینکه بذر ها رشد کردند و به حد مرغوبی رسیدند گیاه را به گلدان دیگر منتقل کنید. 

انواع گل حسن یوسف  

گل حسن یوسف دارای گونه های زیادی است و به خانواده نعناعیان تعلق دارد.  این گیاه بسیار مناسب برای نگه داری در آپارتمان می باشد.این گیاه معمولا به 50- 40 سانتی متر  می رسد. این گیاه دارای رنگ های مختلف از طیف رنگی سبز و زرد و قرمز است.        

خاک مناسب برای گیاه حسن یوسف

انواع گل حسن یوسف  

شما می توانید برای نگه داری این گیاه از کمپوست و یا همان خ اک  گلدان در  گلفروشی ها استفاده کنید. این خاک ها معمولا  موادمغذی گیاه، گیاه خاک می باشند. همچنین می توانید این گل رادر خاکی ترکیبی از خاک برگ ، خاک باغچه و ماسه بکارید. بهترین زمان کوددهی به این گیاه بهار و اوایل تابستان می باشد.

   آبیاری گل حسن یوسف

خاک گل حسن یوسف همیشه باید مرطوب باشد و اما مواظب باشید که زیاد این گیاه را آبیاری نکنید! البته در فصل زمستان بهتر است دفعات آبیاری کاهش پیدا کند. بهتر است اب جوشیده سرد شده را برای این گیاه استفاده کنید. آبیاری بیش از اندازه باعث سیاه شدن ساقه و پژمرده شدن حسن یوسف می شود. این گیاه نیاز به رطوبت متوسط دارد و نیاز به غبار پارشی نسز دارد  تا رطوبت گیاه تامین شود.

علت پژمرده شدن گل حسن یوس ف

علت پژمرده شدن حسن یوسف

علت گیاه حسن یوسف می تواند به عوامل مختلفی همچون کمبود نور، خاک نامناسب، آبیاری بستگی دارد. کمبود نور یکی از  دلایلی است که باعث پژمرده شدن گل حسن یوسف می شود گباه حسن یوسف نیاز به نور و سایه دارد.د. کمبود مواد غذایی در خاک نیز می‌تواند باعث کاهش رشد شود. آبیاری منظم و مرطوب نگه داشتن خاک یکی دیگر از نکان مهم برای نگه داری این گیاه است حتما در انتهای گلدان خود سوراخ ایجاد کنید تا آب اضافه از گل خارج شود. گیاه را هرس کنید!چون گیاه حسن یوسف دارای رشد سریعی می‌باشد جهت جلوگیری از رشد سریع و بی قواره شدن آن بایستی جوانه انتهای نوک ساقه را هر زمان که لازم شد قیچی شود. بهتر است دمای این گیاه بین 18 الی 25 درجه سانتی گراد می باشد. خاک گلدان رو چک کنید و اگر تا عمق ۲ الی ۳ سانتی متر خشک شده بود به گیاه آب بدهید.

برای تقویت گل حسن یوسف چه کنیم

 برای تقویت این گل اولین قدم حاک مناسب و کودهی است اما اگر بازهم با رعابت این موارد گل شما تقویت نشد بهترین کار حذف برگهای اضافی است.حذف برگ های اضافی باعث می شود تا مواد مغذی بیشتر به قسمت های مختلف گل وارد شود و این مورد علاوه بر تقویت سبب می شود تا گل حسن یوسف شما پر پشت تر شود. 

مشکلات و بیماری های حسن یوسف

بیماری های حسن یوسف 

آفت گیاه حسن یوسف 

آفت شپشک آرد آل ود  حسن یوسف

آفت گیاه حسن یوسف    

این آفت یکی از ز سرسخت ترین آفت های اسن گیاه است. این حشره با چسبیدن به گیاهان و نقطه اتصال برگ و ساقه، از مواد تغذیه گیاهان برای دوام خود استفاده  می کنند. از علائم این آفت می توان به وجود لکه های سفید روی ساقه و برگ ها، ژمردگی و بی حالی برگ ها و ریزش آن اشاره کرد.

درمان شته گیاه حسن یوسف
این حشران که دارای سرعت بالای انتقال می باشند می توانند به سرعت به همه گلدان های شما منتقل شوند. اولین حرکت برای از بین بردن این آفت جدا کردن گلدان از دیگر گلدان هاست سپس اگر این آفت زیاد نیود می توانید مخلوط آب و صابون مایع این حشرات را از بین ببرید همچنین می توانید از ترکیب آب سیر یا پیاز، آب تنباکو استفاده کنید.