معرفی جاذبه های گردشگری شهر رم ایتالیا و معرفی غذا های این کشور

20/02/2022
جاذبه های گردشگری رم
رم در بخش مرکزی شبه جزیره ایتالیا است. این شهر زمانی پایتخت یک جمهوری و امپراتوری باستانی بود که ارتش ها و سیاست آن دنیای غرب را در دوران باستان تعریف می کرد.قصد محبوب توریستی رم عبارتند از موزه های واتیکان و کولوسئوم در سال که آن را به سی و نهمین مقصد محبوب گردشگری جهان تبدیل کرده است.
مجله والی
مجله والی

سفر رم

رم، یکی از شهر های تاریخی استان رم می باشد. رم در بخش مرکزی شبه جزیره ایتالیا و روی رودخانه تیبر  از دریای تیرنین واقع شده است. این شهر زمانی پایتخت یک جمهوری و امپراتوری باستانی بود که ارتش ها و سیاست آن دنیای غرب را در دوران باستان تعریف می کرد. این شهر امروزه ، مقر معنوی و فیزیکی کلیسای کاتولیک روم، و محل قله های اصلی دستاوردهای هنری و فکری، رم است. شهر رم  امروزه به عنوان یک پایتخت سیاسی، یک مرکز مذهبی و یادبودی برای تخیل خلاق گذشته باقی مانده است.برای بیش از یک هزار سال، روم سرنوشت تمام تمدن های شناخته شده برای اروپا را در دست داشت، اما پس از آن به انحلال و نابودی افتاد. رم در اواخر قرون وسطی  از نظر اقتصادی فلج شده بود، از نظر سیاسی پیر و از نظر نظامی ناتوان بود، با این وجود به عنوان یک ایده، یک قدرت جهانی باقی ماند.. اگرچه وضعیت پاپ‌ها از قرن ششم تا پانزدهم اغلب متزلزل بود، اما روم شکوه را سرچشمه مسیحیت می‌دانست و سرانجام قدرت و ثروت خود را پس گرفت و خود را به عنوان مکانی زیبایی، منبع یادگیری و پایتخت بازگرداند. 

آب و هوای رم 

روزهای گرم و خشک تابستانی رم، با دمای بالا 24 درجه سانتیگراد، بهار و پاییز بارانی ترین فصل ها هستند. یخبندان و گاه‌گاهی بارش‌های خفیف برف، زمستان‌های معتدل را نشان می‌دهند و دمای این شهر در زمسیتان معمولا 10 درجه سانتی‌گراد است.

جاذبه های گردشگری شهر رم 

رم یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان در دو هزار سال گذشته بوده است.، رئیس کلیسای کاتولیک روم، در رم اقامت داشته  و هنوز هم در رم زندگی می کند، به یکی از مهم ترین شهرهای مسیحیت تبدیل شد. در دوران رنسانس، با تبدیل شدن شهر به پایتخت اصلی اروپا در هنر، آموزش، فلسفه و تجارت، به یک چهارراه مهم برای بانکداران، هنرمندان و سایر مردم به طور کلی تبدیل شد.بعدها، در قرن های 17، 18 و 19، این شهر یکی از مراکز تور بزرگ بود. اشراف ثروتمند و جوان انگلیسی از شهر دیدن کردند تا با فرهنگ، هنر، فلسفه و معماری روم باستان آشنا شوند. و رم به یک جاذبه بسیار محبوب نه تنها برای مردم بریتانیا، بلکه برای مردم سراسر جهان تبدیل شد.

محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر رم 

دو مقصد محبوب توریستی رم عبارتند از: موزه های واتیکان و کولوسئوم که با حدود 4 میلیون گردشگر در سال که آن را به سی و نهمین مقصد محبوب گردشگری جهان تبدیل کرده است. از دیگر مکان های محبوب در رم می توان به کلیسای سنت پیتر، فروم رومانوم، پانتئون، فواره تروی، پله‌های اسپانیایی، ویا کوندوتی، ویا ونتو، موزه‌های کاپیتولین، باغ‌های ویلا بورگزه، ویلا جولیا، پیازا ناوونا، باسیلیکا دی سانتا ماریا اشاره کرد.

 کولوسئوم Colosseum

کولوسئوم در رم

کولسئوم در واقع محل جنگ گلادیاتور هاست و شما با رفتن به این مکان تاریخی در  در واقع در جایی می ایستید که گلادیاتورها می جنگیدند، در تونل های زیرزمینی قدم می زنید، محفظه هایی که شیرها در آن نگهداری می شدند را مشاهده می کنید و از منظره پانوراما از طبقه بالا لذت خواهید برد. بازدیدکنندگان می توانند تاریخ کولوسئوم را با گشت و گذار در سازه به تنهایی یا گشت و گذار در ساختمان، دوباره زنده کنند. کولوسئوم در حال حاضر به طور متوسط ​​روزانه پذیرای هفت تا هشت هزار گردشگر در روز  است. این مکان تاریخی دارای ویوی 360 درجه است.

پانتئون  Pantheon

پانتئون در رم

پانتئون هنوز هم یکی از مکان های تاریخی برای دیدن نبوغ و مهارت مردم رم است. همچنین این بنای تاریخی بهترین بنای تاریخی حفظ شده از روم باستان است.این  معبد رمی به همه خدایان رم  تقدیم شده است.  مهرهای آجری در کنار بنا نشان می دهد که این بنا بین سال های 118 تا 125 پس از میلاد ساخته و وقف شده است. این معبد در حال حاضر  شامل مقبره های هنرمند مشهور رافائل و چندین پادشاه و شاعر ایتالیایی است. در سقف پانتئون یک سوراخ وجود دارد که در بالاترین نقطه سقف عرض 9 متر واقع شده است. سبک معماری پانتئون الهامی از معماری کلاسیک یونانی است.

 میدان سنت پیتر St. Peter’s Square و  باسیلیکای سنت پیتر  St. Peter’s Basilica

میدان سنت پیتر

میدان سنت پیتر  در قلب واتیکان قرار دارد و از این میدان می توان آپارتمان‌های پاپ را ببینید. میدان سنت پیتر از دو طرف با ستون های نیم دایره ای حاشیه بهیک دیگر وصل شده است. این ستون ها نمایانگر بازوهای کشیده کلیسا هستند که جهان را در آغوش گرفته اند. کلیسای سنت پیتر دارای موقعیت منحصر به فرد در جهان مسیحیت است . این کلیسا عنوان بزرگترین کلیساهای جهان مسیحیت را دارد.سنت کاتولیک معتقد است که باسیلیکا محل دفن سنت پیتر، رئیس رسولان عیسی مسیح و همچنین اولین اسقف رم است. نمای خارجی این کلیسا به مجسمه‌هایی از مسیح و حواریون مزین شده است. میکِل‌آنژ و بِرنینی، از معماران مشهور عصر رنسانس، هر دو در طراحی این کلیسا دست داشته‌اند.

آب‌نمای تروی  Trevi fountain

آبنمای تروی

فواره تروی، شاهکار باروک اواخر به حساب می آید و مسلماً شناخته شده ترین آبنما در بین فواره های متعدد شهر است. این آبنما توسط نیکولا سالوی طراحی شد و توسط جوزپه پاننینی در سال 1762 تکمیل شد.فواره تروی، با مجسمه های عجیب و غریب و اسطوره ای که توجه را به برازندگی فواره جلب می کند.فواره تروی به نمادی منحصر به فرد از هنر، احساسات و قدرت رومی تبدیل شده است. کدام خدا در فواره تروی است؟
فواره تروی با ارتفاع تقریبا 30 متر در پشت ساختمان Palazzo Poli ساخته شده است. در مرکز زیر طاق، مجسمه خدای دریایی نپتون قرار دارد که روی ارابه صدفی شکلش که توسط دو اسب بالدار و تریتون (خدایان جوان دریا) کشیده شده است، به سمت دریا کشیده شده است.

انجمن رمی Roman Forum

انجمن رمی در رم

مهم‌ترین انجمن در روم باستان، واقع در زمینی پست بین تپه‌های پالاتین و کاپیتولین. فروم رومی در زمان جمهوری‌ها صحنه جلسات عمومی، دادگاه‌های حقوقی و نبردهای گلادیاتورها بود و مغازه‌ها و بازارهای روباز را در بر می‌گرفت.این بنا  کولوسِئوم و محراب وطن قرار گرفته است.

کلیسای سیستین Sistine Chapel

کلیسای سیستین

کلیسای سیستین در شهر رم ایتالیا قرار دارد این کلیسا بیشتر برای نقاشی هایش معروف شده است.کلیسای سیستین، در کاخ رسالت  اقامتگاه رسمی پاپ در واتیکان قرار دارد. در این مکان ابتدا یک کلیسا قرون وسطایی قرار داشته پاپ سیکتوس چهارم در سال های ۱۴۷۷ تا ۱۴۸۰ این کلیسا را مرمت کرد و نام آن را تغییر داد. نقاش معروف میکل آنژ سقف کلیسا را نقاشی کرد.

کلیسای دی سانتا ماریا مگیوره Basilica di Santa Maria Maggiore

دی سنتا ماریا 

سانتا ماریا ماگیوره توسط اکثر محققان به عنوان دومین کلیسای زیبای رم معرفی شده است. این کلیسا به عنوان یکی از چهار کلیسای اصلی رم و اولین کلیسایی بود که به مریم مقدس تقدیم شد و دارای تاریخ غنی است.علت انتخاب این کلیسا این بود که این کلیسا بزرگترین و برجسته ترین کلیسا در بین 26 کلیسایی است که اکنون در رم به افتخار مادر مقدس نامگذاری شده است. از دیگر نام های این کلیسامی توان به  بانوی برف ها  اشاره کرد.

میدان دی اسپاگنا

پله های اسپانیایی

    این میدان یکی از  برجسته‌ترین مکان‌های ملاقات در رم است. این میدان از یک راه‌پله یادبود معروف به پله‌ های اسپانیایی، یک ستون هرمی‌شکل سنگی و یک کلیسا‌ی تماشایی است.

رم ایتالیا به چه غذاهایی معروف است؟

آفتاب، فرهنگ و کاربونارا را با 10 بشقاب برتر ما که باید در سفر بعدی ایتالیایی خود امتحان کنید. اگر برای تعطیلات بعدی شهر رم  را برای سفر انتخاب کردیدوغذاهای سنتی بخش مهمی از اقامت شما هستند.

 چیتی Cichetti

درس چیتی

این غذا ایتالیایی بی شباهت به اسنک نیست و به عنوان میان وعده خورده می شود. در این غذا از  سبزی‌های فصلی تازه و غذاهای دریایی هر فصل استفاده می شود.

فتوچینی آلفردو (Fettuccine Alfredo)

فتوچینی آلفردو

اسپاگتی Cacio e pepe

اپاگتی پاپا

 لا بوکاچا La Boccaccia

لابوکاچا

ریزوتو (Risotto)

ریزوتو

پاستا کاربونارا (Carbonara)

پاستا کاربونارا

پاستا تورتیلینی (Tortellini)

پاستا تورتلینی

ساندویچ پانینی (Panini)

سانذویچ پنینی

Pizza & Mortazza

پیتزا موتزارلا