10 مکان دیدنی کشور یونان باستان (شهرهای توریستی)

21/02/2022
جاذبه های گردشگری یونان
یونان با داشتن برخی از مهم ترین مکان های تاریخی جهان، همراه با حدود 6000 جزیره، به خاطر زیبایی های طبیعی و فرهنگ شگفت انگیزش شناخته شده است و آب و هوای مطبوع مدیترانه‌ای، یونان را به یکی از بهترین مکان‌های اروپا برای بازدید گردشگران تبدیل کرده است.
مجله والی
مجله والی

یونان با تاریخ غنی، غذاهای لذیذ، سواحل بسیار و جزایر بی‌شماری، همیشه یک مقصد مد روز است. به این صورت، چیزهای زیادی وجود دارد که باید هنگام بازدید از کشور مدیترانه ای ببینید. با مجله والی همراه باشید تا جاهای دیدنی یونان باستان را بیشتر بشناسید.

1.دره سامره Samaria Gorge

در جزیره کرت، دره ساماریا یکی از جاذبه های اصلی برای دوستداران فضای باز است. طول آن 16 کیلومتر است و در باریک ترین نقطه خود، تنها چهار متر عرض دارد، از اومالوس (1250 متر) در کوه های سفید تا آجیا روملی، در دریای لیبی امتداد دارد.

بسته به سطح آمادگی بدنی شما، پنج تا هفت ساعت پیاده روی طول می کشد. در قسمت‌هایی شیب‌دار و صخره‌ای است، بنابراین باید کفش‌های پیاده‌روی خوب بپوشید و آب فراوان حمل کنید. این تنگه در پارک ملی ساماریا قرار دارد و در فهرست آزمایشی یونسکو قرار دارد.

برترین اماکن دیدنی یونان

2.آکروپولیس آتن Acropolis of Athens

احتمالاً چشمگیرترین تصویری که با شنیدن نام آتن به ذهن خطور می کند آکروپولیس است و دلیل خوبی هم دارد. آکروپولیس آتن با نگهبانی از شهر در بالای صخره مقدس، قطعا مکان شگفت انگیزی برای بازدید است. آکروپولیس شامل تعدادی سازه مانند پارتنون، معبد آتنا نایک و ارکتیون است. آکروپولیس برای هر بازدید کننده ای از پایتخت یونان غیرقابل انکار است که باید از آن دیدن کرد.

جاهای دیدنی یونان

3.نافپلیو Nafplio

جاذبه های گردشگری آتن

نافپلیو که اغلب به عنوان زیباترین شهر یونان نامیده می شود، مقصد محبوب آخر هفته برای آتنی های ثروتمند است. این بنا که در شبه جزیره کوچکی در ساحل شرقی پلوپونز ساخته شده است، در سال 1828 قبل از تصرف آتن در سال 1834 به اولین پایتخت یونان مدرن تبدیل شد.یک بعدازظهر یا یک روز را به گردش در شهر قدیمی اختصاص دهید، این منطقه بدون ماشین مملو از عمارت‌های نئوکلاسیک و کلیساهای غرورآفرین است و بر قلعه پالامیدی متعلق به قرن هجدهم مشرف است. از جاذبه‌های اطراف می‌توان به تیرینس، تئاتر اپیداوروس، و کورینث باستان اشاره کرد.

4.دلفی Delphi

مکان عرفانی که یونانیان باستان آن را مقدس می دانستند، مکان مقدس دلفی تصور می شود که مرکز جهان باشد. این مکان مقدس که در مرکز یونان، در دامنه کوه پارناسوس واقع شده است، شامل یک تئاتر باستانی، معبد آپولون، استوای آتنیان، یک هیپودروم، یک استادیوم و یک سالن ورزشی است. محل قرارگیری اوراکل دلفی، این مکان اهمیت مذهبی زیادی در یونان باستان داشت.

جاهای دیدنی یونان همراه با عکس

5.Thessalonikiتسالونیکی

به نظر نمی رسد که تسالونیکی در لیست تورهای بیشتر مردم قرار نگیرد. مردم محلی خوشحالند که این مکان و تمام دیدنی های آن را برای خود دارند. جاذبه های اصلی دیدنی کلیساهای بیزانسی آن در فهرست یونسکو هستند، اما چندین بنای تاریخی رومی (از جمله طاق پیروزی گالریوس و روتوندا قرن چهارم)، برج سفید قرن پانزدهمی در کنار دریا، و موزه بیزانسی عالی هستند. تسالونیکی (سالونیکا) با مشرف به دریای اژه در شمال یونان، دومین شهر بزرگ این کشور پس از آتن است. این شهر که در سال 316 قبل از میلاد تأسیس شد، به دلیل موقعیت نزدیک به بلغارستان و ترکیه، همیشه محل تلاقی فرهنگ ها و مذاهب مختلف بوده است.

جاهای دیدنی یونان باستان

6.شهاب سنگ Meteora

مکان باشکوه متئورا که در تسالی، در یونان مرکزی قرار دارد، قرن هاست که بازدیدکنندگان شگفت انگیزی داشته است. متئورا، زمین وسیعی از صخره‌ها، به‌خاطر ده‌ها صومعه که بر بالای صخره‌های عظیم قرار گرفته‌اند، شناخته شده است. علاوه بر صومعه ها، بازدیدکنندگان می توانند از طیف کاملی از فعالیت های فضای باز مانند صخره نوردی، پیاده روی و کایاک سواری لذت ببرند

شهرهای توریستی یونان.

7.شهر قرون وسطایی رودس  The medieval town of Rhodes

قلب تاریخی رودس حاوی شواهدی از حضور شوالیه های معروف سنت جان اورشلیم در جزیره یونان است. سایت ثبت شده در فهرست یونسکو شامل خیابان های سنگفرش شده، برج های گوتیک، کلیساهای زیبا و کاخ استاد بزرگ نظم به نام کاستلو است که به عنوان مرکز اداری و اقامتگاه رسمی رهبر شوالیه های سنت جان رودز عمل می کرد. . مطمئناً اوقات خوشی را با قدم زدن در خیابان ها و تحسین معماری پیچیده گوتیک و رنسانس خواهید داشت.

شرایط سفر به یونان

8.میستراس Mystras

شهر مستحکمی واقع در کوه تایگتوس در پلوپونز، میستراس (یا میستراس) در نزدیکی شهر اسپارتی واقع شده است. این شهر قدرتمند در دهه های آخر دوران بیزانس بود و اکنون شامل یک شهر قدیمی است که با دیوارها و یک قصر باشکوه در بالای تپه احاطه شده است. میستراس که امروزه به خاطر کلیساهای زیبای بیزانسی با نقاشی های دیواری چشمگیر شناخته می شود، اکنون در سکوت توسط طبیعت باشکوه احاطه شده است. بازدیدکنندگان می توانند در روستای مدرن میستراس که دارای معماری سنتی و میدان های کوچک زیبا است، توقف کنند.

هزینه سفر به یونان

9.زکینتوس Zákynthos

جزیره زاکینتوس (زانته) که دارای مناظر باشکوهی در بالای و زیر دریا است، یکی دیگر از بهترین مقصدهای گردشگری یونان است. همچنین دسترسی به آن آسان است و تنها در 16 کیلومتری ساحل غربی پلوپونز در دریای ایونی قرار دارد. دو تا از بزرگ‌ترین نقاط این جزیره از نظر جغرافیایی جذاب، سواحل سنگ‌ریزه‌ای و شنی آن هستند – ساحل کشتی غرق‌شده معروف‌ترین آن‌ها است – و غارهای دریایی خیره‌کننده مانند غارهای آبی، در نوک شمالی جزیره. در داخل، آب درخشان رنگ آسمان آبی را بر روی دیواره های غار منعکس می کند تا درخششی جادویی ایجاد کند. غارهای آبی تنها یکی از جاذبه های پرآب اطراف این جزیره است. همچنین غواصی و غواصی عالی وجود دارد.

راهنمای سفر به یونان

10.آتن Athens

دروازه جزایر یونان، آتن جهانی و در عین حال تا حدودی آشفته، مدرن و باستانی است. برای یک سفر شهری عالی است و گذشته غنی خود را با نگرش آرام ترکیب می کند. پایتخت یونان با داشتن همه چیزهایی که یک شهر مدرن به آن نیاز دارد، چهره های متعدد خود را به بازدیدکنندگان فهیم نشان می دهد.