معرفی 12 جاذبه دیدنی و زیبا ترین مکان های تاریخی تگزاس

21/02/2022
مکان های دیدنی تگزاس
تگزاس یک ایالت شگفت‌انگیز پر از تضاد است. از سواحل زیبا در امتداد ساحل خلیج تا آلامو تاریخی در سن آنتونیو یا آکواریوم جهانی دالاس برای کودکان، همیشه کارهای زیادی برای سرگرم کردن بازدیدکنندگان در تگزاس وجود دارد.
مجله والی
مجله والی

تگزاس که دومین ایالت بزرگ ایالات متحده محسوب می شود، مملو از امکانات بی شماری برای سرگرمی و ماجراجویی است. این ایالت از نظر جغرافیایی و فرهنگی متنوع بوده و جاذبه ها و کارهای منحصر به فردی را برای انجام دادن ارائه می دهد. از شهرها گرفته تا سواحل ساحلی، کوه ها، و صحرا، امکانات تعطیلات در تگزاس گسترده است.

مراکز متروپولیتن، مانند هیوستون، آستین و دالاس، تضاد جالبی با شهرهای غرب تگزاس، مانند آماریلو یا لوبوک دارند، اما هر کدام ویژگی و دلیل خاص خود را برای بازدید دارند. سن آنتونیو، معروف به‌خاطر آلامو و ریور واک، و منطقه تپه‌ای در نزدیکی آن، باید در برنامه‌های سفر مسافران باشد.

برای دوستداران طبیعت، برخی از بهترین مکان ها برای بازدید، پارک ها هستند، مانند پارک ملی بیگ بند، که در امتداد یک پیچ در ریو گراند در غرب تگزاس قرار دارد، و ساحل دریای ملی جزیره پادر، در امتداد خلیج مکزیک.

برای ایده های بیشتر در مورد اینکه کجا بروید و چه چیزی را ببینید، با ما در این مقاله گردشگری از مجله والی همراه باشید تا با برترین جاذبه های توریستی تگزاس آمریکا آشنا شوید.

1.عمارت آلامو

عمارت آلامو

آلامو سن آنتونیو یک خانه است که یکی از معروف ترین جاذبه های تگزاس، محسوب می شود.آلامو محل مأموریت سابق اسپانیایی است که اکنون به یک موزه تبدیل شده است.این مکان با بیش از چهار میلیون بازدیدکننده در هر سال، یکی از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی در این ایالت است. این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو است و به عنوان یک بنای تاریخی ملی شناخته می‌شود. Alamo یا Alamo Mission در سن آنتونیو در اوایل قرن 18 ساخته شد. اکنون این مکان متروکه به یک قلعه نظامی تبدیل شده است.

2.رودخانه سن آنتونیو (پاسئو دل ریو)

رودخانه سن آنتونیو (پاسئو دل ریو)

رودخانه سن آنتونیو یکی دیگر از بزرگترین جاذبه های تگزاس برای یک پیاده روی عصرانه دوست داشتنی است.این رودخانه  با رستوران ها و پاسیوهای دوست داشتنی در فضای باز پر شده است، جایی که می توانید در کنار رودخانه بنشینید و غذا بخورید. این پیاده‌رو که زیر سطح خیابان ساخته شده است، رودخانه را در آغوش می‌کشد و در شهر می‌پیچد و در بین مردم محلی به همان اندازه که برای گردشگران محبوب است، بسیار مهم و محبوب است.

تاریخچه این پیاده روی در رودخانه به قرن شانزدهم باز می گردد، زمانی که رودخانه برای اولین بار کشف شد و به سنت آنتونی تغییر نام داد. این منطقه از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی را به خود دیده است که در یک صحنه اجتماعی و فرهنگی پر جنب و جوش که مردم محلی و بازدیدکنندگان را دسته جمعی به خود جذب می کند، به اوج خود رسیده است.

قایق های رودخانه ای برای کرایه در دسترس هستند و به شما این امکان را می دهند که از یک نقطه دید منحصر به فرد، تاریخ و مناظر را تماشا کنید.

3.مرکز فضایی هیوستون

مرکز فضایی هیوستون

مرکز فضایی هیوستون یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در تگزاس است. این مکان، محل فوق‌العاده‌ای برای آشنایی با اکتشافات فضایی، مأموریت‌های آینده، آخرین پروژه‌های ناسا و احتمالاً ملاقات با فضانوردان است.

پیشنهاد می کنیم که حداقل یک نیم روز را صرف کاوش در کل مجموعه کنید، که شامل یک ماکت شاتل فضایی نصب شده بر روی یک شاتل حامل است. بازدیدکنندگان می توانند در داخل شاتل و باربری قدم بزنند. از دیگر نکات برجسته می توان به دیدن موشک ها و لمس سنگی از ماه و مریخ اشاره کرد.

این مرکز با نمایشگاه های بی شمار، و همچنین فیلم ها، مدل ها، مصنوعات مربوط به فضانوردان، و نمایش هایی از آزمایش ها و پیشرفت های ناسا، بینش شگفت انگیزی از عملیات بزرگترین برنامه فضایی جهان ارائه می دهد.

4.آکواریوم جهانی دالاس

آکواریوم جهانی دالاس

آکواریوم جهانی دالاس یکی از بزرگترین جاذبه های تگزاس برای کودکان است. این آکواریوم که در دالاس واقع شده است، دارای گونه های بسیاری از حیوانات در حال انقراض است و بازدیدکنندگان را در مورد اهمیت حفاظت از آن آموزش می دهد.

اگرچه به عنوان یک آکواریوم شناخته می شود، اما نمونه ای از جنگل بارانی اورینوکو را نیز در خود دارد. در اینجا توکان ها و ابیس ها در اطراف پرندگان پرواز می کنند و تنبل های سه انگشتی در میان درختان آویزان می شوند.

همراه با آکواریوم شبیه سازی رودخانه و انواع مختلف حیات وحش آن، از جمله مارماهی های برقی و تمساح ها، بازدیدکنندگان حس شگفت انگیزی از جنگل بارانی و شگفتی های آن دریافت می کنند.

5.ساحل ملی جزیره پادر

ساحل ملی جزیره پادر

این حفاظت‌گاه ملی، خط ساحلی توسعه‌نیافته‌ای به طول 70 مایل در شمال جزیره پادره است. علاقه‌مندان به موج‌سواری بادی به لاگونا مادره در سمت غربی جزیره می‌آیند و تماشاگران پرندگان از دیدن باکلان‌ها، حواصیل‌ها، پلیکان‌ها و غیره به وجد می‌آیند.

این پارک شامل تپه‌های شنی، صحنه‌های ساحلی، دشت‌ها، و استخرهای جزر و مد پر از زندگی دریایی است. حتی ممکن است نگاهی اجمالی به یک یا دو لاک پشت دریایی بیندازید. به دلیل طبیعت توسعه نیافته آن، بازدید از این پارک بسیار شبیه قدم گذاشتن به گذشته است.

6.پارک ملی بیگ بند

پارک ملی بیگ بند

در صحرای Chihuahuan در غرب تگزاس، در یک پیچ بزرگ در رودخانه ریو گراند، برخی از چشمگیرترین و منحصر به فردترین مناظر زیبا در این ایالت قرار دارند. کوه‌ها، دره‌ها و رودخانه‌ای که در امتداد مرز جاری است و ایالات متحده را از مکزیک جدا می‌کند، طیف متنوعی از فرصت‌های تفریحی و دیدنی را برای بازدیدکنندگان پارک ملی بیگ بند فراهم می‌کند.

علاقه مندان به فضای باز از شبکه گسترده مسیرهای پیاده روی و کمپ های زیبا لذت خواهند برد. پارو زدن در امتداد ریو گراند یا لذت بردن از یک پیک نیک و قدم زدن در آب از دیگر فعالیت های محبوب در روزهای گرم است.از تماشای پرندگان گرفته تا ماهیگیری، اسب سواری یا سفرهای رودخانه، پارک ملی بیگ بند چیزهایی برای لذت بردن همه دارد.

5 مرکز بازدیدکنندگان در داخل پارک وجود دارد. مراکز بازدیدکنندگان نمایشگاه‌های آموزنده، تعاملی، نقشه‌ها، گذرگاه‌های رودخانه، سرویس‌های بهداشتی، مواد غذایی، شیرآلات آب، کتاب‌فروشی‌ها و اطلاعات فوق‌العاده‌ای در مورد زمین‌شناسی پارک، تاریخ و فرهنگ ارائه می‌دهند.

7.پارک ملی کوهستان گوادالوپ

پارک ملی کوهستان گوادالوپ

پارک ملی کوه‌های گوادالوپ شامل رشته کوه گوادالوپ در غرب تگزاس است. این پارک در سال 1972 برای حفظ چشم انداز و توسعه سایت ها برای ترویج گردشگری تاسیس شد.

اگر چه این یکی از شناخته شده ترین پارک های ملی در ایالات متحده نیست، اما گردشگران زیادی سالانه از این پارک بازدید می کنند.به گونه ای که هر سال پذیرای بیش از 150000 بازدیدکننده است.پارک ملی کوه‌های گوادالوپ دارای چندین مناظر و اکوسیستم است. بخش اعظم این پارک یک منطقه کوهستانی با مناطق جنگلی و مناظر بیابانی است. چندین دره در سرتاسر پارک وجود دارد.پارک ملی کوه‌های گوادالوپ یک مقصد پارک ملی سرگرم‌کننده برای بازدیدکنندگان برای لذت بردن از فضای باز است.

8.مزرعه کادیلاک

مزرعه کادیلاک

کادیلاک یکی از جاذبه های نمادین کنار جاده ای برای مسافران در امتداد مسیر تاریخی 66 است. مسیر بزرگراهی افسانه ای که توسط مسافرانی که به غرب می روند استفاده می کنند. مزرعه کادیلاک قصیده ای است برای خودروهای سابق که در مسیر رفت و آمد می کردند، از جمله کادیلاک. این یک نمایشگاه هنری تعاملی و یک موقعیت عالی برای عکس در هنگام عبور از Amarillo است.

9.باغ ها و آکواریوم مودی، جزیره گالوستون

باغ ها و آکواریوم مودی، جزیره گالوستون

باغ‌های مودی و آکواریوم به سه هرم مجزا تقسیم می‌شوند: هرم آکواریوم که پنگوئن‌ها، کوسه‌ها و فوک‌ها را در خود دارد. هرم جنگل های بارانی، که گیاهان و جانوران متنوع اکوسیستم جنگل های بارانی را برجسته می کند و در عین حال اهمیت حفاظت از جنگل های بارانی را نیز آموزش می دهد. و هرم دیسکاوری، که میزبان مجموعه ای چرخشی از نمایشگاه های مسافرتی است.

10.غارهای پل طبیعی

غارهای پل طبیعی

بازدید از تگزاس به شما این امکان را می دهد که هم جاذبه های بالای زمینی و هم شگفتی های زیرزمینی را کشف کنید. غارهای پل طبیعی بزرگترین جاذبه توریستی زیرزمینی در تگزاس هستند و همچنین بزرگترین غارهای تجاری در این ایالت محسوب می شوند. تورهای راهنما در غارهای وسیع بازدیدکنندگان را به عمق 180 فوتی زیر زمین هدایت می کند تا سازندهای سنگ آهکی منحصر به فرد را کشف کنند.

غارهای پل طبیعی درست خارج از سن آنتونیو قرار دارد که نام آن از یک پل طبیعی در نزدیکی ورودی غار گرفته شده است. غارهای تاریک با نور روشن شده اند و دارای سنگ آهک عظیمی هستند که هنوز در حال توسعه هستند. شرایط داخلی غارها مرطوب و مرطوب است.

11.استخر همیلتون

استخر همیلتون

تابستان در تگزاس بسیار گرم است، بنابراین مردم محلی استخر همیلتون را در خارج از آستین کشف کردند. استخر همیلتون یک استخر طبیعی است که توسط طبیعت زیبا احاطه شده است. این استخر یک مکان عالی برای دیدن برای خنک شدن در یک روز گرم است.

ویژگی اصلی استخر همیلتون یک سوراخ آبی است که به طور طبیعی شکل گرفته و با آب سبز یشمی پر شده است. این آبشار فصلی بیش از 50 فوت دارد. سنگ های آهکی کل استخر را احاطه کرده اند.

استخر همیلتون در دهه 1960 رایج شد و از آن زمان به خوبی برای مردم محلی و گردشگران شناخته شده است. با توجه به محبوبیت آن، قبل از بازدید، رزرو لازم است، که می تواند در ماه های شلوغ تابستان بسیار سریع رزرو شود.

12.پارک ایالتی دره دایناسور

پارک ایالتی دره دایناسور

پارک ایالتی دره دایناسور یک پارک دولتی است که در امتداد رودخانه پالکسی ایجاد شده است که به عنوان یک مکان دیدنی طبیعی ملی نیز شناخته می شود. این پارک بخشی از یک منطقه حفاظت شده است اما برای عموم آزاد است تا از تفریحات در فضای باز لذت ببرند.

یکی از ویژگی‌های این پارک، ردپای دایناسورهای متعددی است که از میلیون‌ها سال پیش در اطراف مکان‌های مختلف اطراف رودخانه به جا مانده است.علاوه بر مسیرها، یک موزه نیز در داخل پارک وجود دارد.