معرفی جاهای دیدنی عسولیه و دهکده گردشگری شیرینو

21/02/2022
مکان های دیدنی شیرینو
بندر عسلویه یکی از شهر های ایران که دارای قدمتی طولانی است که بر خلاف باور بسیاری از افراد دارای جاهای دیدنی بسیاری می باشد از جمله مکان های گردشگری تاریخی، تفریحی و طبیعی است.
مجله والی
مجله والی

قیمت هتل شیرینو عسلویه

بندرعسولیه در 70 کیلومتری جنوب شرقی گنگان و 37 کیلومتری شرق طاهری در راس خلیج ناویند بین مدار ۲۷ درجه و ۲۸ دقیقه عرض شمالی و ۵۲ درجه و ۳۷ دقیقه طول شرقی واقع شده و فاصله یان به مرکز استان بوشهر به طور کلی 308 کیلومتر می باشد عسلویه یک نام ایلامی بوده و از دوره ایلامی ها به جا مانده است که به معنای محل آبگیری، استخر یا محل توقف کشتی ها می باشد. برای آشنایی با مناطق دیدنی و گردشگری این منطقه با مجله والی همراه باشید

 عسلویه

مجموعه گردشگری پازارگاد

عسلویه یکی از اولین بندر های خلیج فارس بوده که بر اساس اسناد موجود تاریخی دارای قدمتی کهن می باشد. طبق تحقیقات انجام شده یان بندر در دوران ساسانیان نیز وجود داشته و حتی برخی از محققین قدمت این بندر را 4 هزار سال قبل از اسلام براورد کرده اند.بخش مرکزی این شهر از دو شهر عسلویه . نخل نقی و 12 روستا از جمله روستای بندو، سهموف چاه مبارک،زبار، بیدخون، اخند، خره، اخند، خره، خیارو، هاله، بساتین، عسکری، صفیه، بستانو، کلات، کنارخیمه، دهنو، بزباز، مروع و ساحل تشکیل شده است. 

  • پارک ملی نایبند عسلویه

هتل لوله ای شیرینو

منطقه نایبند یک منطقه حفاظت شده بوده که در سواحل شهرستان عسلویه قرار دارد این پارک ملی نایبند اولین پارک ملی دریایی کشور برده که در سواحل خلیج فارس واقه می باشد. این پارک دارای حیاط وحش کم نظیر بوده و حیواناتی همچون قوچ، آهو، پلنگ، میش علاوه بر آین ها گونه ای نادر از آهوی هندی در این منطقه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است . این منطقه از لحاظ پوشش گیاهی یکی از زیبا ترین مناطق می باشد که وجود جنگل های حرایی در این منطقه زیبایی آن را دوچندان کرده است. درختان و درختچه هایی همچون استبرق، انجیر معابد، صبر زرد و انار شیطان نمونه هایی از پوشش گیاهی این منطقه است. از دیگر زیبایی های این مجموعه می توان به تپه های مرجانی اشاره نمود که وجو لاک پشت ها در این منطقه صحنه ی به یاد ماندنی را برای دوست داران طبیعت و حیوانات به جای می گذارد .

  • چشمه کلات عسلویه

پازارلند

در این مجاورت شهر عسلویه روستایی وجود دارد با نام کلات که با ورود به این روستا و روبرو شده با طبیعت این روستای زیبا شما فراموش خواهید کرد که این روستا در یک شهر صنعتی و در منطقه ای پر از سکو های نفت واقع شده است . این روستا با وجود کوه ها و صخره های سر سبز و طبیعتی بکر و پشم نواز و چشمه های پر از آب انقدر زیباست که شما را حیرت زده خواهد کرد در میان این ویزگی ها وجود نخل های سر به فلک کشیده در مکیان کوه و طبیعت یک طبیعت و منظره ای دلنواز به خصوص در فصول سرد سال و در ایام نوردز ایجاد کرده است .

  • روستای ساحلی بنود عسلویه

اقامتگاه های عسلویه

در حدود 40 کیلو متری شهر عسلویه یک روستایی با نام زیبای بنود واقع شده است این روستا بسیار کم جمعیت بوده و بسیار آرام و بکر می باشد و در کنار سواحل جنوب واقه شده است . سواحل شنی این روستا در بین تمام روستا های جنوب کشور کم نظیر بوده و یکی از بهترین مکان ها برای تفریح و بازی های ساحلی می باشد. زیبایی اسن روستا و آرام بودن این منطقه باعث شده است که در این شال ها اخیر به محلی برای فیلم برداری برای فیلم های سینماییو تلوزیونی تبدیل شود . 

  • پارک ساحلی نخل تقی عسلویه

رزرو هتل شیرینو عسلویه

در سمت غربی این شهر منطقه ای به نام نخل تقی وجود دارد که در این این منطقه وجود قلعه ای تاریخی و همچنین قدمت بالای آن سبب شده تا آن به یک منطقه توریستی گردشگری و به یکی از مکان های دیدنی شهر عسلویه تبدیل شود. اسم این منطقه به دلیل وجود نخلستان های فراوان در این منطقه می باشد در مجاورت ساحل و اسکله این شهر، پارکی ساحلی و زیبا ساخته شده است و دارای امکانات رفاهی بسیاری از قبیل رستوران، محل بازی کودکان، محل ورزش و پیاده روی، کافی شاپ، اسکله ماهی گیری و.. می باشد که باعث شده است تا هر ساله به ویژه در ایام نوروز افراد زیادی در این مکان گرد آمده و ساعاتی را به دور از دغدغه های روزمره می گذرانند. 

  • دهکده گردشگری پازارگاد عسلویه

جاذبه های دیدنی عسلویه

بر خلاف تصور بسیاری از افراد مجموعه تفریحی و ساحلی بسیاری در منطقه عسلویه وجود دارد. یکی از بزرگ ترین و زیباترین مناطق این شهر دهکده گردشگری پازارگاد می باشد . این مکان مجموعه ای کامل از فضاهای بازی کودکان و شهر بازی ها، رستوران ها و لمکده های ساحلی در این منطقه وجود دارد. علاوه بر این موارد می توان به تفریحات دریایی از جمله انواع موتور جت ها، قایق ها، سینمای 6 بعدی و اجرای برنامه های زنده از جمله کنسرت های گوناگون نیز اشاره نمود . 

  • جنگل‌ ها و درختان حرا عسلویه

مکان های ددینی و گردشگری شیرینو

حرا به گونه ای از مجموعه گیاهی مانگرو یا چدل گفته میشود . این جنگل دیدنی یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری عسلویه بوده که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب میکند . این درختان در آب های شور رشد کرده ودر شرایط نامساعد رشد کرده اند در نتیجه می توان آنها را یک نوع گیاه استثایی خواهد. برگ های حرا بیضی بوده و شکل و قاعده ای باریک دارد صورل برگان این درخت حدود 5 الی 7.5 سانتی متر بود و جالب است که بدانید رنگ پشت برگهای این گیاه به رنگ خاکستری و سفید می باشد. همچنین میوه ی این گیاه یکی از دیدنی چیز هاست این میوه مادامی شکل یوده که در نهایت به یک خامه باریک متهی می شود. این گیاه دارای گل هایی طلایی رنگ بوده که دارای عطری شرین میباشد جنگل حرا یکی از جاذبه های گردشگری عسلویه بوده که تجربه دین آن هیچ گاه فراموشتان نخواهد شد.

  • آبشار درزو عسلویه

مکان توریستی عسلویه

ابشار درزو یکی از جاذبه های طبیعی عسلویه می باشد که در کنار روستای اخند قرار گرفته است .برای رسیدن به آن باید یک ساعت و نیم تا رودخانه پیاده روی نمایید در مقصدبه چشمه و آبشار و تنگه ای شبیه به چاهکوه بر میخورید . 

  • سد بستانو عسلویه

روستا های عسلویه

در عسلویه چندین روستای ساحلی وجود دارد که بسانو یکی از آنهاست. این روستای ساحلی بیش از 60 قایق و صیاد دارد در واقعی صیادی شغل اصلی مردم این منطقه است. ایستادن در ساحل و دیدن این قایق ها که تور های خود را روی ساحل پهن کرده اند خالی از لطف نمی باشد.

سخن پایانی

دهکده گردشگری پازالند شیرینو یکی از خاص ترین مکان های در کل کشور ایران میباشد . این دهکده مکان های مناسب برای سفر های خانوادگی و دوستانه می باشد.

مطالب مرتبط: