11 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در کالیفرنیا

23/02/2022
جاذبه های گردشگری کالیفرنیا
کالیفرنیا یکی از بهترین مقاصد تعطیلات و سفر در ایالات متحده است، هم برای آمریکایی ها و هم برای مسافران بین المللی. شهرهای پرجنب‌وجوش، سواحل، پارک‌های تفریحی و شگفتی‌های طبیعی که در هیچ کجای زمین وجود ندارد، کالیفرنیا را به سرزمینی جذاب برای سفر تبدیل کرده است.
مجله والی
مجله والی

کالیفرنیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ایالات متحده است.کالیفرنیا مانند سایر ایالت‌های ساحل غربی، دارای خطوط ساحلی، پارک‌های ملی، آب‌نماها و حتی بیابان‌های زیبا است.

کالیفرنیا شامل برخی از زیباترین شهرهای ایالات متحده است: لس آنجلس، سانفرانسیسکو، ساکرامنتو، سن دیگو و غیره. از جمله بهترین کارهایی که در کالیفرنیا می توان انجام داد، بازدید از مکان هایی مانند دریاچه تاهو، دیزنی لند، بیگ سور، و دره ناپا است.

پس با ما در این مقاله گردشگری از مجله والی همراه باشید تا با لیستی از  بهترین مکان های دیدنی در کالیفرنیا، آشنا شوید.

1.پارک دیزنی لند

پارک دیزنی لند

با بازدید از پارک دیزنی لند در آناهیم، ​شادترین مکان روی زمین را کشف کنید که یکی از بهترین مکان های گردشگری در کالیفرنیا است. این شهربازی عظیم میزبان انواع وسایل سواری، بازی، نمایش و سرگرمی به همراه رستوران و هتل است.

پارک دیزنی لند، مستقیماً توسط والت دیزنی توسعه یافته است. این پارک در سال 1955 افتتاح شد و دومین پارک موضوعی پربازدید در جهان است.به خاطر داشته باشید که در دیزنی لند چیزهای بیشتری به جز پارک ها وجود دارد.برای مثال استراحتگاه دیزنی لند شامل هتل ها، غذاخوری، خرید در مرکز شهر دیزنی و پارک ماجراجویی دیزنی است.

2.سانفرانسیسکو و پل گلدن گیت

سانفرانسیسکو و پل گلدن گیت

یکی از زیباترین شهرهای آمریکا، سانفرانسیسکو می باشد که حتما باید از آن دیدن کرد. اقیانوس و تپه‌ها محیط طبیعی خیره‌کننده‌ای را فراهم می‌کنند، اما محله‌های عجیب، مکان‌های تاریخی، فضاهای سبز، مؤسسات فرهنگی الهام‌بخش، و نگرش آرام آن چیزی است که واقعاً این شهر را خاص می‌کند.

پل گلدن گیت یکی از جاذبه‌های کالیفرنیا و همچنین  یکی از نمادین‌ترین مناظر برای زیبایی دنیای کمدی محسوب می شود که نمی‌توانید از دست بدهید! این یک پل معلق قرمز بزرگ و سر به فلک کشیده است که خلیج سانفرانسیسکو را به اقیانوس آرام متصل می کند.گردشگران از راه دور می آیند تا در خیابان های هموار آن سوار شوند و از روی پل به خلیج نگاه کنند. در نگاه اول یک جاده واقعی و کاربردی، ممکن است به نظر برسد که در دو طرف آن دو ایستگاه قرار دارد که گردشگران و مردم محلی در این ایستگاه‌ها پیاده‌روی می‌کنند، دوچرخه‌سواری می‌کنند، می‌دوند و دارای چشم انداز عالی می باشد.

3.پارک ملی یوسمیتی

پارک ملی یوسمیتی

پارک ملی یوسمیتی  واقع در کالیفرنیای شمالی یکی از دیدنی ترین و پربازدیدترین پارک های ملی ایالات متحده است. کوه‌ها، دره‌ها، رودخانه‌ها و آبشارهای دیدنی، گردشگران، هنرمندان و ورزشکاران را برای دهه‌ها به اینجا کشانده‌اند.

بیشتر دیدنی ها و کارهای کلیدی در پارک ملی یوسمیتی در دره یوسمیتی است. دیوارهای گرانیتی و آبشارهای عظیم که توسط یخچال‌های طبیعی در آخرین عصر یخبندان حک شده‌اند، از برجسته‌ترین ویژگی‌های پارک هستند.

4. دریاچه تاهو

دریاچه تاهو 

دریاچه خیره کننده تاهو در ارتفاعات رشته کوه سیرا نوادا قرار دارد و یک مکان دیدنی محبوب در تمام طول سال در کالیفرنیا است. دریاچه تاهو چیزی بیش از دریاچه است، بلکه جنگل‌ها و کوه‌ها، شهرهای کوچک و فعالیت‌های زیادی است که این منطقه ارائه می‌کند.ین دریاچه دارای آب های فیروزه ای درخشان و شفاف است و مناظر بکری دارد.

از مهمترین جاذبه های دریاچه تاهو می توان به پارک های دولتی با سواحل زیبا و چشم انداز دریاچه اشاره کرد. برای تحسین مناظر کوهستانی، بازدیدکنندگان می توانند مسیرهای پیاده روی شگفت انگیز در منطقه دریاچه جنوبی تاهو را انتخاب کنند. برخی از بهترین اردوگاه ها نیز در دریاچه جنوبی تاهو یافت می شوند.

 

5.خط ساحلی بیگ سور

خط ساحلی بیگ سور

صخره‌ها و برآمدگی‌های بیگ سور که با چوب‌های سرخ پوشیده شده‌اند و درست از اقیانوس بیرون آمده‌اند، زیبایی بی‌نظیری برای تماشا هستند. جمعیت اینجا کم است، اما مسیرهای پیاده‌روی و مناظر آن باعث می‌شود مردم به‌طور منظم در آنجا حرکت کنند.

ساخت بزرگراه 1 که در امتداد لبه کوه ها بافته می شود، منطقه ای را که قبلاً غیرقابل دسترس بود به روی هنر و گردشگری باز کرد و افرادی مانند جک کرواک و هانتر اس. تامپسون را به منطقه روستایی خود جذب کرد.مناظر بزرگراه خیره کننده است، با مناظر دیدنی بسیاری در طول مسیر که می توانید توقف کنید و از اقیانوس آبی درخشان زیر لذت ببرید.رانندگی در امتداد بیگ سور قطعا یکی از بهترین کارها در کالیفرنیا است.

6.باغ وحش سن دیگو

باغ وحش سن دیگو

باغ وحش سن دیگو که شهرت جهانی دارد یکی از بهترین مکان های دیدنی در کالیفرنیا است.با بیش از چهار میلیون بازدید کننده سالانه، این باغ وحش محبوب ترین باغ وحش در کشور است. شما فرصتی برای دیدن هزاران حیوان خواهید داشت که بیش از 650 گونه مختلف از سراسر جهان را نشان می دهند.

باغ وحش سن دیگو یک فضای باغ وحش بزرگ است که به نمایشگاه های مختلف تقسیم شده است. هر نمایشگاه یک منطقه جغرافیایی یا آب و هوایی منحصر به فرد را نشان می دهد و حیوانات بومی مناطق را به نمایش می گذارد.این نمایشگاه ها شامل آفریقا، استرالیا، مناطق گرمسیری، مناطق قطبی و غیره است. برخی از حیوانات مورد علاقه برای دیدن در پارک شیر، گوریل، خرس قطبی، زرافه، فیل، پنگوئن، کرگدن و تعداد زیادی پرنده هستند. همچنین به طور موقت یک پاندا غول پیکر از چین را در خود جای داده بود.

7.پارک ملی دره مرگ

پارک ملی دره مرگ

قبل از ورود به پارک ملی دره مرگ حتما مقدار زیادی آب بسته بندی کنید. دره مرگ، یکی از داغ‌ترین مکان‌های روی زمین است که در کالیفرنیا قرار  دارد.

این پارک بیش از سه میلیون هکتار در سراسر کالیفرنیا و نوادا را پوشش می دهد و یکی از بزرگترین پارک های ملی در ایالات متحده است.

پارک ملی دره مرگ یک منطقه بیابانی وسیع و دورافتاده در صحرای موهاوه است. هر ساله پذیرای میلیون‌ها بازدیدکننده است تا از مناظر ماورایی از دره‌ها، تپه‌های شنی، قله‌های بلند کوهستانی و ... بازدید کنند.این پارک یک نقطه زرق و برق دار و یکی از بهترین جاذبه های کالیفرنیا است.

8.جزیره سانتا کاتالینا

جزیره سانتا کاتالینا

سانتا کاتالینا، بخشی از جزایر کانال، در حدود 22 مایلی جنوب غربی لس آنجلس قرار دارد. این جزیره یک مقصد محبوب برای قایقرانان و مسافران یک روزه است. آوالون مرکز اصلی جمعیت است و بیشتر فعالیت ها در آن متمرکز است. در انتهای دیگر جزیره، دهکده بسیار کوچکتر دو بندرگاه قرار دارد.

در حالی که بیشتر مردم برای پرسه زدن و لذت بردن از یک روز فراغت به جزیره سانتا کاتالینا می‌آیند، سایر کارهای محبوب شامل تورهای قایق شیشه‌ای، غواصی، کایاک سواری و چتربازی است. 

9.قلعه هرست

قلعه هرست

قلعه قلب یک نمونه عالی از سبک زندگی عجیب آمریکایی در دوران طلایی اوایل قرن بیستم است. این قلعه متعلق به ویلیام راندولف هرست، یک سرمایه دار رسانه ای است و توسط یک معمار زن مشهور، جولیا مورگان ساخته شده است.شرکت هرست پس از مرگ او خانه و تمام محتوای آن را به ایالت کالیفرنیا اهدا کرد. در سال 1958 به روی عموم باز شد تا نگاهی اجمالی به سبک زندگی مجلل او داشته باشند. این قلعه شامل مبلمان و هنر اصلی است که در سرتاسر خانه اصلی، کازا گرانده، و کلبه‌ها: کاسا دل مار، کازا دل مونته و کازا دل سول دیده می‌شود.

قلعه هرست در نزدیکی سن سیمئون، کالیفرنیا قرار دارد و سالانه صدها هزار نفر از آن بازدید می کنند.

10.پارک ملی جزایر کانال

پارک ملی جزایر کانال

پارک ملی جزایر کانال که از پنج جزیره مجزا تشکیل شده است، مکانی عالی برای دیدن حیات وحش و کمی طبیعت دست نخورده است. این جزایر که همیشه از سرزمین اصلی جدا شده اند، به طور مستقل توسعه یافته اند و در نتیجه حیوانات بومی زیادی دارند.

این جزایر در سواحل کالیفرنیای جنوبی واقع شده‌اند و فقط با قایق‌ها و هواپیماهای دارای امتیاز پارک یا قایق‌های خصوصی قابل دسترسی هستند.

11.پارک های ملی سکویا و کینگز کانیون

پارک های ملی سکویا و کینگز کانیون

در سال 1943، دو پارک، پارک ملی سکویا و پارک ملی کینگز کانیون، با هم ادغام شدند و یک پارک بزرگ به نام های پارک های ملی سکویا و کینگز کانیون ایجاد کردند. این پارک ها در تمام طول سال باز هستند و جاذبه ای عالی برای سفرهای یک روزه یا اقامت شبانه در طبیعت محسوب می شوند.

چشم انداز متنوع پارک ها شامل منطقه وسیعی از رشته کوه سیرا نوادا، در میان دره ها، غارهای مرمری و بسیاری از دریاچه های یخبندان است. برخی از مکان‌های دیدنی طبیعی که ارزش دیدن دارند عبارتند از: کوه ویتنی، یکی از بلندترین قله‌های ایالات متحده، دره سن خواکین، زوموالت مِدو، و آبشار رودخانه خروشان.این پارک به خاطر درختان غول پیکر سکویا که در سرتاسر پارک قرار دارند به خوبی شناخته شده است.