معرفی جاذبه ها و جاهای گردشگری و دیدنی ازمیر + عکس و آدرس

23/02/2022
جاذبه گردشگری ازمیر
ازمیر ترکیه سومین شهر برزگ این کشور بوده که برخلاف ساکت و ارام بودن و جمعیت کم آن سالانه گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب میکند پارک های آبی ازمیر، مراکز خرید و تفریحی و جاذبه های تاریخی و مذهبی آن از جمله مکان هایی است که این شهر را تبدیل به یکی از قطب های گردشگری ترکیه کرده است.
مجله والی
مجله والی

جاهای دیدنی ازمیر 

ازمیر پس از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ ترکیه می باشد که موقعیت ویژه آن باعث شده تا این شهر به یک شهر تجاری، صنعتی و بندی تبدیل شود. این شهر همانند سایر شهر های بزرگ ترکیه پر ازدحام و شلوغ نیست در نتیجه اگر میخواهید علاوه بر تجربه آرامش و سکوت کرانه های ساحلی کرانه‌های ساحلی زیبا، دامنه‌های سرسبز، چشم‌اندازهای زیبا، باغ‌های زیتون، پرتگاه‌های سنگی، جنگل‌های کاج و جاذبه‌های دیدنی رنگارنگ را ببینید حتما به این شهر سفر نمایید و از جاذبه های گردشگری آن دیدن نمایید. در این پست ما لیستی از بهترین مکان های دینی ازمیر برای شما تهیه کرده ایم پس با ما در مجله والی همراه باشید.

موزه کی ازمیر

دیدنی های ازمیر

موزه کی یکی مکان های تفریحی شهر ازمیر ترکیه می باشد. اگر شما به ماشین های کلاسیک علاقه دارید این موزه بهترین مکان تفریحی برای شماست. این موزه به ماشین های کلاسیک اختصاص دارد و دارای وسعتی به مساحت 7000 مترمربع بوده و حدود 130 ماشین با مدل های متفاوت را برای نمایش به عموم قرار داده است.در این نمایشگاه شما متوانید انواع ماشین های قدمی را از نزدیک ببینید.

البته این موزه تنها مختص به ماشین های کلاسیک و قدمی نبوده و دارای بیش ار 40 موتور سیکلت و 300 آرم خودرو مرتبط با اتومیبل های قبل از جنک جهانی دوم می باشد که شما می توانید از آن ها بازدید نمایید. جالب است بدانید که در این موزه اتومبیل بتمن که در اولین فیلم آن الویس پریسلی با آن رانندگی کرده است نیز در این موزه قرار دارد. 

پارک حیات وحش ازمیر

جاهای دیدنی ازمیر

پارک حیات وحش ازمیر یکی از مشهور ترین جاهای دینی و تفریحی ازمیر است. این پارک با درختان سر سبز و فضای زیبایی که دارد مناسب برای دوست داران طبیعت است این پارک دارای وسعت بزرگ با مساحتی حدود 425 هزار متر مربع می باشد و از جمله بزرگ ترین باغ وحش های ازمیر می باشد. در این پارک شما گونه های مختلفی از نادرترین پرندگان، گیاهان و جانوران خواهید دید. 

در حیات وحش ازمیر حیوانات برخلاف سایر باغ وحش ها در قفس نیستند و به صورت آزادانه در زیستگاه طبیعی خود زندگی می کنند. این باغ وحش میزبان 15 هزار حیوان می باشد از جمله گورخر، آهو، زرافه، شیر، ببر، میمون، شتر، شتر مرغ و اسب از گونه‌های مختلف، علاوه بر این ها این پارک حیات وحش ازمیر یکی از مکا های مناسب برای پیک نیک کردن می باشد و شما میتوانید ا خانواده خود لحظات خوبی را در این مکان سپری نمایید. 

مرکز خرید ماوی باغچه ازمیر

جاذبه های گردشگری ازمیر

یکی دیگراز مکان های تفریحی ازمیر، مرکز خرید مادی باغچه می باشد که بیشتر همانند یک شهرک بزرگ است. این مجتمع تجاری تفریحی دارای سه طبقه برای بازدیدکنندگان بوده و دارای امکانات و سرگرمی های متنوع میباشد و مناسب برای تمام سلایق و ذائقه ها می باشد.

شما در این مرکز خرید با بیش از 200 فروشگاه و بوتیک های لوکس و برند های معروف مواجه هستید. به غیر از بوتیک های لوکس در این مرکز خرید امکانات رفاهی متنوعی از جمله کافه، رستوران، فودکورت، موسیقی زنده، استخر، آرایشگاه، باغ گل، باغ گل، حمام ترکی و چندین سینما وجود دارد.

موج سواری در آلاچاتی ازمیر

جاذبه های شهری ازمیر

شهر ساحلی آلاچاتی یکی ار بهترین جاها دیدنی و تفریحی ازمیر میباشد که تنها 40 دقیقه با شهر ازمیر فاصله دارد آلاچاتی شاید جالب باشد که بدانید که این مکان یه عنوان یکی از مکان های معروف برای موج سواری در دنیا است به همین دلیل یکی از مکان های مناسب برای یادگیری و تمرین موج سواری می باشد. شما با بازدید از این شهر ساحلی و موج سواری در آب های کم عمق آن، مشاهده ی مناظر باشکوه دریای اژه، صخره های ناهموار، آبشار های طبیعی و طبیعت بی نظیر آن لذت ببرید. 

پاموکاله ازمیر

جاذبه های دیدنی ازمیر ترکیه

پاموکاله یکی از جاذبه های شگفت انگیز در شهر ازمیر می باشد که سالانه توریست ها و گردشگران بسیاری را به خود جذب میکند. پاموکاله مجموعه ای از چشمه های پلگانی آب گرم بوده که سنگ های سفید و آبی رنگ جلوه ی بسیار زیبایی به آن بخشیده است. این مکان همانند چشمه های پلکانی باداب سورت دراستان مازندان می باشد. 

آسانسور تاریخی ازمیر

کشتی تفریحی ازمیر

آسانسور تاریخی ازمیر یکی از مکان های دیدنی و یکی از جاذبه های تاریخی ازمیر میباشد که درسال 1907 میلادی توسط یک تاجر یهودی احداث شد هدف از ساخت این آسانسور جابه جا کردن شهروندان بر فراز یک تپه بود. این اسانسور در ابتدا با فشار آب فعالیت میکرد اما پس از گذشت زمان مجهز به سیستم الکتریکی شد. شما با سوار شدن در این اسنسور می توانید منظره پانورامایی  از شهر ازمیر مشاهده نمایید و تمام فروشگاه های سوغاتی، رستوران هاو کافی شاپ های این شهر را ببینید. 

بازار کمرالتی

جاهای دیدنی چشمه ازمیر

بازار کمرالتی یک بازار ستنی بوده که شما میتوانید بدون اینکه چیز از این بازار بخرید با فروشندگان آن گپ بزنید و به محصولات آن ها نگاه کنید شما در این بازر ستنی می توانید خوشمزه ترین شیرینی ها مخصوص ازمیر، زیتون های مرغوب به رنگ سیاو سبز را مشاهده و خریداری نمایید. پیشنهاد می کنم حتما در این بازار آبنبات های آن را امتحان نمایید. 

آگورا ازمیر

آگورا ازمیر

ازمیر آگورا در واقع بقایای بازاری ستنی است که سال ها پیش در مسیر جاده ابریشم قرار داشت. قدمت این بناب تاریخی به دو هزار سال پیش باز میگردد. همچنین می توانید در این مکان دیدنی کانال آبی را مشاهده نمایید که در آن زمان در این منطقه جاری بوده است و در آن زمان از وسط این باز عبور میکرده است. 

روستای شیرینجه

سفر به ازمیر

روستای شیرینجه انقدر منظره چشم نوازی و خانه های خاص و جذاب دارد که معروف به بهشت عکاسان و معماران است خانه های سنتی و کوچه های قدیمی این روستا انقدر زیبا است که با رفتن به این مکان و زمانی مه به سمت بالا م یروید حس میکنید که عقب بازگشته اید و در زمان سفر خواهید کرد و پیشنهاد می کنم با رفتن به این منطقه حتما نان های تنوری این روستا را امتحان نمایید. 

برج ساعت ازمیر

میدان ساعت ازمیر

برج ساعت با ارتفاع 25 مترنه تنها یکی از مشهور ترین و معروف ترین نماد های هر ازمیر بوده بلکه که کی معروف ترین نماد های ترکیه می باشد و در واقع یکی از مکان های دیدنی ترکیه به حساب می آید. این برج در میدان کوناک قرار گرفته است و روزانه گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. این برج زیبا در سال 1901 میلادی توسط یک معمار فرانسوی طراحی شد و توسط امپراتوریه آلمان به این شهر هدیه داده شد و تقریبا از تمام قسمت های شهر نیز قابل رویت می باشد. 

قلعه کادیفه

بهترین زمان سفر به ازمیر

این قلعه کادیفه در سال های چهارم قبل از میلاد بنا شده و در واقع قدمتی چند هزار ساله دارد و در طی قزرون مختلف نیز به تصرف بسیاری از سلسه های حکومتی درآمده است . ارتفاع این قلعه تاریخی 186 متر است که توسط اسکندر مقدونی با نام لیسماکوس ساخته شد.

مسجد حصار

جاذبه های گردشگری شهر ازمیر ترکیه

مسجد حصار یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین مساجد ترکیه است . از جمله جاذبه های توریستی و گردشگری ازمیر به شمار میرود. این مشجد باشگوه که در قلب شهر ازمیر قرار دارد در قرن شانزدهم میلادی بنا شده و در قرن نوزدهم نیز بازسازی شد. 

کاروانسرای قیزلار آغاسی

این کاروانسرا در بازار بزرگ کلمرالتی واقع شده است که دارای مغازه های مختلفی بوده و دارای انواع صنایع دستی، سوغات ترکیه و عتیقه بوده است.

پارک آبی آکوآ سیتی

جاذبه های گردشگری شهر ازمیر

آکوآ سیتی اولین پارک آب ازمیر می باشد که دارای 22 تا استخر می باشد. این مجموعه دارای انواع سر سره بوده و یک استخر شنای المپیک بوده با مساحتی 40 هزار متر مربع می باشد. این مجموعه دارای تفریحات و سرگرمی های متنوع بوده . این پارک آبی جزوه بهترین جاهای تفریحی ازمیر می باشد که برای تمامی سنین مناسب می باشد و بخشی از آن به بزرگسالان و بخشی از آن به کودکان اختصاص دارد. سایر امکانات تفریحی و رفاهی این مجموعه شامل شش زمین تنیس، زمین زمین گلف، بولینگ، دارت، والیبال، تیراندازی با کمان می باشد.

پارک آبی یالی کستل 

پارک آبی ازمیر

پارک آبی یالی کستل از دیگر پارک های آبی شهر ازمیر است که همان طور از نام آن پیداست با تم قلعه طراحی و ساخته شده است در این پارک آبی نیز انواع وسیله سرگرمی از جمله سر سره های آبی هیجان انگی، تخت های آفتابگیر و... می باشد این پارک آبی با مرکز شهر 50 کیلومتر فاصله دارد و مناسب بریا تمامی سنین می باشد.

مطالب مرتبط: