رفع مشکل خاموش و روشن شدن خودکار اندروید و آیفون

17/02/2024
علت خاموش و روش شدن خودکار وای فای گوشی

ممکن است گاهی گوشی شما به صورت خودکار به وای فای وصل شود در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم تا این مشکل را حل کنید.

مجله والی
مجله والی

تلفن شما ممکن است به طور خودکار به شبکه WiFi شما متصل شود، حتی زمانی که آن را به صورت دستی خاموش کنید. این به دلیل یک ویژگی Google است که به طور خودکار شبکه WIFI را روشن می کند. ممکن است متوجه شده باشید که وای‌فای شما بلافاصله پس از خاموش کردن دستگاه به‌طور خودکار به دستگاه شما متصل می‌شود. این می تواند یک ویژگی آزاردهنده در دستگاه اندرویدی شما باشد و ممکن است بخواهید از روشن شدن خودکار WiFi در دستگاه Android خود جلوگیری کنید.

وصل شدن خودکار گوشی به وای فای

علت روشن شدن خود به خود وای فای گوشی

اکثر کاربران اندروید از این ویژگی گوگل خوششان نمی آید زیرا وای فای شما را روشن می کند حتی زمانی که آن را به صورت دستی خاموش کنید. بنابراین، برای کمک به رفع این مشکل، با مجله والی همراه باشید تا علت روشن شدن خود به خود وای فای گوشی را بررسی و حل کنیم.

دلیل روشن شدن خودکار وای فای در اندروید

گوگل یک «ویژگی WiFi wakeup» را ارائه کرد که دستگاه اندروید شما را به شبکه WiFi شما متصل می کند. این ویژگی با دستگاه‌های پیکسل و پیکسل XL گوگل و بعداً با آخرین نسخه‌های اندروید ارائه شد. ویژگی WiFi wakeup با اسکن منطقه برای شبکه های اطراف با سیگنال های قوی کار می کند. اگر دستگاه شما بتواند سیگنال WiFi قوی را دریافت کند، که معمولاً ممکن است در دستگاه خود به آن وصل شوید، به طور خودکار وای فای شما را روشن می کند.

دلیل این ویژگی جلوگیری از استفاده غیر ضروری از داده ها بود. برای مثال، وقتی از خانه بیرون می روید، ممکن است از داده های تلفن همراه خود استفاده کنید. اما، هنگامی که وارد خانه خود می شوید، این ویژگی به طور خودکار دستگاه شما را شناسایی کرده و به شبکه WiFi شما متصل می کند تا از مصرف بیش از حد داده جلوگیری کند.

چگونه روشن شدن وای فای را به صورت خودکار در اندروید متوقف کنیم؟

1. به تنظیمات دستگاه خود بروید.

2. تنظیمات شبکه و اینترنت را باز کنید. این گزینه ممکن است در گوشی های مختلف متفاوت باشد. در برخی از دستگاه ها، این گزینه به عنوان اتصالات یا Wi-Fi نمایش داده می شود.

چرا وای‌فای گوشی خودبه‌خود روشن می‌شود؟

3. بخش Wi-Fi را باز کنید. به پایین اسکرول کنید و روی گزینه Advanced ضربه بزنید.

روشن و خاموش شدن خودکار وای فای گوشی ایفون

4. در بخش پیشرفته، ضامن گزینه "روشن کردن وای فای خودکار" یا "اسکن همیشه در دسترس" را بسته به تلفن خود خاموش کنید.

خاموش شدن خودکار اینترنت گوشی شیائومی

سوالات متداول

  •  چرا وای فای من به طور خودکار روشن می شود؟

WiFi شما به‌دلیل ویژگی WiFi wakeup ،Google به‌طور خودکار روشن می‌شود که به‌طور خودکار دستگاه شما را پس از اسکن سیگنال WiFi قوی، که معمولاً ممکن است در دستگاه خود به آن وصل شوید، متصل می‌کند.

  • روشن شدن خودکار وای فای در اندروید چیست؟

قابلیت Turn-On Automatically WiFi توسط گوگل در اندروید 9 و بالاتر برای جلوگیری از مصرف بیش از حد داده معرفی شده است. این ویژگی دستگاه شما را به شبکه وای فای متصل می کند تا بتوانید داده های تلفن همراه خود را ذخیره کنید.