10مکان دیدنی کشور هلند

26/02/2022
جاذبه های گردشگری هلند
در مقاله به 10 جای دیدنی و جذاب کشور زیبای هلند پرداخته ایم، با ما همراه باشید
مجله والی
مجله والی

کشور زیبای هلند در همه جا به عنوان سرزمین آسیاب‌های بادی، کانال‌ها و لاله‌ها مشهور است. در کنار باغ‌های خیره‌کننده و دهکده‌های زیبای کشور، کسانی که در اینجا از مناظر دیدن می‌کنند، شهرهای زیبای آمستردام را نیز خواهند دید که مملو از موزه‌هایی هستند که میراث غنی هنرمندان را به نمایش می‌گذارند. مکان‌های دیگر برای بازدید عبارتند از قلعه‌ها و مناظر شهری قرون وسطایی متعدد، همراه با پارک ملی 13800 هکتاری، و سیستم کنترل جزر و مد که یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن نام‌گذاری شده است. با مجله والی همراه باشید تا به جادبه ی گردشگری و مکان های دیدنی کشور و شهر های زیبای هلند آشنا شوید.با توجه به اندازه نسبتاً کوچک هلند، همه این جاذبه ها و کارهای سرگرم کننده برای انجام در یک منطقه نسبتا فشرده قرار دارند و چشم انداز آن کاملاً قابل رویت است.

کشور و شهرهای زیبای هلند

1.کانال های اردن و آمستردام

جاذبه های گردشگری هلند

کانال ها بخشی از منظره شهری آمستردام هستند، در حالی که بسیاری از بهترین جاذبه های توریستی آمستردام را می توان به راحتی با تور قایق یا تاکسی آبی، از جمله بیشتر موزه ها و گالری های هنری بزرگ، به راحتی در خیابان های کوچکتر و ساکت تر که در کنار آبراه ها قرار دارند، پیاده روی کرد.یکی دیگر از محله‌هایی که ارزش عکس دارد، Grachtengordel است. با کاوش در این خیابان‌های 400 ساله با نمونه‌هایی از معماری زیبا، بوتیک‌فروشی‌های کوچک، کافه‌ها و باغ‌ها، پاداش دریافت خواهید کرد. حتماً به قایق‌های خانه‌ای که در امتداد کانال‌ها لنگر انداخته‌اند، نگاه کنید، تنها با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی، میدان دام است که در آمستردام باید از آن دیدن کنید. این میدان عمومی وسیع، علاوه بر رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های متعدد، خانه برخی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری شهر است. اینها شامل کاخ سلطنتی دیدنی است. کلیسای جذاب جدید و مهمترین یادبود جنگ کشور، مجسمه یادبود ملی می باشد.

2.کوکنهوف (Keukenhof)

عکس کشور هلند آمستردام

محبوب ترین گل این کشور گل لاله است و یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی در هلند است و در اینجا ردیف های بی پایانی از لاله های گلدار، همراه با هزاران سنبل، کروکوس و نرگس را خواهید دید.، با توجه به موقعیت مکانی مناسب آن نسبت به آمستردام - 45 دقیقه با ماشین یا کمتر از یک ساعت با حمل و نقل عمومی فاصله دار. یک سفر یک روزه سرگرم کننده و آسان را از بزرگترین شهر کشور ایجاد می کند.

کوکنهوف، که به عنوان باغ اروپا شناخته می شود، در حومه شهر Lisse در جایی که به طور گسترده به عنوان "کمربند حباب" هلند شناخته می شود، واقع شده است. بزرگترین باغ عمومی در جهان، بیش از 70 هکتار از آنچه زمانی آشپزخانه (یا "کوکن") سابق یک باغ بزرگ روستایی بوده است، بیش از 700 نوع لاله را به نمایش می گذارد که در آوریل به اوج خود می رسند.

3.Oude Haven, Rotterdam

راجب کشور هلند

شهر بندری روتردام که با قطار آسان یک ساعته از آمستردام فاصله دارد، به دلیل قدیمی بندرگاه یا Oude Haven که به خوبی حفظ شده است، ارزش دیدن دارد. این شهر دارای تاریخ دریایی طولانی و غنی است که عمدتاً به دلیل موقعیتش در نیوه ماس، بازوی رودخانه راین، و نزدیکی آن به کانال انگلیسی است، Oude Haven بخشی از منطقه دریایی عالی روتردام برای کسانی است که از دیدن مناظر با پای پیاده لذت می برند. بندر مملو از قایق های قدیمی و کشتی های بادبانی است که بسیاری از آنها در موزه دریایی روتردام به نمایش گذاشته شده اند.

علاوه بر 20 کشتی تاریخی که در آب به نمایش گذاشته شده اند، می توان از انواع نمایش های داخلی نیز لذت برد، از جمله کپی یک کشتی با قدمت بیش از 2000 سال.

4.Rijksmuseum، آمستردام (Rijksmuseum, Amsterdam)

دیدنی های آمستردام

موزه دیدنی Rijksmuseum، با نام مستعار موزه ملی، در Museumplein آمستردام (میدان موزه) از سال 1809 آثار و آثار باستانی کمیاب را جمع آوری کرده است. و همچنین یک کتابخانه وسیع با حدود 35000 کتاب.

جدای از مجموعه بی نظیر استادان قدیمی، این موزه دیدنی گزارشی جامع از پیشرفت هنر و فرهنگ در هلند ارائه می دهد و به ویژه در صنایع دستی سنتی هلندی، مجسمه سازی قرون وسطایی و هنر مدرن غنی است. آماده باشید که بهترین بخش روز - یا بیشتر - را به کاوش در گنجینه های بی پایان این موزه بگذرانید، 

موزه خانه رامبراند، واقع در محله تاریخی یهودیان شهر. بسیاری از بهترین آثار شناخته شده او در طول 20 سالی که این هنرمند بزرگ در اینجا گذراند، نقاشی شده است، با برخی از صحنه های قابل تشخیص هنوز از محله، این خانه مانند دوران زندگی رامبراند باقی مانده است (تورهای با راهنما در دسترس هستند)

5.بیننهوف تاریخی، لاهه (Historic Binnenhof, The Hague)

خیابان معروف آمستردام

لاهه (دن هاگ) که در سراسر جهان به عنوان محل دادگاه بین المللی دادگستری شناخته می شود، مرکز سیاسی هلند نیز می باشد. اینجاست که دولت این کشور کار خود را انجام می دهد و خانه خانواده سلطنتی هلند را در کاخ Noordeinde خواهید دید.

لاهه همچنین یک مقصد عالی برای سفر برای بازدیدکنندگانی است که می خواهند طعم تاریخ غنی این کشور را بچشند. چه برای چند روز در اینجا بمانید یا به عنوان یک سفر یک روزه از آمستردام به این شهر سفر کنید، کاوش خود را در منطقه تاریخی Binnenhof شهر آغاز کنید. Binnenhof که به معنای واقعی کلمه به عنوان "صحن داخلی" ترجمه شده است، به سال 1250 پس از میلاد برمی گردد. این قدیمی‌ترین بخش شهر است و گشت و گذار با پای پیاده لذت بخش است.

ساختمان‌های قدیمی جذابی که در اطراف یک حیاط مرکزی قرار گرفته‌اند، زمانی طبقه‌های حاکم کشور را در خود جای داده‌اند و به‌طور قابل‌توجهی به خوبی حفظ شده‌اند. جواهر تاج در اینجا تالار شوالیه ها (Ridderzaal) است. این ساختمان قلعه‌مانند باشکوه با برج‌های دوقلویش که در قرن سیزدهم ساخته شده، هنوز برای رویدادهای دولتی، از جمله افتتاح پارلمان هر سال در سپتامبر، استفاده می‌شود. از نکات برجسته می توان به سالن گوتیک با پنجره های شیشه ای رنگی و سقف چوبی اشاره کرد.

6.خانه آن فرانک، آمستردام (Anne Frank House, Amsterdam)

جاهای دیدنی هلند

وقتی در آمستردام هستید خانه آن فرانک را باید ببینید. در Prinsengracht، در خانه ای که خانواده آن در بیشتر دوران جنگ جهانی دوم در آن پنهان شده بودند (آنها پناهندگان یهودی از فرانکفورت بودند)، جایی است که این دختر برجسته دفتر خاطرات معروف خود را نوشت. اگرچه او فقط دو ماه قبل از پایان جنگ درگذشت، اما میراث او از طریق کلمات او که از آن زمان به 51 زبان ترجمه شده است، زنده می ماند، پشت خانه کاملا بازسازی شده ای که خانواده فرانک در آن مخفی شده بودند تا آنجا که ممکن است در حالت اصلی خود نگهداری می شود و یادبودی غم انگیز برای برش غم انگیز تاریخ جهان و یک زن جوان شجاع است که همچنان به مردم اطراف الهام می بخشد

7.میدان کلیسای جامع، اوترخت (Cathedral Square, Utrecht)

هزینه زندگی در هلند

شهر اوترخت هلند که یک مقصد توریستی محبوب برای بسیاری از ساختمان‌های تاریخی خوب است، قطعاً باید در برنامه سفر هلند شما گنجانده شود، کاوش خود را در این شهر پیاده پسند در میدان کلیسای جامع آغاز کنید. Domplein، همانطور که در محلی شناخته می شود، محل کلیسای جامع سنت مارتین یا کلیسای Dom (Domkerk) است. 

8.موزه ون گوگ، آمستردام (Van Gogh Museum, Amsterdam)

جاهای دیدنی آمستردام

موزه تماشایی ون گوگ در آمستردام با جذب تقریباً 1.5 میلیون بازدید کننده در هر سال، در رتبه دوم چشمگیر در فهرست برترین موزه های هنری جهان قرار دارد.

این گالری و موزه چشمگیر به‌طور ویژه برای نمایش بیش از 200 نقاشی، 500 طراحی و 700 نامه در مجموعه عظیم خود ساخته شده است.

آثاری از معاصران او نیز به نمایش گذاشته شده است. نکته مهم شرکت در موزه جدید "با وینسنت ون گوگ تجربه" است که نگاهی جذاب، با تکنولوژی بالا و تعاملی به زندگی و زمانه هنرمند و همچنین بهترین آثار شناخته شده او ارائه می دهد.

اگر موزه‌های عالی شهر اولویت شما هستند، ممکن است بخواهید در فصل‌های آرام‌تر و خنک‌تر سال از آنها دیدن کنید. با توجه به اینکه هر دو این جاذبه های محبوب در داخل خانه هستند و دسترسی به آنها از طریق حمل و نقل عمومی عالی شهر آسان است، گرم نگه داشتن آن آسان است و آب و هوای شهر حتی در زمستان نسبتاً معتدل است.

9.De Hoge Veluweپارک ملی (De Hoge Veluwe National Park)

هلند چگونه کشوری است

 یکی از متنوع ترین برنامه های پارک ملی جهان را دارد. بزرگترین پارک ملی De Hoge Veluwe (پارک ملی De Hoge Veluwe)، بین Arnhem و Apeldoorn است که به درستی یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در هلند برای علاقه‌مندان به فضای باز در نظر گرفته می‌شود.

این پارک ملی با مساحتی نزدیک به 13800 هکتار، بزرگترین ذخیره‌گاه طبیعی مداوم در کشور است و همچنین یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفرهای روزانه برای مردم محلی و بازدیدکنندگان است. این منطقه که دارای جنگل‌های انبوه در شمال و همچنین پارک مجسمه‌های جذاب است، زمانی منطقه‌ای روستایی و ذخیره‌گاه شکار بوده و تا به امروز میزبان بسیاری از گوزن‌های قرمز و قلیه است.

بهترین بخش حفاظت شده پارک شامل منطقه ای از تپه های شنی است که با گرما و جنگل ها در هم آمیخته اند و در جنوب و شرق توسط مورن هایی به ارتفاع 100 متر قطع شده اند. همچنین یک منطقه محبوب برای تماشای پرندگان، و همچنین پیاده روی و دوچرخه سواری است (استفاده از دوچرخه برای بازدیدکنندگان رایگان است).

نقطه برجسته این پارک زیبا برای بسیاری و دلیل بسیاری از افراد برای آمدن به اینجا - موزه برجسته Kröller-Müller (Rijksmuseum Kröller-Müller) است که دومین مجموعه بزرگ جهان از آثار ون گوگ را در خود جای داده است. 

10.آسیاب های بادی کیندردیک (The Windmills of Kinderdijk)

دریاچه معروف هلند در جدول

در رودخانه نورد بین روتردام و دوردرخت، روستای معروف Kinderdijk ("دایک کودکان") قرار دارد که نام خود را از حادثه ای در جریان سیل روز سنت الیزابت در سال 1421 پس از گیر افتادن گهواره کودکی روی دایک گرفته شده است.

جذابیت بزرگ این روزها آسیاب های بادی قرن هجدهمی هستند که به طرز خارق العاده ای حفظ شده اند. اکنون مکان‌های میراث جهانی یونسکو، 19 آسیاب بادی Kinderdijk که بین سال‌های 1722 تا 1761 ساخته شده‌اند، بزرگترین مرکز آسیاب‌های بادی در هلند هستند.

این ساختمان‌های باشکوه با بادبان‌های 92 فوتی که در اصل برای تخلیه آب‌ها استفاده می‌شد، از آوریل تا اکتبر، از جمله روزهای آسیاب ویژه که بادبان‌ها به حرکت در می‌آیند، برای عموم باز هستند. این آسیاب‌های بادی زیبا برای کسانی که در روتردام در طول اقامت خود در هلند زندگی می‌کنند، یک گردش سرگرم‌کننده را ایجاد می‌کنند.