صفر تا صد پرورش زالو و میزان درآمد و سوددهی بالا پرورش زالو

26/02/2022
میزان درآمد پرورش زالو
پرورش زالو یکی از صنعتی های پر درآمد در بازار می باشد که نه تنها سرمایه هنگف لازم نداشته بلکه تجهیزات آنچنانی نیز لازم نداشته و به دلیل کمبود این صنعت در ایران یکی از فعالیت های پر درآمد با سود چهار برابری می باشد.
مجله والی
مجله والی

درآمد و سود چهار برابری پرورش زالو 

سود و درآمد پوروش زالو

صنعت زالو درمانی و استفاده از زالو همچون استفاده در وسایل آرایشی و درمانی و بسیاری و بسیاری از صنایع دیگر هر روزه در حال گسترش می باشد بنابراین در چنین شرایطی نیاز به زالو مرغوب و با کیفیت در کشور ما چند برابر خواهد شد. با وجود چنین شرایطی می توان گفت قطعا پرورش زالو دارای درآمد و سرمایه خوبی می باشد. 

اما نکته مهمی که وجود دارید و اغلب گفته نمی شود این است که شما قطعا در شروع کار بدون علم و آگاهی بوده و در نتیجه این عمل باعث نتیجه عکس می باشد و با ضررهای زیادی مواجه خواهید شد. پرورش زالو نیز به همین گونه می باشد پس باید قبل از شروع هر گونه فعالیتی اطلاعات کافی و مهارت های لازم را کسب نمایید. ما در مجله والی موارد لازم جهت بالا بردن آگاهی شما در زمینه پرورش زالئ را به صورت رایگان در اختیارتان قرار داده ایم .

به طور کلی اگر زالو را در شرایط مناسب و با رعایت اصول پرورش زالو رشد دهید، درآمد بدست آمده از پرورش هر زالئ تقریبا حدود سه الی چهار برابر ارزش اولیه آن خواهد شد برای مثال اگر شما هر زالو را 1000 تومان خریده باشید چیزی بین 3 الی 5 برابر این قیمت می توانید آن را بفروشید البته که این اعداد گفته شده فرضی بوده و مبلغ هر زالو بستگی به همان سال دارد. 

ریسک پرورش زالو

هزینه پرورش زالو

از انجایی که پرورش زالو را می توان به سرمایه اندک اغاز نمود در نتیجه می توان گفت که ریک های این کار نیز بسیار کم می باشد اما باید به این نکته نیز توجه نمایید که سرمایه مورد نیاز برای این کار نسبت به سایر کار ها بسیار کم بوده ولی ممکن است که حتی سرمایه گذاری به عنوان مثال 5 میلیون تومان بخش قابل توجهب از دارایی شما باید که وارد این کار میشود پس اگر اینگونه می باشد باید همواره به پول خود فکر کرده و یا بیخیال این کار شوید و یا سعی نمایید تا با دانش کافی در این عرصه پای گذارید.

قیمت زالو

درآمد پرورش زالو

قیمت زالو در بازار ایران با توجه به نوع زالو پرورش داده شده متفاوت است. رنج قیمت زالو و لارو های ان ها در حال حاضر از 6 هزار تومان شروع شده و متغیر میباشد . بیشترین قیمت زالو را در بازار زالوی مولد دارد و ارزان ترین نوع زالو لارو می باشد البته که در صورت خرید عمده قیمت آن تا مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. 

چگونه با پرورش زالو در خانه پولدار شویم ؟ 

با توجه به اینکه با بالا رفتن مخارج افراد بسیار زیادی به فکگر راه اندازی مشاغل خانگی در محیط خانه خود می باشند. پرورش زالو در منزل یکی از مشاغلی است درآمد و سود بالایی داشته پس قبل از شروع به پرورش باید آشنایی کامل با ریسک پرورش زالو و ضرر پرورش زالو را داشته باشید و همچنین از افراد مختلی که در آین زمینه فعالیت داشته اند و دارند مشاوره دریافت نمایید. 

برای پرورش زالو در خانه نیازمند یک محیط کافی به اندازه 20 متر نیاز دارید حال ایمن محصط می تواند یک اتاق، انباری و حتی یک زیر زمین باشد. اگر در چنین فضایی دما و رطوبت کافی وجود داشته باشد می توانید با صرفه بیش از 20 الی 30 میلیون در مدت زمان 6 الی 9 ماه به سود و درامدی بیش از 3 الی ق5 میلیوم در ماه برسید. 

میزان سوددهی قطعا نه تنها به میزان تلاش شما بستگی دارد بلکه به فراهم کردن شرایط مناسب نیز بستگی داشته در نتیجه نباید توقع داشت که در اولین برداشت تجربه درآمدی مزرعه داران بزرگ را کسب کند.

چه میزان منابع و فضا برای پرورش زالو لازم است ؟

در این بررسی ما برای تولید زالو در فضای کم حدود 20 متری را در نظر می گیریم. اگر فضایی ئبا ایم مساحت موجود باشد شما نیازمند به خرید زمین نخواهید داشته و به طور کلی برای شروع کار به حداقل 42 میلیون تومان سرزمایه نیاز دارید در صورت نبود زمین شما باید هزینه خرید یک زمین مناسب نیز به این سرمایه اولیه نیز اضافه نمایید. 

بیشتر این پول یعنی چیزی نزدیک به 37 میلیون ان صرف خرج و مخارج تهیه زالو و تجهیزات مورد نیاز می شود. باقی آن هم خرج انرژی و سوخت لازمه خواهد شد. اما نکته مثبت  اینجاست که اگر پرورش این موجود با اطلاعات کافی و لازم شروع شود شما چندین برای هزینه ای که کردین کسب درامد کرده و به سود می رسید. 

با توجه به اطلاعاتی که جمع شده سود این کار در مدت چندین ماه مبلغی بالغ بر 116 میلیون تومان خواهد بود، از نکات مثبت پرورش زالو کم خرج بودن این موجود در زمینه تهیه غذا و وسایل مورد نیاز می باشد. علاوه بر این نیروی انسانی بسیار کمی برای این کار لازم می باشد پس در نتیجه هزینه های جانبی بسیار کمی درپی خواهد داشت. 

میزان سرمایه موردنیاز اولیه میزان درآمد و سود تعداد و میزان نیروی انسانی مقدار تولید در این ابعاد
۷۰ میلیون تومان برای این ابعاد

میان‌مدت ۲ ساله

کوتاه‌مدت ۶ ماهه

۱ تا ۳ نفر ۲۰۰۰ عدد

سرمایه اولیه برای پرورش زالو را از کجا به دست آوریم؟

برای کسب درآمد در زینه پرورش زالو از راه های مختلفی می توان این هزینه اولیه را تامین نمود به عنوان مثال :  

  •  از طریق جذب سرمایه‌گذاران و تأمین هزینه لازمه شروع به کارکرد.
  •  بسیاری از سازمان‌ها در صورت آمادگی کامل شما حاضر به همکاری بب شما خواهند بود.
  •  مشارکت‌های چند نفره هم می‌تواند گزینه خوبی برای شروع به کار باشد.
  • گاهی می‌تواند مکانی را به اجاره گرفت یا از منابع و تجهیزات سازمان‌ها و مکان‌های پژوهشی، دانشگاه‌ها، اماکن علمی استفاده کرد.
  • تشکل‌هایی مانند کمیته امداد، بسیج  و جهاد سازندگی نیز می‌توانند کمک خوبی باشند.
  • درنهایت گرفتن وام‌های بانکی نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

۱۰ مورد از برتری‌های اقتصادی پرورش زالو

  1. شما برای شروع به کار می‌توانید با هزینه‌ای بین 50 تا 70 میلیون شروع نمایید.
  2. شما می توانید در مدت‌زمان کوتاهی بین 6 تا 9 ماه  به درآمدی ماهانه 3.5 تا 7 میلیون برسید.
  3. برای شروع کار می‌تواند از یک اتاق ، انباری و زیرزمینی به‌اندازه 20 متر شروع نمایید. 
  4. در طول شبانه‌ روز یک ساعت وقت و زمان برای رسیدگی به زالو در ابعاد کم کافی می باشد.
  5. زالوها به دلیل نداشتن معده زمان هضم غذای طولانی دارند بنابراین غذای کمی نیاز دارند بنابراین نسبت به دام‌های دیگر ارزش اقتصادی بالاتری دارند.
  6. زالو موجودی خون‌خوار بوده  بنابراین تغذیه زالو، تغذیه و روش پیچیده‌ای نبوده و هزینه غذای این موجود پایین است.
  7. پرورش زالو یکصنعت با درآمد بالابوده که با سرمایه کم شروع می‌شود و در بازه زمانی کوتاهی  سودی چند برابری حاصل می‌ کند.
  8. پرورش زالو و زالو بازار نیاز گسترده‌ای داشته و یک محصول صادراتی با فروش بالا و هزینه نگه‌داری پایین می باشد.
  9. زمینه‌های استفاده زالو گسترده می باشد علاوه بر زالو درمانی فرآورده‌های زیادی همچون روغن، کرم و … را می‌تواند از این موجود تولید و عرضه نمایید.
  10. زالو یک موجود درمانی بوده  بنابراین در صنعت پزشکی کاربرد بسیاری دارد و تولید زالوی طبی از منظر اقتصادی ارزش بالایی دارد.

سخن پایانی 

زالو به جهت این که پتانسیل زیادی در بدن خود دارد در مشاغل زیادی به کاربرده می شود به همین جهت بازار خرید و فروش بالا دارد امروزه با توجه به نیاز فراگیر این موجود و همچنین کمبود منابع تولید و پرورش زالو حتی در ابعاد کوچک نیزبا رعایت تمام نکات لازمه تبدیل به یم منبع درامد سود آور شده است.