خواص قارچ گانودرما و نحوه مصرف این قارچ

26/02/2022
خواص قارچ گانودرما
گانودرما یک قارچ تلخ مزه است که دارای خواص بسیاری است. این قارچ باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی در بدن می شود. این قارچ برای بیماری آلزایمر، سرطان، دیابت، تبخال و بسیاری از بیماری های دیگر استفاده می شود، اما شواهد علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.
مجله والی
مجله والی

خواص قارچ گانودرما 

قارچ گانودرما بریا لاغری

برای قرن ها قارچ گانودرما  یکی از پرمصرف ترین قارچ ها در طب سنتی بوده، این قارچ  در مناطق مختلف آسیا رشد می کند.این قارچ با نام Lingzhi نیز شناخته می شود. ممکن است به صورت خام یا اغلب به صورت پودر مصرف شود که می توانید آن را با آب، قهوه یا چای مخلوط کنید. این قارچ به این دلیل محبوب است که حاوی چندین مولکول از جمله  تری ترپنوئیدها، پلی ساکاریدها و پپتیدوگلیکان ها است. این قارچ می  تواند  سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و چندین آزمایش نشان داده اند که قارچ گانودرما  روی گلبول های سفید خون اثر می گذارند و برای سیستم ایمنی بدن و گلبول های سفید خون حیاتی هستند.برخی از آزمایش‌ها در بیماران سرطانی نشان داده‌اند که برخی از مولکول‌های موجود در قارچ گانودرما فعالیت نوعی گلبول سفید خون به نام سلول‌های کشنده طبیعی را افزایش دهند. هدف آنها مبارزه با عفونت ها و سرطان در بدن است.مطالعات مختلف مرتبط با سرطان کولورکتال نشان داد که تحت تأثیر قارچ گانودرما،روی لنفوسیت ها باعث افزایش تعداد آن ها و بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می شود. قارچ گانودرما می تواند به شما در آرامش و مبارزه با افسردگی کمک کند. این قارچ به کاهش خستگی و افسردگی کمک می کند و به طور کلی می تواند به ما در بهبود کیفیت زندگی کمک کند. همچنین این قارچ به درمان  درد، سرگیجه وسردرد کمک می کند. مطالعات نشان می دهد  که با مصرف مکمل‌ها به همراه قارچ گانودرما خستگی را کاهش می دهد. 

قارچ گانودرما برای سلامت قلب مفید است

قارچ گانودرما  موجب بهبود جریان خون شده و  اکسیژن در عضله قلب را تنظیم می‌کند. قارچ گانودرما همچنین موجب  کاهش سطح کلسترول بد خون می شود و از لخته شدن خون در رگ های قلب جلوگیری می‌کند.  مصرف منظم از قارچ گانودرما موجب کاهش فشار خون می‌شود. کلسترول بالا و فشار خون بالا از عوامل خطر ابتلا به بیماری‌ها و مشکلات قلبی است که قارج گانودرما این دو مورد می‌تواند به بهبود سلامت قلب شما کمک کند.

درمان دیابت با قارچ گانودرما

درمان دیابت با قارچ گانودرما

قارچ گانودرما نه تنها خاصیت انسولین را دارد بلکه تا حد زیادی به پانکراس نیز در تامین انسولین مورد نیاز بدن کمک خواهد کرد. این انسولین تا حد زیادی در بدن بیماران دیابتی جذب خواهد شد، لذا با توجه به این تحقیقات در خصوص گانودرما این قارچ غیر سمی نه تنها می تواند در کنترل دیابت نقش زیادی داشته باشد بلکه به جرات می توان گفت شاید راهی برای درمان آن نیز باشد.البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که از آن جا که گانودرما در دسته گیاهان دارویی قرار دارد به مدت زمان بیشتری برای این که بتوان تاثیرات آن را در بدن بیماران مبتلا به دیابت مشاهده کرد نیاز دارد

تنظیم فشار خون با قارچ گانودرما

قارچ گانودرما در افرادی که دارای فشار خون بالا هستند فشار خون را تنظیم می کند و به میزان زیادی فشار خون بالا را کاهش می دهد. این قارچ با کاهش  کلسترول و چربی، اثرات جانبی دارو های فشار خون  مثل لوزارتان را کاهش می دهد و از بین می برد.

 درمان پیسی با قارچ گانودرما

درمان پیسی با قارچ گانودرما

 این قارچ با خاصیت یک دست و روشن کنندگی پوست در بسیاری از محصولات مراقبت پوست مورد استفاده قرار گرفته است. خاصیت یک دست کنندگی پوست و روشن کنندگی این قارچ به خاطر ماده ای قوی در ماده ی جی. لوسیدوم موجود در این قارچ است. مصرف قارچ گانودرما و پیسی و درمان آن رابطه ی مستقیم  دارد.ملانین و رنگدانه های موجود بر پوست نقش مهم و اساسی را در مراقبت از پوست در مقابل آسیب های بیرونی از جمله اشعه ی فرابنفش، گرما و تابش های خورشیدی ایجاد میکنند و تعیین کننده ی اصلی تنوع رنگ پوست هستند. 

جلوگیری از پیری زودرس با قارچ گانودرما

قارچ گانودرما یکی از بهترین مواد گیاهی است که می توانید برای جلوگیری از پیری زودرس از آن استفاده کنید. همچنین این قارچ  به طولانی شدن عمر کمک می‌کنند و بدن را از بیماری های خود ایمنی و سرطان نیز حفظ می کند.

درمان و جلوگیری از ریزش مو با قارچ گانودرما

استفاده از قارچ گانودرما یکی از روش هایی است که شما می توانید برای جلوگیری از ریزش مو و کاهش ریزش مو استفاده کنید. آنتی اکسیدان هایی که در قارچ گانودرما وجود دارد، دشمنی سرسخت برای 2 عامل اساسی در ریزش مو به حساب می آید و آن دو عامل استرس و رادیکال های آزاد هستند. هورمونی به نام DHT در بدن باعث افزایش ریزش مو می شود. تحقیقات می دهند که قارچ گانودرما می تواند  میزان تاثیر گذاری این هورمون در بدن را کم کند و در نتیجه از ریزش مو جلوگیری کند.

کاهش وزن با قارچ گانودرما

روش مصرف قارچ گانودرما

قارچ گانودرما می تواند برای لاغری و کاهش وزن یک روش کاملا موثر باشد. این قارچ می تواند باعث بالا رفتن سوخت و ساز و متابولیسم بدن شود. این قارچ قادر است خون رسانی به بافت های بدن را تقویت کند و متابولیسم بدن را رشد و افزایش دهد.

روش مصرف قارچ گانودرما

برای دم کردن گانودرما، نیاز به آب و قارچ خشک و یا پودر شده دارید. میزان مصرف قارچ گانودرما بین 3 تا 5 گرم می باشد و که تقریبا یک قاشق غذا خوری سر پر  می شود. به منظور استخراج کامل مولکولهای دارویی، پودر قارچ را درون آب در حال جوش بریزید و بگذارید، تا ۲ ساعت دم بکشد و پس از صاف کردن دمنوش را بنوشید. می توانید به این دمنوش زنجبیل و دارچین هم اضافه کنید.ما میتوانید پودر قارچ گانودرما را با آبجوش، نسکافه و یا قهوه ترکیب کرده و میل نمایید. ای نوشیدنی برای زنان باردار و شیرده همچنین کودکان زیر 12 سال ممنوع است.