معرفی دیدنی ترین شهر ها و زیبایی های طبیعت کانادا

26/02/2022
جاهای دیدنی کانادا
کانادا دومین کشور بزرگ جهان است که دارای مناظر بسیار زیبا و جالب است و چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد، از ساحلی به ساحل دیگر، این کشور میزبان شهرهای پر جنب و جوش و غنی از نظر فرهنگی، همراه با شگفتی های طبیعی باورنکردنی است.
مجله والی
مجله والی

شهرها و شهرک های کانادا انتخاب های متنوعی از تجربیات را به مسافران ارائه می دهند، از مراکز شیک و بین المللی گرفته تا استراحتگاه های کوهستانی و شهرهای دریایی. تعیین بهترین مکان‌ها برای بازدید ممکن است به علایق شما و نوع سفری که می‌خواهید ایجاد کنید بستگی دارد.

در غرب کانادا، کوه های راکی، دره اوکاناگان، و شهرهای ونکوور، ویکتوریا و کلگری برخی از بهترین مکان‌ها برای بازدید واقع هستند. در مرکز کانادا، آبشار نیاگارا، تورنتو، اتاوا، مونترال و شهر کبک از محبوب ترین مقاصد گردشگری هستند.

شرق کانادا دارای فرهنگ خاص خود است، با میراث دریایی غنی و مردمی دوستانه و پراکنده در سراسر کشور دیگر شهرهای محبوب و جواهرات کمتر شناخته شده برای کشف.

با ما در این مقاله گردشگری از مجله والی همراه باشید تا با لیستی از بهترین مکان های دیدنی در کانادا آشنا شوید.

1.آبشار نیاگارا

آبشار نیگارا

آبشار نیاگارا یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی کانادا است که سالانه میلیون ها بازدیدکننده را به خود جذب می کند.آبشار نیاگارا و دره نیاگارا بیش از یک قرن است که گردشگران و جسوران را به خود جذب کرده اند. بین اواسط قرن نوزدهم و اواسط قرن بیستم، تلاش‌های متعددی برای فرو رفتن بر روی آبشار در انواع مختلف قایق‌ها و بشکه‌های خانگی صورت گرفت. این امر، همراه با طناب‌بازان و تماشای دیگر، منجر به ایجاد فضایی از نوع کارناوال در شهر مجاور آبشار نیاگارا شد که هنوز هم ادامه دارد.

2.پارک ملی بنف و کوه‌های راکی

پارک ملی بنف و کوه‌های راکی

پارک ملی بنف در قلب کوه های شکوهمند راکی ​​در استان آلبرتا قرار دارد و برخی از زیباترین مناظر کانادا را به نمایش می گذارد. دریاچه‌های فیروزه‌ای رنگ، قله‌های پوشیده از برف و یخچال‌های طبیعی همگی در این پارک خیره‌کننده به راحتی قابل دسترسی هستند. این بدون شک یک شهر توریستی است که پذیرای مسافران بین المللی از سراسر جهان است.

جواهر پارک دریاچه لوئیز است، جایی که آب های سبز کوه ها و یخچال های طبیعی اطراف را منعکس می کند و بازدیدکنندگان می توانند به راحتی در اطراف سواحل قدم بزنند.برای کسانی که به دنبال ماجراجویی و ورزش هستند، یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی بنف را در نظر بگیرید. این مسیرهای کلاسیک شما را به برخی از چشمگیرترین مناظر پارک می برد.

3.تورنتو

تورنتو

تورنتو به عنوان بزرگترین شهر کانادا، با باله، اپرا، سمفونی و نمایش های برادوی، کانون فرهنگی این کشور است. برج برجسته CN نیز در آن قرار دارد. این برج 553 متر ارتفاع دارد و بر خط افق تسلط دارد.در بالای برج، می‌توانید غذاخوری‌های عالی را در رستوران گردان 360 بیابید و از صرف غذا در حین تماشای شهر و دریاچه لذت ببرید. طبقه های شیشه ای مناظر زیبایی را در کل منطقه ارائه می دهند.

اما حتی کسانی که تصمیم می‌گیرند از برج بالا نروند، متوجه می‌شوند که برای خیره شدن به سازه‌ای که تقریباً از همه جای شهر قابل مشاهده است، می‌ایستند. در شب، برج به رنگ های مختلف روشن می شود.

4.توفینو

توفینو

پایتخت غیررسمی موج سواری کانادا، شهر کوچک توفینو در جزیره ونکوور، یکی از منحصر به فردترین مکان های دیدنی در کانادا است و جمعیتی متفاوت از بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. مردم برای موج‌سواری، پیاده‌روی در جنگل‌های قدیمی و لذت بردن از سواحل داخل و اطراف پارک ملی اقیانوس آرام به اینجا می‌آیند. این مکان همچنین مکانی عالی برای تماشای حیات وحش، کایاک، تماشای طوفان در ماه نوامبر، استراحت در یکی از استراحتگاه های مجلل یا ایجاد کمپ در زیر درختان بلند در یک کمپ دنج است.

5.دره اوکاناگان

دره اوکاناگان

اوکاناگان که به خاطر شراب‌سازی‌ها و باغ‌های میوه‌اش معروف است، یکی از بهترین مکان‌های کانادا برای بازدید است. قدم زدن در مناطق اینجا به شما این احساس را می دهد که درست به بهشت ​​قدم گذاشته اید. بنابراین، سعی کنید زیبایی اطراف را نه تنها با چشمان خود، بلکه با دوربین خود نیز بچشید. در روز های آفتابی تابستان، دریاچه‌ها مملو از مردم خندان و خنده‌دار می‌شوند که سرگرم تفریح ​​هستند.

در زمستان نیز، اوکاناگان تا حدودی آرام می‌شود، اما وقتی برف می‌بارد، مردم محلی به بیگ وایت، اپکس، ستاره نقره‌ای، یا قله‌های سان، برخی از بهترین‌های بریتیش کلمبیا می‌روند.

6.چرچیل

چرچیل

شاید تنها یک شهر کوچک با 1000 ساکن در استان مانیتوبا در ساحل خلیج هادسون باشد، اما چرچیل هر ساله جمعیت زیادی را برای دیدن مشهورترین ساکنان خود، خرس‌های قطبی، به سوی خود می‌کشاند. این شهر با نام مستعار "پایتخت خرس قطبی جهان" یکی از برترین جاذبه های گردشگری در کانادا است. چرچیل علاوه بر خرس‌های قطبی، مکانی محبوب برای تماشای نهنگ‌های بلوگا، پرندگان و شفق قطبی است.

7.کلونا

کلونا

در داخل بریتیش کلمبیا شهر دوست داشتنی کلونا قرار دارد. این شهر یک مکان مورد علاقه برای کانادایی ها است اما کمتر در سطح بین المللی شناخته شده است. کلونا که در ساحل دریاچه اوکاناگان واقع شده و توسط کوه‌های غلتان احاطه شده است، گردشگران را در ماه‌های تابستان که امکان پیاده‌روی، گلف یا لذت بردن از دریاچه وجود دارد، به خود جذب می‌کند.

اجاره قایق برای گشت و گذار در آب های اطراف یکی از تعطیلات تابستانی محبوب در این منطقه است. در زمستان، کوه‌های اطراف نقطه‌ی مهمی برای اسکی‌بازان است و پیست‌های اسکی محبوب بیگ وایت و ستاره نقره‌ای در نزدیکی آن به آسانی در دسترس هستند.

8.پارک استانلی ونکوور

پارک استانلی ونکوور

یکی از بزرگترین گنجینه های ونکوور، پارک 405 هکتاری استنلی است که به راحتی در ضلع غربی منطقه مرکز شهر قرار دارد. این پارک که در یک شبه جزیره واقع شده است توسط اقیانوس احاطه شده است و درختان سرو قرمز بزرگ و صنوبر داگلاس را در خود جای داده است. دیوار دریا، که حلقه‌های پارک را در بر می‌گیرد، دارای مسیر پیاده‌روی، آهسته دویدن، و دوچرخه‌سواری گسترده با خطوط مشخص برای پیاده‌روها و دوچرخه‌سواران است.

در داخل پارک، آکواریوم ونکوور، دریاچه زیبای بیور، و غرفه پارک استانلی و باغ رز قرار دارند. همچنین قطب های توتم متعددی که برخی از آنها بیش از 100 سال پیش برپا شده اند، مورد توجه ویژه هستند. در بهار، درختان گیلاس در یک نمایش شگفت انگیز شکوفا شدند.

9.پارک ملی گروس مورن

پارک ملی گروس مورن

پارک ملی نیوفاندلند گروس مورن از بسیاری از پارک های ملی محبوب کانادا دورتر است، اما ارزش تلاش برای کشف این منظره زیبا از کوه ها و آبدره ها را دارد. این پارک یک میراث جهانی یونسکو است که دارای دیوارهای صخره‌ای شیب‌دار، آبشارها، و صخره‌های جالبی است که توسط آب‌های تغذیه‌شده از یخچال‌های طبیعی حک شده‌اند.

بیشتر بازدیدکنندگان برای درک مناظر از تور قایق استفاده می کنند، اما مسیرهای پیاده روی و فرصت هایی برای کایاک سواری نیز وجود دارد. در زمستان، این پارک بازدیدکنندگان بسیار کمتری را دریافت می کند، اما برای تورهای اسکی، با کلبه های اسکی پشتی باز است.

10.بندر داخلی ویکتوریا

بندر داخلی ویکتوریا

تعداد کمی از شهرهای کانادا مانند ویکتوریا و بندر داخلی آن کار زیبایی را در توسعه منطقه ساحلی خود انجام داده اند. اینجا مکانی عالی برای قدم زدن، استراحت، خرید، صرف غذا و تماشای هنرمندان خیابانی در پس زمینه بندر است. این شهر که در انتهای جنوبی جزیره ونکوور قرار دارد، دارای آب و هوای معتدل در تمام طول سال است، با زمستان های معتدل مرطوب و تابستان های گرم و باشکوه. ویکتوریا یکی از گرم ترین مکان های کانادا در فصل زمستان است که از اواخر پاییز تا بهار کانادایی ها را از مناطق سردتر این کشور جذب می کند.مرکز این منطقه، هتل تاریخی امپرس، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین ساختمان‌های شهر است. 

11.خلیج فاندی

خلیج فاندی

خلیج فاندی، واقع در ساحل اقیانوس اطلس در شرق کانادا، به خاطر دامنه جزر و مد زیادش مشهور است. به دلیل شکل منحصر به فرد خلیج، تفاوت سطح آب بین جزر و مد می تواند به 16 متر (52 فوت) برسد. یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای جزر و مد، صخره‌های Hopewell هستند، تعدادی برج ماسه‌سنگ که بالای آن درختان قرار دارند. پایه سازندهای صخره ای دو بار در روز پوشیده از آب است و در جزر و مد از سطح زمین قابل مشاهده است.