میزان درآمد و سود ماهیان پرورش شتر مرغ چقدر است؟

13/03/2022
میزان درآمد پرورش شترمرغ
صنعتی پرورش شتر مرغ یکی از پر درآمد ترین و سودآورترین صنعت ها می باشد البته که ممکنه است که شاید معایبی را نیز داشته باشد اما در صورت مهارت داشتن و کسب تجربه می توانید از این راه سود بسیاری را دریافت نمیاید.
مجله والی
مجله والی

سود پرورش شترمرغ

میزان سود پرورش شتر مرغ

پرورش شترمرغ یکی از سود آمور ترین صنعت است که شما می توانید از آن بهره ببرید. در این مطلب می خواهیم میزان سود پرورش شتر مرغ را بررسی کرده و با عوامل تاثیر گذار بر آن آشنا شویم پس با ما در مجله والی همراه باشید. 

  • سود پرورش شتر مرغ از گوشت

شتر مرغ، گوشتی به رنگ قرمز داشته و طعم وبافت و رنگ گوشت آن چیزی شبیه به رنگ گوشت گاو میباشد اما دارای چربی، کالری و کلسترول کتری نسبت به گوشت گاو است به علاوه گوشت شتر مرغ دارای میزان بالایی روی و منیزیم بوده و نیاسین بدن را تامین میکند .

  • سود پرورش شتر مرغ از پوست

علاوه بر آن پوست شتر مرغ یکی از مرغوب ترین چرم ها محسوب می شود که گاه آن را از لحاظ کیفیت هم ردیف با پوشت کردکودیل و مار می دهند این چرم می تواند از روی طرح برجسته فولیکول های شاه پر ها و زمینه ی خط دار جذاب آن تشخیص داده شود . 

پوست شتر مرغ حاوی روغن بیشتری می باشد، چرم آن نسبت به به ترک خوردن، سفتی و خشکی مقاوم تر است که عموما می توان برای ساخت موارد زیر استفاده کرد: 

  • کیف دستی
  • کمربند
  • ساک های مسافرتی 
  • کفش 
  • چکمه 
  • روکش میزه های اداری 
  • پوشش مبل 
  • سود پرورش شتر مرغ از پر 

بهترین محصول شتر مرغ پر آن می باشد. کیفیت پر های شتر مرغ کاملا منحصر بفرد می باشد.

حتی پیشرفته ترین فن آوری هم قادر نیست تا همچنین زیبایی، لطافت و مواجی طبیعی پر شتر مرغ را خلق نماید. همچنین هیچ ابزاری به واسطه خاصیت تولید الکتریسیته ساکن مانند پر شتر مرغ، کارایی لازم برای نظافت را ندارد. از پر های با کیفیت عالی در ساخت موارد زیر استفاده می شود: 

  • لوازم تزئینی 
  • کلاه 
  • لباس 
  • سود پرورش شتر مرغ از روغن شتر مرغ 

روغن پوشت شتر مرغ یکی از چیز هایی است که برای تهیه محصولات دارویی و آرایشی از آن استفاده می شود. از این روغن غنی که حاوی اسیدهای پرب ضروری امگا6 و امگا9 می باشد به عنوان مرطوب کننده و حالت دهند پوست استفاده می شود. 

  • سود پرورش شتر مرغ از تخم شتر مرغ 

تخم شتر مرغ نسبت به سایر تخم پرندگان گران قیمت تر بوده و دارای خواص بسیار بالایی نیز می باشد. این محصول علاوه بر اینکه مصرف غذایی دارد از پوست آن نیز بسیار استفاده می شود از جمله برای ساخت لامپ و وسایل تزئینی و دکوری 

تحقیات نشان داده که از از تاندون ها و قرنیه چشم شتر مرغ برای پیوند زدن به انسات نیز می توان استفاده نمود. 

سود پرورش شتر مرغ از صادرات 

پرورش شترمرغ یک فعالیت تولیدی - تجاری بسیار پر سود می باشد که تک تک سلول های این تجارت سود آور می باشد.

نام کشور توضیحات تعرفه وزن-کیلو گرم ارزش- ریال-ارزش دلار

افغنستان

سایر شتر مرغ ها بجز شتر مرغ بالغ مولد و شتر مرغ استرالیایی 1/150 5/750 507/219/000

لبنان 

سایر شتر مرغ ها بجز شتر مرغ بالغ مولد و شتر مرغ استرالیایی 700 3/5000 317/919/000

افغانستان

سایر شتر مرغ ها بجز شتر مرغ بالغ مولد و شتر مرغ استرالیایی 1/500 7/500 315/000/000

ارمنستان

سایر شتر مرغ ها بجز شتر مرغ بالغ مولد و شتر مرغ استرالیایی 1/480 3/120 257/097/000

پاکستان

سایر شتر مرغ ها بجز شتر مرغ بالغ مولد و شتر مرغ استرالیایی 1/237 2/500 105/000/000

لبنان

سایر شتر مرغ ها بجز شتر مرغ بالغ مولد و شتر مرغ استرالیایی 500

1/455

61/110/000

پاکستان

سایر شتر مرغ ها بجز شتر مرغ بالغ مولد و شتر مرغ استرالیایی 291 624 51/417/600

لبنان

سایر شتر مرغ ها بجز شتر مرغ بالغ مولد و شتر مرغ استرالیایی 160

627

51/417/600

    مجموعه کل مجموعه کل 
    1/917/162/600 ریال  31/649 دلار

پرورش شترمرغ به چند گونه است؟

هزینه پرورش شتر مرغ

پرورش شترمرغ به صورت کلی به سه صورت است :

  •  خرید تخم نطفه دار (هزینه کم)

 این روش از جمله ورش های مناسب برای افرادی که به تازگی به پرورش شترمرغ روی آورده اند زیرا علاوه بر اینکه هزینه کمی دارد نسبت سایر روش ها آسان تر نیز می باشد. 

  • این خرید شترمرغ و یا جوجه شتر مرغ و پرورش آن (هزینه متوسط)

این روش به دو صورت انجام میگیرد؛ خرید شترمرغ یک روزه و سه ماه. افرادی که تجربهبهتری در زمینه پرورش شتر مرغ دارند می تواندد از این روش برای کسب درآمد از این صنعتی استفاده کنند چراکه شناسایی و خرید جوجه شتر مرغ با نژاد خوب و مرغوب نیاز به تجربه کافی دارد توصیه میشود در این روش حتما از دامپزشک مخصوص جهت افزایش بهره وری پرورش شترمرغ کمک بگیرید. 

  •  پرورش شتر مرغ مولد (هزینه بالا)

پس از اینکه به مهارت کامل در زمینه پرورش شتر مرغ رسیدید، می توانید ازاز این روش بهره ببرید این ورش از سایر روش های معرفی شده در هزینه بیشتری داشته و مطمئنا سوددهی بیشتر نیز نسبت سایر روش ها معرفی شده دارد.

هزینه های قابل انجام در پرورش شترمرغ

معایب پرورش شتر مرغ

تمام تجهیزات مورد استفاده در این صنعتی شامل هزینه هستند از جمله آنها می توان به هزینه زمین، هزینه خرید دان، هزینه خرید دستگاه جوجه کشی، هزینه خرید تخم نطفه دار، هزینه آب وبرق و سوخت، هزینه علوفه، هزینه نیروی کار، هزینه دارو، هزینه واکسن، هزیرنه بازار یابی و... اشاره کرد. که به علت نوسانات قیمت و متفیر بودن آنها ا نوشتن عدد در این نوشته خودداری می کنیم. 

پرورش شتر مرغ را از کجا شروع کنیم؟؟

پرورش شتر مرغ در یک هکتار

اگر تصمیم دارید تا مرزعه پرورش شتر مرغ راه اندازی کنید باید دست به کار شوید و ابتدا مجوز های لازم را از سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی بگیرید، همچنین می توانید از معاونت امور دام  و طیود منطقه خود جهت اخذ مجوز های دیگر مشورت بگیرید. برای پرورش های کوچک نیازی به اخذ مجوز نمی باشد و دریافت مجوز برای پرورش دهندگان بزرگ ضروری می باشد. 

هزینه های پرورش شترمرغ چیست؟

پرورش شتر مرغ بهتر است یا گاو

با توجه به نوسانات قیمت بازار در منطقه و روش های مختلف پرورش شتر مرغ در هر روز نمی توان قیمت گذاری نمود اما به طور کلی می توان گفت که هزینه های پرورش شتر مرغ نیز مانند بسیار از کارآفرینی ها دارای دو صورت می باشد از جمله هزینه اولیه و هزینه ثانویه یا جاری . 

  •  هزینه ثابت (اولیه)

هزینه اولیه شامل زیمت، زیر ساخت ها، مجوز ها از جمله مجوز های تاسیس مزرعه و امتیازات آب، برق، گاز و تجهیزات اولیه متناسب با انواع روش های پرورش شتر مرغ می باشد،که با توجه به تعداد شتر مرغ و عوامل محیطی هر منطقه متغیر می باشد.

توجه داشته بتاشید که سرمایه پشتیبان یکی از عوامل مهم درهر هزینه ها می باشد زیرا پرورش شتر مرغ ساده نبوده و شما باید احتمال وقوع هر حادثه و شیوع بیماری و مرگ و میر شتر مرغ ها را در نظر گرفته باشید.

  •  هزینه های جاری (ثانویه)

هزینه های جاری شامل هزینه خرید غذاو خرید جوجه یا تخم مولد و هزینه های واکسیناسیون ها دوره ای،حمل بار، نیرو انسانی و هزینه های پیش بینی نشده می باشد این هزینه ها مهم ترین عامل سوددهی در کار شما می باشد . مدیریت این هزینه مهم ترین کاری است که کار آفرین ها باید آن را به درستی انجاد دهند.برای کاهش این هزینه ها باید به تجربه و تحلیل نرخ خرید و فروش بازار در منطقه و در سطح وسیع تر مانند سطحی گسترده کشوری نیاز دارید . 

معایب پرورش شترمرغ

اگر چه پرورش شتر مرغ یک شغل پر درآمد و پر سود در بین مردم تلقی می شوداما با این حال دارای یک سری معایب نیز  میباشد که ممکن است با خسارات جبران ناپذیری برای پرورش دهندگان همرا باشد . از جمله بزرگ ترین معایب این صنعت شاید ضریب تبدیل بالای آن باشد، یعنی در قبال بیشترین خوراکی که مصرف می کند رشد کمتری دارد با توجه به اینکه بخش عمده ای از این اقلا ضروری بوده و همچنین جیره شتر مرغ مانند سویا واراتی می باشند در نتیجه با نوسانات موجود در بازار امروز تهیه نهاده های کشاورزی برای یک پرورش دهنده بسیار کار دشواری می باشد. این ضریب تبدیل در برابر هزینه ای که پرورش دهندگان برای تهیه نهاده های کشاورزی می کنند دیگر قابل جبران نمی باشد. در نتیجه در این وضعیت پرورش دهندگان با خسارت های مالی فراوانی روبه رو می شوند.