طرز تهیه سمبوسه جنوبی و سمبوسه مرغ

28/11/2021
طرز تهیه سمبوسه
یکی از غذاهای فست فودی محبوب بین مردم که در عین سادگی بسیار خوشمزه و لذیذ است سمبوسه مس باشد که در امروز در مجله والی ساده ترین روشرا برای شما تهیه کرده ایم.
مجله والی
مجله والی

سمبوسه یکی از غذاهای فست فودی بسیار خوشمزه آسان بوده که در ساندویچی ها و فست فودی هاست و در کنار خیابان ها نیز سرو می شود، سمبوسه که ریشه جنوبی و بیشتر آبادانی دارد جزء راحت ترن و محبوب ترین غذاهای فست فودی در کنار همبرگر و ساندویچ است، سمبوسه در انواع مختلفی پخته می شود که شما می توانید با توجه با ذائقه و سلیقه خود تهیه کنید، در مجله والی ما انواع طرز تهیه سمبوسه بندری، طرز تهیه سمبوسه در فر و دیگر انواع آن را برای شما آماده کرده ایم. باما همراه باشید.

طرز تهیه سمبوسه

طرز تهیه سمبوسه جنوبی

مواد لازم سمبوسه برای 5 نفر
مواد لازم مقدار لازم
سیب زمینی 3 عدد
پیاز 1 عدد
نان لواش به تناسب مواد
روغن به تناسب مواد
زرد چوبه 1/4 قاشق چایخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
روغن به مقدار لازم
جعفری به مقدار لازم

مرحله اول: آب پز کردن سیب زمینی

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با مرغ

در ابتدابرای تهیه سمبوسه باید سیب زمینی ها را به همراه مقداری نمک و  دو یا سه لیوان آب بپزیم و بعد از آبپز شدن پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم

مرحله دوم: سرخ کردن پیاز ها

طرز تهیه سمبوسه مرغ

هنگامی که سیب زمینی ها در حال آبپز شدن هستند پیازها را نگینی خرد می کنیم و در تابه مناسب ریخته به همراه کمی روغن تفت می دهیم، بعد از اینک پیاز ها سبک شدند مقداری زردچوبه به آن اضافه می کنیم و سرخ می کنیم.

مرحله سوم: افزودن سبزی ها و ادویه ها

طرز تهیه سمبوسه بندری

بعد از سرخ شدن پیاز ها و آبپز شدن سیب زمینی ها که با گوشت کوب له شدن اند ترکیب می کنیم، اکنون باید سبزی های معطر را خرد کرده و به این مواد اضافه کنیم در ادامه  نمک، فلفل و ادویه ها را می افزایم.

مرحله چهارم: مثلثی کردن نان

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی

اگر می خواهید سمبوسه های کوچک درست کنید باید نان ها ر به صورت عرضی برش داده و اگر می خواهید بزرگ درست کنید به صورت طولی برش دهید، البته می توانید به صورت رولی و نان ها سمبوسه نیز سمبوسه ها را سرخ کنید. حال در یک قسمت نان مواد را ریخته و سمت دیگر را به صورت مثلثی روی آن قسمت قرار می دهیم و با چند دور تمام ضلع های مثلث آماده شده است.

مرحله پنجم: سرخ کردن

طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ

برای سرخ کردن سمبوسه تابه را گرم کرده و مقداری روغن درون آن ریخته که تا نیم سانت باشد و بعد از داغ شدن روغن، سمبوسه را ازسمتی که پیچیده شده است داخل طرف ریخته و سرخ می کنیم. برای سالم تر درست کردن این غذا می توانید در فر نیز سرخ کنید.

فوت و فن های پخت سمبوسه:

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با خمیر

  • اگر می خواهید غذا تند باشد می توانید مقداری فلفل سبز تند نیز همراه مواد دیگر سرخ کنید.
  • به غیر از لواش می اونید با درست کردن خمیر خانگی آن را سرخ کنید
  • نان یوفکا یا فیلو موجب می شود که سمبوسه ها روغن کمتری به خود بگیرند و سریع تر سرخ شوند.
  • ادویه های مخصوص خود سمبوسه نیز در عطاری ها موجود است می توانید برای لذیذ تر شدن غذا آن را خریداری کنید.

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با مرغ

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد بزرگ
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
نان لواش یا یوفکا به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
فلفل قرمز و آویشن به مقدار کافی
روغن و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه سمبوسه مرغ

مرحله اول:

در ابتدا گوشت مرغ را به همراه یک عدد پیاز و مقداری زردچوبه و نمک آبپز می کنیم و بعد از پخته شدن مرغ ها، گآن ها را ریش ریش می کنیم

مرحله دوم:

پیاز ها را نگینی خرد کرده و در تابه مد نظر با روغن تفت داده و با مقداری زردچوبه سرخ می کنیم، می توانید مقداری سیر را نیز در تابه سرخ کنید

مرحله سوم:

در این مرحله مرغ های تکه تکه شده را به پیاز داغ اضافه کرده و مخلوط میکنیم، سپس فلفل دلمه ای ها را نگینی خرد کرده و به همراه آویشن و نمک و فلفل تفت می دهیم

مرحله چهارم:

بعد از آماده شدن مواد، حال نوبت برش دادن نان لواش یا یوفکا است به اندازه 7 تا 10 سانتی نان را به صورت طولی برش می دهیم و در سمت راست نون مواد را می ریزیم و سمت دیگر را به گونه ای که مثلثی شکل شود بر روی آن قرار می دهیم و نون را بهمین صورت تا آخر مثلثی میپیچانیم.

مرحله پنجم:

بعد از آماده شدن سمبوسه ها، یک تابه کوچک را گرم کرده و با همراه مقدار زیادی روغن غذا را با حرارت ملایم سرخ می کنیم.

طرز تهیه سمبوسه آبادانی

سمبوسه را به همراه سس قرمز سرو کنید و طعم لذیذ آن لذت ببرید.