8مکان های دیدنی مسکو روسیه +تصاویر

28/02/2022
جاذبه های گردشگری مسکو
شهر مسکو یکی از زیباترین و پرجمعیت ترین شهرهای روسیه می باشد که امروز قصد داریم به مکان های دیدنی این شهر آشنا شوید.
مجله والی
مجله والی

مسکو یکی از کشورهای اروپایی است که دارای تاریخ شگفت انگیز و معماری رنگارنگ و الهام بخش می باشد که در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت. مسکو با بیش از 11 میلیون نفر یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان باشد، اما این سنت های فرهنگی و اجتماعی قوی آن را تغییر نداده است، معماری تزاری، کلیساهای زیبا و فرصت‌های خرید پر زرق و برق با هم ترکیب می‌شوند تا تجربه‌ای بصری را فراموش نکنید. برای ایده هایی در مورد آنچه که در سفر به روسیه باید ببینید و انجام دهید، در اینجا لیستی از برترین جاذبه های توریستی در مسکو آمده است.بامجله والی همراه باشید تا با مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر مسکو کشور روسیه آشنا شوید.

جاهای دیدنی مسکو

1.پارک گورکی Gorky Park

کیفیت زندگی در روسیه

پارک گورکی، سرگرمی هایی را برای هر سلیقه ای ارائه می دهد که شامل جلسات رقص در فضای باز، کلاس های یوگا و تناسب اندام در تمام تابستان، و همچنین والیبال ساحلی و پینگ پنگ، رولربلیدینگ، اسکیت بورد و دوچرخه سواری، همراه با Segway و اجاره قایق. در زمستان، نیمی از پارک به یکی از بزرگترین پیست‌های اسکیت روی یخ شهر تبدیل می‌شود. این پارک همچنین خانه یک سالن سینمای روباز و یکی از مکان‌های کمتر آشکار در مسکو برای هنردوستان می باشد.

2.اسپارو هیلز Sparrow Hills

تصاویری زیبا از مسکو پایتخت روسیه

از پارک گورکی در امتداد خاکریز رودخانه مسکو که قدم بزنید، به پارک افسانه‌ای دیگر شهر، تپه‌های اسپارو می‌رسید. اگرچه پارک به اندازه همسایه باسن خود فعالیت‌های زیادی ارائه نمی‌کند، در اینجا می‌توانید بلندترین آسمان‌خراش استالینیستی (دانشگاه دولتی مسکو) را از نزدیک تماشا کنید، منظره سکوی رصد را تحسین کنید یا با تله‌کابین سوار شوید.

3.ایزمایلوو Izmaylovo

اقتصاد روسیه و شهر های روسیه

منطقه ایزمایلوو که بیشتر به‌خاطر بزرگ‌ترین بازار دستفروشی شهر شناخته می‌شود، خانه هزارتویی از مغازه‌ها است که می‌توانید تقریباً هر چیزی را از آن‌ها تهیه کنید: از اقلام دست ساز گرفته تا آثار باستانی شوروی. همچنین یکی از بزرگترین فضاهای سبز مسکو است که می توانید از هیاهوی شهر در آن پنهان شوید.

4.کرملین Kremlin

جاهای دیدنی مسکو در زمستان

یکی از معروف ترین سازه های مسکو کرملین است، یک مجموعه مستحکم قرن پانزدهمی که مساحتی معادل 275000 متر مربع را پوشش می دهد که توسط دیوارهایی احاطه شده است که در قرن 1400 ساخته شده اند. کاخ بزرگ کرملین،که دارای بیش از 700 اتاق است. زمانی محل زندگی خانواده تزار بوده و اکنون اقامتگاه رسمی رئیس جمهور فدراسیون روسیه است، اگرچه بیشتر سران کشورها مکان دیگری را برای اقامت انتخاب می کنند. این مجموعه عظیم همچنین شامل بسیاری از ساختمان‌های دیگر نیز می‌شود که برخی از آن‌ها به روی عموم باز هستند و می‌توان به طور منظم از آنها بازدید کرد. موزه ای که همه چیز را از تاج سلطنتی و کالسکه های امپراتوری گرفته تا تخت عاج ایوان مخوف و تاج عاج ایوان مخوف را دارا می باشد.

5.تئاتر بولشویBolshoi Theatre

دیدنی های مسکو کجارو

خانه بزرگترین و یکی از قدیمی ترین شرکت های باله و اپرا تئاتر بولشوی می باشد. در حالی که این تئاتر در طول قرن گذشته چندین بازسازی عمده را پشت سر گذاشته است. در داخل این تئاتر از مخمل قرمز، لوستر کریستالی سه طبقه، قالب‌های طلایی، حسی باشکوه از دوره بیزانس-رنسانس را ایجاد می کند.

6.GUM

کاخ کرملین روسیه

قدیمی ترین و مجلل ترین مرکز خرید مسکو GUM (مخفف Glávnyj Universálnyj Magazin یا "فروشگاه اصلی جهانی") بوده که یک شگفتی معماری است، زیباترین مرکز خرید در این کشور است. این مکان که دارای برندهایی مانند Gucci و Manolo Blahnik است، زیبایی ساختمان به خودی خود ارزش دیدن دارد. در طبقه سوم این مرکز خرید، گزینه‌های غذاخوری عالی نیز وجود دارد، از جمله یک غذاخوری به سبک شوروی که غذاهای سنتی روسی را سرو می‌کند، و یک غرفه برای فروش بستنی‌های ساخته شده است.

7.مقبره لنین Lenin's Mausoleum

پارک های مسکو

مقبره لنین، آخرین محل استراحت رهبر شوروی ولادیمیر لنین، یک نقطه مرکزی در میدان سرخ را اشغال می کند. جسد او از زمان مرگش در سال 1924 در مقبره بوده است و اگرچه طرح اولیه این بود که او پس از مدت کوتاهی نمایش عمومی برای عزاداری به خاک سپرده شود، اما این طرح به سرعت تغییر کرد.جسد مومیایی شده لنین را هنوز می توان امروز دید که در یک تابوت شیشه ای ضد گلوله دراز کشیده انگار که خواب است می توان مشاهده کرد.

8.مربع قرمز Red Square

تصاویر مسکو

خیابان‌های اصلی مسکو از میدان سرخ شروع می‌شوند، بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که چرا اینجا قلب شهر محسوب می‌شود. این میدان با فضای عظیم 330 متر در 70 متر، توسط کرملین، مقبره لنین، دو کلیسای جامع و موزه تاریخی دولتی احاطه شده است. در سال 1945، رژه عظیم پیروزی در اینجا برای جشن شکست آلمان نازی توسط نیروهای مسلح شوروی برگزار شد.