جاذبه های گردشگری سئول

28/02/2022
جاذبه های گردشگری سئول
پایتخت کره جنوبی که دارای آسمان‌خراش‌ها و مراکز خرید شیک، و همچنین کاخ‌های سلطنتی و معابد بودایی است که به خوبی حفظ شده‌اند، مملو از فرهنگ منحصربه‌فرد و امکانات رفاهی مدرن است. سئول دارای یک سیستم متروی گسترده است که مکان‌های دیدنی این شهر معمولاً در چند ایستگاه از یکدیگر فاصله دارند.
مجله والی
مجله والی

جاذبه های سئول

پایتخت کره جنوبی که دارای آسمان‌خراش‌ها و مراکز خرید شیک، و همچنین کاخ‌های سلطنتی و معابد بودایی است که به خوبی حفظ شده‌اند، مملو از فرهنگ منحصربه‌فرد و امکانات رفاهی مدرن است. سئول دارای یک سیستم متروی گسترده است که مکان‌های دیدنی این شهر معمولاً در چند ایستگاه از یکدیگر فاصله دارند. همچنین بسیاری از مناطق خرید شلوغ با رستوران ها، خرده‌فروشی و تفریحات شبانه برای بازدیدکنندگان در هر رده سنی وجود دارد. شاید گشت و گذار در این شهر عظیم برای کسانی که برای اولین‌بار می‌خواهند به آن سفر کنند دلهره‌آور باشد، بنابراین ما خلاصه‌ای از محبوب‌ترین جاذبه‌های سئول را گردآوری کرده‌ایم تا در برنامه سفر شما قرار بگیرد.سئول پایتخت کره جنوبی و همچنین مرکز مالی، سیاسی و فرهنگی این کشور است.

سئول کجا بریم

این شهر علاوه بر اینکه شهری مدرن و پرجنب‌وجوش است، تاریخ بسیار خوبی نیز دارد که به قرن چهاردهم باز می‌گردد و معابد، کاخ‌ها، موزه‌ها، کوه‌ها و پارک‌های فوق‌العاده‌ای دارد که ارزش دیدن را دارند. در کنار غذاهای عالی و مردم فوق العاده، سئول باید در لیست مقصدهای شهری شما باشد. سئول کمتر از 5 کاخ بزرگ دارد و همه آنها ارزش دیدن را دارند. Gyeongbok-gung بزرگترین کاخ سئول است. این اولین قصری است که توسط سلسله چوسون مورد استفاده قرار گرفت و اکنون مکانی محبوب برای فیلمبرداری درام های تلویزیونی است. همچنین موزه کاخ چوسون و موزه فولک کره را در خود جای داده است. سئول دارای معابد بزرگی است که از جمله آنها می توان به معبد جونگمیو اشاره کرد که به خانواده سلطنتی سلسله کره اختصاص دارد. غذاهای کره ای به طور سنتی سالم و تند هستند و بیشتر زندگی اجتماعی کره ای حول محور غذا می چرخد. غذای خوش طعم نیز نیازی به هزینه گزافی ندارد و مکان‌های خوب شامل غرفه‌های خیابانی، رستوران‌های فست فود و زیرزمین‌های فروشگاه‌های بزرگ انتخابی محبوب در هنگام خرید هستند. در شهری که سهم نسبتاً زیادی از ازدحام ترافیک دارد، مترو گزینه خوبی برای بازدید از جاذبه های سئول است زیرا می توان به راحتی از یکی از خطوط متروی آن به اکثر مکان های دیدنی دسترسی داشت. اتوبوس ها نیز گزینه خوبی هستند.

برج نامسان سئول 

برج نامسان سئول

برج N سئول که معمولاً به نام برج نمسان نیز شناخته می‌شود، یک مکان نمادین در سئول است که مناظر پرنده‌ای از شهر را ارائه می‌دهد. این برج رصد و ارتباطی است که در بالای کوه نمسان در مرکز جغرافیایی شهر قرار دارد. برج N سئول یک نقطه توریستی بسیار محبوب و یکی از برترین جاذبه‌های دیدنی برای هر برنامه سفر است. برج نامسان سئول اولین برج چندمنظوره ای بود که در کره تاسیس شد و عملاً یک رصدخانه دیدنی و یک برج پخش را ادغام کرد. در 40 سال گذشته، برج نمسان سئول به عنوان یک نقطه عطف نمادین کره و یک جاذبه توریستی شناخته شده است . رصدخانه این برج منظره ای بدون مانع از کل شهر ارائه می دهد و به آن اجازه می دهد تا به یکی از جاذبه های مورد علاقه شهروندان سئول و همچنین گردشگران داخلی و بین المللی تبدیل شود. یکی دیگر از ویژگی های برجسته این برج تله کابین نمسان است. تله کابین کار خود را در سال 1962 آغاز کرد و مسافران را از دامنه کوه به پایه برج منتقل می کرد. اتوبوس های شاتل به تله کابین نامسان از مرکز شهر سئول نیز برای راحتی بازدیدکنندگان در دسترس هستند. برج N سئول تقریباً 1574 فوت بالاتر از سطح دریا قرار دارد. این بلندترین نقطه در سئول است که نمای 360 درجه از کل شهر را ارائه می دهد. این برج همچنین اولین برج امواج رادیویی عمومی در کره جنوبی بود و همچنان سیگنال هایی را برای رسانه هایی مانند SBS، MBC، KBS و FM پخش می کند.

روستای بوکچون هانوک سئول Bukchon Hanok Village Seoul

روستای بوکچون هانوک سئول

برای چشیدن طعم فرهنگ و معماری سنتی کره، بازدید از دهکده Bukchon Hanok یک راه سرگرم کننده و آموزشی برای گذراندن یک بعد از ظهر است. این منطقه حفاظت‌شده از چندین محله باستانی به شما این حس را می‌دهد که ۶۰۰ سال پیش در کره زندگی می‌کردید. دهکده باستانی زیبای Bukchon Hanok در وسط سئول با ساختمان های بلند و خیابان های شلوغ واقع شده است. حدود 600 سال پیش، معماران بوکچون "دهکده شمالی" را با معماری منحصر به فرد ساختند. دهکده محل زندگی مقامات سلسله چوسون و اشراف ثروتمند صدها سال پیش بود. حدود 900 خانه با معماری هانوک با وجود تغییر زمان هنوز زیبایی باستانی بکر خود را حفظ کرده اند. بوکچون همراه با صدها خانه سنتی از خشت و سنگ ساده، مظهر سئول مینیاتوری دوران چوسون است. هیچ مکانی بهتر از بوکچون برای یادگیری داستان های تاریخی طولانی و رنگ های جسورانه فرهنگ سنتی کره ای وجود ندارد.بوکچون که در تپه‌های بین دو کاخ معروف سئول، کاخ گیونگ‌بوک و کاخ چانگ‌دئوک قرار دارد و فضای باستانی و جادویی‌ را به ارمغان آورده است.بوکچون مانند هزارتویی است که بازدیدکنندگان را به تحسین وا می دارد.

Gyeongbokgung Palace 

کاخ کیونگ بوکگونگ

کاخ Gyeongbokgung که در سال 1395 ساخته شده است. به عنوان کاخ شمالی شناخته می شود زیرا موقعیت آن در شمال ترین فاصله با کاخ های همسایه اش Changdeokgung (کاخ شرقی) و Gyeonghuigung (کاخ غربی) است. کاخ Gyeongbokgung بدون شک زیباترین کاخ است و بزرگترین کاخ در بین پنج کاخ ​​باقی مانده است. این کاخ یک بار در طول جنگ ایمجین (در اثر آتش سوزی ویران شد. با این حال، تمام ساختمان‌های کاخ بعداً تحت رهبری Heungseondaewongun در طول سلطنت پادشاه Gojong بازسازی شدند.

برج جهانی لوته  Lotte World Tower

برج لوته سئول

یکی از جدیدترین جاذبه های سئول، آسمان خراش برج جهانی لوته است. بلندترین ساختمان کره جنوبی با ارتفاع 500 متر از سطح زمین و در حال حاضر پنجمین ساختمان بلند جهان است. این برج با شکل گلدان مانند، با منحنی های ملایم، برای تقلید از قطعات سرامیکی سنتی کره ای طراحی شده است. چندین منطقه رصد داخلی و خارجی (به نام آسمان سئول) در بالا در طبقات 117 تا 123 وجود دارد. مناظر  در این برج هم در روز و هم در شب دیدنی است و می توانید 360 درجه اطراف شهر را تماشا کنید. در طبقه 118، عرشه آسمان با بالاترین طبقه شیشه ای جهان قرار دارد. حتی رسیدن به قله نیز سرگرم کننده است و سفر از طریق آسانسورهای فوق سریع و دو طبقه، با پنجره هایی در یک طرف و صفحه نمایش LED در سه سمت دیگر و در سقف انجام می شود. در داخل برج دفاتر اداری، اقامتگاه های مجلل و هتل مجلل SIGNIEL SEOUL قرار دارد. همچنین آکواریوم Lotte World، موزه هنر Lotte، و یک مرکز خرید عظیم وجود دارد. این برج خانه سالن کنسرت Lotte و سینما Lotte است که یک MoviePlex پیشرفته با 21 صفحه نمایش با بزرگترین صفحه نمایش فیلم در جهان است.

موزه هنر سئول Seoul Museum of Art

موزه  هنر سئول

میونگ‌دونگ (Myeongdong)

خیابان میونگ دونگ سئول

خیابان Myeongdong ممکن است اکنون مظهر مرکز شهر سئول باشد، اما در زمان سلسله Joseon این خیابان یک محله مسکونی بود. این منطقه که از دوران استعمار ژاپن به یک منطقه تجاری تبدیل شده است، اکنون مرکز خرید مهمی در سئول  است که در آن  انواع برندها متمرکز شده است واین خیابان دارای مراکز و رستوران های مختلف است که آن را به یکی از برجسته ترین جاذبه های گردشگری کره تبدیل کرده است. Myeongdong بیش از همه چیز، بهشت ​​خرید است. در امتداد خیابانی به طول حدود 1 کیلومتر، مجموعه ای از مراکز خرید بزرگ مختلف از جمله نون اسکوئر، فروشگاه بزرگ لوته، فروشگاه بزرگ Shinsegae، و مارک های فروشگاهی معروف از کره و خارج از کشور قرار دارند که هم جوانان علاقه مند به مد و هم خریداران میانسال را به خود جذب می کنند.با تأثیر «تب زیبایی K»، خیابان میونگ‌دونگ مملو از فروشگاه‌های مختلفلوازم آرایشی شده است. این کشور انواع خدمات زیبایی را ارائه می دهد و خود را به عنوان یک مرکز معتبر جهانی برای خرید لوازم آرایشی تثبیت کرده است - به طوری که اکنون، گردشگران بیشتری صرفاً برای خرید لوازم آرایشی به کره می آیند.

کاخ چانگ‌دئوک‌گونگ (Changdeokgung)

کاخ چانگ دئوک گونگ

مجموعه کاخ چانگ‌دئوک‌گونگ که در قرن پانزدهم در زمان سلسله چوسون ساخته شد، محوطه‌ای به مساحت 57.9 هکتار در جونگنو-گو، در شمال سئول در دامنه قله اونگ‌بونگ کوه باگکسان قرار دارد.Changdeokgung نمونه ای استثنایی از ساختمان های رسمی و مسکونی است که با محیط طبیعی خود ادغام شده و با آن هماهنگ شده است. این مجموعه در ابتدا به عنوان یک قصر فرعی نسبت به کاخ اصلی Gyeongbokgung ساخته شد.ساختمان های رسمی و مسکونی که مجموعه را تشکیل می دهند مطابق با اصول چیدمان سنتی کاخ ها طراحی شده اند. ساختمان‌ها و سازه‌ها شامل سه دروازه و سه بارگاه است.باغ با مجموعه ای از تراس های کاشته شده با چمن، درختان گلدار، گل ها، استخر نیلوفر آبی و آلاچیق هایی که در پس زمینه ای جنگلی قرار گرفته بودند، محوطه سازی شده بود. بیش از 56000 گونه از گونه های مختلف درخت و گیاه از جمله گردو، بلوط سفید، زلکوا، آلو، افرا، شاه بلوط، ممرز، سرخدار، جینکو و کاج در باغ وجود دارد.این اقامتگاه رسمی سلطنتی در سال 1405 ساخته شده است. دروازه ورودی عظیم دوهوامون با خیمه‌ چوبی دو طبقه خود، یکی از چشمگیرترین مکان‌های نمایشی است و تالار بی‌نظیر سلطنتی را در خود جای داده است.

Bongeunsa Temple

Bongeunsa Temple

معبد Bongeunsa که زمانی به عنوان معبد Gyeonseongsa شناخته می شد، در شمال COEX واقع شده است. در سال 1498، ملکه جونگهیون معبد گیئونسئونگسا را ​​بازسازی کرد و نام آن را معبد بونگیونسا گذاشت. این معبد که در ابتدا در نزدیکی مقبره سلطنتی پادشاه سونگ جونگ قرار داشت، در زمان سلطنت چوسون کینگ میئونگ جونگ به مکان فعلی خود منتقل شد. Bongeunsa یکی از معابد بودایی متعدد در سئول و اطراف آن است. اولین بار در سال 794 افتتاح شد و مجموعه ای از چندین ساختمان و زیارتگاه است. بازدید از آن آسان است، زیرا در مرکز منطقه هیجان انگیز Gangnam قرار دارد. معبد در کنار یک کوه کم ارتفاع، درست در آن سوی خیابان از مرکز بزرگ همایش COEX و مرکز خرید قرار دارد. این یک مکان محبوب برای بازدیدکنندگان کنوانسیون برای استراحت و لذت بردن از فضای آرام است. از بازدیدکنندگان استقبال می شود و معبد حتی برنامه ای دارد که به مهمانان اجازه می دهد تا زندگی روزمره یک راهب را برای چند ساعت تجربه کنند.

پارک ملی بوکان‌سان  Bukhansan National Park

پارک ملی بوکانسان

پارک ملی بوخانسان در شمال شرقی ترین گوشه کره جنوبی واقع شده است. مساحت این پارک ملی 79.92 کیلومتر مربع است. معابد بخشی از تجربه فرهنگی موجود در بوخانسان هستند. این پارک از قله های گرانیتی تشکیل شده است که توسط مناطق جنگلی احاطه شده است.قلعه Bukhansanseong در سال 1700 ساخته شد و بخشی از نقشه اصلی پارک است. علاوه بر قلعه، معابد و جنبه های تاریخی دیگری نیز وجود دارد. تنها 6 معبد از 13 معبد بودایی اصلی باقی مانده است. این معابد در ابتدا به عنوان مکان راهبان خدمت می کردند، اما امروزه عملیاتی نشده اند و به عنوان بخشی از معماری حفاظت شده تاریخی عمل می کنند.این پارک ملی برای حیات وحش شناخته شده نیست اما گونه های مختلف جانوری مانند گوزن آبی، گراز وحشی، و انواع حیوانات کوچکتر مانند سنجاب و سنجاب در سراسر پارک یافت می شوند

چئون‌گی‌چئون (Cheonggyecheon)

چئون گی چئون

یکی از جاذبه های گردشگری مدرن کره جنوبی، رودخانه نهر چئونگی چئون است که تقریبا وسعت آن به 11 کیلومتر می رسد. این رودخانه زیبا از مرکز شهر سئول (پایتخت کره جنوبی) می گذرد.رودخانه چئونگی چئون در سال 2002 بخشی از پروژه بازسازی شهر بوده است که هزینه این بازسازی چیزی حدود 380 میلیون دلار بوده است.این رودخانه تاثیر زیادی بر آب و هوا و حال و هوای مردم سئول گذاشته است به گونه ای که می توان آن را محلی در میان شهر، برای دور شدن از فضای شهری و گذراندن اوقات فراغت به حساب آورد. چیزی که انسان به شدت در این دنیای صنعتی به آن نیاز خواهد داشت.داستان از این قرار است که نهر کم عمق چئونگی چئون 50 سال پیش جدا کننده محل زندگی ثروتمندان و فقیران در شهر سئول بود. اما با افزایش خودروها در شهر، نهر چئونگی چئون تخریب و به بزرگراهی 6 بانده تبدیل شد که یکی از بزرگترین موارد تخریب محیط زیست در آن زمان بود اما شهردار وقت آن زمان (لی میونگ بک) در یک حرکت انقلابی در کمترین زمان ممکن بزرگراه را به رودخانه تبدیل کرد.وجود چنین طبیعتی در میان شهر شگفت انگیز است و بازدید از این رودخانه باشکوه در تمام ساعات شبانه روز میسر می باشد. از طرفی بازدید از موزه" نهر چئونگی چئون" که نشاندهنده تاریخ پر فراز و نشیب رودخانه چئونگی چئون است خالی از لطف نیست. این موزه در سال 2005 ایجاد و نگهدارنده آثار حکومت و سلسله های آن عصر مانند سلسله چوسان است. بازدید از این موزه شما را متحمل پرداخت هزینه نمی کند و تغییرات جالب 22 ساله ی نهر چئونگی چئون را به شما نشان خواهد داد.

میدان طراحی دانگدامون Dongdaemun Design Plaza

دانگدامون

DDP که با حروف اول آن شناخته می شود، یک مرکز طراحی بسیار جالب در منطقه Dongdaemun سئول است Dongdaemun، منطقه مد سئول، همچنین به دلیل خریدش معروف است. تعداد زیادی فروشگاه بزرگ و فروشگاه های تخفیف دار پوشاک و لوازم خانگی در این منطقه وجود دارد. ساختمان نقره‌ای و گوی‌مانند در جریان DDP شبیه چیزی از فضا به نظر می‌رسد. این بنا توسط معمار فقید عراقی-بریتانیایی زاها حدید، که یکی از معماران زن بزرگ عصر مدرن به شمار می رود، طراحی شده است. شاید در تضاد نهایی سئول، خرابه هایی از قلعه شهر باستانی وجود دارد که درست در خارج از ورودی جلوی مرکز طراحی حفظ شده است. این مجموعه مملو از نمایشگاه ها، فضاهای کاری، دفاتر و استودیوهای طراحی است. جالب‌ترین فروشگاه سئول نیز وجود دارد، با فروشندگان کوچک صنایع دستی که انواع اقلام جالب را به نمایش می‌گذارند که طراحی معاصر و اقلام محلی را به نمایش می‌گذارند. این یک مکان عالی برای خرید هدایای منحصر به فرد است.

غذاهای کره ای که باید امتحان کرد

در سال‌های اخیر، کره جنوبی بیشتر به خاطر فناوری‌اش شناخته شده است تا مواد غذایی. با این حال، به لطف غذاهای لذیذی مانند کیمچی، که به یک حس جهانی تبدیل شده است، همه چیز در حال تغییر است. در اینجا لیستی از غذاهای کره جنوبی است که باید امتحان کنید.

کیمچی

کیمچی

بیبیمباپ

بیبیمباپ

بولگوگی

بولگوگی

دوکبوکی

طرز تهیه کیمچی

جاجانگمیون

جاجانگمیون طرز تهبه نودل

گیمباپ

طرز تهیه گیمباپ