هر آنچه که باید از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سنپترز بورگ بدانید.

28/02/2022
جاذبه های گردشگری سنپترز بورگ
سنت پترزبورگ قلب فرهنگی و تاریخی این کشور است. سنت پترزبورگ، خانه هرمیتاژ، یکی از بزرگ‌ترین و خیره‌کننده‌ترین موزه‌های هنری جهان، احاطه‌شده توسط کانال‌ها که بسیار سلطنتی و الهام‌بخش است.
مجله والی
مجله والی

سن پترزبورگ که به دلیل ظرافت و عظمت خود شهرت دارد، مملو از معماری خیره کننده است، زیرا کاخ ها و کلیساهای با شکوه در کنار کانال ها و آبراه های متعدد خود برای ایجاد فضا در حال حرکت هستند. این شهر در دهانه رودخانه نوا در سواحل خلیج فنلاند قرار دارد و بعد از مسکو دومین شهر بزرگ روسیه است. این شهر که توسط پیتر کبیر در سال 1703 تأسیس شد، برای قرن ها پایتخت امپراتوری روسیه بود.

همه از هنرمندان و معماران گرفته تا آهنگسازان، دانشمندان و نویسندگان به سواحل آن جذب شدند. این شهر را به یک نیروگاه فرهنگی تبدیل کرد، با مجموعه‌های هنری خارق‌العاده‌ای که در کنار خانه‌های اپرا مجلل میزبان نمایش‌های باله، موسیقی کلاسیک و تئاتر در سطح جهانی هستند.

در سن پترزبورگ کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد که شامل موزه ها، جاذبه های گردشگری تاریخی و کاخ ها می شود. این شهر که به دلیل روزهای بی پایان تابستانش به شهر شب های سفید لقب گرفته است، مکانی جادویی برای بازدید در هر زمانی از سال است.

1.موزه فابرژ

موزه فابرژ

این موزه فوق العاده که در کاخ خیره کننده شووالوف واقع شده است، میزبان گسترده ترین مجموعه آثار جواهرساز مشهور روسی پیتر کارل فابرژ است که به نام او نامگذاری شده است.شامل بیش از 4000 اثر هنری، اتاق‌های شیک و گالری‌های پیچیده آن همه چیز را از چینی‌ها و نقاشی‌ها گرفته تا اشیاء برنزی، نقره‌ای و طلایی حکاکی‌شده و تزئین‌شده را به نمایش می‌گذارد.

2.قلعه پیتر و پل

قلعه پیتر و پل

قلعه پیتر و پل در اصل یک منطقه مستحکم بود که برای محافظت از ایالت در برابر حملات خارجی ساخته شده بود. در سال 1703 ساخته شد و سپس برای چهار دهه بعد توسعه و اصلاح شد. در حالی که این قلعه هرگز درگیری واقعی را ندیده است، اما همچنان داستانی تاریک در پشت خود دارد، زیرا در طول انقلاب بلشویکی در اوایل قرن بیستم به عنوان زندان و محل اعدام عمل می کرد. امروزه بخشی از موزه دولتی تاریخ سنت پترزبورگ است.

در داخل دیوارهای قلعه و احاطه شده توسط باغ های زیبا و مسیرهای سنگی، چندین ساختمان وجود دارد. شاید شناخته شده ترین کلیسای جامع قرن هجدهم پیتر و پل، آخرین محل استراحت تزارهای روسیه باشد.

3.صومعه الکساندر نوسکی

صومعه الکساندر نوسکی

صومعه الکساندر نوسکی که در محوطه وسیعی گسترده شده است، یکی از مهم ترین مراکز معنوی کلیسای ارتدکس روسیه است و هنوز هم تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد. این شهر که توسط پیتر کبیر در سال 1710 تأسیس شد، در محلی قرار دارد که گفته می‌شود الکساندر نوسکی - شاهزاده سابق و قدیس حامی شهر - در سال 1240 سوئدی‌ها را در نبرد شکست داده است.

این صومعه و محوطه‌های سرسبز آن که شامل دو کلیسای زیبای باروک، کلیسای جامع تثلیث مقدس نئوکلاسیک و مجموعه‌ای از مقبره‌های پرآذین‌شده از چهره‌های مشهور روسی است، مطمئناً برای کاوش جذاب هستند.

4.میدان قصر

میدان قصر

میدان اصلی شهر سنت پترزبورگ یک فضای عمومی باز و عظیم درست در مقابل کاخ زمستانی است. ستون الکساندر که در دهه 1830 از یک تکه گرانیت قرمز ساخته شده است، 47 متر ارتفاع در مرکز میدان دارد. اسکندر اول برای بزرگداشت پیروزی بر ناپلئون سفارش داده بود. از زمان 1917 با یورش نیروهای بلشویکی انقلاب به کاخ زمستانی (محل زندگی خانواده سلطنتی)، این میدان برای راهپیمایی ها و تظاهرات، از رژه نظامی برای جشن گرفتن روز پیروزی (که پایان جنگ جهانی دوم را نشان می دهد) تا جشن های شب سال نو مورد استفاده قرار گرفته است.

5.کاخ پیترهوف

.کاخ پیترهوف

مجموعه کاخ پیترهوف متعلق به قرن هجدهم که در کمتر از 30 کیلومتری مرکز سنت پترزبورگ قرار دارد، متشکل از مجموعه‌ای از ساختمان‌ها، چندین باغ رسمی و در مجموع 173 فواره است که از چشمه‌های زیرزمینی تغذیه می‌شوند. پیترهوف که به سبک کاخ ورسای طراحی شده است، بیشتر به خاطر "آبشار بزرگ" خود که از 64 فواره تشکیل شده است که در یک سری از تراس ها در خارج از ورودی اصلی کاخ قرار دارند، شناخته شده است.

6.جزیره نیوهلند

جزیره نیوهلند

جزیره مصنوعی نیوهلند که در سال 1719 ساخته شده است، به این دلیل نامیده می شود که آبراه ها و کانال های اطراف آن طوری به نظر می رسد که انگار به تازگی از آمستردام بیرون آمده است. این جزیره مثلثی زمانی به وجود آمد که کانال دریاسالاری و کانال کریوکوف برای اتصال رودخانه مویکا به رودخانه نوا و در نتیجه، خلیج فنلاند حفر شد.جزیره نیوهلند که زمانی کارخانه کشتی سازی و پایگاه دریایی بود، در سال های اخیر بازسازی شده است و اکنون دارای گالری های هنری، کافی شاپ ها و رستوران های متعدد است.

7.جزیره واسیلیفسکی

جزیره واسیلیفسکی

این جزیره کوچک که درست در آن سوی رودخانه از مرکز شهر و کاخ زمستانی قرار دارد و توسط دو پل و یک خط متر و به سرزمین اصلی متصل می‌شود، مکان‌های دیدنی و پارک‌های زیبا از جمله موزه حمل‌ونقل الکتریکی را در خود جای داده است. موزه مردم‌شناسی پیتر کبیر، بورس اوراق بهادار قدیمی سن پترزبورگ، و کاخ باروک منشیکوف، که به عنوان شعبه ای از موزه میراث عمل می کند و عمدتاً هنر روسیه قرن هفدهمی را در خود جای داده است.

8.تئاتر مارینسکی

تئاتر مارینسکی

یکی از معتبرترین مؤسسات فرهنگی کشور، تئاتر ماریینسکی می باشد که از زمان 1859 تاسیس شد و مکان اجرای اپرا و باله است و بینندگان خود را خیره کرده است.

سالن کنسرت با تزئینات مجلل، مکانی مناسب برای همه رقصندگان، خوانندگان و نوازندگان درجه یک جهانی که در طول دهه ها روی صحنه اجرا کرده اند، واقعاً دیدن آن لذت بخش است.تئاتر ماریینسکی که به نام همسر تزار الکساندر دوم نامگذاری شده است، یکی از بهترین مکان‌ها در سن پترزبورگ برای تماشای نمایش است.

9.رودخانه ها و کانال ها

رودخانه ها و کانال ها

کانال‌های سن پترزبورگ زمانی نقش مهمی در جلوگیری از سیل داشتند و در حالی که هنوز آب را دور نگه می‌دارند، اکنون عمدتاً برای حمل و نقل و لذت بردن از سفرهای دریایی زیبا در نوا استفاده می‌شوند.

سیستم کانال بیش از 300 کیلومتر امتداد دارد و صدها پل (اعم از عابر پیاده و ترافیکی) از روی آنها عبور می کند. دو آبراه محبوب عبارتند از کانال گریبایدوف و کانال زمستان. کانال گریبایدوف از زیر 21 پل و در کنار برخی از مشهورترین مکان های دیدنی شهر، از جمله کلیسای نجات دهنده ما بر روی خون ریخته شده، جریان دارد. کوتاه ترین کانال شهر، کانال زمستانی، توسط کاخ زمستانی و تئاتر هرمیتاژ اجرا می شود.

10.کلیسای جامع سنت اسحاق

کلیسای جامع سنت اسحاق

از نظر فنی، سنت اسحاق بزرگترین کلیسای ارتدکس جهان است، اگرچه این ساختمان به موزه تبدیل شده است، و مراسم مذهبی دیگر در اینجا به ندرت برگزار می شود. این کلیسای جامع به نام سنت اسحاق اعتراف کننده، یک راهب مسیحی که یک صومعه مهم در قسطنطنیه تأسیس کرد، نامگذاری شد.گنبد عظیم با روکش طلا تقریباً از هر جای سن پترزبورگ قابل مشاهده است.کلیسای جامع در سال 1858، پس از 40 سال کار ساخت و ساز به سر انجام رسید.داخل آن بسیار چشمگیرتر است زیرا نقش برجسته ها، موزاییک ها و نمادهای زیبا هر سطح قابل تصوری را پوشانده اند

11.کاخ و پارک کاترین

کاخ و پارک کاترین

کاخ نفس گیر کاترین که در حدود 30 کیلومتری جنوب شهر قرار دارد، جایی است که تزارهای روسیه برای استراحت و آرامش در ماه های تابستان به آنجا می آمدند. سبک باشکوه و پر زرق و برق کاخ به سال 1752 بازمی گردد، زمانی که معمار بارتولومئو راسترلی ساختمان اصلی را دوباره طراحی و تزئین کرد و گچ بری های استادانه ای را روی آن گچ کاری کرد.با رنگ سبز مایل به آبی روشن، ستون‌های سفید و مجسمه‌های طلایی و تزیینات به طرز لذت بخشی برجسته شده است. کاخ روکوکو واقعاً منظره ای دیدنی را ایجاد می کند.