گالوانیک صورت چیست؟ فواید و عوارض آن

01/03/2022
گالوانیک صورت
در شیوه ی گالوانیک صورت پوست را بدون انجام هی چگونه جراحی یا سوزن زدن به آن جوان می کند، و از یک جریان الکتریکی پایین استفاده می شود، تا دارو را به پوست شما تزریق کنند.
مجله والی
مجله والی

پیری عارضه ای می باشد، که همه ی افراد دوست دارند، آن را به عقب بیندازند. مهم نیست در چه دوره ای از سنی زندگی می کنید، ولی قطعاً ظاهر و جوانی پوست برای شما از دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. گالوانیک صورت یکی از بروز ترین فناوری‎ هایی می باشد، که در زمینه ی جوان سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

در روش گالوانیک صورت با استفاده از جریان الکتریکی دستگاه گالوانیک مواد محلول در آب از سطح پوست وارد لایه های زیرین پوست می شوند. این روش علاوه بر آبرسانی به پوست باعث بهبود گردش خون می شود، و در نتیجه زیبایی، لطافت و درخشندگی را به پوست شما هدیه می دهد. در این مقاله از مجله والی قصد داریم، تا در مورد گالوانیک پوست و فواید آن صحبت خواهد شد.

گالوانیک صورت چیست؟

گالوانیک صورت چیست؟

گالوانیک یکی از روش های لیفت صورت می باشد، که بدون انجام هیچ گونه عمل جراحی، تزریق و تنها با استفاده از جریان الکتریکی انجام می شود. این روش درمانی برای کسانی که بالای چهل سال دارند، بسیار مناسب می باشد، و پوست آن ها را صاف و جوان می کند. در روش های الکتروتراپی، جریان الکتریکی کم شدت از سطح پوست وارد لایه های عمقی آن می شود، و عضلات صورت را تقویت می کند.

در روش گالوانیک صورت با استفاده از دستگاهی خاص، مواد محلول در آب یا مواد مرطوب کننده از طریق جریان الکتریکی وارد لایه های عمقی پوست شده و به تغذیه پوست و افزایش سطح اکسیژن آن کمک می کند. این روش باعث آبرسانی پوست، شفافیت پوست و افزایش قابلیت جذب مواد توسط سلول های پوستی می شود. گالوانیک صورت روشی بدون درد و جراحت می باشد، و برای همه انواع پوست حتی پوست های حساس مناسب می باشد.

انواع گالوانیک صورت

  • یونتوفورسیس

یونتوفورسیس

یونتوفورسیس روشی می باشد، که در آن ژلی با بار مثبت روی پوست مالیده می شود، و یک الکترود منفی روی شانه شما قرار می گیرد. سپس جریانی با بار مثبت روی پوست اعمال و باعث جذب مواد مؤثر به لایه های عمقی پوست می شود. پس از استفاده از این روش جذب و کارآیی کرم های مرطوب کننده، ضدچروک و تمام محصولات مراقبتی پوست افزایش می یابد.

  • دسینکراستیشن

دسینکراستیشن

دسینکراستیشن روشی می باشد، که در آن کراتین و چربی طبیعی موجود در فولیکول های موی صورت به حالت معلق و نرم در می آیند. با استفاده از این روش پوست شما آمادگی لازم جهت از بین بردن کومدون ها یا جوش های سرسیاه و جوش سرسفید را به دست می آورد، و بعد کومدون ها به صورت دستی و بدون درد از سطح و عمق پوست خارج می شوند. با استفاده از روش دسینکراستیشن، پوست صاف، نرم و شفاف خواهد شد.

فواید گالوانیک صورت چیست؟

گالوانیک صورت یک درمان تخصصی می باشد، که فواید زیادی برای پوست دارد، که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • رفع تیرگی و افزایش درخشندگی پوست

تیرگی و کدر شدن پوست یکی از شایع ترین نشانه های پیری می باشد. با استفاده از گالوانیک صورت آلودگی ها و سلول های مرده پوست از بین رفته و غلظت اکسیژن پوست افزایش پیدا خواهد کرد. این روش باعث پاکسازی و آبرسانی عمیق و درخشش و شادابی پوست می شود.

  • کاهش چین و چروک پوست

افزایش سن قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و آلودگی هوا باعث آسیب به پوست و ایجاد چین و چروک خواهد شد. گالوانیک صورت می تواند پوست شما را جوان و درخشان کند، و چین و چروک را به کمترین میزان برساند. با این روش عضلات پوست تقویت و سفت می شود، و از بروز علائم پیری جلوگیری می کند.

  • افزایش حالت ارتجاعی و کشسانی پوست

استرس دارای تأثیر مستقیمی بر روی پوست صورت می باشد. عوامل خارجی و عدم مراقبت از پوست باعث از بین رفتن حالت ارتجاعی و کشسانی آن و در نتیجه افتادگی پوست می شود. با روش گالوانیک، پوست سفت می شود، و از پیری زودرس آن جلوگیری می شود.

  • سم زدایی پوست

گالوانیک پوست به غیر از ایجاد احساس زیبایی و آرامش می تواند باعث تحریک و پاکسازی پوست آن از سموم مضر می شود. با این روش مواد مضری که در لایه های عمقی پوست وجود دارند، بیرون می آید، و پوست درخشان و شفاف می شود.

  • بهبود گردش خون و بالا بردن سطح اکسیژن پوست

با انجام این روش سلول های جدید در پوست تولید می شود، و میزان کلاژن را افزایش می دهد، در نتیجه سلول های جدید جای سلول های قدیمی را می گیرند، و پوست جوان و شاداب می شود. هم چنین باعث بهبود و افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی بیشتر به پوست می شود. زمانی که اکسیژن پوست افزایش پیدا کند، پوست رطوبت بیشتری را جذب و در نتیجه باطراوت و شاداب خواهد شد.

  • پیشگیری از جوش و آکنه

با گالوانیک صورت مخصوصاً روش دسینکراستیشن منافذ بسته پوست باز می شود، و چربی ها و ناخالصی های موجود در آن ها بیرون می آید، و همین موضوع باعث می شود، از بروز آکنه و جوش جلوگیری شود.

  • بهبود رنگ پوست صورت

با توجه به این که یون های منفی در روش گالوانیک صورت باعث از بین رفتن سلول های مرده و پاکسازی پوست می شود، پس از استفاده از این روش پوست شما شفاف و روشن به نظر خواهد رسید.

  • افزایش رطوبت پوست

سلول های مرده پوست از نفوذ کرم های مرطوب کننده به لایه های پوست جلوگیری می کند، و باعث می شود، که پوست رطوبت را حفظ نکرده، و خشک شود. روش گالوانیک با از بین بردن سلول های مرده و تقویت و بازسازی پوست، حالت ارتجاعی و جذب رطوبت پوست را بالا می برد، و آن را شاداب می کند.

  • افزایش نفوذ مواد مغذی

یون های منفی موجود در روش گالوانیک در کنار یون های مثبت ژل درمانی منجر به نفوذ مواد مغذی و ضد چروک به لایه های عمقی پوست می شود، و مواد مضر و رادیکال های آزاد پوست را از بین می برند.

  • افزایش نرمی و لطافت پوست

گالوانیک صورت با افزایش اکسیژن رسانی، ایجاد تعادل در pH پوست، سفت کردن عضلات و بهبود گردش خون، پوستی نرم و لطیف را برای شما به ارمغان بیاورد.

  • مناسب انواع پوست

شما با هر نوع پوستی اعم از چرب، خشک، طبیعی و حساس، می توانید از این روش جهت جوان سازی پوست صورت خود استفاده کنید.

مدت زمان و دفعات استفاده از روش گالوانیک صورت

هر جلسه گالوانیک صورت بین 45 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد. توصیه ما به شما این است، که برای دستیابی به نتیجه بهتر هفته ای 2 تا 3 بار گالوانیک را انجام دهید.

گالوانیک صورت برای این افراد ممنوع است

  • خانم های باردار
  • افرادی که به دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی و صرع مبتلا می باشند.
  • افرادی که در بدن آن ها دستگاه ضربان ساز مصنوعی قلب، ایمپلنت فلزی یا ایمپلنت دندان دارند.
  • افرادی که به تازگی جراحی یا لایه برداری شیمیایی انجام داده اند.
  • افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند.
  • افرادی که روی پوست خود خراش یا زخم تازه وجود دارد.

عوارض جانبی گالوانیک پوست

طبق مطالعات انجام شده، گالوانیک صورت هیچ گونه عوارض جانبی ندارد، و روشی کاملا بدون درد می باشد، ولی در بعضی از افراد پس از انجام گالوانیک صورت درد، سوزش و خارش اندکی ایجاد می شود.

گالوانیک صورت در منزل

به شما توصیه می کنیم، که گالوانیک پوست زیر نظر دکتر متخصص باشد، ولی می توانید با تهیه دستگاه گالوانیک صورت، ژل گالوانیک، پاک  کننده، مرطوب کننده و یک حوله یا پارچه نرم این کار را در منزل انجام دهید.

  • اول باید پوست صورت را خوب بشویید، و سپس خشک کنید.
  • لایه ضخیمی از ژل گالوانیک را بر روی پوست خود بمالید.
  • دستگاه گالوانیک را روی پیشانی قرار داده، و با حرکت دایره وار آرام آرام آن را بر روی سطح پوست حرکت دهید.
  • همین کار را برای گونه ها، بینی و چانه انجام دهید.
  • با استفاده از یک حوله نرم و مرطوب ژل را پاک کنید.
  • در آخر مرطوب کننده را بر روی پوست بمالید، و خوب ماساژ دهید.

به هیچ عنوان از به کار بردن دستگاه در اطراف چشم جدا بپرهیزید.

هزینه گالوانیک هیدرودمی چقدر است؟

هر روش زیبایی و جوان سازی هزینه های متفاوتی دارد. هزینه این کار زیبایی با توجه به پزشک انتخابی شما، کلینیک مورد نظر و تجهیزات کلینیک می تواند متفاوت باشد. همچنین تعداد جلسات مورد نیاز برای این کار در افزایش و یا کاهش هزینه ها متفاوت است.

سخن پایانی

گالوانیک یکی از روش های لیفت صورت با استفاده از جریان الکتریکی می باشد. با استفاده از این روش می توانید از شر سلول های مرده پوست خود خلاص شوید، و سلول های جدید جایگزین آن ها کنید، و پوست خود را جوان و شاداب کنید.

این روش برای از بین بردن چین و چروک بسیار تأثیرگذار می باشد، و می تواند میزان اکسیژن رسانی به پوست و جذب رطوبت را بالا ببرد. فراموش نکنید، که دستگاه گالوانیک صورت با دستگاه مربوط به بدن متفاوت است، و باید برای نقاط دیگر بدن از دستگاه مخصوص استفاده کنید.