طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی با مرغ و قارچ بسیار خوشمزه + تصاویر

28/11/2021
طرز تهیه پاستا
در این مقاله از سایت والی، طرز تهیه پاستا آلفردو بسیار ساده و خوشمزه با سس مخصوص، قارچ و مرغ به صورت گام به گام و با روش های آسان آموزش داده شده است.پس ما با همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار و بین المللی در سراسر جهان، پاستا می باشد که با روش های مختلفی می توان آن را تهیه کرد.در اصل پاستا یکی از معروف ترین غذاهای ایتالیایی بوده و دارای انواع مختلفی می باشد.برای مثال پاستا پروانه‌ای، پنه، اسپاگتی، ماکارونی، فتوچینی، روتینی، بوکاتینی، ریگاتونی و ... که در این میان پاستا پنه با سس آلفردو که به آن پاستا آلفردو نیز گفته می شود نسبت به بقیه بسیار محبوب تر و پرطرفدار تر است به خصوص زمانی که  در دستور تهیه پاستا آلفردو، قارچ، مرغ یا سبزیجات را به این سس اضافه کنید.حال اگر قصد تهیه این غذا را در منزل دارید، می توانید در این مقاله آشپزی از سایت والی طرز تهیه پاستا پنه آلفردو را به روشی ساده، فرا بگیرید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی با پاستا

مواد لازم پاستا آلفردو

طرز تهیه پاستا مرغ با پنیر پیتزا

مواد لازم پاستا آلفردو

مواد لازم میزان لازم
پاستا 300 گرم
سینه مرغ(فیله) 1 عدد
قارچ 300 گرم 
کره 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
روغن زیتون 1 یا 2 قاشق غذا خوری
شیر 1/4 پیمانه

مواد لازم سس پاستا آفردو

طرز تهیه پاستا با شیر

مواد لازم میزان لازم
خامه 1 پیمانه
سیر 2 حبه
پنیر پارمزان 1و نیم پیمانه
جعفری تازه 1/4 پیمانه
کره 1/4 پیمانه

طرز تهیه پاستا در خانه

طرز تهیه پاستا خانگی بدون مرغ

  • مرحله اول:

ابتدا سینه مرغ را شسته و به  قطعات کوچک به اندازه دو بند انگشت خرد کنید سپس به همراه ادویه های مختلف مثل (نمک، فلفل، زردچوبه) و همچنین با یک حبه سیر بزرگ که خرد یا رنده شده، مرغ های خرد شده را مزه دار کنید و ماساژ دهید اجازه دهید تا ادویه ها به خورد فیله ها بروند و اجازه دهید چند دقیقه ای در یخچال بماند.سپس در یک ظرف مناسب با مقداری روغن تفت دهید تا وقتی که پخته و رنگ آن سفید شود.

  • مرحله دوم: 

در مرحله دوم ابتدا قارچ هارا شسته یا به کمک یک دستمال خیس تمیز کنید و با کمک یک چاقو پوست رویی آن را بگیرید سپس به صورت ورقه ای خرد کنید.سپس با مقداری نمک و کره در ماهیتابه تفت دهید.برای این که قارچ ها آب نیندازند شعله گاز را زیاد کنید.

  • مرحله سوم:

حال مرغ های سرخ شده را به قارچ هایی که تفت خوردند اضافه کنید و با مقداری  آب مرغ مخلوط کرده و پس از دو تا سه دقیقه که روی شعله قرار گرفت زیر آن را خاموش کنید.اگر به آب مرغ دسترسی ندارید می توانید از آب به همراه عصاره‌های طبیعی گوشت مرغ استفاده کنید.

  • مرحله چهارم:

طرز تهیه سس آلفردو

طرز تهیه پاستا جدید

تهیه سس مخصوص پاستا مهم ترین مرحله می باشد پس خوب دقت کنید.ابتدا در ظرفی مناسب 1/4 پیمانه کره را روی حرارت قرار داده تا ذوب شود سپس 2 حبه سیر را ریز رنده کنید و در کره آب شده تفت دهید.سپس 1 پیمانه خامه را با دو تا سه قاشق شیر مخلوط  کرده و به مخلوط سیر و کره اضافه نمایید.

به مدت 3 تا 5 دقیقه به خوبی هم بزنید تا بافت این ترکیب شبیه به بافت کرم شود. بهتر است با کمک همزن دستی این کار را انجام دهید.پس از آن می توانید جعفری خرد شده، پنیر پارمزان (یا پودر آن)، نمک و فلفل را اضافه کنید و به هم  زدن ادامه دهید.توجه کنید که روی حرارت ملایم باشد.هم زدن را تا زمانی که  بافت سس طوری شود که به قاشق بچسبد، ادامه دهید.

  • مرحله پنجم:

در این مرحله یک قابلمه مناسب را به همراه آب روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید.وقتی که آب جوش آمد مقداری نمک و روغن مایع داخل آب بریزید و پاستا را اضافه کنید.زمان پخت هر پاستا را می توان از بسته ان فهمید ولی به طور معمول بین 5 تا 10 دقیقه می باشد.سپس  پاستا را آبکش کنید.

  • مرحله ششم:

در مرحله بعدی  پاستا، مرغ و قارچ و سس آلفردو را در یک قابلمه مناسب ریخته و روی شعله قرار دهید.برای این که سس به خوبی در همه جا پخش شود، مواد پاستا را به خوبی با هم مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت 20 تا 25 دقیقه روی حرارت بماند.

نکات پایانی و مهم در تهیه پاستا با سس آلفردو

طرز تهیه پاستا ساده با قارچ

  1. توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب می باشد. 
  2. استفاده از پنیر پیتزا به جای پنیر پارمزان پیشنهاد نمی‌شود زیرا بافت سس را خراب می‌کند.
  3. در تمام مراحلی  که چیزی را سرخ می‌کنید مراقب باشید نسوزد زیرا سیاهی حاصل از سوختگی علاوه بر بد طعم کردن غذا، ظاهر آن را نیز خراب می‌کند.
  4. برای این که طعم سس آلفردو شما بی نظیر شود، می توانید از آویشن استفاده کنید.
  5. به جای سیر تازه می توانید از پودر سیر استفاده کنید.
  6. سعی کنید کره را به اندازه استفاده کنید  زیرا استفاده زیاد از کره مزه پاستا را تغییر می دهد.
  7. افزودن جعفری به پاستا دلخواه است شما می توانید اضافه نکنید. 
  8. می توانید اندکی آب لیمو به قارچ در حال تفت دادن اضافه کنید. 
  9. استفاده از آب پاستا پخته شده باع رقیق تر شدن سس و خوشمزه تر شدن آن می شود. 

 

پاستا با سس آلفردو و مرغ