خواص آووکادو برای سرطان و خواص پوست آووکادو در مجله والی

02/03/2022
خواص آووکادو
آووکادو سرشار از چربی است و 60 درصد آن را چربی‌های غیراشباع تشکیل می‌دهند که تحقیقات نشان می‌دهد به محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و کاهش فشار خون کمک می‌کند. آووکادو همچنین منبع عالی پتاسیم، فولات و فیبر است که همگی برای قلب و سیستم قلبی عروقی مفیداند. با مجله والی همراه باشید
مجله والی
مجله والی

فواید آووکادو چیست

فواید آووکادو

آووکادو سرشار از چربی است و 60 درصد آن را چربی‌های غیراشباع تشکیل می‌دهند که تحقیقات نشان می‌دهد به محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و کاهش فشار خون کمک می‌کند. آووکادو همچنین منبع عالی پتاسیم، فولات و فیبر است که همگی برای قلب و سیستم قلبی عروقی مفیداند.آووکادو بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است، اما در بسیاری از مناطق جهان از جمله آمریکای شمالی کشت می شود.در ایالات متحده، کالیفرنیا بزرگترین تولید کننده آووکادو است و که سالانه بیش از 400 میلیون پوند آووکادو تولید می کنند. این میوه ها بخش مهمی از غذاهای سنتی مکزیکی، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی در غذاهایی مانند گواکامول، سالاد، تاکو و غیره است. آووکادو در دنیای سلامت و تندرستی بسیار محبوب است زیرا بسیار مغذی است و با فواید سلامتی مرتبط است.در این مقاله  مزیت خوردن آووکادو، از جمله اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه، کاهش وزن ذکر شده است.رژیم غذایی حاوی انواع میوه ها و سبزیجات می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. به عنوان مثال خطر چاقی، دیابت، بیماری قلبی و مرگ و میر کلی را کاهش دهد و در عین حال سلامت پوست و مو، افزایش انرژی و تعدیل وزن را افزایش دهد.

آووکادو منبع عالی مواد مغذی

آووکادو منبع عالی مواد مغذی

آووکادو دارای مواد مغذی بسیاری است که بسیاری از آنها در رژیم های غذایی مدرن کمبود دارند. تجزیه و تحلیل یک آووکادوی 200 گرمی این نتیجه را اثبات کرده است که یک آووکادو دارای 322 کالری، 30 گرم چربی، 4 گرم پروتئین،  17 گرم کربوهیدرات و 14 گرم فیبر است. همچنین آووکادو منبع از انواع ویتامین های C،E،K است. از دیگر مواد مغذی موجود در آووکادو می توان به منیزیم، پتاسیم،مس، منگنز نیز اشاره کرد. آووکادو میوه ای فوق العاده مغذی است و منبعی از چربی های سالم و فیبر، به علاوه تعدادی از ویتامین ها و مواد معدنی است. آووکادو سرشار از مواد مغذی هستند که اغلب در رژیم غذایی بسیاری از افراد وجود ندارد، از جمله منیزیم، B6، ویتامین C، ویتامین E و فولات است. پتاسیم برای عملکرد های حیاتی بدن از جمله تنظیم فشار خون و عملکرد سیستم عصبی مورد نیاز است. دریافت مقدار توصیه شده پتاسیم به صورت روزانه ممکن است به محافظت در برابر فشار خون بالا و سکته مغزی کمک کند. نیمی از یک آووکادو 30 درصد از نیاز روزانه شما به B6 را تامین می کند، ماده مغذی که به سرکوب التهاب و محافظت در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کند. مصرف ناکافی B6 ممکن است بر عملکرد سیستم ایمنی تأثیر منفی بگذارد و استعداد ابتلا به بیماری را افزایش دهد

فواید آووکادو برای سلامتی

فواید آووکادو برای سلامتی

پیک سبک زندگی سالم بایدشامل غذاهای مغذی باشد این سبک می تواند به پیشگیری و معکوس کردن بیماری کمک کند. آووکادو یک غذای سالم است که می توانید ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های سالمی که از آووکادو دریافت می‌کنید به پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامت بدن شما کمک کند. آووکادو ممکن است به جلوگیری ازسرطان نیز کمک کند مواد مغذی که از آووکادو دریافت می کنید ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها مانند سرطان پروستات و روده بزرگ را کاهش دهد.  مطالعات روی عصاره روغن آووکادو نشان می دهد که می تواند علائم آرتروز را کاهش دهد. ویتامین K موجود در آووکادو با کاهش سرعت تحلیل استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان، سلامت استخوان‌های شما را تقویت کند.التهاب مزمن می تواند باعث بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت، بیماری آلزایمر و آرتریت شود. ویتامین E موجود در آووکادو التهاب را در بدن شما کاهش می دهد.

در اینجا به 6 دلیل که چرا آووکادو می تواند به یک رژیم غذایی سالم کمک کند اشاره می کنیم:

فواید آووکادو برای سلامتی

1. آووکادو سرشار از مواد مغذی

آووکادو منبع ویتامین های C، E، K و B6 و همچنین ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، اسید پانتوتنیک، منیزیم و پتاسیم است. همچنین لوتئین، بتاکاروتن و اسیدهای چرب امگا 3 را فراهم می کنند.آووکادو حاوی سطوح بالایی از چربی های مفیداست که می تواند به فرد کمک کند بین وعده های غذایی احساس سیری کند. خوردن چربی تجزیه کربوهیدرات ها را کند می کند که به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می کند.خوردن چربی های سالم از سلامت پوست محافظت می کند، جذب ویتامین های محلول در چربی، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را افزایش می دهد و حتی به حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

2.خواص آووکادو برای قلب

 هر 100 گرم آووکادو 76 میلی گرم استرول گیاهی طبیعی به نام بتا سیتوسترول وجود دارد. مصرف منظم بتا سیتوسترول و سایر استرول های گیاهی ممکن است به حفظ سطح کلسترول سالم کمک کند، که برای سلامت قلب مهم است.

3.جلوگیری از پیر چشمی

آووکادو حاوی لوتئین و زآگزانتین است، دو ماده شیمیایی گیاهی موجود در بافت چشم از چشم ها محافظت آنتی اکسیدانی برای کمک به به حداقل رساندن آسیب در برابر اشعه UV می شود.اسیدهای چرب تک غیراشباع موجود در آووکادو از جذب سایر آنتی اکسیدان های مفید محلول در چربی مانند بتا کاروتن نیز پشتیبانی می کند. در نتیجه، افزودن آووکادو به رژیم غذایی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به پیر چشمی کمک کند.

4. آووکادو به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند

نصف یک آووکادو تقریباً 18٪ از ارزش روزانه ویتامین K را فراهم می کند.این ماده مغذی برای سلامت استخوان ضروری است. مصرف ویتامین K کافی می تواند با افزایش جذب کلسیم و کاهش دفع کلسیم از طریق ادرار شود.

5.آووکادو ممکن است از سرطان جلوگیری کنند

مطالعات هنوز ارتباط مستقیمی بین مصرف آووکادو و کاهش خطر ابتلا به سرطان پیدا نکرده اند. با این حال، آووکادو حاوی ترکیباتی است که ممکن است به جلوگیری از شروع برخی سرطان ها کمک کند.آووکادو همچنین حاوی سطوح بالایی از فیتوکمیکال ها و کاروتنوئیدها است که ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشد. کاروتنوئیدها ممکن است از پیشرفت سرطان نیز پیشگیری کنند. بررسی ها در سال 2013 بر مزایای مصرف آووکادو در رابطه با سرطان سینه، دهان و گلو تاکید کرد.

6. بهبود هضم غذا

آووکادو سرشار از فیبر است و در هر نصف میوه تقریباً 6 تا 7 گرم فیبر وجود دارد.خوردن غذاهای حاوی فیبر طبیعی می تواند به پیشگیری از یبوست، حفظ سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک کند.مصرف بهینه فیبر ممکن است خطر سکته مغزی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و برخی بیماری های گوارشی را کاهش دهد و آووکادو سرشار از فیبر است.مصرف فیبر مناسب همچنین می تواند فشار خون و سطح کلسترول را کاهش دهد، حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و کاهش وزن را برای افراد چاق افزایش دهد.

فواید روغن آووکادو برای سلامتی

فواید آووکادو برای سلامتی

پتحقیقات نشان می دهد که روغن آووکادو می تواند به پیشگیری از دیابت و کلسترول بالا کمک کند. مطالعه ای در سال 2014 نشان داد که روغن آووکادو به اندازه روغن زیتون فواید سلامتی دارد. روغن آووکادو می تواند آسیب اکسیداتیو را که باعث آسیب کلیه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود را  کاهش دهد. با این حال، قبل از اینکه این ادعا به طور کامل تأیید شود، تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.علاوه بر مبارزه با آسیب کلیوی، اسید اولئیک به دلیل توانایی آن در کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها، جلوگیری از تشدید برخی بیماری‌های خودایمنی، تسریع بازسازی سلولی برای ارتقاء بهبود، کمک به از بین بردن عفونت‌های میکروبی و کاهش التهاب نیز کمک کند. 

تقویت و افزایش رشد مو با آووکادو

فواید آووکادو برای سلامتی

آوکادو یک میوه است که دارای خواص بسیاری است  و در انواع محصولات پوستی و بهداشتی استقاده می شود. از مزایای آوکادو می توان به  جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو اشاره کرد و همچنین این میوه در ترمیم موهای خشک و آسیب دیده  نیز مفید است. آوکادو حاوی ویتامین B، E ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که در سطح سلولی برای محافظت و تقویت مو بسیار موثر هست. همچنین آووکادو حاوی داری ویتامین B است که برای رشد مو ضروری است. این ویتامین موهای شکننده و سلامت و بافت مو را بهبود می بخشد.  ویتامین ب، موجب افزایش سریع رشد مو و باعث به دست آوردن موهای ضخیم با حجم زیاد می شود.همچنین ویتامین E موجود در این میوه  موی آسیب دیده و ضعیف را ترمیم میکند.روغن های طبیعی و مواد مغذی از آوکادو را به یک درمان کننده عالی برای افزایش رشد مو تبدیل کرده است. می توانید از روغن آووکادو بر روی موهای خود استفاده کنید که تنها راه افزایش رشد مو هست. این روغن همچنین خاصیت ضد ریزش و درخشان کنندگی مو را دارد.

مزایای آووکادو برای زنان

فواید-اووکادو-برای-زنان

آووکادو دارای مواد مغذی همچون اسید فولیک، چربی‌های غیراشباع سالم، ویتامین C، K، ویتامین‌های B اضافی، پتاسیم و سایر مواد معدنی و فیبر است. چربی های سالم در تولید استروژن و تعادل هورمونی تولید مثل نقش دارند که برای زنان بسیار مفید است.

نگه داری آووکادو 

طرز تهیه ساندویچ آووکادو

آووکادو را تا زمان رسیدن در دمای اتاق نگهداری کنید، به خاطر داشته باشید که زمان رسیدن آووکادو ها  4 تا 5 روز طول می کشد. برای تسریع فرآیند رسیدن، می توانید آووکادو را به همراه یک سیب یا موز در یک کیسه کاغذی قرار دهید. وقتی پوست بیرونی سیاه یا بنفش تیره شد آماده خوردن یا نگهداری در یخچال هستند. آووکادو را قبل از برش بشویید تا آلودگی و باکتری از چاقو به خمیر منتقل نشود. در حالی که تهیه گواکامول مسلماً محبوب‌ترین روش برای خوردن آووکادو است، می‌توانید آووکادو را در پوره و پاستا  بریزید، در دستور العمل‌هایمورد علاقه خود جایگزین کره یا روغن کنید، یا روی ساندویچ‌ها بمالید یا برش بدهید.