صابون ابرو چیست؟ | معرفی کاربرد ها و بهترین صابون ابرو و عواض آن

02/03/2022
کاربرد ها و عوارض صابون ابرو
در سال های گذشته از صابون ابرو به منظور لیفت و پر پشت کردن ابرو استفاده می شد و استفاده از آن نیز رواج زیادی پیدا کرده است.با ما در این مقاله همراه باشید تا با کاربرد ها و عوارض آن آشنا شوید.
مجله والی
مجله والی

آیا شما هم ابروهای بیش از حد کنده شده، نازک مدادی و بسیار قوس دار دهه 90 و اوایل دهه 00 را به خاطر دارید؟ (ما دوست داریم آنها را نیز فراموش کنیم.) خوب، آنها مدت هاست که از بین رفته اند، و در حالی که ما دوست داریم بگوییم که این روند آرایش گذشته را از دست داده ایم، اما عاشق ابروهای پررنگ و طبیعی امروز هستیم. 

همانطور که می دانید برخی از افراد دارای ابروهای بسیار کم پشت و موهای روشنی هستند که برای رسیدن به ابروهای پر پشت و خوش حالت می بایست از یک سری محصولات آرایشی از قبیل صابون ابرو، ژل و برخی روغن‌ها استفاده کنند.

با ما در این مقاله زیبایی از مجله والی همراه باشید تا با صابون ابرو و کاربرد ها و عوارض آن آشنا شوید.

صابون ابرو چیست؟

طرز استفاده از صابون ابرو

از صابون ابرو به منظور لیفت کردن ابرو ها و همچنین ثابت نگه داشتن فرم ابرو ها و همچنین پهن تر نشان دادن آن ها استفاده می شود که یک محصول ارزان و با استفاده بسیار آسان می باشد.صابون ابرو جایگزین خوبی برای ژل ها و پماد های ابرو بوده که با استفاده از براش روی ابرو ها اعمال میشود و یک روز کامل ماندگاری دارد.یکی از مواد تشکیل دهنده صابون ابرو گلیسیرین است که موجب درخشندگی ابرو ها شده و موهای ابرو را در جای خود تثبیت می‌کند.

کاربرد صابون ابرو

ترکیبات صابون ابرو چیست

همانطور که گفته شد یکی از کاربرد های بی نظیر صابون ابرو خوش حالت و مرتب کردن ابرو هاست.در واقع صابون ابرو عمل لمینت ابرو را انجام می دهد با این تفاوت که ماندگاری کوتاهی داشته و با شستن صورتتان از بین می رود اما به وسیله آن می توانید  ابروهایی یکنواخت و مرتب، اما کرکی و طبیعی داشته باشید.

یکی از مزایای آن نسبت به لیفت یا لمینت ابرو این است که هر گاه که دلتان خواست می توانید این کار را انجام دهید و قرار نیست آن را به مدت طولانی تحمل کنید.یکی دیگر از مزایای آن این است که نیازی به کمک حرفه ای ندارید و به راحتی می توانید ابرو های ضخیم و نا منظم خود را که در جهت های مختلفی رشد کرده اند، مرتب کنید.

طرز استفاده از صابون ابرو

  • برس ابروی خود را آماده کنید

صابون ابرو چیست

ابتدا باید سطح صابون را کمی خیس کنید. می توانید این کار را با کمی آب یا یک اسپری انجام دهید.شما می خواهید صابون از نظر بافتی خمیر مانند شود، اما نمی خواهید آنقدر مرطوب باشد که شروع به کف کردن کند. هنگامی که یک قوام تیره به دست آوردید، یک برس اسپولی تمیز را در امتداد نوار مرطوب صابون بکشید، مطمئن شوید که موها کاملاً پوشیده شده اند اما از صابون پر نشده باشند.

  • موهای ابروی خود را با برس بکشید.

صابون لیفت ابرو چیست

حالا که صابون روی برس ابرو دارید، مستقیماً داخل ابروها بروید و برس بزنید. استفاده از یک برس خوب برای هدایت ابروها به سمت بالا همان چیزی است که باعث ایجاد ابروهای پرز و کرکی می شود.اگر احساس می کنید ابروهای شما کمی بزرگ به نظر می رسد، برس ابرو  را به صورت افقی در لبه بالایی ابرو بکشید. این باعث می شود تا قسمت بالای موها کمی به سمت پایین زاویه داشته باشند و در کل کمی کوچکتر به نظر برسند. فقط مطمئن شوید که قبل از خشک شدن صابون و قفل شدن موها در جای خود، به سرعت عمل کنید.

  • ابروهای خود را پر کنید

اکنون که موهای ابروی شما در جای خود قرار گرفته اند، به دنبال نقاط پراکنده باشید.پرکردن نقاط خالی ابروها با محصول ابروی مورد علاقه تان می تواند به پرتر و برجسته تر به نظر رسیدن ابروهای شما کمک کند.

عوارض صابون ابرو

عکس صابون ابرو

استفاده از صابون ابرو برای پوست و مو ضرری ندارد زیرا متناسب با آن ها ساخته شده است.یکی از اجزای تشکیل دهنده این صابون گلیسیرین است که یکی از ملایم‌ترین نوع پاک کننده ها محسوب می شود.اما افرادی که پوست حساس دارند به دلیل اینکه تمام روز باید روی صورت آن ها می ماند ممکن است مقداری باعث تحریک آن ها شود.اگر می خواهید مطمئن شوید هیچ عوارضی برای پوستتان ندارد می توانید آن را به مدت 24 ساعت آن را روی پوست خود امتحان کنید و اگر واکنش منفی نداشت می توانید با خال راحت از آن استفاده کنید اما در صورتی که خشکی، جوش یا قرمزی مشاهده کردید بهتر است از آن استفاده نکنید.

نکاتی که در انتخاب صابون ابرو باید به آن توجه کنید

می دانیم که قبل از خرید هرگونه لوازم آرایشی باید به نکاتی توجه کرد.این نکات عبارتند از:

1.صابون باید ملایم باشد : صابون ابرویی را انتخاب کنید که ملایم باشد تا پوست شما را دچار حساسیت نکند . هیچگونه اثر منفی نداشته باشد.

2.از شانه زدن زیاد ابرو خودداری کرد : سعی کنید یک برس نرم انتخاب کنید و بیش از حد ابرو های خود را شانه نزنید.همچنین بهتر است بدانید زمانی که صابون موجود روی ابرو خشک شد دیگر به شانه زدن ادامه ندهید زیرا موجب ریزش ابروهای شما خواهد شد.

3.به PH صابون دقت کنید: توجه به  PH صابون یکی دیگر از نکاتی است که همواره باید رعایت شود.صابون ابرویی که خریداری می کنید باید از  PH مناسبی برخورد دار باشد در غبر این صورت موجب پوست پوست شدن و ریزش ابرویتان می شود.

بهترین صابون ابرو

  1. صابون لیفت ابرو برند بکا

صابون لیفت ابرو برند بکا

یکی از بهترین صابون ابرو های ایرانی برند بکا می باشد که تحت لیسانس ایتالیا بوده و از ویژگی های بارز این محصول می تواند به سفیدک نزدن آن اشاره کرد.همچنین از مواد مغذی و تقویت کننده ابرو تشکیل شده که برای ابرو مفید است.ضمنا دارای قمیت بسیار به صرفه و ماندگاری بالایی نیز می باشد.

  1. صابون ابرو برند کالیستا

صابون ابرو برند کالیستا

صابون ابرو برند کالیستا یکی دیگر برند های خوب و با کیفیت است که از آن می توان برای لیفت مژه نیز استفاده کرد.این صابون دارای ویژگی های منحصر به فردی از جمله عدم زدن سفیدک و همچنین جذب عالی و ... می باشد.

  1. صابون ابرو خارجی لورآل

صابون ابرو خارجی لورآل

صابون ابرو برند لورآل یک بند خارجی و همچنین یک بند مشهور فرانسوی بوده که گیاهی است و از اجزای تشکیل دهنده آن می توان به ویتامین E و رزماری اشاره کرد که به تقویت ابرو ها کمک می کند و هیچگونه حساسیت پوستی و ریزشی ایجاد نمی کند.

  1. صابون ابرو مک

صابون ابرو مک

یکی دیگر از برند های معتبر در زمینه تولید صابون ابرو، برند مک می باشد که طرفداران زیادی دارد و همچنین دارای ویژگی های منحصر به فردی از جمله عدم وجود سفیدک پس از خشک شدن و ماندگاری 24 ساعته می توان اشاره کرد.