15 خاصیت شگفت انگیز دارچین برای سلامت، درمان و زیبایی

02/03/2022
خواص دارچین
دارچین یکی از گیاهان پر خاصیت بوده که علاوه بر بوی خوش و استفاده آن در غذا و شیرینیی ها و... خاصیت درمانی و زیبایی نیز دارد و جایگاه مناسبی در طب سنتی دارد .
مجله والی
مجله والی

در دوران قدیم دارچین حتی بیشتر از طلا ارزش داشته، این ادویه قدیمی در واقع یکی از ادویه های محبوب بوده و دارای مزایای بسیاری برای سلامتی می باشد. دارچین یکی از ادویه های خوش طعم و خوش بود بوده که فواید بسیاری دارد. و از جمله گیاهانی معروف در طب سنتی می باشد خواستگاه این گیاه کشور های آسیایی بوده همچون چین، هند باز می گردد . امروزه خواص درمانی دارچین از لحاظ علمی اثبات شده است پس با ما در ادامه این مطلب سلامت در مجله والی همراه باشید تا با خواص دارچین آشنا شوید.

  • خواص دارچین برای کنترل قند خون

خواص و فواید دارچین

این ادویه طبق مطالعات انجام شده به مقاومت بدن انسولینی ها کمک میکند به همین دلیل است که به بسیاری از افراد ککه مبتلا به دیابت هستند توصیه می شود برای کاهش و کنترل قند خون از دارچین استفاده نمایند آنها می توانند این ادویه پر خاصیت را به شکل چای یا به عنوان مکمل مصرف کنند.

  • دارچین برای کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید

دارچین می تواند به طورغیر مستقیم قند خون و چربی یا همان کلسترون را کنترل نماید و حتی در صورت مبتلا بودن به به این دو نوع بیماری آن ها را کاهش دهد با کاهش سطح کلسترول بد LDL و تری گلیسیرید و افزایش سطح کاسترول خوب بنام HDL، همراه می باشد.

  • خواص دارچین برای مغز (جلوگیری از بیماری آلزایمر)

خواص دارچین برای سلامتی بدن

عصاره دارچین طبق تحقیقات انجام شده میتواند به پیشگیری از آلزایمر کمک نماید و بسیار تاثیر گذار است. به دلیل دو ترکیب اپیکاتچین و سینامالدهاید در دارچین به مبارزه با از دست دادن حافظه کمک کرده و همچنین مانع رشد رشته های سلول های مغز که در واقع عامل اصلی آلزایمر است می شود. 

  • خواص دارچین برای عفونت

خاصیت دارچین برای سلامت

یکی از مزایا دارچین، توانایی آن برای جلوگیری از عفونت مخمر ماوم در برابر دارو می باشد. این ادویه به دلیل خاصیت ضد باکیریایی،ضد قاچ، ضد ویروسی، ضد عفونی کنندگی به درمان عفونت های داخلی و خارجی بسیار کمک کرده و از ایجاد میکروب ها در مثانه نیز جلوگیری کرده و بسیار مفید می باشد.

  • جلوگیری از سرطان با دارچین 

خواص دارچین برای افسرگی

طبق تحقیقات انجام شده روی این دارچین بدست امده که این محصول میتواند مانع رشد سلول های سرطانی شود.زمانی که که دارچین را به طور منظم در رژیم غذایی خود قرار دهید می توانید از سرصان جلگیری نمایید و از رشد سلول های لنفوم و لوسمی جلوگیری کرده و یا حداقل آن را کاهش دهد.

  •  دارچین برای بهبود گردش خون

خواص دارچین برای افسردگی

این ادویه به بهبود گردش خون کمک کرده و با افزایش گردش خون می شود و همچنین اثرات درد را به طور قابل توجهی کاهش میدهد علاوه بر این گردش گردش خون خوب باعث می شود تا گسترش اکسیژن به سلول های بدن می شود و درنتیجه فعالیت های متابولیک بدن را کاهش می دهد. شما می توانید با استفاره از دارچین خطر حملات قبلی را تا به حد قابل توجهی کاهش دهید.

  • کمک به تسکین دردهای عضلات و سردرد با دارچین 

خواص دارچین برای مردان

دارچین به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی می تواند سفتی و سختی ماهیچه ها و مفصل ها را از بین برده و برای بسیار مناسب برای بازیکنان ورزشی و افراد مبتلا به آرتریت می باشد همچنین میتواند باعث تسکین سردردهای ناشی از سرماخوردگی شود و بسیار تاثیر گذار باشد. 

  • خواص دارچین برای  پوست

خواص دارچین برای افسرگی و روحیه

دارچین به دلیل اشتن خاصیت آنتی باکتریال و ضد میکروبی خود از پوشت در برابر آسیب های چون سوزش، جوش حساسیتو عفونت محافت کرده همچنین روغن دارچین باعث می شود تا تورم کاهش پیدا کند و درد و قرمزی پوست کاهش پیدا کند . ترکیب عسل با دارچین برای محافظت از پوست دربرابر آکنه و آلرژی یکی از بهترین توصیه هاست برای افراد مبتلا. 

  • خواص دارچین برای دندان‌ها و خوشبوکننده‌ی دهان

خواص دارچین برای زیبایی

دارچین در مبارزه با باکتری هایی که در میکرو فلورای دهان وجود دارد و سبب پوسیدگی دندان و ایجاد حفره هایی در دندان می وشد همچنین فونت زبان و بوی بد دهان نقش بسیار مهمی ایفا کرده و بسیار مفید می باشد. روغن دارچین در مقایسه با با سایر گیاهان تست شده، بیشترین خاصیت را برای سلامت دهالن و دندان دارد و همچون یک دهانه شویه اما طبیعی عمل می کند.

دارچین نیز همچون نعنا دهان را خوشبو کرده همچنین به عنوان طعم دهنده در آدامس نیز استفاده می شود . دارچین با از بین بردن باکتری ها دهان، بوی بد دهان را نیز از بین برده و به همین خاطر در زمان های قدیم نیز پودر دارچین را برای سلامت دهان و دندان تجویز میکردند. روغن دارچین به دلیل داشتن بوی خوش در محصولات بهداشتی ماندد شامپو و نرم کننده نیز استفاده می شود.

خواص دارچین برای افسرگی 

خواص دارچین برای باروری

دارچین بهرین درمان برای افسرگی میباشد خصوصا بسیار مفید برای افسرگی زمستتانه است همچنین مطالعات نشان داده که بوی دارچین می تواند مانع تحریک پذیری و استر و اظطراب شود و تا حد بسیاری آن را کاهش می دهد.

  • خواص دارچین برای کاهش و کنترل وزن 

خواص دارچین و عسل

مصرف منظم دارجین می تواند تا حد بسیاری کلسترول و قند خون را کنترل نماید بنابراین می تواند با متابولیزه کردن کربوهیدرات ها و سوزاندن چربی ها به گاهش وزن طبیعی شما کمک نماید. 

  • خواص دارچین برای آلرژی

خواص دارچین برای لاغری

دارچین به دلیل دارا بودن ترکیبات ضد خارش و کاهش تولید هیستامین در بدن می تواند با آلرزی مقابله کرده و به همن دلیل برای کاهش و کنترل آسم نیز بسیار مفید می باشد مصرف دارچین قبل از غذا علاوه بر اینکه بر تقویت سیستم ایمنی و دستگاه گوارش کمک کرده بلکه باعث می شود تا مواد آلرژی زا مدت کمتری در بدن مانده و فعالیت نمایند. 

خواص دارچین برای سرماخوردگی و آنفولانزا

خواص دارچین برای مو

دارچین خاصیت ضد التهابی داشته و به دلیل غنی بوده از آنتی اکسیدان هابه بدن کمک می کند تا در مقابل بیماری های مزمن، عفونت ها و ویروس ها از جمله سرما خوردگی و آنفولانزا مقابل نماید و علاوه بر آن این محصول به ترمیم سریع آسیب های ایجاد شده در بافت ها بر آثر بیماری نیز بسیار کمک می کند.

خواص دارچین برای مبارزه با ویروس HIV

خواص دارچین بارداری

ویروس HIV یکی از بیماری های شناخته شده در قرن 21 است که بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی دارچین متوجه شده اند که این گیاه توانایی مقابلع با آن را داشته و باعث تقویت سلول های سالم و افزایش مقاومت آن ها در برابر این سلول می شود. 

کمک به هضم غذا و رفع مشکلات گوارش با دارچین

خواص داچین و به

دارچین نه تنها باعث ایجاد عطر و طعم بی نظیر در غذا میشود بلکه به هضم غذا نیز کمک می کند. همچنین برای از بین بردن حالت تهوع، اسهال، ناراحتی معده، نفخ و... نیز بسیار مفید می باشد.