مناطق دیدنی دبی و جاذبه های گردشگری شهر دبی

16/03/2022
جاذبه های گردشگری دبی
دبی جزو مقاصد گردشگری گرمسیری، در امارات متحده‌ ی عربی می باشد، و با توجه به این که به ایران هم نزدیک می باشد، معمولاً به عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات در فصل های سرد سال یا نوروز مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته شده است. این شهر سرشار از بیابان‌ های وسیع و زیبا می باشد.
مجله والی
مجله والی

دبی یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی و یکی از 7 امارت امیر نشین امارت متحده عربی می باشد. این شهر بعد از ابوظبی بیشترین جمعیت را بین هفت امارت به خود اختصاص داده است. دبی به خاطر به کارگیری از با معماری های بسیار زیبا و خاص، خطوط هوایی فوق العاده، چشم اندازهای هنری زیبا و مدرن ساخته اند، که بیشتر شبیه شهر شانگهای می باشد. برخلاف شایعه های موجود در باره این شهر دبی فرهنگ غنی دارد، که بیشتر آن ملموس و دیدنی نیست. فرهنگ این شهر به عرب های بیابان نشین می رسد. مردم این منطقه، پیشینه غنی در داستان سرایی، شعر، موسیقی، رقص و شکار دارند.

در دبی سرگرمی ها و مکان های دیدنی مختلفیاعم از خط متروی آن که با سرعت در آسمان حرکت می کند، پاساژهای بسیار بزرگ و باشکوه و پیست اسکی مسقف اشاره کرد. تماشای غروب آفتاب سوار بر شتر با استشمام هوای پاک و یا سوار بر لنچ های عربی از سرگرمی های دوست داشتنی این شهر می باشند. از دیگر جاذبه های گردشگری دبی می توان به مسجد جمیرا، خانه شیخ سعید، پارک خور، برج خلیفه، موزه دبی، پالم جمیرا، برج العرب و پارک آبی دبی اشاره کرد.

دانستنی های لازم پیش از سفر به دبی

آمبولانس: 998

پلیس: 999

آتش نشانی: 997

کد تلفن: از خارج از کشور 00971 و از داخل کشور امارات 4

اختلاف ساعت با ایران: نیم ساعت

مدت پرواز: 1:45 دقیقه

واحد پول: درهم می باشد، که به صورت Dh یا AED نوشته می شود.

سازمان گردشگری دبی: در همه پاساژهای دبی کیوسک دارد.

قوانین و رسوم محلی دبی

شهر دبی به غیر از قوانین مدنی، قوانین شرعی نیز دارد، که حتماً باید آن ها را رعایت کرد. دین اسلام جزء اصلی زندگی روزمره مردم دبی می باشد. حتی در بخش های غربی شده، شهر هم اسلام حرف اول را می زند. مردم دبی نیز در روز 5 بار نماز اقامه می کنند. از مساجد، ایستگاه های پلیس، ساختمان های ارتش، بندرها و فرودگاه عکاسی نکنید. این برخلاف قانون می باشد.

مدینه جمیرا

مدینه جمیرا

در کنار مدینه جمیرا 3 کیلومتر مسیر آبی زیبا قرار دارد، و شما را امکانات این تفرجگاه که شامل 50 رستوران و بار می باشد، می‌رساند. شما می‌ توانید سوار قایق‌ های چوبی سنتی شوید، و به سمت مدینه جمیرا بروید. سازه این ساختمان شبیه دژهای عربی قدیمی می باشد، و در آن هتل‌ هایی مثل القصر، مینا السلام و النسیم قرار دارد، به غیر از این‌ ها شما می‌ توانید در ویلاهای الملکیه و کوشک‌ های Al Masyaf مدینه جمیرا اقامت کنید. تعداد اتاق‌ های داخلی زیاد می باشد، ولی زیاد جلب توجه نمی‌ کنند. در مدینه جمیرا بازاری به سبک بازارهای قدیمی عربی نیز ساخته شده، و می‌ توانید این جا برای خودتان و بستگان خود سوغاتی بخرید. 

جزیره نخل جمیرا 

بعضی از بهترین هتل‌ ها و تفرجگاه‌ های دبی در جزیره نخل جمیرا قرار گرفته شده است. این جزیره هم بین مردم محلی و هم گردشگران پرطرفدار می باشد، ولی تماشای این جزیره مصنوعی از دور بسیار جذاب می باشد. اگر نمی‌ توانید روی جزیره نخل جمیرا از هواپیما بپرید، و با اسکای دایوینگ پرواز کنید، از هتل  Atlantis The Palm  سوار هلیکوپتر شوید، یا در یکی از طبقات بالای برج مارینای دبی جایی را رزرو کنید.

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا به عنوان یکی از محبوب‌ ترین و مذهبی‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری دبی می باشد، که همه روزه به‌ جز جمعه‌ ها به روی همه ی افراد با ایمان باز است. افرادی که به بازدید از مکان‌ های مذهبی علاقه دارند، حتماً باید از مسجد جمیرا دیدن کنند، ولی هنگام بازدید باید لباس مناسبی به تن داشته باشید. شما می‌ توانید با راهنماهای تور انگلیسی زبان از مسجد دیدن کنید. معماری این بنا و نمای بیرونی آن به‌ خودی‌ خود ارزشمند می باشد. 2 مناره زیبا با گنبدی بسیار بزرگ و ساختمان سنگی سفید. ظرفیت این مسجد 1200 نفر می باشد.

باغ معجزه دبی

باغ معجزه دبی

باغ معجزه دبی دارای بزرگ ترین چیدمان گل امارات (سازه‌ ای از گل به‌ شکل هواپیمای A380 با 5 میلیون گل ساخته شده، و 100 تن وزن دارد) می باشد، و در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. این باغ از اکتبر تا آوریل باز می باشد. در این بازه زمانی باغ معجزه دبی خانه 109 میلیون شکوفه است، که 100 هزار تای آن‌ ها فرشی از گل به‌ شکل میکی موس ایجاد کرده است، که وزنی حدود 35 تن دارد. 

اپرای دبی

اپرای دبی

سالن اپرای دبی در نزدیکی برخ خلیفه و دبی ساخته شده است. این ساختمان در سال 2016 به‌ شکل یک کشتی ساخته شده، و از آن زمان تاکنون میزبان موسیقی‌ دان‌ ها و خوانندگان مشهور جهان بوده است. این بنا اولین اپرا در نوع خود در دبی است، و گردشگران دوست دارند، در مقابل ساختمان باشکوه این اپرا عکس یادگاری بگیرند. خانه اپرای دبی 2 هزار نفر ظرفیت دارد، پس شانس این را دارید، که در طول سفر به دبی، رویداد هایی که در اینجا برگزار می‌ شود، را چک کنید، و برای تماشای یکی از آن‌ ها در این سالن صندلی رزرو کنید. 

مجمع‌ الجزایر جهان

مجمع‌ الجزایر جهان

مجمع‌ الجزایر جهان دبی ترکیبی از چند جزیره مصنوعی می باشد، که از شن‌ های استخراج شده از آب‌ های کم عمق خلیج فارس ساخته شده، و مانند نقشه زمین می باشد. این مجمع‌ الجزایر در نزدیکی ساحل محله جمیرای دبی قرار دارد، و پروژه ساخت آن چند سال طول کشید، و چند بار به‌ خاطر مشکلاتی که وجود داشت، پروژه متوقف شد. 300 جزیره آن به اسم یک کشور واقعی نام‌ گذاری شده است.

در حالی که بعضی از پروژه‌ ها عمدتاً جهت جذب ساکنان منطقه برای خرید ملک هستند، بعضی دیگر هم مثل جزیره حزب لبنان برای رویدادهای شرکت‌ های خصوصی و احزاب عمومی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. کشورهای دیگر که برنامه‌ ریزی شده بود، تا سال 2006 راه‌ اندازی شوند، شامل بریتانیا و سوئد بود. پروژه قلب اروپای این مجمع‌ الجزایر علی‌ رغم آب و هوای بسیار گرم منطقه، میزبان برف خواهد بود، و این جا را به یکی از چند جاذبه دبی تبدیل می‌ کند، که مغایر با موقعیت جغرافیایی این شهر می باشد.

دبی مارینا

دبی مارینا

دبی مارینا با 8 کیلومتر طول به خاطر مناظری که در کنار آب می‌ توانید به تماشا بنشینید، مسیری پرطرفدار می باشد. این جا پر از رستوران‌ ها و بارهای متنوع می باشد، ولی آن چه که این محله را برجسته‌ تر و جذاب می‌ کند، ساختمان‌ های مسکونی چشمگیر آن می باشد. برج کایان که دومین برج مارپیچ بلند جهان می باشد، در محله دبی مارینا قرار دارد. علاوه بر آن برج الیت رزیدنت که در زمان تکمیل ساخت آن در سال 2012 سومین برج بلند مسکونی دنیا می باشد، یکی از جذابیت‌ های دبی مارینا محسوب می‌ شود. شما می‌ توانید با استفاده از تورهایی که با قایق اجرا می‌ شوند، از این محله بازدید کنید، و از چشم‌ انداز آسمان‌ خراش‌ های آن لذت ببرید. 

مجتمع تفریحی و سرگرمی دبی پارک اند ریزورت 

مجتمع تفریحی و سرگرمی دبی پارک اند ریزورت 

افرادی که به‌ دنبال کسب تجربیات هیجان‌ انگیز و پر از آدرنالین می باشید، باید حتماً سری به مجتمع تفریحی دبی پارک اند ریزورت بروند. این پارک موضوعی بزرگ بزرگ‌ ترین پارک موضوعی جهان می باشد، و شامل چند پارک کوچک اعم از لگولند دبی و پارک آبی لگولند، موشن‌ گیت دبی (Motiongate Dubai)، پارک بالیوود و ریورلند دبی (Riverland Dubai) می باشد. با خرید یک بلیط می‌ توانید به همه ی بخش‌ های این مجتمع سرگرمی دسترسی داشته باشید.

گردشگران می‌ توانند تفریحات متنوعی را در مجتمع تفریحی دبی پارک اند ریزوت تجربه کنند، و به‌ قدر کافی آدرنالین ترشح کنند. در این مجتمع رستوران‌ ها و غذاهای فوق‌ العاده‌ای هم دارد، که حتماً باید امتحان کنید. اگر نمی‌ خواهید بلیط بخرید، می‌ توانید به ریورلند دبی بروید، چون در این بخش هزینه ورودی دریافت نمی‌ شود، و می‌ توانید از گشت و گذار در آن لذت ببرید. 

بازار طلای دبی

بازار طلای دبی

گردشگران و ساکنان این شهر به یکی از قدیمی‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری دبی که فقط بازار طلا فروشی شهر نیز می باشد، می‌ روند. این بازار پر از مغازه‌ هایی می باشد، که جواهرات و طلا می فروشند. در این بازار همه چیز، از حلقه گرفته تا دستبند و سینه‌ ریز و... پیدا می‌ شود. اگر قصد خرید دارید، باید سعی کنید، مانند مردم محلی رفتار کنید، و چانه بزنید. در بازار طلای دبی بیش از 379 مغازه خرده‌ فروشی وجود دارد، و معاملات کلانی در این بازار سنتی انجام می‌ شود. 

پارک آبی وایلد وادی 

پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی واید وادی یکی از جذاب‌ ترین پارک آبی های دبی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان می باشد. گردشگران می‌ توانند در استخری که موج واقعی در آن شبیه سازی می‌ شود، موج‌ سواری کنند. همچنین این جا می‌ توانید چشم‌ اندازی فوق‌ العاده از برج العرب را نیز مشاهده کنید. در تابستان خانم‌ هایی که دوست ندارند، در مکان‌ های مختلط حضور یابند، می‌ توانند از قسمت بانوان استفاده کنند. این پارک آبی با تم فورکلور عربی ساخته شده است. 

فواره دبی

فواره دبی

در فواره دبی که در برج بزرگ دریاچه ی این شهر ساخته شده، می‌ توانید شاهد رقص آبی باشید، که تا ارتفاع 140 متری هم بالا می‌ رود. این فواره را شرکت کالیفرنیایی WET ساخته که ساخت فواره‌های Bellagio در لاس وگاس را نیز انجام داده است. آب‌ نمای دبی شامل 5 میدان در اندازه‌ های مختلف و 2 قوس مرکزی می باشد.

این فواره در زمینی به‌ اندازه 18 زمین فوتبال ساخته شده، و 660 چراغ و 25 پروژکتور کار روشنایی و رنگارنگ کردن نمایش رقص آب را به عهده دارند. نور به‌ اندازه ای قوی می باشد، که از فاصله چند کیلومتری فواره دبی قابل تشخیص می باشد، و از فضا نیز نمایان می باشد. این کار آب‌ نمای دبی را به درخشان‌ ترین نقطه ی نورانی در خاورمیانه تبدیل کرده است. اگر در ازدحام جمعیت گریزان هستید، می‌ توانید از تراس رستوران Thiptara در Palace Downtown به تماشای رقص فوراه‌ ها بنشینید، که 30 دقیقه یک بار اجرا می‌ شود. این فواره‌ ها با آهنگ ترانه‌ های عربی، انگلیسی و سواحلی می‌ رقصند. 

گاردن گلو دبی

گاردن گلو دبی باغی از چراغ و نور می باشد، که در نوع خود بی‌ نظیر می باشد. در این باغ معمولاً نمایش‌ ها و موسیقی زنده برگزار می‌ شود.گاردن گلو دبی شب‌ ها به روی همه ی افراد باز می‌ شود، و بازدیدکنندگان می‌ توانند چراغ‌ هایی را که در تاریکی آسمان روشن می‌ شوند، را تماشا کنند. در گاردن گلو می‌ توانید آموزش و سرگرمی را در کنار هم تجربه کنید. از مهم‌ ترین قسمت های این مکان می‌ توان به پارک یخ (Ice Park)، پارک دایناسور، خیابان شادی، دنیای دریا، جنگل شادی و قلعه رنگارنگ اشاره کرد. 

مهمانان با بازدید از این مجموعه می‌ توانند بفهمند، که چرا در پروژه ساخت و تکمیل گاردن گلو که در سال 2015 افتتاح شد، 500 صنعتگر به کار گرفته شده‌ اند. البته در این مکان می‌ توانید غذاهای بین‌ المللی خوشمزه را امتحان کنید، و نباید نگران غذا و گرسنگی باشید. 

آتلانتیس پالم

آتلانتیس پالم

هتل آتلانتیس پالم یکی از برترین هتل‌ه ای دبی برای عکاسی می باشد، که در جزیره نخل جمیرا قرار گرفته شده است، و از نقاط مختلف شهر قابل رویت می باشد. مهمانان می‌ توانند حتی در آکواریوم این هتل غواصی کنند. در این هتل رستوران‌ های بسیار مشهوری مثل Gordon Ramsay’s Bread Street Kitchen و Nobu مشغول به کار هستند، البته جهت ورود به این رستوران‌ ها باید ورودی جداگانه‌ای بپردازید. اگر در این هتل اتاق رزرو نکرده‌ اید، ارزشش را دارد، که حداقل به اسپای هتل بروید. در آتلانتیس پالم پارک آبی Aquaventure هم قرار دارد، که می‌ توانید در آن از شیرهای دریایی دیدن کنید، با دلفین‌ ها شنا کنید، و از خدمات تورهای هلیکوپتر استفاده کنید.

برج خلیفه

برج خلیفه با 828 متر ارتفاع بلندترین برج جهان می باشد، و 160 طبقه دارد. یکی از بهترین روش‌ ها جهت تماشای دبی، پرداخت ورودی و رفتن به سکوی بازدی این برج می باشد، یا این که می‌ توانید یک میز با صندلی در بار هتل واقع در طبقه 122 رزرو کنید. رستوران برج خلیفه عصرانه فوق‌ العاده‌ای سرو می‌ کند، و شما می‌ توانید در این ارتفاع و از بالای ابرها دبی را تماشا کنید. اگر از ارتفاع می‌ ترسید می‌ توانید از هتل و رستوران طبقات پایین ساختمان استفاده کنید. 

برج پارک  

برج پارک یکی از مکان های های دبی می باشد، که حتما باید از آن دیدن کنید. این جا می‌ توانید منظره‌ ای زیبا از برج خلیفه را تماشا کنید. به غیر از این می‌ توانید با علامت برد، پیروزی، عشق شیخ محمد بن رشید آل مکتوم عکس یادگاری بگیرید. این نماد مجسمه دست حاکم دبی می باشد، که به‌ عنوان لوگوی امارات متحده عربی خلق کرده است. در طول سال رویدادها و جشنواره‌ های مختلفی در این پارک برگزار می‌ شود. 

اسکی دبی

چه کسی می‌ دانست که شما می‌توانید در قرن بیست و یک در بیابان اسکی کنید؟ اسکی دبی در واقع یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌ شود. این جا نه‌ فقط می‌ توانید از اسکی و اسنوبورد لذت ببرید، بلکه می‌ توانید از نزدیک پنگوئن‌ ها را نیز ببینید. در اسکی دبی یک کافه وجود دارد، که می‌ توانید آن جا با خوردن هات چاکلت، خودتان را گرم کنید. در این مجتمع تفریحی پارک یخی نیز وجود دارد، که گردشگران می‌ توانند بازی‌ های برفی را در آن تجربه کنند. نگران لباس و تجهیزات نباشید، در اسکی دبی همه این‌ ها فراهم می باشد.

دبی مال

دبی مال

دبی مال به عنوان بزرگ‌ ترین مرکز خرید جهان می باشد، که در سفر خود به این شهر حتماً باید از آن بازدید کنید، مخصوصاً افرادی که می‌ خواهند عظمت دبی را در یک نگاه تجربه کنند. این مرکز خرید بزرگ آیس رینک، آبشار، سینما، آکواریوم و هتل اختصاصی دارد، که برای گردشگران بسیار جذاب می باشد. در داخل این مرکز خرید یک پارک واقعیت مجازی نیز وجود دارد. افرادی که دوست دارند، قدم بزنند، و به محیط اطراف خود تماشا کنند، آثار هنری زیادی در دبی مال وجود دارد، که می‌ توانند از آن‌ ها بازدید کنند. 

موزه اتحاد

موزه اتحاد

موزه اتحاد یکی از برجسته‌ ترین مکان های دیدنی شهر می باشد. بیشتر تمرکز این موزه بر این است، که بازدیدکنندگان در مورد چگونگی تأسیس امارات متحده عربی و این که کجا این کشور در سال 1971 متولد شد، اطلاعات کسب کنند. این موزه به گردشگران این اجازه را می‌ دهد، تا در مورد این دوران (شکل‌ گیری امارات متحده عربی و تبدیل آن به کشوری که امروز مشاهده می‌ کنید)، بیشتر بدانند. این موزه بزرگ با عکس‌ ها، ویدئوها و فیلم‌ های مربوط به سال‌های 1968 تا 1974 تجربه تعاملی و آموزشی برای بازدیدکنندگان فراهم کنند، و علاقه‌ مندان به تاریخ حتماً باید به دیدن موزه اتحاد بروند. داخل موزه به غیر از سالن نمایشگاه و مرکز آموزشی یک کتابخانه و یک رستوران نیز وجود دارد.

برج‌ العرب

برج‌ العرب

برج‌ العرب دارای ارتفاعی معادل با 280 متر می باشد، در جزیره‌ ای مصنوعی ساخته شده است. این ساختمان که به‌ شکل بادبان کشتی ساخته شده، لوکس‌ ترین هتل جهان می باشد. برج‌ العرب فقط هتل هفت ستاره دنبا محسوب می‌ شود، و هزینه گران‌ ترین سو‌ئیت‌ های آن شبی 18716 دلار می باشد. به غیر از تماشای معماری خیره‌ کننده برج، می‌ توانید برای صرف عصرانه در این برج میز رزرو کنید. جهت ورود به این هتل یا باید اتاقی در آن رزرو کرده باشید، یا هزینه ورودی پرداخت کنید. 

مراکز خرید دبی

یکی از خاص‌ ترین تجربه‌ هایی که می‌ توانید از سفر به دبی به دست بیاورید، تجربه خرید در دبی می باشد. تنوع اجناس خارجی در دبی بسیار زیاد می باشد، چون برندهای زیادی از سراسر دنیا در این مکان شعبه دارند. از طرف دیگر مراکز خرید دبی هم به قدری زیبا ساخته شده‌ اند، و امکاناتی جالبی دارند، که دیگر بخشی از جاهای دیدنی دبی محسوب می شوند.

مرکز خرید الغریر

الغدیر قدیمی‌ ترین مرکز خرید دبی می باشد، و به همین خاطر حس و حال نسبتا متفاوتی در مقایسه با مراکز خرید دبی دارد. کاربرانی که مرکز خرید الغریر را از نزدیک دیده‌ اند، این مکان را به افرادی توصیه می‌ کنند، که علاوه بر تجربه جاهای دیدنی دبی، قصد خرید لباس دارند.

بسیاری از برندهای جهانی پوشاک در مرکز خرید الغریر شعبه دارند، و از آن جایی که هزینه گمرک در دبی با کشور ما متفاوت است، می‌ توانید با قیمت‌ های خیلی به‌ صرفه، خرید هایتان را انجام بدهید.

در ضمن اگر در حین خرید احساس گشنگی کردید، می‌ توانید از بین دو برند جهانی فست فود (پاپا جونز و مک دونالد) انتخاب کنید، که خودشان هم قسمتی از تجربه‌‎ های خاص در جاهای دیدنی دبی هستند.

ساعات کاری مرکز خرید الغریر: روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه: از 10 صبح تا 12 شب – بقیه روزهای هفته: از 10 صبح تا 10 شب

مرکز خرید فستیوال

فستیوال هم از آن جمله مراکز خرید دبی می باشد، که به خاطر امکانات رفاهی‌ اش، در بین جاهای دیدنی دبی هم قرار می‌گیرد. اگر یادتان باشد، در ابتدای همین راهنمای جاهای دیدنی دبی گفتیم، که برای دیدن بعضی از این مراکز خرید اصلا نیازی به خرید هم ندارید، و می‌ توانید خوش بگذرانید. مرکز خرید فستیوال دقیقا یکی از این دیدنی های دبی می باشد.

محوطه مرکز خرید فستیوال دبی به قدری بزرگ می باشد، که می‌ تواند به تنهایی یکی شهرک به حساب بیاید. در این مجموعه، می‌ توانید با تهیه بلیط، به کلوپ قایق‌ های تفریحی رفته و برای مدتی با قایق بگردید. در قسمت های دیگر مجموعه هم مکان‌ خوبی برای قدم زنی وجود دارد، که از کنار کانال‌های آب می‌ گذرد، و آب و هوای خنکی هم دارد.

گذشته از همه این موارد، کافه و رستوران‌ هایی که در این مرکز خرید هستند، پس از تفریح و یا خرید می‌ توانند جای خوبی برای استراحت باشند. در بخش دیگری از مرکز خرید، سالنی برای پرورش گیاهان می باشند، و دور و بر آن، آب‌ نماهای جذاب به زیبایی محیط اضافه کرده است.

ساعات کاری مرکز خرید فستیوال: روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه: از 10 صبح تا 12 شب – بقیه روزهای هفته: از 10 صبح تا 11 شب

موزه لوور، نمایشگاه هنر و تمدن

موزه لوور، نمایشگاه هنر و تمدن

پیوند هنر با روح انسان مسأله‌ ای انکار نشدنی می باشد، و نشانه‌ های این ارتباط ناگسستنی در جای جای تاریخ بشریت وجود دارد. موزه لوور ابوظبی، یک موزه‌ تمدن و هنر است، و مجموعه‌ ای با ارزش از آثار هنری و دست‌ سازه‌ های تاریخی را به نمایش می‌ گذارد. آثاری که تاریخ جهان و سیر تحول هنر و فرهنگ‌ های متنوع را از دوران ماقبل تاریخ تا عصر حاضر به تصویر می‌ کشند، و بیش از همه به تجربه‌ های مشترک انسانی تأکید دارند. این موزه‌ی جهانی با همکاری و مشاوره‌ی موزه‌ لوور پاریس و با کسب حق امتیاز نامِ آن، در سال 2017 در ابوظبی تأسیس گردید، و به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی تبدیل شد. بنای موزه در عین دارا بودن عناصر معماری عربی، به شکلی کاملا مدرن و مجلل ساخته شده، و سقف مشبک آن بسیار خاص و منحصر به فرد است. 

ساحل کایت، تفریح و هیجان در ساحلی ماسه‌ای و زیبا

ساحل کایت یکی از سواحل شناخته شده، در دبی و از پرطرفدارترین مکان های دیدنی دبی می باشد، که در چند قدمی خیابان اصلی جمیرا قرار دارد. ساحلی با ماسه‌ های سفید و نرم که در آن جا همه چیز جهت هیجان و بالا بردن آدرنالین فراهم است. کایت سرفینگ (kitesurfing) ورزش اصلی و محبوب این ساحل محسوب می‌ شود، و از این رو کایت‌ های رنگانگی را رقص کنان در آسمان این ساحل خواهید دید. ساحل کایت بهشتی جهت دوستداران ورزش‌ های آبی هیجان انگیز می باشد. انواع تفریحات و ورزش‌ های آبی مانند ویک بوردینگ (wakeboarding) و پدل بوردیگ ایستاده (stand-up paddleboarding) را می‌ توانید در این جا انجام دهید. به شنا و آب‌ تنی بپردازید، آفتاب بگیرید، و والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و تنیس ساحلی بازی کنید.

پیاده‌ روی و دویدن در خط ساحلی بسیار تمیز و زیبا با منظره‌ ای بی‌ نظیر از برج‌ العرب، از دیگر فعالیت‌ های لذت‌ بخشی هستند، که می‌ توانید در این جا تجربه کنید. فضای ساحل آن قدر پر جنب و جوش و پر انرژی می باشد، که کسالت و خستگی روزمره را از تنتان بیرون می‌ کند. غذا و نوشیدنی را نیز می‌ توانید از دکه‌ ها و کامیون‌ هایی که مواد غذایی می‌ فروشند، تهیه کنید، و در کنار ساحل نوش جان کنید.

این ساحل جاهای دیدنی دبی برای کودکان نیز دارد. شما می‌ توانید کودک خود را به این ساحل ببرید، و بگذارید آزادنه به بازی‌ های آبی مشغول شود.

محله بستکیه 

دبی به غیر از سبک معماری مدرن و لوکس، محله‌ هایی سنتی، با معماری زیبا و دیدنی کهن دارد، که تماشای آن‌ ها شما را به یاد خانه‌ های قدیمی جنوب کشور خودمان می‌ اندازد. این محله در واقع قدیمی‌ ترین منطقه مسکونی در دبی می باشد، که در قرن 19 توسط صیادان و تاجران پارچه از بستاک ایران در این منطقه ساخته شد.

محله بستکیه یا الفهیدی از جمله مکان های دیدنی دبی محسوب می شود، که در گروه محبوب‌ ترین‌ ها جای دارد، و همه روزه عده زیادی از گردشگران برای تماشای جاذبه‌ های آن به این محله می‌ روند. در محله بستکیه می‌ توانید خانه های زیبا، همراه با معماری سنتی و کاهگلی را ببینید، که حال و هوای قدیمی و جذابی دارند.

ساختمان‌ های آجری رنگ و ساخته شده از مرجان، کاهگل و چوب نخل در این محله چنان خود نمایی می‌ کنند، که می‌ توانید ساعت‌ ها به آن‌ها نگاه کنید، و از زیبایی آن ها لذت ببرید. مغازه‌ های صنایع دستی با انواع وسایل سنتی، قایق‌ سواری در نهر نزدیک به این محله، گپ‌ و‌ گفت با مردم و پرسه در کوچه‌ های باریک و کهن بستکیه شما را به وجد می‌ آورد.

اگر مسافر دبی می باشید، و به گشت‌ زنی در محله‌ های قدیمی علاقه دارید، محله بستکیه مناسب‌ ترین مکان برای شما می باشد.

خانه شیخ سعید آل مکتوم 

خانه شیخ سعید آل مکتوم یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی می باشد، که سبک قدیمی خانه، معماری تماشایی و سنتی و همچنین تزیینات گچی استفاده شده، در آن بسیار جالب توجه می باشد.

ساختمان بنا، سی اتاق دور تا دور حیاط دارد، و برج بادگیر، از تماشایی‌ ترین بخش های آن محسوب می شود. درون این خانه تاریخی، مجموعه‌ ای از عکس‌ های تاریخی و اسناد و مدارک قدیمی وجود دارد، و همچنین در سرتاسر ساختمان، نامه‌ ها، نقشه‌ ها، سکه‌ ها و تمبر‌هایی به چشم‌ می‌ خورد، که در حقیقت توسعه امارات را به نمایش گذاشته‌ اند.

خانه شیخ سعید آل مکتوم از جمله دیدنی‌ های متفاوت و جذاب در امارات می باشد، که یک بار دیدن از آن قطعاً شما را سر ذوق خواهد آورد.

منطقه هنری السرکال 

منطقه هنری السرکالب یکی از مناطق و خیابان‌ های زیبا و هنری دبی می باشد، که با جای دادن نمایشگاه‌ ها و گالری‌ های متنوع و زیبا در گروه محبوب‌ ترین مناطق این شهر قرار گرفته است.

خیابان السرکال در دل منطقه صنعتی القوز قرار دارد، که امروزه به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در این منطقه مجموعه‌ ای گسترده و متنوع و البته جذاب از انواع گالری‌ ها، عکاسی‌ ها، کافه‌ های زیبا و نمایشگاه‌ های ماشین وجود دارد، که تماشای هر یک از آن‌ ها برای گردشگران بسیار جالب می باشد. در منطقه هنری السرکال می‌ توانید انواع رستوران‌ های عربی و غذاهای معروف و خوشمزه آن‌ ها را انتخاب کنید. محله جمیرا در نزدیکی منطقه هنری السرکال نیز می‌ توانید مکانی رویایی جهت یک اقامت متفاوت و استراحتگاه ساحلی را انتخاب کنید.

منطقه هنری السرکال دبی برای یک گردش به یادماندنی بسیار مناسب می باشد.

آب نمای دبی

آب نمای دبی یکی از بزرگ‌ ترین آب‌ نمای موزیکال دنیا محسوب می شود، از جذاب‌ ترین جاهای دیدن دبی می باشد، که دیدن آن حسابی شما را سر ذوق خواهد آورد. این آب‌ نما در دریاچه مصنوعی برج خلیفه ساخته شده، و طراحی آن توسط یکی از شرکت‌ های معروف طراحی در جهان به‌ نام شرکت وی ای تی دیزاین انجام شده است. نزدیکی برج خلیفه و مرکز خرید دبی مال به آب نمای دبی باعث شده، تا مسافران و گردشگران زیادی برای دیدن آن به این منطقه بیایند.

تور سافاری

تور سافاری به عنوان یک تفریح هیجان‌ انگیز و جذاب در بیابان دبی می باشد، که برای ماجراجویی در دل کویر و تماشای غروب درخشان بیابان‌ های دبی بسیار مناسب می باشد. این تور بعد‌ازظهر شروع می‌ شود، از عرض بیابان‌ های دبی می‌ گذرد، و بعد از توقف در چند نقطه برای عکاسی به یک مرزعه پرورش شتر می‌ رسد. مزرعه اولین مقصدی می باشد، که به در طول سافاری به آن خواهید رسید. پس از مدتی کوتاه ادامه‌ ی سفر از جایی که مانده بود، آغاز می‌ شود، و شب‌ هنگام کاروان به اردوگاه شبانه می‌ رسد. جایی که می‌ توانید منظره‌ درخشان و بی‌ نظیری از غروب خروشید تماشا کنید.
شتر سواری، شن‌ سواری، صرف شام، دیدن نمایش ‎های مختلف و… بخش‌ های جذابی می باشد، که در تورهای مختلف سافاری دبی تدارک دیده شده است.

پارک آبی آتلانتیس

پارک آبی آتلانتیس یکی از محبوب‌ ترین پارک‌ هایی می باشد، که از امکانات رفاهی خوبی بهره می‌ برد. این پارک زیر مجموعه ی هتل آتلانتیس دبی می باشد، و درست به‌ اندازه‌ی آن مدرن و عالی می باشد. هفت مدل سرسره‌ ی مختلف در پارک ساخته شده است، که هر کدام از آن ها طعم جدیدی از هیجان و ترس دارند. اگر در سفر به دبی و دیدن مکان‌ های گردشگری دبی تفریح برای شما اولویت دارد، رفتن به پارک آبی آتلانتیس را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

پالم جمیرا

نخل جمیرا (پالم جمیرا) به عنوان یکی از سه جزیره‌ی مصنوعی خلیج‌‌ فارس می باشد، که به‌ خاطر شباهتی که به درخت نخل دارد، با نام نخل جمیرا معروف شده است. جزیره با حدود 520 کیلومتر مربع یکی از زیبا‌ترین جزیره‌ های انسان‌ ساز دنیا می باشد، و طراحی آن بسیار زیبا و شگفتی‌ آور است. هتل‌ ها، محل‌ های اقامتی، اماکن تفریحی، رستوران‌ های لوکس و مجهز از جمله امکاناتی می باشد، که در این جزیره جهت پذیرایی از مسافران و گردشگران تدارک دیده شده است. انواع تفریحات آبی و ساحلی هم بخش دیگری از جذابیت‌ های این منطقه می باشد.

مسجد بستاکیا

مسجد بستاکیا به عنوان یکی از زیبا‌ترین مسجد‌هایی می باشد، که در لیست جاهای دیدنی دبی ‌قرار دارد. این مسجد مسجدی کوچک و زیبا که با مشبک‌ های هنرمندانه‌ ای که دارد، بسیار مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است. این مشبک‌ کاری در ترکیب با نمای بیرونی سفید و محسور‌ کننده‌ اش اصلی‌ ترین ویژگی مسجد بستاکیا می باشد.

ساحل لامر

ساحل لامر به عنوان یکی از بهترین سواحل دبی محسوب می شود، که بسیار آفتابی می باشد، و به تازگی آن را افتتاح کرده‌ اند. ساحل لامر برای لم دادن و آفتاب گرفتن بسیار مناسب می باشد. درختان نخلی که در مسیر ساحل قرار دارند، در ترکیب با گرافیتی‌ های جذاب روی دیوارها، نمایی خاص به این ساحل می‌ دهند. ساحل لامر فضایی بسیار دوست‌ داشتنی دارد، که به سبک معاصر آن را طراحی کرده‌ اند. آب این ساحل بسیار تمیز می باشد، و استفاده از انواع تفریحات آبی در این ساحل امکان‌ پذیر خواهد بود. در کنار ساحل لامر انواع کافه، بار، رستوران و امکانات رفاهی و خدماتی مختلف در اختیار گردشگران و مسافران قرار داده می‌ شود. این ساحل به‌ صورت 24 ساعته و رایگان قابل استفاده می باشد. پس می‌ توانید ساعت‌ ها از حضور در این ساحل لذت برده، و حسابی خودتان را برنز کنید.

اسکله ابرا

اسکله ابرا یکی از دنج‌ ترین جاهای دیدنی دبی محسوب می شود. این اسکله در بخش تاریخی دبی قرار دارد. شما می‌ توانید با پرداخت هزینه‌ ای مقرون‌ به‌ صرفه سوار یکی از قایق‌ های سنتی و چوبی اسکله ابرا شوید. این شناورهای سنتی همانند لنج‌ های ایرانی مخصوص به همین منطقه می باشند. درباره قدمت این نوع قایق نظرات مختلفی وجود دارد. بعضی آن‌ ها را به هزاران سال قبل نسبت می‌ دهند. هر سفر دریایی همراه با این قایق‌ های چوبی سنتی حدود 10 دقیقه به طول می‌ انجامد. در طول مسیر از بازار پارچه گالری‌ های هنری و جاهای دیدنی دبی دیدن خواهید کرد. در نهایتاً شما داخل بازار طلای دبی از شناور پیاده خواهید شد.