6خواص هل برای مردان و زنان (کلیه، ریه، معده، لاغری)

03/03/2022
خواص هل
هل یکی از بهترین ادویه هایی می باشد که هم می توانید در تهیه ی غذا از آن استفاده کنید و هم در چای بریزید و از طمع لذت بخش و خواص های فراوان آن بهره مند شوید. ادامه مطلب را از دست ندهید.
مجله والی
مجله والی

هل (Cardamom)به عنوان ملکه ادویه ها شناخته می شودو یکی از با ارزش ترین ادویه ها در جهان است که دارای طعم معطری قوی است که برای به نمایش گذاشتن بهترین ها در غذاهای شور و شیرین استفاده می شود.، دارای فواید مختلف برای سلامتی و منبع خوبی از ویتامین C، پتاسیم، آهن، منگنز، کلسیم، منیزیم، روی و فیبر غذایی می باشد. هل سبز همچنین چربی اشباع شده، کلسترول و سدیم کمی دارد، این ادویه جادویی از تاریخچه ای رنگارنگ با قدمت هزاران سال برخوردار است. انرژی هل این قدرت را دارد که سردرگمی یک ذهن پرمشغله را از بین ببرد، وضوح بیشتری ایجاد کند و در عین حال به رفع احساسات سنگین و افسرده کمک کند.در ادامه به انواع خواص هل برای مردان و ریه می پردازیم با مجله والی همراه باشید.

بیشتر مطالعه کنید:خواص زنجبیل

خواص هل

خواص هل برای مردان

  • کمک به گوارش (خواص هل برای معده)

هل به عنوان یک کمک کننده هضم قوی مورد استفاده قرار میگیرد که به ویژه برای کاهش نفخ و گاز روده مفید است. و برای درمان اسیدیته، سوزش سر دل و یبوست استفاده می شود. هل می‌تواند ترشح شیره‌های گوارشی را برای تحریک اشتها شروع کند که هضم و جذب غذا را کارآمدتر می‌کند. اثر آرامش بخش آن بر روی عضلات صاف دستگاه گوارش نیز به آرام شدن معده کمک می کند، به خصوص زمانی که مربوط به استرس باشد.

  • سم زدایی (خواص هل برای کلیه)

هل یک سم زدایی عالی است که به دلیل خواص ادرارآور قوی آن بسیار کمک می کند. در حالی که بر علیه عفونت ها کار می کند، کلیه ها را نیز تحریک می کند تا اسید اوریک، اوره، سموم، آب اضافی و سایر مواد زائد را از بدن خارج کنند. این سلامتی متعادل تر را تشویق می کند.

خواص هل برای رحم

  • خوشبو کننده نفس

این ادویه قدرتمند،دارای مزیت اضافی مقابله با باکتری های مضر در دهان است، با جویدن هل می توانیدنفس خود را تازه کنید.

  • بهداشت دهان و دندان

هل علاوه بر کمک به تازه شدن نفس می تواند برای زخم های دهان و عفونت های دهان و گلو نیز مفید باشد. مطالعات نشان می دهد که هل دارای اثرات ضد میکروبی موثر بر روی باکتری های دهان است، در حالی که (برخلاف آنتی بیوتیک های آلوپاتیک مدرن) از باکتری های پروبیوتیک (که برای تعادل و تعادل در سیستم های بدن ضروری هستند) حمایت می کند. نشان داده شده است که در برابر باکتری های بیماریزای دهان مانند استرپتوکوک موتانس و کاندیدا آلبیکنس موثر عمل می کند. سینئول، جزء فعال اصلی روغن هل، یک ضد عفونی کننده قوی است که باکتری های تولید کننده بوی بد دهان و سایر عفونت ها را از بین می برد.

خواص هل برای معده

  • آنتی اکسیدان

هل دارای مشخصات آنتی اکسیدانی قوی است. برای از بین بردن رادیکال های آزاد به خوبی شناخته شده است.

  • سرفه و عفونت قفسه سینه

هل علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را تسکین می دهد. همچنین برای برونشیت و سرفه استفاده می شود. خاصیت خلط آور آن به پاکسازی خلط از بینی و سینوس ها و همچنین سینه کمک می کند که آن را به درمان خوبی برای مقابله با سرماخوردگی، سرفه، آسم و عفونت های سینه تبدیل می کند، از دیگر خواص هل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کاهش لخته شدن خون در بدن انسان
  • کاهش آترواسکلروز یا تجمع چربی و کلسترول در شریان ها
  • کاهش کلسترول خون یا افزایش مقادیر کلسترول در خون
  • عفونت های دستگاه گوارش را کاهش می دهد

خواص هل برای کلیه