معرفی جاذبه های گردشگری دانمارک و بهترین شهر ها برای گردش

05/03/2022
جاذبه های گردشگری دانمارک
فضای آرام و آرام این کشور یکی از دلایل خاص بودن دانمارک است. بیشتر بازدیدکنندگان از اینکه متوجه می شوند زندگی در شهر لزوماً به معنای راه بندان، بوق ماشین و حرکت سریع افراد تحت فشار نیست، شگفت زده می شوند.این کشور طی قرن های گذشته تغییرات عمده ای داشته است.
مجله والی
مجله والی

فضای آرام و آرام این کشور یکی از دلایل خاص بودن دانمارک است. بیشتر بازدیدکنندگان از اینکه متوجه می شوند زندگی در شهر لزوماً به معنای راه بندان، بوق ماشین و حرکت سریع افراد تحت فشار نیست، شگفت زده می شوند.این کشور طی قرن های گذشته تغییرات عمده ای داشته است. کشوری که زمانی بخاطر وجود جنگجویان وایکینگ شناخته می شد، حالا به یک کشور مدرن و آرام تبدیل شده است که در آن ساختارهای نوآورانه در کنار ساختمان های قرون وسطی قد کشیده اند. در دانمارک روستاهای مختلفی هستند که در بسیاری از آنها همچنان ردی از وایکینگ ها به چشم می خورد.جذابیت های زیاد دانمارک به ویژه در سال های اخیر برای مخاطبان جهانی آشکار شده است.  اسکاندیناوی دارای سواحل باشکوه، قلعه‌های افسانه‌ای زیبا، جنگل‌های سرسبز، آب و هوای معتدل، شهروندانی دوستانه و شادی‌های مسری است.علاوه بر همه اینها، غذاهای افسانه ای در دانمارک وجود دارند. برای  مشاهده فهرست برترین جاذبه های دانمارک، با مجله والی همراه شوید.

باغ تیوولی کپنهاگ دانمارک (Tivoli Gardens)

تیوولی کپنهاگ دانمارک

باغ تیوولی در سال 1843 تأسیس شد و به یک گنجینه ملی و یک جاذبه بین المللی تبدیل شده است.بخشی از راز باغ های تیوولی این است که برای همه چیزی وجود دارد. مناظر زیبا با معماری عجیب و غریب، ساختمان های تاریخی و باغ های سرسبز است. در شب، هزاران نور رنگی فضایی افسانه ای ایجاد می کند که کاملا منحصر به فرد است. ویژگی‌ها و جذابیت‌ها و جزئیاتی دارد که می‌توانید کشف کنید. . Tivoli که قدمت آن به سال 1843 برمی‌گردد، الهام‌بخش پارک‌های موضوعی مشهور جهانی دیزنی است.  طیف وسیعی از جاذبه‌ها از جمله ترن هوایی، میدان‌ها، تئاترهای عروسکی، رستوران‌ها، کافه‌ها، باغ‌ها، غرفه‌های غذا و حتی را خواهید دید.تیوولی که در سراسر جهان شناخته شده است، در فیلم های متعددی ظاهر شده است و نماد واقعی شهر است.

 نیهاون Nyhavn, Copenhagen

نیهاون کوپنهارگ

 نیهاون (بندر جدید) مکانی عالی برای قدم زدن یا گرفتن بخشی از فرهنگ کافه کپنهاگ است. این مکان که در قسمت پشتی کاخ آمالی‌نبورگ قرار دارد.این مکان با خانه‌های رنگارنگ، رستوران‌ها و کشتی‌های بلند (که برخی از آنها موزه هستند) در کنار اسکله، جان تازه‌ای به آن بخشیده است. Nyhavn در حال حاضر یک محله جذاب و در نتیجه یک جاذبه بزرگ برای گردشگران و افراد محلی است. مکان و جاذبه ای محبوب برای گردشگران و مردم محلی محل برگزاری ساحلی و بندری در اطراف نیهاون - بخشی از روح فرهنگی کپنهاگ است - و به یکی از پربازدیدترین مکان های تاریخی شهر تبدیل شده است

 کپنهاگ Copenhagen

دانمارک ، همچنان یک کشور دریایی است که با بالتیک و دریای شمال هم مرز است. هیچ مکانی از دانمارک نیست که بیش از یک ساعت رانندگی تا ساحل دریا فاصله داشته باشد. بیشتر سواحل انمارک را سواحل شنی زیبا فرا گرفته است. این روزها، وایکینگ های دانمارکی کشتی های خود را در موزه پارک کرده اند و همراه با دیگر مردم اسکاندیناوی، جامعه ای مدرن را شکل داده اند. مردم برای گردش در قلعه های کتاب داستان از نویسنده ای معروف به نام هانس کریستین آندرسن به اینجا می آیند. اغلب افراد غذاهای کپنهاگ را دوست دارند، و همچنین کسانی که به هنر و طراحی علاقه دارند از دانمارک لذت خواهند برد. در خارج از پایتخت، بسیاری از جاذبه های گردشگری دیگر دانمارک در انتظار بازدید کننده ها هستند

گالری ملی دانمارک The National Gallery of Denmark

گالری ملی دانمارک

گالری ملی دانمارک بزرگترین مجموعه هنر دانمارکی این کشور را در خود جای داده است. این نمایشگاه ابتدا ی در کریستینزبورگ قرار داشتند اما در اواخر قرن نوزدهم به مکان فعلی منتقل شدند. این موزه که بیش از 700 سال هنر اروپایی و اسکاندیناوی را پوشش می دهد، نقاشی هایی از استادان هلندی، پیکاسو، و ادوارد مونک را به نمایش می گذارد.

ایستگاه مرکزی کپنهاگ copenhagen central station

ایستگاه مرکزی کپنهاگ

ایستگاه مرکزی کپنهاگ در قلب شهر و در همسایگی با منطقه ناهموار اما مد روز Vesterbro واقع شده است. این دروازه ورود به تمام وسایل حمل و نقل عمومی در داخل و خارج و اطراف کپنهاگ است.در این ایستگاه اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، قطارهای محلیو همچنین قطارهای منطقه‌ای را خواهید دید که شما را به ایسلند شمالی، سایر مناطق دانمارک، سوئد و بیشتر اروپا - و فرودگاه می‌برند.ایستگاه مرکزی کپنهاگ محل آژانس مسافرتی شرکت حمل و نقل عمومی است.

 آرهوس  Aarhus

جاذبه های گردشگری دانمارک

قلب فرهنگی یوتلند، آرهوس، یک شهر دانشگاهی پر نشاط با یک شهر قدیمی کاملاً حفظ شده و یک دهکده تاریخی بازآفرینی شده است. موزه ماقبل تاریخ موزگارد، که نمایشگاه‌هایی از عصر حجر تا دوران وایکینگ‌ها را به نمایش می‌گذارد و محل زندگی مشهورترین شهروند شهر، مرد 2000 ساله گراوبالی، است.  این شهر مملو از ز کافه ها، رستوران ها، کلوپ ها و سینما است. این شهر دومین شهر بزرگ دانمارک در ساحل شرقی یوتلند در میان سواحل و جنگل‌ها قرار دارد.

کاخ فردریکسبورگ  Frederiksborg Palace and the Museum of National History

کاخ خیره کننده Frederiksborg توسط پادشاه کریستین چهارم در اوایل قرن هفدهم ساخته شد و از سال 1878 میزبان موزه تاریخ ملی دانمارک بوده است. همچنین می توانید از داخل قلعه دیدن کنید و از اتاق ها ایی که زمانی میزبان خانواده سلطنتی و اشراف بودند دیدن کنید.. نمای بیرونی و محوطه کاخ شامل نقاط برجسته مانند فواره نپتون، یک جفت برج گرد است که زمانی توسط کاتب و کلانتر دربار اشغال شده بود، و نقش برجسته ای زیبا که خدایان مریخ و زهره را به تصویر می کشد. همچنین شما می توانید از  باغ های مختلف اطراف این کاخ رنسانس دیدن کنید.

قلعه کرانبورگ (Kronborg Slot)

قلعه کرانبر

قلعه سلطنتی کرونبورگ در هلسینگور که در امتداد آبی بین دانمارک و سوئد، قرار دارد، برای مردم دانمارک ارزش نمادین بسیار زیادی دارد و نقشی کلیدی در تاریخ شمال اروپا ایفا کرده است در قرن 16 تا 18 کار بر روی ساخت این قلعه برجسته رنسانس بر اساس قوانین معماری نظامی آن دوره در اواخر قرن هفدهم تقویت شد و تا به امروز دست نخورده باقی مانده است. این شهر به عنوان السینور، محل هملت شکسپیر، شهرت جهانی دارد و  در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.د. در بال جنوبی، کلیسای کوچک قلعه را خواهید دید که از آتش سوزی در سال 1629 جان سالم به در برد و دارای فضای داخلی باشکوه دوره رنسانس با کنده کاری های چوبی آلمانی است. بال شمالی شامل سالن بزرگ رقص یا سالن شوالیه ها است، در حالی که ملیله های نفیس در بال غربی نمایش داده می شود.

قلعه اگسکوف  Egeskov Castle

قلعه اگسکوف 

در جزیره فونن قلعه Egeskov قرار دارد.ای ن موسسه فرهنگی با آمیختن جذابیت فرهنگی منحصر به فرد با فعالیت های بازی برای کل خانواده توانسته است به یک جاذبه محبوب برای خانواده های دارای فرزند تبدیل شود. یک پارک بزرگ و سبز با مجموعه ای از تجهیزات KOMPAN. این پارک سرگرمی و چالش هایی را برای کودکان در هر سنی برگزار می کند، و حتی والدین ممکن است هنگام بالا رفتن از بلندترین فضاپیمای COROCORD  دانمارک دچار تنگی نفس شوند.

          برنهلم Bornholm

برنهلم دانمارک

این  جزیره دانمارکی در دریای بالتیک قرار دارد. این جزیره زمانی که یک دژ وایکینگ ها بود و تا قرن دهم مستقل بود، توسط سوئد و سپس در قرن شانزدهم توسط لوبک می شد.بورنهولم که توسط معاهده روسکیلد (1658) به سوئد اعطا شد، در سال 1660 به دانمارک تحویل داده شد. سیر وحشی در Bornholm شروع به شکوفه دادن کرده است و می توانید عطر تند آنها را در جنگل حس کنید.  سیر وحشی در بسیاری از مکان‌های اطراف جنگل‌های جزیره یافت می‌شود. یکی از این مکان‌ها Døndalen است، جایی که بالاترین آبشار دانمارک را نیز در آن می‌بینید. 

غذاهای دانمارکی

غذا دانمارکی چی بخوریم

غذاهای دانمارکی به خاطر گوشت، نان چاودار و دسرهای میوه ای و خامه ای معروف هستند.غذا های سنتی در دانمارک بر اساس آنچه می توان به راحتی در تابستان های کوتاه این کشور کشت یا جمع آوری کرد.کلم، سبزیجات ریشه دار، گوشت، ماهی و نان چاودار همگی مواد اصلی تهیه غذا های دانمارکی هستند. اگر یک غذا وجود داشته باشد که دانمارک به آن معروف است، آن ساندویچ های روباز است. غذا های  دانمارک نان چاودار کره شده با هر ترکیبی از گوشت، پنیر و چاشنی درست می شود

Karbonader

دانمارک کجا بریم

Tarteletter

دانمارک و جاذبه های گردشگری آن

 Frikadeller

دنمد