بیوگرافی امیر جدیدی از تنیس تا بازیگری + عکس

07/03/2022
بیوگرافی امیر جدیدی
بیوگرافی امیر جدیدی بازیگر معروف و ستاره سینما ایران و زندگی نامه او و معرفی فیلم ها و تمامی جوایز او همراه با عکس ها امیر جدیدی
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی امیر جدیدی

امیر جدیدی و همسرش+ بیوگرافی و تصاویر

  • نام :امیر
  • نام خانوادگی :جدیدی
  • تاریخ تولد:31 خرداد 1363
  • محل تولد:تهران
  • حوزه فعالیت:بازیگری سینما و تلویزیون، مربی و بازیکن تنیس
  • تحصیلات :کارشناسی مهندسی صنایعی , کارشناسی ارشد MBA
  • امیر جدی اصالتا اهل کجاست: اهل اکباتان

امیر جدیدی متولد 31 خرداد 1363 می باشد او بازیگی تئاتر، مربی و بازیکن تنیس می باشد این بازگیر معروف ایرانی تا کنون موفق به دریافت یک سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شده است برای بازی در فیلم عرق سرد و تنگه ابوقریب.او فارغ التحصیل لیسانس مهندسی صنایع و فوق لیسانس مدیرت کسب و کار MBA از دانشگاه آزاد می باشد و از 26 سالگی وارد عرصه بازیگری شد. او دارای شخصیتی آرام و کم حرف و بدن حاشیه بوده و اهل مصاحبه نمی باشد و به همین دلیل اطلاعات کمی درمورد او و زندگی شخصی او در دسترس می باشد.با ما در ادامه این مطلب مجله والی همراه باشید تا با زندگی نامه و فیلم ها افتخارات او آشنا شوید.

زندگی‌نامه

بیوگرافی امیر جدید بازیگر

او کار سینما خود را از سال 1389 با فیلم (آفریقا) ساخته هومن سیدی اغاز کرد و با بازی در فیلم(من)نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر و دهمین جشن منتقدان سینما ایران شد. او همچنین برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دو فیلم شده است او بازی در نقش یک مامور امنیتی وطن پرست را در فیلم  (روز صفر) ایفا کرد که با تحسین منتقدان و مخاطبان بسیاری روبه رو شد همچنین برای این نقش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

امیر جدیدی تنیس

بیوگرافی خواندنی و جالب امیر جدیدی

امیر جدیدی که دارای استایل خاص و مناسب است قبل از انکه بازیگر شود و به صورت حرفه ای در ورزش تنیس فعایت می کرد. سطح تنیس این بازیگر در حدی می باشد که در تیم ملی شرکت میکرد. او به انتخابی تیم ملی دعوت شد اما از حضو در مسابقات انصراف داد.

وی میگوید : نه اینکه به خواندن علاقه نداشته باشم ولی به اندازه علاقه ورزشی ام نبوده ، اخبار مربوط به تنیس را خیلی دنبال می کنم و مربی حرفه ای این رشته هستم.

از تنیس تا جلوی دوربین

بیوگرافی امیر جدیدی+ تصاویر

امیر جدیدی که اطالتا اهل اکباتان است فعالیت خود را با ورزش شروع کرد تا اینکه به عنوان مربی با هومن سیدی آشنا شد و مدت ها به او تنیس یاد میداد. در نهایت در سال 1389 به پیشنهاد هومن سیدی ابتدا در تئاتر بروی صحنه رفت و سپس در فیلم آفریقا به عنوان اولین بازی به جلو دوربین رفت.

افتخارات

  •  دیپلم افتخار بازیگری برای بازی در فیلم های سیزده و پایان خدمت در سی و دومین جشنواره فیلم فجر
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی من
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم روز صفر
  • نامزد دریافت عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره گلدن گلوبال مالزی برای فیلم هت تریک
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از دوازدهمین جشن منتقدان در سال 1397
  •  برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سال 1396
  • - نامزد دریافت تندیس جشن سینمای ایران در سال 1398 برای فیلم عرق سرد
  •  برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سال 1396
  • نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل مرد دوازدهمین جشن منتقدان در سال 1397 برای فیلم تنگه ابوقریب
  • نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد از هجدهمین جشن دنیای تصویر در سال 1397 برای فیلم قاتل اهلی
  •  برنده تندیس بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر در سال 1398

امیر جدیدی درفیلم آفریقا

بیوگرافی امیر جدیدی و همسرش

امیر جدیدی اولین بار در سریال آفریقا در سال 89 با کارگردانی هومن سیدی ایفای نقش کرده است اما این فیلم به جای اکران در سینما در نمایش خانگی توزیع شد . او همچنین در فیلم روایتگر داستان پر فراز و نشیب سه خرده فروش مواد مخدر بوده و در نقس کسرا جلوی دوربین رفت و با شهاب حسینی، آزاد صمدی، جواد عزتی و مینا ساداتی همبازی بوده است.

امیر جدیدی درفیلم پایان خدمت

عکس و بیوگرافی امیر جدیدی

امیر جدیدی در سال 92 در فیلم پایان خدمت به کارگردانی حمید زرگر نژاد بازی کرد و برای بازی در این فیلم دیپلم افتخار سی و سومین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند. در این فیلم امیر جدیدی توانست پدر مقابل پانتری چون سعید راد با قدرت نقش یک جوان سرباز آذری زبان را ایفا کند. 

امیر جدیدی در فیلم سیزده

بیوگرافی امیر جدیدی بازیگر حرفه ای

امیر جدیدی در فیلم سیزده ساخته هومن سیدی نیز ایفا نقش کرده و نشان داد که هومن سیدی انتخابی درست داشته است. امیر جدیدی با کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر از جشنواره فجر بهه این اعتماد هومن سیدی پاسخ مثبت داد. او در این فیلم نقش خلافکاری به نام آرش را بازی کرده است که دلبسته دختری است و تلاش می کند که توجه او را به خود جلب نماید . او در این فیلم با ویشکا آسایش، امیر جعفری، نوید محمد زاده، مهران احمدی و ازاده صمدی همبازی می باشد.

امیر جدیدی در فیلم رخ دیوانه

بیوگرافی امیر جدیدی

امیر جدیدی با بازی در فیلم رخ دیوانه به عنوان یکی از بازیگران اصلی فیلم نقش آفرینی کرده است و و چهره ای متفاوتی از خود را به سینما ایران شناسانید. رخ دیوانه یک گام بلندی بوده که او را به دنیای حرفه ای سینما وارد کرد.

امیر جدیدی در فیلم من

بیوگرافی کامل امیر جدیدی

او در فیلم من یک نقش متفاوت با سایر فعالیت ها خود ایفکرده است و دارای گریم و ظاهری بسیاری متفاوت می باشد او برای این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فجر شد. او در این فیلم در مقابل لیلا حاتمی و بازیگرانی چون مانی حقیقی، بهنوش بختیاری، علی منصور، علیرضا استادی بازی کرده است.

امیر جدیدی در فیلم اژدها وارد می شود

بیوگرافی و عکس های انیر جدیدی با خانواده اش

امیر جدیدی در فیلم اژدها وارد میشود نقش یک پلیس باهوش و جسور رابازی کرد که ترکیب متنوعی از جسارت، حیرت، درماندگی و پرسشگری را القا کرده است و در جایگاه کارآگاهی دقیق و جست و جو گر به رغم تمامی سختی ها ایستاده و این پروزه را به انتها رسانده است.

امیر جدیدی درفیلم  قاتل اهلی

زندگینامه امیر جدیدی

امیر جدیدی بعد از کسب تجربه های خوب در بازیگری برای بازی در فیلم قاتل اهلی به کارگردانی مسعود کیمیایی انتخاب شد و ایفای نقش نمود و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با این فیلم حضور یافت.

امیر جدیدی در فیلم قاتل اهلی ایفاگر نقش سیاوش مطلق  می باشد، جوانی از طبقه پایین جامعه است که تلاش می کند در مناسبات عجیب و غریب اجتماعی سهم خود را پیدا نماید. او در این فیلم با بازیگرانی، چون پرویز پرستویی، پولاد کیمیایی، پگاه آهنگرانی و پرویز پورحسینی همبازی بوده است.

امیر جدیدی در فیلم عرق سرد

بیوگرافی امیر جدیدی از تنس تا بازیگری

سهیل بیرقی بعد از بازی او در فیلم من اینبار از او برای فیلم عرق سرد دعوت به همکاری نمود. او در این فیلم نقس یاسر را بازی میکند که یک مجری تلویزیون حیله گر و خشن و ضد زن است ایفا نقش می کند. امیر جدیدی با حضور در این پروژه سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلک فجر را دریافت کرد. او در فیلم با بازیگرانی چون باران کوثری، لیلی رسیدی، سحر دولتشاهی و هدی زین العابدینی همبازی بوده است.

امیر جدیدی در تنگه ابوقریب

بیوگرافی امیر جدیدی + مصاحبه  و عکس

امیر جدیدی با بازی در تنگه قریب به کارگردانی بهرام توکلی بار دیگر توانایی خود را در بازیگری به رخ کشید. او با بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بازیگر را در سی و ششمین جشنواره فجر را دریافت نمود. 

او در فیلم تنگه ابو قریب در نقش یک جنگ جو میهن پرست که از مرز های کشور دفاع میکند ایفا نقش نموده است. او در این فیلم نقش با بازیگرانی چون چون مهدی پاکدل، جواد عزیتی، حمید آذرنگ و علی سلیمانی ایفای نقش نموده است.

امیر جدیدی درفیلم روز صفر 

بیوگرافی امیر جدیدی + معرفی فیلم ها آن

امیر جدیدی در فیلم روز صفر به کارگردانی سعید ملکان ایفا نقش نمود او در این فیلم نقش یک قهرمان واقعی را بازی میکند و یک مامور امنیتی را دارد که طراحی و اجرای عملیات دستگیری عبدلمالک ریگی را در سال 1388 به عهده دارد. 

امیر جدیدی درفیلم قانون مورفی

بویگرافی امیر جدیدی بازیگر فیلم قهرمان

امیر جدیدی از بازیگران انعطاف پذیر و هزار چهره سینمای ایران می باشد که فیلم کمدی (قانون مورفی) به کارگردانی رامبد جوان نیز ایفای نقش نموده و به خوبی توانسته از پس نقش های متفاوت بر بیاید.

سایر فیلم های سینمایی امیر جدیدی

  1. آفریقا :هومن سیدی ، 1389
  2. لطفا پیغام بگذارید! :هومن سیدی ، 1391
  3. سیزده :هومن سیدی ، 1392
  4. پایان خدمت :حمید زرگر نژاد ، 1392
  5. رخ دیوانه :ابوالحسن داوودی ،1393
  6. خنده های آتوسا :علیرضا فرید ، 1393
  7. من :سهیل بیرقی ، 1394
  8. اژدها وارد می شود! :مانی حقیقی ،1394
  9. قاتل اهلی :مسعود کیمیایی ،1395
  10. پدیده :علی احمدزاده ،1395
  11. هت تریک :رامتین لوافی ، 1395
  12. عرق سرد :سهیل بیرقی ، 1396
  13. تنگه ابو قریب :بهرام توکلی ، 1396
  14. قانون مورفی :رامبد جوان ، 1396
  15. لتیان :علی تیموری ، 1397
  16. قهرمان: اصغر فرهادی ، 1400