بیوگرافی شادمهر عقیلی+ عکس همسر و فرزندش

08/03/2022
بیوگرافی شادمهر عقیلی
در این مقاله به زندگی شخصی و هنری شادمهر عقیلی پرداخته ایم، با مجله والی همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

شادمهر عقیلی متولد هفتم بهمن 1351 می باشد که نوازنده، خواننده و ترانه سرای که این خواننده محبوب ایرانی متولد تهران می باشد. شماره شناسنامه اش 8601 صادره از تهران (خیابان جیهون) است.او در یک خانواده ی شش نفره بدنیا آمده و فرزند آخر خانواده است.دو برادرش در جنگ به شهادت رسیدند و پدرش که اهل طالقان بود در دوران نوجوانی شادمهر به دلیل بیماری سرطان درگذشت. همانطور که می دانید بسیاری از خوانندهای مطرح و پرطرفدار پاپ از جمله سامان جلیلی، بابک جهانبخش، محس یگانه، علیرضا روزگار، علی اصحابی، حمید عسکری، مسعود سعیدی و..... الگوی کاری خود را شادمهر نامیده اند، برخی دیگر از خواننده های پاپ هستند که سبک شادمهر را ادامه داده اند و برخی آهنگ و صدای آن ها را با شادمهر اشتباه می گیرند.

بیوگرافی شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی لقب سلطان پاپ ایران را با داشتن طرفداران میلیونی از تمام سنین به خود اختصاص داده است.
شادمهر از کودکی با دیدن سازهای موسیقی به این رشته ی هنری علاقه مند شد شادمهر از همان دوران به کارهای سخت و مشکل علاقه ي زيادي داشت .از 10 سالگی ویلن را به عنوان ساز اصلی انتخاب کرد و از همان آغاز فعالیت موسیقی عشق و علاقه خاصی به نوازندگی و ساخت آهنگ داشت و زیاد به سمت و سوی خوانندگی نمی رفت.

پدر شادمهر عقیلی اهل کجاست

پدر شادمهر، جانباز جنگ ایران و عراق، زمانی که شادمهر دانشجوی جوانی بود، درگذشت. شادمهر  با تشویق برادر و مادرش شروع به تحصیل در هنرستان موسیقی کرد. او درست قبل از 12 سالگی نواختن پیانو و ویولن را آموخت. گیتار نیز از سازهایی است که شادمهر نواختن آن را به طرز ماهرانه ای آموخت.

بااینکه شادمهر عقیلی ساز های مختلف از جمله ترومپت و ویلن، سنتور، پیانو و .... را بسیار عالی می نوازد نظر خود شادمهر این است که بهتر از تمام ساز ها، گیتار را می نوازد.

شادمهر عقیلی اصالتا اهل کجاست

بیوگرافی شادمهر عقیلی

مدتها در ستارخان منطقه شهرآرا ساکن بودند و بعد به جردن نقل مکان کردند بعد از اتمام مقطع راهنمایی به هنرستان موسیقی رفت و در سال 67 از هنرستان موسیقی به اتفاق یک گروه به واحد موسیقی صدا و سیما رفت. فواد حجازی هم جزء آن گروه بود.در همانجا بود که با خشایار اعتمادی و علیرضا عصار آشنا شد.

پس از انقلاب 1357 ایران وارد دانشکده هنر تهران شد و در مدت کوتاهی در آهنگسازی و نواختن موسیقی هوش بالایی از خود نشان داد.
عقیلی پس از اخذ دیپلم موسیقی که موسیقی پاپ در ایران ممنوع بود، وارد «مدرسه موسیقی تلویزیون» شد. در حدود سال 1374 اولین موسیقی پاپ مجاز پس از انقلاب در تلویزیون رسمی ایران پخش شد. این موسیقی نمایشی با شعر احمد شاملو توسط خشایار اعتمادی بود.
شادمهر برای خوانندگان دیگر آهنگ های زیادی از جمله مهستی و ابی ساخت. سرانجام در سال 1376 اولین آلبوم او به نام بهارمن ارائه شد که مجموعه ای از موسیقی کلاسیک و فولکلور بود که توسط عقیلی (ویولن، گیتار، پیانو، کیبورد) نواخته و تنظیم شده بود.

زندگی هنری شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی اصالتا اهل کجاست

در همان سال صدای او در معبود که اولین موسیقی آوازی او بود شنیده شد و پس از آن به کارش ادامه داد که منجر به ساختن مسافر (مسافر)، اولین آلبوم آوازی کامل او شد. او در سال 1378 یک آلبوم انقلابی به نام دهاتی (دهاتی) با راک اند رول، 6’n’8 و ریتم های محبوب خلق کرد. با این حال، هیچ یک از آهنگ های او اجازه پخش در رسانه های عمومی (یعنی تلویزیون) را نداشت. شادمهر تلاش زیادی کرد تا مجوز آلبوم آدم و حو را که قرار بود منتشر شود، بگیرد. اما نه تنها این کار را نکرد، بلکه از فعالیت به عنوان خواننده و نوازنده نیز محروم شد، یا برای نمایش در برنامه های تلویزیونی.
او که انتخاب بهتری نداشت، در سال 2002 تصمیم گرفت ایران را ترک کند تا به دور از هر گونه محدودیتی، موسیقی خود را در کانادا ادامه دهد. خیالی نیست، آدم فروش و پاپ کورن آلبوم هایی از او هستند که در کانادا و ایالات متحده منتشر شده اند. شادمهر در دو فیلم پر پرواز و هم بازی با زیبا بروفه در سال(1379) و شب برهنه با کارگردانی سعید سهیلی در سال (1380) بازی کرد که از توجه خاصی برخور دار بودند.
اولین تاریخ کنسرت او برای آبان 1384 در تئاتر وارنر در واشنگتن دی سی برنامه ریزی شده بود. شادمهر عقیلی اکنون با همسرش میا مسا، در لس آنجلس کالیفرنیا زندگی می کند.

خانواده شادمهر عقیلی

شادمهر دارای سه برادر به نام های حمید، محمدتقی و محمدعلی و یک خواهر به نام پروین می باشد. یکی از برادرانش در هنگام خدمت سربازی و دیگری در زلزله رودبار فوت کردند. محمدتقی نیز در سال 92 درگذشت. شادمهر پدرش را نیز در نوجوانی بر اثر بیماری سرطان از دست داد. نام پدرش علیقلی و مادرش که اکنون در ایران زندگی می کند عاصفه می باشد.

خانواده شادمهر عقیلی

اولین ترانه های شادمهر عقیلی

اولین ترانه ای که خواند معبود بود و بهار من اولین کاست مستقل او می باشد.هیچ گاه نتوانست در ایران مجوز کنسرت بگیرد اما فروش کاست دهاتی او بسیار بالا بود.خودش تا زمانی که از ایران برود از میان ترانه هایی که خوانده بود هزار و یکشب، یاس و دلخوشی را بیشتر دوست داشت و ترانه آدم فروش او را نیلوفر لاری پور و فرزاد حسنی سروده اند.هم اکنون او يكي از محبوب ترین خواننده هاي موسیقی پاپ به شمار ميرود
شادمهر به شمال کشور علاقه خاصی دارد. او بسیار محتاط و محافظه کار است وی بعد از انقلاب اولین خواننده ای بود که در سینما هم به عنوان بازیگر حضور پیدا کرد.تا قبل از اینکه بازیگر شود شاید ماهی یکبار به سینما می رفت و معتقد بود بازیگری کار دشواری نیست. می گویند برای بازی در فیلم شب برهنه (همانطور که ذکر شد)سعید سهیلی حدود 20 میلیون تومان دستمزد گرفت.
هرگز در زمینه موسیقی از استادی بهره نگرفت بیش از اندازه به مادرش علاقه دارد و خیلی اصرار داشت که مادر با او به آن سوی مرزها برود اما مادرش نپذیرفت.شادمهر ورزش را دوست دارد و در عرصه ورزشهای اسکی روی آب و شمشیربازی مدتها فعالیت می کرد.جودو و تکواندو هم مدتی ورزش حرفه ای او شادمهر اسطوره پاپ به شمار میرفتند.در دوران مدرسه هم مرتب فوتبال بازی می کرد و تا قبل از رفتن عضو ثابت تیم فوتبال هنرمندان بود.
|برادرزاده اش هومن هم خواننده است، آدم فروش را برای عرشیا خواننده ایرانی که رابطه اش با او شکراب شده بود خوانده است. 

شاعرانی که شادمهر با آن ها کار کرده است؟

از برجسته ترین شاعرانی که شادمهر با آن ها کار کرد می توان به جواد شریف پور، مونا بروزیی، مهدی ایوبی، آرش محرابی و به تازگی ایمین می باشد.

ازدواج شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی و همسرش

شادمهر عقیلی با ملیسا میا مسا دختر فیلیپی الاصل که در موزیک ویدیوی رسیدی بازی کرده، آشنا شده و همینطور میا در چند کنسرت به عنوان رقاص همراه گروه هنری شادمهر بوده است که نتیجه ی این آشنایی به ازدواج ختم شد.

فرزند شادمهر عقیلی

در نتیجه ی ازدواج شادمهر عقیلی، در سال 1393 شادمهر و میا صاحب فرزند دختری شدند که نام او را ملینا گذاشتند، شادمهر اسم ملینا را حتی بر دست خود خالکوبی کرد، بعد از بدنیا آمدن ملینا شادمهر آهنگی به نام فقط با تو عشقم را برای ملینا خواند و در کنسرتی اعلام کرد که دیگر اسم اهنگ ژینا به ملینا تعغییر کرده است. ( چه بهترno)

دختر شادمهر عقیلی

آلبوم های منتشر شده از شادمهر عقیلی

  • بهار من
  • مسافر
  • دهانی
  • مشق سکوت
  • نغمه های شرقی
  • پر پرواز
  • خیالی نیست
  • آدم فروش
  • پاپ کورن
  • تقدیر
  • طرفدار
  • تجربه کن
  • تصویر

و آلبوم های غیررسمی

  • ۱۳۷۴ شام غریبان
  • ۱۳۸۲ دوری و پشیمانی
  • ۱۳۷۸ فریبا
  • ۱۳۷۹ آدم و حوا
  • ۱۳۸۶ سبب
  • ۱۳۸۰ تلافی
  • ۱۳۸۸ آنتیک

عکس همسر شادمهر عقیلی

عکس همسر شادمهر عقیلی میامسا

همسر ودختر شادهر عقیلی

همسر و دختر شادمهر عقیلی

عکس های شادمهر عقیلی با همسرش

شادمهر و همسرش

تتو شادمهر عقیلی

تتو شادمهر عقیلی

معنی تاتو:

Write for her on piece of me To be with her every time Every where For her joy The one and only love in my life until my heart stop

روی تکه ای از بدنم برای او می نویسم که همیشه و همه جا با او باشم تا او شاد باشد همان کسی که تنها عشق در زندگی من است تا زمانی که قلبم بایستد.