بیوگرافی آرمان درویش بازیگر و کارگردان سینما ( بازیگر ملکه گدایان)

09/03/2022
بیوگرافی آرمان درویش
در این مطلب می خواهیم بیوگرافی آرمان درویش بازیگر و کارگردان و فیلنامه نویس را بررسی کرده و به فعالیت های این بازیگر و فیلهای او بپردازیم
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی آرمان درویش  

بیوگرافی کامل آرمان درویش و همسرش

  • نام اصلی: آرمان درویش
  • تاریخ تولد: 29 مرداد 1366
  • محل تولد: ملایر
  • حوزه فعالیت: کارگردانی و بازیگری

آرمان درویش متولد 29 مرداد سال 1366 در الشتر ملایر در همدان بزرگ شده است. او در رشته کارگردانی، ادبیات نمایشیف در دانشگاه سورع تحصیل کرده است و پس ازآن دوره کوتاهی در کلاس های امین تارخ شرکت کرده است.

ارمان درو.یش در خانواده هنرمند و هنر دوست به دنیا آمده است و دارای یک برادر کوچک تر خود به نام آیت است. مادر آرمان درویش خانم شهناز نصرتی برای اولین بار در فیلم پسر کشی در مقبل پسرش به ایفا نقش پرداخت. 

آرمان درویش در خانواده ای هنرمند و هنردوست به دنیا آمده است. او یک برادر کوچکتر به نام آیت درویش دارد. مادر آرمان درویش خانم شهناز نصرتی برای اولین بار در فیلم پسرکشی در مقابل پسرش به ایفای نقش پرداخت. 

او سال ها در کنار محمد هادی کریمی فعالیت کرده و همچنین به نوشتن فیلنامه و ساخت فیلم های کوتاه و مقالات سینمایی در مطبوعات پردخته است. در سال 1394 با بازی در فیلم چهارشنبه نخشتین تجریه تصویری خود را رقم زد و با واکنش های مثبت منتقدان روبه رو شد و در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر واکنش های بسیار عالی از سمت منتقدان دریافت نمود.

سپس در فیلم های متعددی از جمله فیلم (پشت دیوار سکوت) به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی ایفا نقش کرد و در سال 1395 برای بازی در فیلم کمد انسانی به کارگردانی محمد هادی کریمی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره تامیل نروژ شد.

در سال 1396 پس از همکاری با شهاب حسینی در فیلم های چهارشنبه و خورشسد نیمه شب و مقیمان نا کجا به کارگردانی و نویسندگی شهاب حسینی حضور یافت و نقش اصلی فیلم را برعهده داشت پس از ان در فیلم هایب چون یلدا و سودابه به کارگردانی ممحمد علی سجادی، فیلم پسر کشی، موافقت اصولی و سریال خانگی ملکه گدایان به ایفا نقش پرداخت.

آرمان درویش در خانواده ای هنرمند و هنردوست به دنیا آمده است. او یک برادر کوچکتر به نام آیت درویش دارد. مادر آرمان درویش خانم شهناز نصرتی برای اولین بار در فیلم پسرکشی در مقابل پسرش به ایفای نقش پرداخت. 

ارمان دوریش توسط شهاب حسینی استعدادش کشف شد و به واسطه او در این حرفه فعالیت خود را شروع نمود. آرمان درویش بیش از بازیگری دغدغه کارگردانی و فیلم سازی دارد و دوست دارد اثر را خلق نماید او به تازگی مشغول به کار بر روی فیلم کوتاه خودش است که فیلم آن را نیز خود نوشته است.

ازدواج و بیوگرافی آرمان درویش و همسرش 

بیوگرافی آرمان درویش بازیگر ملکه گدایان

آرمان درویش متاهل بوده و در سال 1398 با یاش سنجری دختر خانم ژاله صامتی و اقای ایرج سنجری ازدوج کرده است . یاس سنجری همسر آرمان درویش در زمینه منشی صحنه تئاتر فعالیت میکند. 

شروع فعالیت بازیگری آرمان درویش

بیوگرافی آرمان درویش و همسرش + عکس ها

شروع فعالیت این بازیگر در سال 1394با فیلم سینمایی چهار شنبه به کاگردانی سروش محمد زاده اغاز شد. وی در فیلمدر کنار شهاب حسینی ایفا نقش می کند و در نقش طاهر برادر شهاب حسینی ایفا نقش میکند.

ابتدا نقش طاهر به بازیگر دیگر سپرده شده بودولی به دلی برخی مشکلات این فرد از ایفا این نقش کناره گیری کرد و شهاب حسینی به دلی شناختی که از آرمان درویش داشته او را به کارگردان معرفی نمود. 

آرمان درویش با بازی در فیلم چهار شنبه مورد توجه متنقدان قرار گرفت و در نظر سنجی مجله فیلم پس از نوید محمد زاده برای بازی در ابد و یک روز به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بیشترین رای را آورد.

از دیگر کار های مطرح آرمان درویش می توان به فیلم کمدی انسانی اشاره نمود که در این فیلم نقش اصلی را بر عهده دارد. این فیلم بر چایه قصه و بازی بازگردان است و دیالوگ های بسیار کمی دارد.

آرمان درویش می گوید: فیلم کمدی انسانی بازگشت سینمای ایراینی به قصه گویی است و نه شرح یک رخ داد و یک سوژه نیست که برای طولانی تر شدن آن آن را کشش داده و خسته کننده باشد. این فیلم مطرح کننده ی چندین قصه بوده که همه ی آن ها در نهایت به یک مضمون مشترک می رسد. اوبرای بازی در این فیلم 6 ماه تمرین بوکس کرده تا زمانی به بتواند به رینگ برود و مخاطب حس کند که او واقعا یک بکسور است.

آرمان درویش در مصاحبه ای در مورد فیلم کمدی انسانی گفته است: “کمدی انسانی ” فیلم‌نامه خوب و منسجمی داشت. از آنجایی‌که نقش بسیار متفاوتی بود که باید هم نقاش می‌ بود، هم بوکسور، هم یک نظامی و باید نسبت به همه این فنون آشنایی می‌ داشتم برایم جذاب بود.

از سوی دیگر اتفاقی که در فیلم برای این کاراکتر می‌افتد این است که یک خاصیت فیزیکی به او اضافه می‌شود و وجهی دیگر از این فرد را طی یک بازه زمانی از 20 سالگی تا 40 سالگی می‌بینیم که جالب است.

فیلم های سینمایی آرمان درویش

سال نام فیلم  کارگردان توضیحات 
1398 موافقت اصولی  امیر پورکیان اکران نشده
1398 پسر کشی  محمد هادی کریمی اکران آنلاین در تیر ۹۹ 
1397 سودابه محمد علی سجادی اکران نشده
1397 یلدا  مسعود بخشی اکران در سینماهای هنر و تجربه، مرداد ۹۹
1396 باری های مردانه امین تبار اکران نشده
1396 مقیمان ناکجا شهاب حسینی اکران نشده
1396 لایه های دورغ رامین سهراب محصول مشترک ایران و فنلاند - اکران نشده 
1395 کمدی انسانی محمدهادی کریمی  برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنوارهٔ تامیل نروژ
1395 پشت دیوار سکوت مسعود جعفری جوزانی   اکران در مرداد 97
1395 لابی محمد پرویزی اکران نشده 
1394 خورشید نیمه شب شبیر شیرازی اکران نشده 
1394 چهارشنبه سروش محمدزاده اکران نوروز ۹۵ در گروه هنر و تجربه 

عکس های آرمان درویش 

عکس ها و بیوگرافی آرمان درویش

بیوگرافی و زندگینامه آرمان درویش

عکس های ارمان دوریش و هعمسرش + بیوگرافی