بیوگرافی و عکس های پریناز ایزدیار

09/03/2022
بیوگرافی پریناز ایزدیار
پریناز ایزدیار بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور می باشد. بیشتر شهرت پریناز ایزد یار به خاطر بازی در سریال هایی اعم از شهرزاد، زمانه و پنج کیلومتر تا بهشت می باشد. از بهترین کارهای سینمایی وی میتوانیم به فیلم های ابد و یک روز، ویلایی ها و متری شش و نیم اشاره کنیم.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی کامل پریناز ایزدیار

زندگینامه پریناز ایزدیار

 

نام: پریناز
نام خانوادگی: ایزدیار
تاریخ تولد: 1364/6/8
محل تولد: بابل
زمینه فعالیت: بازیگر
مدرک تحصیلی: لیسانس گرافیک
وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی پریناز ایزدیار

پریناز ایزدیار در 8 شهریور 1364 در بابل مازندران به دنیا آمده است، و اکنون بازیگر سینما و تلویزیون می باشد. هم چنین او فارغ التحصیل لیسانس رشته ی گرافیک می باشد، و فعالیت خود را از تلویزیون آغاز کرد، و با کار سینمایی به سیمرغ رسید، و از پیروان رژیم غذایی گیاه خواری می باشد.

کودکی

کودکی

در دوران کودکی خود به شدت شیطان بودم، و در بیشتر مواقع خراب کاری می کردم. روی در و دیوار نقاشی می کشیدم، و اصولاً کوچه را برای بازی انتخاب می کردم، تا به خانه آوردن من کار دشواری برای خانواده محسوب می شد، چون تمام مدت در حال حرکت بودم، و به همراه برادرم فوتبال بازی می کردم. در آن زمان مادرم به هیچ عنوان اجازه نمی داد، که ظهرها بیرون بروم، و با بچه ها بازی کنم، و من را مجبور می کرد که بخوابم ولی متاسفانه هر چه سعی می کردم، بخوابم، خوابم نمی برد، به همین خاطر برای آن که آن ساعات طی شود، آن قدر از زیر در با دوستانم صحبت می کردم، تا یکی از اعضای خانواده بیدار شود، و اجازه ی بیرون رفتن را به من بدهد.

شروع از دوران دانشجویی

در همان دوران دانشجویی به پیشنهاد یکی از دوستانش در تست فیلم بازی خطرناک حسن هدایت در سال 1386 شرکت و قبول شد، در این فیلم نقش مکمل بازی کرد، ولی به خاطر برخی از مشکلات هیچ وقت اکران نشد.

اولین حضور در تلویزیون

او در سال 1388 با ایفای نقش در تله فیلم ماه در سایه به کارگردانی سعید ابراهیمی فر توانست قدم به عرصه ی تلویزیون بگذارد. ایزدیار در تله فیلم های زیادی بازی کرد، و با کارگردان هایی همچون فرزاد موتمن، مسعود آب پرور و علیرضا امینی کار کرد. پنج کیلومتر تا بهشت نخستین سریال او بود، که در ماه رمضان پخش شد.

شهرت

او با بازی در این سریال توانست موفقیت زیادی را کسب کند. همچنین در فیلم ورود آقایان ممنوع در چند سکانس بازی کرد، اما نسبت به بازی در سریال پنج کیلومتر تا بهشت موفقیت چشمگیری کسب نکرد.

نخستین فیلم و سریال پریناز ایزدیار

پریناز ایزدیار به خاطر بازی در سریال زمانه به کارگردانی حسن فتحی توانست شهرت زیادی را به دست آورد. اولین کار بازیگری و فیلم پریناز ایزدیار در فیلم یک مرد یک شهر بود. او با بازی در تله فیل ماه در سایه در سال 1388 به کارگردانی سعید ابراهیمی فر قدم به عرصه تلویزیون گذاشت.

حواشی پریناز ایزدیار

  • در سال 91 و در هنگام فیلمبرداری سریال زمانه او توسط یک شرور مورد حمله قرار گرفت.
  • او همراه با کامران تفتی و فرزاد حسنی در نمایشنامه خوانی سفر به نهایت دور به نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلی اکبری برای کمک به مؤسسه محک که مخصوص کودکان سرطانی می باشد، برنامه‌ ای اجرا کردند. آن ها همه ی پول بدست آمده، را به آن مؤسسه واگذار کردند.

مخالفت خانواده با بازیگری

پدر و مادر او با بازیگری اش مخالف بودند، و از او خواستند اول به دنبال یک رشته دیگر به جز بازیگری برود، و بعد بازیگری را دنبال کند، و او هم مجبور شد، که رشته ی گرافیک بخواند. در دوران دانشجویی تست بازیگری دارد، و در سال 86 در فیلم خطرناک در نفش مکمل بازی کرد، که اکران هم نشد. برادر و خواهرش دکتر و شغل پدرش وکالت است. به همین خاطر خانواده اش دوست داشته اند، یا پزشک شود یا وکیل ولی بعد از اصرار پریناز خانواده اش قبول کرده اند، هنر بخواند فقط به شرطی که در یک رشته سنگین و رنگین مانند گرافیک تحصیل کند.

ازدواح و همسر پریناز ایزدیار

او می گوید، که به ازدواج کردن علاقه دارد، و بچه ها را دوست دارد، و حس مادری را هم دوست دارد. اما او هنوز مجرد و ازدواج نکرده است.

گیاه خواری به خاطر حیوانات

او گفته که گیاه خواری را شروع کرده ام و به خاطر رژیم سلامت غذایی و برای کاهش وزن این کار را انجام می دهم. البته گفته که من دلم بریا حیوانات می سوزد، و نمی توانم گوشت آن ها را بخورم.

بازی استثنایی در ابد و یک روز

پریناز برای بازی در فیلم ابد و یک روز موفق به دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

ابد و یک روز فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه کنندگی سعید ملکان محصول سال 1394 است. ابد و یک روز در طول نمایش مورد توجه همگان و منتقدین قرار گرفت، و توانست 9 سیمرغ بلورین (6 سیمرغ در بخش اصلی، 2 سیمرغ-بهترین فیلم و بهترین کارگردانی، در بخش نگاه نو و سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران) سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

مدلینگ

پیش از شروع بازیگری در دوران دانشجویی در شوهای اسلامی به عنوان مدل پوششی مانتو و روسری شرکت می کرد، و بحث مدل بودن وی هم از همین شوهای اسلامی بود.

عاشق فست فود

عاشق فست فود هستم، اما خیلی سعی می کنم، کمتر بخورم چون می دانم چیز خوبی نیست، و در بیشتر مواقع خودم را برای نخوردن کنترل می کنم، ولی گاهی مجبور می شوم، وقتی غذای خانگی ندارم، و عجله دارم فست فود می خورم.

دریا را دوست دارم

من عاشق دریا می باشم، و رفتن به دریا و قدم زدن در ساحل حالم را واقعا خوب می کند به همین دلیل هر زمانی که فرصتی پیش می آید و به خانه پدری ام می روم، هنوز نرسیده سراغ دریا را می گیرم، زمانی که با دریا چشم در چشم می شوم، و صدای موج هایش را می شنوم، و به شکوه بی پایان آب می نگرم، حس می کنم، همه ی مشکلاتم حل شده، و آرامش پیدا کرده ام.

موسیقی

علاقه ی زیادی به موسیقی دارم، و خیلی دوست داشتم، که موسیقی کار کنم و نواختن ساز را یاد بگیرم، ولی شاید در این زمینه بی استعداد بودم، یا به آن شکل جدی و حرفه ای دنبالش نرفتم، درباره سبک های مورد علاقه ام در موسیقی باید بگویم مفید به هیچ سبک خاصی نیستم، هر آهنگی که خوب باشد، را می شنوم.

آدم پیچیده ای نیستم

اگر به من بگویید، پررنگ ترین خصوصیات اخلاقیت چیست؟ بدون تردید می گویم سادگی. سادگی از این جهت که من اهل روابط پیچیده و سیاست عجیب رفتاری در برخوردم با مسائل مختلف نیستم، و ترجیح می دهم حس واقعی ام را نشان دهم.

جراحی زیبایی

بازیگرانی که جراحی زیبایی انجام دادند، همه آن ها شبیه به هم شدند. به نظر من طبیعی بودن صورت خیلی مهم می باشد، و علاقه ای به جراحی های زیبایی ندارم. شاید اگر سنم بالا برود این کار را انجام دهم، ولی الان فکر می کنم، به اعضای صورتم برای کار کردن نیاز دارم، و فکر می کنم، بازیگرهایی که بوتاکس می زنند، میمیک صورتشان را به هم می ریزند، و همه شبیه همدیگر می شوند. بنابراین برای از دست ندادن نقش ها هم که شده، جراحی زیبایی انجام نمی دهم.

فیلم شناسی پریناز ایزدیار

قد پریناز ایزدیار

  • فیلم های سینمایی

1398 تفریق   مانی حقیقی
1397 فومن ندا
1397 متری شیش و نیم الهام سعید روستایی
1397 سرخ پوست   نیما جاویدی
1396 خوک آنی مانی حقیقی
1396 مقیمان ناکجا   شهاب حسینی
1395 هت تریک لیدا رامتین لوافی
1395 تابستان داغ نسرین ابراهیم ایرج زاد
1395 ویلایی ها خیری منیر قیدی
1394 یک روز بخصوص سودابه همایون اسعدیان
1394 ابد و یک روز سمیه سعید روستایی
1393 360 درجه مهتاب سام قریبیان
1393 این سیب هم برای تو شایسته سیروس الوند
1392 خط ویژه مرجان مصطفی کیایی
1390 ورود آقایان ممنوع سحر رامبد جوان
1389 اینجا بدون من   بهرام توکلی
1386 یک مرد، یک شهر دختر سرهنگ شعبانی حسن هدایت
  • مجموعه تلویزیونی های پریناز ایزدیار

سال نام فیلم نقش کارگردان
1396-97 شهرزاد (فصل سوم) شیرین دیوانسالار حسن فتحی
96-1395 شهرزاد (فصل دوم) شیرین دیوانسالار حسن فتحی
1393-94 شهرزاد شیرین دیوانسالار حسن فتحی
1391 زمانه ارغوان آذرنیا حسن فتحی
1390 مثل یک کابوس   شهرام شاه حسینی
1390 پنج کیلومتر تا بهشت مینا علیرضا افخمی
1390 روبیک   مهیار عبدالملکی
1389 شاید برای شما هم اتفاق بیفتد   محمود معظمی
  تله فیلم داشتن و نداشتن    
  تله فیلم گور به گور    
  تله فیلم مروارید    
  تله فیلم همان روز    
  تله فیلم مرخصی    
  تله فیلم آبی ها و خاکستر    
  تله فیلم ماه در سایه    
  تله فیلم پسر ایران    
  تله فیلم فال قهوه    
  تله فیلم دسته بازنده ها    
  تله فیلم استخر    
  تله فیلم انتهای بزرگراه

تله فیلم های پریناز ایزدیار

  • گور به گور
  • همان روز
  • مرخصی
  • آبی ها و خاکستر
  • ماه در سایه
  • پسر ایران
  • فال قهوه
  • دسته بازنده ها
  • استخر

تئاتر های پریناز ایزدیار

  • یه کلیک کوچولو (1393)
  • بینوایان (1397)

جوایز پریناز ایزدیار

جوایز پریناز ایزدیار

  • سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم ابد و یک روز
  • برنده جایزه بهترین بازیگر زن سینما در شانزدهمین جشنواره حافظ برای فیلم ابد و یک روز
  • برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم تابستان داغ در شانزدهمین فستیوال بین المللی داکا
  • بهترین بازیگر نقش اول زن در هجدهمین جشنواره حافظ برای فیلم ویلایی ها

جدیدترین کار این بازیگر تا الان سریال جیران می باشد، که در شبکه ی نمایش خانگی در حال پخش می باشد.

سریال جیران

صفحه اینستاگرام پریناز ایزدیار 

خانم ایزدیار دارای بیش از 2.5 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام می باشد. به همین خاطر اگر شما هم می خواهید از دنبال کنندگان ایشان باشید، به آدرس اینستاگرام ایشان به آدرس parinazizadyar@ مراجعه کنید.