بیوگرافی پارسا پیروزفر و همسرش + عکس های جدید

13/03/2022
بیوگرافی پارسا پیروزفر
بیوگرافی پارسا پیروزفر و معرفی فیلم های این بازیگر و ستاره سینما و تلویزیون ایران همراه با عکس های جدید پارسا پیروزفر
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی پارسا پیروزفر و همسرش 

بیوگرافی پارسا پیروز فر + عکس های پارسا پیروزفر
نام و نام خانوادگی پارسا پیروزفر
تاریخ تولد 22 شهریور 1351
محل تولد تهران
تحصیلات لیسانس نقاشی
تاهل مجرد
زمینه فعالیت بازیگر ، مدرس،بازیگر و کارگردان نمایش،نقاش، نمایشنامه نویس و مترجم
آغاز فعالیت بازیگری از 1370 تاکنون

عکس های جدید پارسا پیروز فر بازیگر

بیوگرافی پارسا پیروزفر و همسرش + عکس

پارسا پیروز متولد 22 شهریور 1351در تهران است او دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنر های زیبای دانشگاه تهران استو دانش آموخته رشته بازیگری از آکادمی هنرهای نمایشی حمید سمندریان می باشد. علاقه مندی او به نقاشی باعث شد تا در طی سال های 1363 تا 1369 هنگامی که او در مقطع تحصیلی دبیرستان و در رشته ریاضی فیزیک مشغوله به تحصیل بود به خلق اثار مصور بپردازد و پس از اتمام مقطع تحصیلی دبیرستان در سال 1396 به تحصیلات خود در رشته نقاشی در دانشکده هنر های زیبا دانشگاه تهران ادامه داد. اولین حضور او در سینما در سال 1373 در نقس کوتاه ( سیخ سالک) در فیلم ( پری) به کارگردانی داریوش مهرجویی بودوی همچنینی یکی از دغدغه هایش صدا بوده است و زمانی را از سال 1371 تا 1371 به صدا پیشگی پرداخته است. وی همزمان با تحصیل در رشته هنر، متد قطع استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکوییف به کارگردانی و مدرس تئاتر و مترجمی آثار نمایشی آموخت؛ و در سال 1374 مشغول به آموختن بازیگری در آکادمی نمایش سمندریان شد اولین حضور رسمی وی در مقام بازیگری در سال 1374 در نقش ماریوس در نمایش بینوایان اثر ویکتور هوگو به کارگردانی بهروز غریب پور بود. وی در سال 1376 با اتمام رشته نقاشی در مقطع لیسانس از دانشکده هنر های زیبای تهران، به بازی در نقش هیکار در نمایش بانو ائویی اثر یوکیو میشیا به کارگردانی بهرام بیضایی رفت و این دومین حضور رسمی پارسا پیروزفر در مقام بازیگری را رقم زد.

فعالیت های هنری پارسا پیروزفر

بیوگرافی پارسا پیروزفر و همسرش

او در سال 1380 نمایشنامه هنر اثر یاسمینا رضا را کارگردانی کرده و به روی صحنه برد. هنر اولین کارگردانی او می باشد. در سال های 1384 و 1385 به تدیس بازیگری در موسسه فرهنگی و هنری کارنامه و همچنین تدریش در کلاس های فوق العاده بازیگری در دانشگاه علامه طباطبایی پرداخت. او همچنین در سال های 1386، 1389، 1390 در مدرسه فیلسازی و پژوهش های سینما هیلاج به تدریس بازیگری پرداخت. از دیگر فعالیت های او در اتمام تحصیلات دربیرستان خود می توان به فعالیت در زیمنه گرافیکی، ساختن تیزر و مجسمه سازی های هنری اشاره نمود . او در حال حاضر نیز همزمان به پرداختن به بازیگری سینما و بازیگری و کارگردانی تئاتر، در مقطع زمانی متفاوتی به نقاشی و مجسمه سازی و ترجمه اثار نمایشی اش و طراحی صحنه و لباس در برخی از اثار نمایشی می پردازد. 

پارساپیروزفر در مقام بازیگری و کارگردانی، نمایش های گلن گری گلن راس اثر دیوید ممت به ترجمه امید روشن ضمیر را در سال 1390، نمایش نامه خوانی خدای کشتار اثر یاسمینا رضا در سال 1391، نمایش سنگ های در جیب هایش اثر مری جونز به ترجمه خود را در سال 1392، نمایش بر چهنه دریا اثر اسلاومیر مروزک به ترجمه خود و سپیده خسرو جاه را در سال 1379 و نمایش ملاقات به ترجمه و کارگردانی خود را در زمستان سال 1379 و بهار 1398 به روی صحنه برد. پارسا پیروزفر در نمایش ملاقات نیز مانند ماتریوشکا خود طراحی صحنه نمایشش بود. 

شروع با داستان نویسی

او در سال 1363 زمانی که تنها 12 سال سال داشت و در مقطع پنجم ابتدایی تحصیل میکرد شروع به خلق داستان های مصور کرد که حاکی از علاقه زیادی او به نقاشی و گرافیک بود. به همین دلیل بود که در سال 1369 پس از دریافت دیپلم ریاضی فیزیک یکسال بعد وارد دانشگاه هنر های زیبا و رشته نقاشی شد. 

از تئاتر تا جلوی دوربین

اولین تجربه بازیگری او در تئاتر دانشگاه بدست امد تا اینکه در سال 1371 در سن 20 سالگی به دلیل تن صدای خاص خود وارد عرصه صداسازی شد و در نهایت در سال 1373 با بازی در نقش کوتاه در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی به جلوی دوربین رفت.

کلاس بازیگری

او در سال 1374 دوره بازیگری را در موسسه هنر های نمایشی استاد سمندریان گذراندو متد بازیگری استانیسلاوسکی را هم نزد میهن اسکویی یاد گرفت.

صداپیشگی پارسا پیروزفر

یکی از دغدغه های پارسا پیروزفر صدا پیشگی بوده است به طوری که در سال های 1371 تا سال 1375 به این حرفه پرداخته است. او در نمایشنامه نویسی های رادیویی و تعدادی نمایش ویژه کودکان به صورت نوار کاست نیز کار کرده است. 

شهرت

پارسا پیروزفر در سال 1374 با بازی در سریال در پناه تو، بهدشهرت رسید و در آخرین تجربه بازی خود در قاب تلویزیون سال 82 با بازی در سریال در چشم باد در نقش بیژن ایرانی بیش از پیش درخشید. اوهمچنین در سال 1382 برای بازی در فیلم مهمان مامان جایزه بازیگری جشن خانه سینما را دریافت نمود. 

از کارگردانی تا تدریس

پارسا پیروزفر از سال 1383 به مدت یکسال در موسسه کارنامه و دانشگاه علامه طباطبایی و سپس از سال 1383 در موسسه فیلم سازی هیلاج به تدریس پرداخت.

کانادا و ازدواج

پارسا پیروز فر در حال ححاضر ساکن کانادا می باشد و اجراهایی نیز در این کشور و لس آنجلس به روی صحنه برده استو به کلی به ندرت در ایران اجرا دارد. از ازوداج وی هیج اطلاعاتی در سترس نیست.

خصوصیات پارسا پیروزفر 

بیوگرافی و عکس های پارسا پیروزفر و همسرش

  • صبور بودم

او می گوید که ادمی بسیار هستم و معتقدم پله پله بايد به موفقيت رسيد من سالها صبر كردم ، انگار از اول دبستان تا پايان ليسانس ، اين كم نيست . تجربه های خوب و زيادي به دست آورده ام ، بازيگری دنيای سخت و پيچيده ای است و نمی شود در چند هفته يا چند ماه بازيگر ش.

  • رژیم غذایی

من اصول كلی رژيم غذايی سالم ومناسب را واقعا رعايت می كنم ف بدن من خوشبختانه استعداد چاقی ندارد يعنی هر چقدر بخورم تغييرات وزنی بدنم سه کیلو است.

  • لذت سفر

من بسيار زياد سفر را دوست دارم و واقعا عاشق سفرم ، سفر به من آرامشی می دهد كه از تمام لذت هايی كه در مورد مسافرت می گويند برای من مهمتر است

  • ضعف بزرگ من

كلا رفتن به جای شلوغ و پرجمعيت را دوست ندارم و اين ربطی به بازيگری ام ندارد در جای شلوغ اكسيژن كم می آورم و انرژی ام زود تمام می شود و خسته می شوم.

فیلم های پارسا پیروزفر

سال نام اثر
1389 تی تی
1389 مست عشق
1389 مجبوری
1397 بی حسی موضعی
1393 شکاف
1393 نزدیکتر 
1392 زندگی جای دیگریست
1389 اینجا بدون من
1389 اسب حیوان نجیبی است
1388 شبانه روز
1383 نقاب
1383 زن زیادی
1382 مهمان مامان
1382 اشک سرما
1381 وقت چیدن گردوها 
1381 عروس خوش قدم
1379 دختری به نام تندر
1378 اعتراض
1378 دختران انتظار
1377 شیدا
1376 مرسدس
1374 ضیافت
1373 پری
1371 مجسمه

سریال های تلویزیونی پارسا پیروزفر

سال نام اثر
1389 در چشم باد 
1380 سفر سبز
1377 در قلب من
1374 در پناه تو 

تئاتر های پارسا پیروزفر

سال نام اثر کارگردان
1397 ملاقات پارسا پیروزفر
1397 بینوایان حسین پارسایی
1397 یک روز تابستانی پارسا پیروزفر
1394-1396 ماتریوشکا پارسا پیروزفر
1393 بر پهنه دریا پارسا پیروزفر
1392 سنگها در جیب هایش پارسا پیروزفر
1391 خدای کشتار پارسا پیروزفر
1390 گلن گری گلن راس پارسا پیروزفر
1380 هنر پارسا پیروزفر
1377 بانو آئویی بهرام بیضایی
1374-1376 بینوایان بهروز غریب پور

مروری بر نقشهای پارسا پیروزفر

  • نمایش ماتریوشکا

بیوگرافی پارسا پیروزفر بازیگر و کارگردان تئاترو سینمای ایران

پارسا پیروزفر در سال 1394، به نوشتن و ترجمه نمایش 8 اپیزودی ماتریوشکا که بر اساس داستان های کوتاه آنتون چخوف می باشد پرداخت و به صورت تک نفره اجرا نمود. 

این نمایش پنجمین کار پارسا پیروزفر در مقام کارگردانی بود که به مدت دو سال در شهر های مختلف آمریکا و کانادا از جمله لس آنجلس، سن دیگو، برکلی، مونترآل و ونکوور با استقبال بسیاری اجرا شد. پارسال پیروزفر برای بازی در نمایش ماتریوشکا موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین المللی سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در سال 1395 شد. 

  • پارسا پیروزفر در سریال در پناه تو

بیوگرافی پارسا پیروزفر

سریال در پناه تو به کارگردانی حمید لبخند در سال 1374 که انقلابی در ساخت سریال بعد از انقالب می باشد به معرفی چهره های جوان و با استعدادی چون لعیا زنگنه ، حسن جوهرچی، رامین پرچمی و پارسا پیروزفر پرداخته است. یکی از سریال های پر بیننده در دهه هفتاد بود 

نقش پارسا پیروزفر در این سریال به دلیل ممیزی های بسیار، کمرنگ شده و بخش زیادی از بازی وی حذف شد اما حضوراندک او در سریال پناه تو بسیار قابل توجه بوده است.

پارسا پیروزفر در فیلم مهمان مامان

بیوگرافی و دلیل ازدواج نکرن پارسا پیروزفر

مهمانی مامان یک فیلم سینمایی کمدی خانوادگی به کارگردانی داریوش مهرجویی است که در سال 1382 به حضور پارسا پیروزفر، گلاب آدینه، حسن پورشیربازی، نسرین مقانلو، امین حیایی، ملیکا شریفی نیا و فریده سپاه منصوردرآن ایفا نقس کرده اند. 

پارسا پیروزفر در این فیلم نقش فردی معتاد را بازی می کند که همسر نسرین مقانلو را بازی کرده و دارای خانواده ای ثروتمند بوده اما بهع دلیل ازدواج با همسرش از خانواده خود محروم شده است. او برای بازی در این فیلم برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و کاندید سیمرغ بهترین بازیگر نفش مکمل مرد از جشنواره فجر شد.

جوایزو افتخارات پارسا پیروزفر

بیوگرافی و فیلمهای پارسا پیروزفر

  • برنده تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین‌الملل برای بازی در تئاتر ماتریوشکا در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر /1395
  • برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد درام تلویزیونی از دوازدهمین جشن دنیای تصویر (حافظ) برای بازی در سریال در چشم باد /1389
  • برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از دید مخاطبان از شبکه جهانی جام جم برای بازی در سریال در چشم باد /1389
  • برنده جایزه بهترین بازیگر خارجی مرد از دید مخاطبان از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 'خروس زرین و صد گل' کشور چین برای بازی در فیلم اشک سرما / 1385
  • برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم‌های آسیایی دهلی نوبرای بازی در فیلم اشک سرما /1384
  • برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هشتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم مهمان مامان / 1383
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مرد از هشتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم اشک سرما / 1383
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم مهمان مامان /1382
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشن خانه سینما برای بازی در فیلم اعتراض / 1379
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن خانه سینما برای بازی در فیلم شیدا / 1379

عکس های پارسا پیروزفر

بیوگرافی و والدین پارسا پیروزفر

عکی های جدید و بیوگرافی پارسا پیروزفر

عکس پارسا پیروزفرو همسرش+ بیوگرافی

بیوگرافی + عکس های پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر اصالتا اهل کجاست

بیوگرافی و خواهر پارسا پیروزفر