بیوگرافی امید عالیشاه بازیکن پرسپولیس

12/03/2022
بیوگرافی امید عالیشاه
در این مقاله قصد داریم به بیوگرافی امید عالیشاه، بازیکن تیم ملی، تیم پرسپولیس، نفت تهران و راه آهن می باشدکه یکی از محبوب ترین چهره ها با ارنامه ی درخشان می باشد، ادامه مطلب را از دست ندهید.
مجله والی
مجله والی

امید عالیشاه متولد 20 دی 1370 در ساری و اصالتاً از روستای ارست در نزدیکی باداب سورت است، بازیکن تیم پرسپولیس و تیم ملی می باشد که این بازیکن محبوب در پرسپولیس و تراکتور بازی درخشانی داشته و تجربه جام جهانی نوجوانان را دارد، عالیشاه دارای لیسانس تربیت بدنی بوده و از زمان مدرسه علاقمند به فوتبال بوده است، امید عالیشاه یکی از بازیکن های پرطرفدار پرسپولیس بوده که در تمامی رده سنی های مختلف بازی کرده است، بااینکه امید عالیشاه در پست هافبک بوده اما همیشه جزء بازیکن های مهم و کلیدی وهمینطور گل زن شمرده می شود. یکی از بهترین بازی هایی که امید عالیشاه در کارنامه ی درخشان خود دارد می توان به باز ی در دربی سال 1379 اشاره کرد  که در دقیقهٔ 82 دروازهٔ استقلال را باز کرد و پرسپولیس با گل او 2 بر 1 پیروز شد.

heartبیوگرافی کامل امید عالیشاه heart

امید عالیشاه

باشگاه های جوانان
2004–2005
2005–2007
2007–2009
پدیده ساری
مقاومت ساری 
صنایع طلایی سمنان
باشگاه های حرفه ای
سال ها باشگاه ها بازی (گل)
2010–2009
2011–2010
2011–2013
2013–
2017–2018
نساجی مازندران 
نفت تهران 
راه آهن 
پرسپولیس 
تراکتورسازی (قرضی)
16 (3)
9 (1)
46 (14)
83 (13)
6 (2)
تیم ملی
2009
2010–2009
2013–2014
2015–
نوجوانان ایران 
جوانان ایران 
امید ایران 
ایران
4 (0)
5 (1)
3 (1)
3 (0)

ورود امید عالیشاه به فوتبال

امید عالیشاه بازیکن پرسپولیس

عالیشاه فوتبال باشگاهی خود را در سن 12 سالگی با تیم پدیده ساری شروع کرد، بعد از یکسال بازی از 13 تا 15 سالگی در مقاومت ساری بود و بعد از آن وی در سن 15 تا 17 در صنایع طلایی سمنان بازی میکرد سپس در سال 1388 هنگامی که 18 سال داشت به تیم نسانجی مازندران پیوست و در سال 1389 با تیم نفت تهران قرداد بست   و در ادامه به راه آهن تهران و در نهایت با انتخاب شدن علی دایی به عنوان سرمربی پرسپولیس، امید به تیم پرسپولیس آمد تا مسیر های موفقیت را طی کند. امید عالیشاه به دلیل مصدومیتی که یک سال طول کشید نتوانست آنطور که باید و شاید در نفت تهران بدرخشد. در فصل جدید و در حالی که از چند تیم لیگ برتری پیشنهاد داشت به دیگر تیم تهرانی یعنی راه آهن پیوست تا زیر نظر آقای گل جهان بتواند خودش را به فوتبال حرفه ای کشور معرفی کند که در این امر موفق شد. و زین پس امید عالیشاه جزء بازیکن های موثر تیم رقم خورد.

ازدواج امید عالیشاه

 جناب عالیشاه مجرد است و خبر ازدواجی که از وی در فضای مجازی میخوانید، شایعه می باشد

افتخارات امید عالیشاه در فوتبال

امید عالیشاه بازیکن تیم ملی

  • ۴ بار قهرمانی در لیگ برتر: ۹۷–۱۳۹۶، ۹۸–۱۳۹۷، ۹۹–۱۳۹۸، ۱۴۰۰–۱۳۹۹
  • ۲ بارنایب قهرمانی: ۹۳–۱۳۹۲، ۹۵–۱۳۹۴
  • نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰
  • ۱بار حضور در تیم منتخب لیگ برتر فوتبال ایران
  • ۲ بار بیشترین تعداد پاس گل در لیگ برتر فوتبال ایران
  • ۱ بارقهرمانی در جام حذفی : ۹۸–۱۳۹۷
  • ۴ بار قهرمانی در سوپر جام: ۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۳۹۸، ۱۳۹۹
  • نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ 

حواشی امید عالیشاه

به دلیل اینکه حضور عالیشاه در یک برنامهٔ ورزشی ویژهٔ شهرآورد تهران حضور داشت، باشگاه تراکتورسازی تبریز او را کنار گذاشت که باعث ایجاد حاشیه‌های رسانه‌ای برای وی شد.

در ادامه به سوابق ملی امید عالیشاه می پردازیم و تیم هایی که وی بازی کرده کرده است می پردازیم، با مجله والی همراه باشید.

سوابق ملی امید عالیشاه

افتخارات امید عالیشاه

همانطور که قبلا ذکر شد، امید عالیشاه سابقه بازی برای تیم ملی نوجوانان ایران را دارد که در همین مقطع به جام جهانی فوتبال نوجوانان راه پیدا کرد.

  • جوانان ایران

امید در ۵ بازی رسمی برای تیم ملی فوتبال جوانان ایران بازی درخشان خود را نمایان کرد و 1 گل هم زد

  • امید ایران

اولین بازی امید عالیشاه برای تیم ملی فوتبال امید ایران درمقابل قطر است که دارای یک گل هم می باشد.

  • تیم ملی فوتبال ایران

امید عالیشاه با درخشش در لیگ برتر فوتبال ایران توانست نظر کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را نیز جلب کند و به تیم ملی دعوت شود.

دوره باشگاهی امید عالیشاه

دوران باشگاهی امید عالیشاه

اولین بازی باشگاهی حرفه ای امید عالیشاه تیم نساجی مازندران بود که وی در این تیم ۱۶ بازی و ۳ گل به ارمغان آورد.

  • نفت تهران

امید در نفت تهران که الان نفت نوین تهران نام دارد، سابقه ی درخشانی دارد.

  • راه آهن

عالیشاه به مدت دو فصل در باشگاه راه آهن بازی می کرد که در نتیجه ی بازی فوق العاده ی وی ۴۶ بازی رسمی و ۱۴ گل در این تیم بود.

  • پرسپولیسheart

امید عالیشاه  با قرار دادی 2 ساله در هنگام نقل و انتقالات تابستانی فصل ۲۰۱۳ لیگ برتر خلیج فارس وارد تیم مجبوب پرسولیس شد او نخستین بازی رسمی خود برای پرسپولیس را در مسابقه با ملوان انجام داد و در همین بازی توانست یک گل بزند. امید عالیشاه سابقه گلزنی در دربی تهران را نیز دارد، او گل پیروزی پرسپولیس را در دربی ۷۹ به استقلال زد (همانطور که بالاتر ذکر شد)و همینطور امید عالیشاه سابقه کاپیتانی در پرسپولیس را دارد. وی در پرسپولیس از لحاظ تعداد پاس گل بیسار عالی عمل کرده است و در پایان لیگ پانزدهم عالیشاه بیشترین تعداد پاس گل در بین تمام بازیکنان لیگ را جناب عالیشاه به خود اختصاص داد. پس از اعلام امید عالیشاه برای جدایی از پرسپولیس، سرپرست این باشگاه معتقد بود امید عالیشاه می توانسته در پرسپولیس بماند.

  • تراکتورسازی تبریز

سپس امید عالیشاه در در سال 95 برای انجام خدمت سربازی به تیم تراکتورسازی اضافه شد اما به دلیل اینکه  این تیم از ذتقل و انتقالات محروم بود، آقای عالیشاه نتواست بازی های زیادی برای تیم به رامغان بیاورد ولی در تمرینات تیم شرکت می کرد و با واکنش سرمربی تراکتورسازی، یحیی گل محمدی مواجه شد ولی به دلیل اینکه امید در یک برنامه ورزشی ویژه شهرآورد تهران حضور داشت توسط این تیم برکنار شد.

همچنان بخوانید:

بیوگرافی بهاره افشاری

بیوگرافی تیلور هیل

بیوگرافی شادمهر عقیلی