امیرحسین فتحی(فیلم ها، سن، قد و بیوگرافی)

13/03/2022
بیوگرافی امیرحسین فتحی
امیرحسین بازیگری را از 14 سالگی آغاز کرد و اولین حضورش روی صحنه در بازی آدم و حوا در مالزی بود. او از آن زمان به فعالیت خود در سینمای ایران ادامه داد و در چندین نمایش در ایران حضور داشت.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی امیرحسین فتحی

امیرحسین فتحی و پدرش
نام امیرحسین
نام خانوادگی فتحی
محل تولد تهران
تاریخ تولد 10 مهر 1372
نام پدر حسن فتحی

امیرحسین فتحی بازیگر سینما و تلویزیون در  10 مهر 1372 در تهران متولد شد.وی بازیگری را در مالزی دوره دید و دانشجوی رشته ادبیات انگلیسی بود که از آن انصراف داد.وی با شروع از سن 16 سالگی و نقش آفرینی در فیم کیفر و سپس سریال شهرزاد به شهرت زیادی دست یافت.

خانواده

پدر امیر حسین (حسن فتحی) کارگردان مشهور ایران و مادرش خانم(اعظم بروجردی) نام دارند.همچنین او یک برادر بزرگتر به نام محمدرضا دارد که در آمریکاست.

امیرحسین فتحی و پدرش

به بازیگری فکر نمی کردم

خانوده مادری من مانند عوام بازیگری و فضای آن را مناسب نمی دیدند و چون ما زیاد با خانواده مادری رفت و آمد داشتیم این موضوع باعث می شد من خیلی به سینما فکر نکنم.

قد امیرحسین فتحی

اولین تجربه در حد چند سکانس

وی در سال 1385 در سن 13 سالگی در سریال مامور بدرقه چند سکانس بازی کرد و پس از آن در سریال مدار صفر درجه در سال 1387 نیز حضور کوتاهی داشت.

حرفه ای از 16 سالگی

امیر حسین با بازی در فیلم کیفر در سال 1388 یا به عبارت دیگر در 16 سالگی که به کارگردانی پدرش بود اولین کار حرفه ای خود را به ثبت رساند پس از آن در فیلم سینمایی پریناز که در سال 89 بود نقش آفرینی کرد.

سن امیرحسین فتحی

کلاس بازیگری در مالزی

همانطور که در بالا گفتیم در سال 1386 به مالزی رفت و دوره های بازیگری را سپری کرد و همچنین در کلاس مدرسان آمریکایی نیز حضور داشت.پس از آن به ایران بازگشت و در  موسسه کارنامه شروع به دوره دیدن کرد.

شهرت با شهرزاد

دومین کار حرفه ای امیر حسین در سریال نمایش خانگی شهرزاد که به کار گردانی پدرش و در سال 1394 بود.وی در این فیلم نقش صابر عبدلی را داشت.به گفته امیرحسین فتحی طبق توصیه پدر، فعالیت من و پدر از هم مستقل است و حتی در خانه نیز برای حضور در شهرزاد نیز صحبتی با هم نکرده بودیم و برای کار از  دفتر با من تماس گرفتند.

فیلم های امیرحسین فتحی

بازیگران مورد علاقه

بازیگرانی از جمله دنیل دی لوئیس، آل پاچینو و دی کاپریو کسانی هستند که به آن ها علاقه دارم و و همیشه کار آن ها را دنبال می کنم و در بازیگر شدن من نقش زیادی داشتند.

موسیقی در وسط زندگی ام

موسیقی در زندگی من نقش زیادی دارد همیشه همراه من است و از گوش دادن به آن انرژی می گیرم و به آرامش می رسم.علاوه بر این به من کمک می کند تا تخلیه شوم و روانم نیز حتی آرامش می یابد.

امیر حسین فتحی در شهرزاد

خوانندگی

من گاهی اوقات برای خودم زمزمه می کنم و خوانندگی و آواز خواندن شخصی را از آقای شجریان و علیرضا قربانی و فضای سنتی آموخته ام.از طرف دیگر به رپ نیز علاقه زیادی دارم و آن را از  رپرهای خیلی درست ایرانی یاد گرفتم.

ازدواج

امیرحسین فتحی تا کنون ازدواج نکرده و مجرد است.

زندگینامه امیرحسین فتحی بازیگر شهرزاد

شهرت برای من جذاب نیست

بازیگری برای من بیشتر یک حرفه و عشق است تا اینکه یک شغل باشد در نتیجه شهرت آن برایم جذاب نیست و من دوس دارم در نقش هایی که بازی می کنم دیده شوم اما می دانم بسیاری از بازیگرانی که در این حرفه مشغول هستند به دلیل شهرت آن است.

آخرین فیلم و کتاب

فیلم اسپانیایی پلتفرم آخرین فیلمی بوده که دیدم و از آن خوشم آمده و کتاب جنگل نروژی از موراکامی نیز آخرین کتابی بوده که خوانده ام.

بیوگرافی کامل امیرحسین فتحی

کارگردان های مورد علاقه

کار های کارگردان هایی از جمله کریستوفر نولان، ایناربتو و تیم برتون را خیلی دوست دارم و دنبال می کنم و همچنین فیلم های اسپیلبرگ و آقای اسکورسیزی را هم تماشا می کنم.

بیوگرافی امیرحسین فتحی

فیلم های سینمایی

● کشتارگاه – 1398

● گلدن تایم – 1396

● آخرین بار کی سحر رو دیدی – 1394

● مزارشریف – 1393

● پریناز – 1389

● کیفر – 1388

سریال ها

● شهرزاد 3 – 1397

● شهرزاد 2 – 1396

● شهرزاد 1 – 1394

● پرده نشین – 1393 (تلویزیون)

● شاهگوش – 1393

● مامور بدرقه – 1387 (تلویزیون)

● مدار صفر درجه – 1386 (تلویزیون)

بیوگرافی امیرحسین فتحی بازیگر

بیوگرافی امیر حسین فتحی بازیگر