معرفی بهترین فیلم های 2022 بر اساس چارت Imdb

14/03/2022
بهترین فیلم های 2022
سال 2022 یکی از جذاب ترین سال های اخیر برای علاقمندان سینما و دنیای فیلم و سربال محسوب می شود.در حالی که همه‌گیری ویروس کرونا همچنان تأثیرات گسترده‌ای بر صنعت سینما دارد، هالیوود همچنان در سال 2022 به کار خود ادامه می‌دهد.  در این مقاله قصد داریم تا بهترین فیلم ها سال 2022 را به شما معرفی کنیم.
مجله والی
مجله والی

بهترین فیلم های 2022 کدام هستند؟ 

سال 2022 یکی از جذاب ترین سال های اخیر برای علاقمندان سینما و دنیای فیلم و سربال محسوب می شود.در حالی که همه‌گیری ویروس کرونا همچنان تأثیرات گسترده‌ای بر صنعت سینما دارد، هالیوود همچنان در سال 2022 به کار خود ادامه می‌دهد.  در این مقاله قصد داریم تا بهترین فیلم ها سال 2022 را به شما معرفی کنیم. فیلم های مورد انتظار 2022 را که می‌توانند لیست تماشای آینده شما را تکمیل نمایند، در ادامه نوشتار بهترین فیلم های 2022 با تقسیم دسته‌بندی ژانرهای مختلف برای شما همراهان عزیز آورده شده‌اند با مجله والی همراه باشید.

امسال یکی از بهترین سال های اخیر سینمای هالیوود برای طرفداران فیلم های ابر قهرمانی است فیلم هایی مانند The Batman، Thor: Love and Thunder، و Spider-Man: Across the Spider-Verse (قسمت اول) امسال اکران خواهند شد.در ژانر فیلم های اکشن ماجراجویی فیلم هایی مانند  Uncharted و The Lost City. فیلم‌های خانوادگی هیجان‌انگیز مانند Sonic the Hedgehog 2 و The Bob’s Burgers Movie؛ و حتی کمی ترسناک، با جیغ و پایان هالووین امسال اکران خواهند شد. فرقی نمی کند که امسالدنبال کمدی‌های عاشقانه، فیلم‌های اکشن، فیلم‌های خانوادگی یا فیلم‌های ابرقهرمانی باشید امسال  تمامی شخصیت های  دوست‌داشتنی را باز به پرده سینما باز می‌گرداند.

انیمیشن قرمز شدن  TURNING RED

انیمیشن قرمز شدن

این انیمیشن در 11 مارس 2022 اکران خواهد شد علاقه مندان به این انیمشن می توانند این  انیمیشن را در شبکه دیزنی پلاس تماشا کنند. صداپیشگان این فیلم روزالی چیانگ، ساندرا اوه، آوا مورس، هایین پارک، مایتری راماکریشنان، اوریون لی، وای چینگ هو، تریستان آلریک چن و جیمز هونگ هستند. می سیزده ساله متوجه می شود که وقتی تحت تأثیر احساسات شدید قرار می گیرد به یک پاندای قرمز غول پیکر تبدیل می شود.. می تلاش می کند تا پاندا را مانند سایر اعضای خانواده کنترل کند، اما او همچنین شروع به کشف هویت خود در خارج از خانواده می کند و آن طرف خود را در آغوش می گیرد. بلوغ ممکن است مرتبط ترین تجربه ای باشد که با این انیمیشن به رشته تصویر در آمده است.

فیلم بتم ن the batman  

دانلود فیلم بتمن 2022 

بتمن یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول 2022 است که بر اساس شخصیت بتمن کامیکس دی سی ساخته شده است. زمانی که یک قاتل سادیست دنباله‌ای از سرنخ‌های مرموز را به جا می‌گذارد، بتمن وارد دنیای اموات شهر گاتهام می‌شود. از آنجایی که شواهد شروع به نزدیک‌تر شدن به خانه می‌کنند و مقیاس نقشه‌های مجرم مشخص می‌شود، او باید روابط جدیدی ایجاد کند، مقصر را آشکار کند و عدالت را در مورد سوء استفاده از قدرت و فسادی که مدت‌هاست کلان شهر را گرفتار کرده است، به اجرا بگذارد. در  ایالات متحده، تاریخ اکران The Batman 4 مارس 2022 است. بتمن جدید (2022) کیست؟ بتمن این سری کسی نیست جز رابرت پتینسون تنها چیزی که می‌توانیم به طور قطع در مورد «بتمن» مت ریوز با بازی رابرت پتینسون بگوییم این است که مطمئناً شبیه هیچ‌کدام از اجراهای دیگر تا کنون نیست. 

                فیلم The 355

فیلم the 355

وقتی یک سلاح فوق سری به دست مزدور می‌افتد، میسون «میس» براون، مأمور سیا، باید با ماری، مأمور آلمانی شرور رقیب، متحد سابق MI6 و متخصص رایانه، خدیجه، و روان‌شناس ماهر کلمبیایی، گراسیلا متحد شوند.  این فیلم که در ژانر اکشن، جاسوسی ساخته شده است  به نوعی  نوعی مأموریت غیرممکن یا جیمز باند کاملا زنانه است.

 هتل ترانسیلوانیا ۴ (Hotel Transylvania 4)

هتل ترانسیلوانیا 4 دانلود

این انیمیشن کمدی در سال 2022 به اکران در آمد که محصول Columbia Pictures و Sony Pictures Animation است.چهارمین و آخرین قسمت از مجموعه هتل ترانسیلوانیا و دنباله هتل ترانسیلوانیا 3: تعطیلات تابستانی (2018) به کارگردانی درک درایمون و جنیفر کلوسکا ساخته شده است. داستان این انیمیشن پس از یک آزمایش، جانی به یک هیولا تبدیل می شود و بقیه انسان می شوند. حال باید دید آیا آنها می توانند این آزمایش را معکوس کنند یا خیر. در این سری از انیمیشن با هیولاهای مورد علاقه خود برای یک ماجراجویی کاملاً جدید همراه شوید. وقتی  دراک و دوستان هیولایی‌اش همگی به انسان تبدیل می‌شوند و جانی تبدیل به یک هیولا می‌شود.باید با هم متحد شوند و در سراسر جهان مسابقه دهند تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، و قبل از اینکه یکدیگر را دیوانه کنند، راهی برای درمان پیدا کنند.

 فیلمScream (جیغ)

دانلود فیلم جیغ 2022

جیغ یک فیلم اسلشر آمریکایی محصول سال 2022 به کارگردانی Radio Silence و نویسندگی جیمز وندربیلت و گای بوسیک است. این پنجمین قسمت از سری فیلم های جیغ است. این فیلم دنباله‌ای مستقیم بر فریاد 4 (2011) است و اولین فیلم از این مجموعه است که پس از مرگ وس کریون ساخته می شود. داستان این فیلم در ژانر ترسناک روایت می‌شود که دنباله زن جوانی را می‌گیرد که برای یافتن هویت قاتلی که جنایات هولناکی را مرتکب شده است، به زادگاه خود برمی‌گردد.

فیلم موربیوس Morbius

دانلود فیلم موربیوس 

بیشترین سوالی که در مورد این فیلم پرسیده می شود این است که ا موربیوس یک قهرمان است یا یک شرور؟ موربیوس زمانی که برای اولین بار معرفی شد قطعاً یک شرور بود و به عنوان یک آنتاگونیست در درجه اول برای مرد عنکبوتی خدمت می کرد. اما با گذشت سالها، نقش او تغییر کرد و او بیشتر به یک ضدقهرمان در کمیک تبدیل شد.Morbius یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول 2022 است که شخصیت موربیوس، خون‌آشام زنده از کمیک‌های مارول را به نمایش می‌گذارد که توسط کلمبیا پیکچرز در همکاری با مارول تولید شده است. این سومین فیلم در دنیای مرد عنکبوتی سونی است که توسط Sony Pictures Releasing توزیع شده است. این فیلم به کارگردانی دانیل اسپینوزا و نویسندگی مت سازما و بورک شارپلس است و جارد لتو در نقش مایکل موربیوس در کنار مت اسمیت، آدریا آرجونا، جرد هریس، آل مادریگال و تایریس گیبسون بازی می‌کند. در این فیلم، موربیوس پس از درمان یک بیماری نادر به یک خون آشام تبدیل می شود.

فیلم سرزمین های ناشناخته Uncharted 

فیلم سرزمین های ناشناخته

Uncharted یک فیلم اکشن-ماجراجویی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی روبن فلیشر بر اساس فیلمنامه‌ای از راف لی جادکینز، آرت مارکوم و مت هالووی است که بر اساس فرانچایز بازی ویدیویی به همین نام توسط Naughty Dog ساخته شده و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده است. ناتان دریک (تام هالند)  توسط ویکتور «سالی» سالیوان (مارک والبرگ) شکارچی باتجربه گنج استخدام می شود تا ثروتی را که فردیناند ماژلان جمع کرده را بازیابی کند. چیزی که به عنوان یک کار دزدی برای این دو شروع می‌شود، تبدیل به مسابقه‌می‌شود. اگر نیت و سالی بتوانند سرنخ‌ها را رمزگشایی کنند و یکی از قدیمی‌ترین رازهای جهان را حل کنند، می‌توانند 5 میلیارد دلار گنج و شاید حتی برادر گمشده نیت را پیدا کنند... اما به شرطی که بتوانند کار با هم را بیاموزند.

فیلم دکتر استرنج 2 (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

فیلم دکتر استرنج 2

دکتر استرنج در چند جهان جنون (به انگلیسی: Doctor Strange in the Multiverse of Madness) یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس شخصیت دکتر استرنج از کامیکس مارول ساخته شده است. این فیلم قرار است نباله ای بر فیلم دکتر استرنج (2016) و بیست و هشتمین فیلم دنیای سینمایی مارول (MCU) باشد. این فیلم به کارگردانی سام ریمی، نویسندگی مایکل والدرون است و بندیکت کامبربچ در نقش استفن استرنج، در کنار الیزابت اولسن، چیوتل اجیوفور، بندیکت وانگ، زوچیتل گومز، مایکل استولبارگ و ریچل مک آدامز ساخته شده است.

فیلم سونیک 2 Sonic the Hedgehog

فیلم سونیک 2

فیلم سونیک دو در تاریخ 8 آوریل 2022 اکران خواهد شد این فیلم دنباله قسمت اول این فیلم است. این فیلم  کمدی اکشن ماجراجویی به کارگردانی جف فاولر و نویسندگی پت کیسی ساخته شده است.در این فیلم بن شوارتز به عنوان صداپیشه سونیک بازگشته است.پس از موفقیت اولین فیلم، و با برنامه‌ریزی برای یک سریال، پارامونت پیکچرز ساخت دنباله آن را در ماه می ۲۰۲۰ اعلام کرد. فیلمبرداری از مارس تا ژوئن ۲۰۲۱ در ونکوور و هاوایی انجام شد.

فیلم جان ویک ۴ (John Wick: Chapter 4)

دانلود فیلم جان ویک

این فیلم کشن نئو نوآر آمریکایی که به عنوان دنباله مستقیم جان ویک فسمت 3 ساخته شده است. این فیلم به کارگردانی چاد استاهلسکی، با فیلمنامه ای مشترک توسط شای هاتن و مایکل فینچ و بر اساس شخصیت های خلق شده توسط درک کولستاد، توسط استاهلسکی، باسیل ایوانیک و اریکا لی تهیه شده است.  این فیلم قرار است در 24 مارس 2023 در ایالات متحده اکران شود.

فیلم ماموریت غیر ممکن 7 (Mission: Impossible 7)

ماموریت غیر ممکن 7

این فیلم اکشن جاسوسی آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر مک کواری است. این هفتمین قسمت از سری فیلم‌های Mission: Impossible و سومین قسمت از این مجموعه به کارگردانی McQuarrie است.تام کروز، وینگ ریمز، هنری چرنی، سایمون پگ، ربکا فرگوسن، ونسا کربی و فردریک اشمیت بازیگرانی هستند که همگی نقش‌های خود را از فیلم‌های قبلی تکرار خواهند کرد. مأموریت: غیرممکن ۷ دنباله‌ای بر فیلم مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت (۲۰۱۸) است که جزو آن دسته از فیلم هایی که در سال 2022 اکران می شوند می‌باشد و در مجموع هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های مأموریت غیرممکن به‌شمار می‌رود. در این فیلم باری دیگر تام کروز در نقش ایتن هانت نقش خودش را دوباره تکرار می‌کند.

فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور  (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore)

ئانلود جانوران شگفت انگیز 2

جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدورفیلمی فانتزی به کارگردانی دیوید یتس بر اساس فیلمنامه‌ای از جی کی رولینگ و استیو کلاوز است. این فیلم دنباله قسمت اول جانوران شگفت انگیز است. داستان در دهه 1930 می‌گذرد، داستان به درگیری دنیای جادوگران در جنگ جهانی دوم منجر می‌شود و جوامع جادویی در بوتان، آلمان و چین را علاوه بر مکان‌های قبلی از جمله ایالات متحده و بریتانیا کشف خواهد کرد. آلبوس دامبلدور ماموریتی را به نیوت اسکامندر و دوستانش سپرد که منجر به درگیری با ارتش گریندل والد شود. دامبلدور همچنین باید تصمیم بگیرد که در جنگ نزدیک چه مدت در حاشیه بماند.

     شهر گمشده دی (The Lost City of D)

دانلود شهر گمشده دی

شهر گمشده یک فیلم کمدی ماجراجویی رمانتیک آمریکایی محصول 2022 به کارگردانی آرون نی و آدام نی است که با همکاری اورن یوزیل و دانا فاکس فیلمنامه را بر اساس داستانی که توسط ست گوردون طراحی شده بود، نوشتند.  در این فیلم ساندرا بولاک و چانینگ تیتوم به همراه دنیل رادکلیف، داواین جوی راندولف و برد پیت در نقش های فرعی بازی می کنند. شهر گمشده اولین نمایش جهانی خود را در 12 مارس 2022 در South by Southwest انجام داد و در 25 مارس 2022 توسط پارامونت پیکچرز در ایالات متحده اکران خواهد شد.

فیلم  ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder)

فیلم ثور

این فیلم ابرقهرمانی آمریکایی که بر اساس شخصیت مارول کامیکس ثور ساخته شده و توسط استودیو مارول تولید و توسط استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز توزیع شده است. این فیلم دنباله مستقیم Thor: Ragnarok (2017) و بیست و نهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است.  کارگردانی این فیلم بر عهده تایکا وایتیتی است که فیلمنامه آن را با جنیفر کایتین رابینسون نوشته است و کریس همسورث در نقش ثور در کنار تسا تامپسون، ناتالی پورتمن، کریستین بیل، کریس پرت به ایفای نقش پرداخته است.

فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

فیلم تاپ گان

ماوریک یک فیلم درام اکشن آمریکایی به کارگردانی جوزف کوسینسکی بر اساس فیلمنامه ای از ارن کروگر، اریک وارن سینگر است. این فیلم  دنباله تاپ گان 1986 است. در این فیلم تام کروز در نقش اصلی، مایلز تلر، جنیفر کانلی، جان هام، گلن پاول، لوئیس پولمن، اد هریس ایفای نقش می کنند.این فیلم قرار است در 27 می 2022 توسط پارامونت پیکچرز در ایالات متحده اکران شود.

فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World: Dominion)

فیلم ژوراسیک

دنیای ژوراسیک یک فیلم ماجراجویی علمی تخیلی آمریکایی به کارگردانی کالین تروورو است که فیلمنامه را با امیلی کارمایکل بر اساس داستانی از تروورو و شریک نویسندگی اش درک کانولی نوشته است. این قسمت ششمین قسمت از مجموعه پارک ژوراسیک و سومین فیلم از سه گانه دنیای ژوراسیک است. فیلمبرداری در فوریه 2020 در کانادا آغاز شد و ماه بعد به مکان های دیگر در انگلستان منتقل شد. در مارس 2020، تولید به دلیل همه گیری جهانی COVID-19 به حالت تعلیق درآمد.

فیلم تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران (Transformers: Rise of the Beasts)

فیلم تبدیل شوندگان

Transformers: Rise of the Beasts یک فیلم اکشن علمی تخیلی آمریکایی است که بر اساس خط اسباب‌بازی ترانسفورمرز و عمدتاً تحت تأثیر خط داستانی جنگ جانوران ساخته شده است. این هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های لایو اکشن Transformers و دنباله‌ای بر Bumblebee (2018) است.Transformers: Rise of the Beasts قرار است در تاریخ 9 ژوئن 2023 توسط پارامونت پیکچرز در ایالات متحده اکران شود.

فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد (Black Panther: Wakanda Forever)

فیلم  بلک پنتر

این فیلم ابر قهرمانیه بر اساس شخصیت پلنگ سیاه مارول کامیکس ساخته شده است. و سی امین فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) باشد. کارگردانی این فیلم بر عهده رایان کوگلر است که فیلمنامه آن را با جو رابرت کول نوشته است.زمانی که چادویک بوزمن، ستاره پلنگ سیاه، چادویک بوزمن، بر اثر سرطان روده بزرگ درگذشت، برنامه‌های این فیلم تغییر کرد و مارول تصمیم گرفت که نقش خود را در نقش T'Challa تغییر دهد. بازگشت دیگر بازیگران اصلی فیلم اول تا نوامبر همان نوامبر تایید شد و عنوان آن در می 2021 اعلام شد.

چاقوکشی ۲ (Knives Out 2)

فیلم چاقو کشی

Knives Out 2 یک فیلم معمایی آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی رایان جانسون است که توسط جانسون و رام برگمن برای T-Street Productions تهیه شده است. دنباله ای بر فیلم Knives Out (2019)، دنیل کریگ دوباره نقش خود را در نقش بنویت بلان، کارآگاهی چیره دست که یک پرونده قتل جدید را به عهده می گیرد، بازی می کند.

سقوط ماه (Moonfall)

Moon fall

سقوط ماه (به انگلیسی: Moonfall) یک فیلم علمی تخیلی فاجعه بار محصول ۲۰۲۲ به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی رولند امریش است. در این فیلم هالی بری، پاتریک ویلسون، جان بردلی، مایکل پنا، چارلی پلامر، کلی یو و دونالد ساترلند به ایفای نقش پرداخته اند. فیلم Moonfall که در مونترال با بودجه تولید 138 تا 146 میلیون دلار فیلمبرداری شده است، یکی از گران ترین فیلم های مستقل تمام دوران است. این فیلم در 4 فوریه 2022 توسط Lionsgate در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم در باکس آفیس ضعیف عمل کرد و 39.5 میلیون دلار فروخت و نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد.

آواتار 2 (Avatar 2)

فیلم آواتار

آواتار 2 یک فیلم علمی تخیلی حماسی آمریکایی به کارگردانی جیمز کامرون و تولید شده توسط استودیو قرن بیستم است.ین دومین فیلم از مجموعه آواتار کامرون، پس از آواتار (2009) است. کامرون با جان لاندو تهیه کنندگی فیلم را برعهده دارد و جاش فریدمن در ابتدا به عنوان نویسنده مشترک کامرون اعلام شد.